Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 280 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Inderdaad Huijsje, ik word gek van een smerige Ferrari! Zo'n edel ding moet voor mij in fabrieksnieuwe staat zijn! Ik vrees dat er meer op gewreven dan mee gereden wordt! Enkele foto's dateren van de Ferrari days op Francorchamps, de overige van gisteren, het was hier in Vlaanderen net een warme lentedag! Francorchamps is voor mij en de 328 heilige grond, net zoals de Nuerburgring! Sinds 1992 ga ik er naar alle Ferrari-meetings, heerlijk! Ik kan alweer niet wachten tot mei of juni!
    Op 1 foto ook een 430, was van de Ferrari-garage te Antwerpen, zeldzaam kleur, hé?
    Voor mij nog even wennen op dit Forum, ken het pas sinds een paar dagen!
    FORZA FERRARI

2. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Net je artikel gelezen in Autoweek! Enerzijds gaat het meer dan voor de wind met F. Anderzijds maken velen onder ons zich een beetje zorgen over de hoge verkoopsaantallen! Het wordt bijna een trend als rijke vent een F. te hebben! Spijtig genoeg zijn velen onder hen geen échte liefhebbers en doen het enkel vanuit snobisme... Let maar op, als F. het een paar jaar minder doet in de F1, dan wordt het voor veel kerels: weg met die Modena, verkopen die 430! Waardoor de 2dehandsmarkt oververzadigd zal zijn en de prijzen zeker naar beneden zullen tuimelen! Hopelijk ben ik fout!

3. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Goed zo Derolez, goed gedaan! Mijn beschrijving hoe foto's te plaatsen is blijkbaar goed uit- gepakt. Prachtige wagen! Dat je uit het goede hout gesneden ben, had ik al gemerkt, daarom van harte welkom (maar dat had ik al gezegd tegen je)! Zo, dus je poetst je suf, gaat naar alle meetings en wat je van Franchorchamps vindt; ook prima. Je bent al net zo'n ferrari-gek als iedereen hier. Hulde!
    Mag ik het geheimpje verklappen wat je doet?: jongens we hebben een muzikant in ons midden! Die heeft dus goede o-r-e-n! En rijdt ferrari; ik snap hem.. :D ! (D: mijn post gelezen over mijn bezoek aan paulus ;) en de sound die uit zijn uitlaat komt? klonk idd als .... in mijn oren :) ha-ha ).
    Groetjes aan Gent,
    tot mails! robert

<update: oh ik zie nu ook dat alles al in je profiel staat)

4. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,201
    The Netherlands

Welkom, mooie auto!

5. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Tussen haakjes, Robert, die overheerlijke spiksplinternieuwe F40 die bij Monza staat, is niet te koop! Die eigenaar, die hem ook nieuw kocht, heeft z'n auto toch al 3 keer gezien, wat denk je daarvan? Waarschijnlijk het schoolvoorbeeld van speculatie, onbegrijpelijk! Zo blijft hij natuurlijk wel gaaf, maar toch! Af en toe laten de mecaniciens hem wat draaien en doen er een rondje mee, om alles wat te laten bewegen. De schoonheid wordt regelmatig gepoetst en afgestoft... wat zielig! Het is alsof je Angelina Jolie in je kelder opsluit , ze mooi opmaakt en dure kleren geeft, maar er nooit mee buitenkomt en op 20 jaar tijd 3 x mee n....! Iemand die daartoe in staat is verdient het niet van te leven, laat staan een heuse F40 te bezitten... Wat denk jullie?

6. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Mooi toch,
    kan ik mijn Mondial over 3 jaar inruilen op een 430 voor een prikkie.
    Misschien krijg ik nog wel geld bij. :)

7. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    derool: nog ff snel; jij hebt zwarte spiegels en die staan zo erg omhoog. heb dat bij andere 328's ook al eens gezien. werden die spiegels erop gezet in oudere jaren? van voor 1988. of zijn die van mijn dan niet origineel?
    paulus; snelle japie heeft ook van die zwarte spiegels, (208 weliswaar) maar staan die bij hem ook zo omhoog? bram; hoe bij jou. Ton; bij jou vroeger (heb nou ff geen tijd terug te fietsen op deze draad om te zoeken naar die foto's)

8. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Schofterig! Doodzonde. Wat mooi is moet getoond worden! En is ook helemaal niet goed voor de auto. Moet je met hem eens ineens fors gaan racen. Is binnen no-time naar de knoppen!
    Triest!
    ps; je bent in goed in woorden en vergelijkingen zeg...:D

9. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Wel, eerlijk gezegd, zo zijn alle originele 328's af fabriek geleverd. Veel klanten lieten ze in de kleur van de auto spuiten, zoals dat bij bvb de 348 het geval is. Wat betreft de redelijk hoge stand: die is regelbaar. Onder het gummi-stukje dat tussen spiegel -frame en -voet zit, is er een spanschroefje. Is dus volledig naar wens. Ik vind hem een beetje agressiever met z'n spiegels een beetje schuin. BYE

10. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    #6985 Dutchman, Nov 27, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  11. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Aha! weer wat geleerd! heel goed.
    @ton; 'k zie je vignet van zwitserland! :) . stoer gezicht! prachtig.

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ja, ik had Bobbejaan Schoepen al herkend.

13. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    huh? :confused: wie is dat??? :) ff googelen... oke, via wikipedia ben ik weer bij :).

hoe kom je d'r op man ??? :) . ligt misschien weer in de sfeer van tinky-winky van de tele-tubi's? :).

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik denk ook dat je het fout hebt.
    Ok, er worden de laatste jaren veel meer Ferrari's gemaakt, maar er zijn ook veel meer mensen die een Ferrari kunnen kopen. Het verschil tussen vraag en aanbod is nog steeds helemaal zoek. Ga maar eens naar je dealer en zeg dat je een nieuwe 430 (of spider) wilt bestellen. Duurt anderhalf jaar.
    Ze zijn in NL nu de spiders aan het uitleveren die tijdens de RAI in febr. 2005 besteld zijn. Mijn maat had er een besteld en moest 2 jaar wachten (alom bekend).

Goed, dat je nu al aardig wat 360's kunt vinden van 2000 en 2001 snap ik.
    Maar de markt in NL (en dat is het enige interessante voor ons) in heel erg onverzadigd. Sterker, er is zelfs geen zak te koop. Alles wordt uit het buitenland gehaald en hier (na bpm &#8364;&#8364;&#8364;&#8364;) op kenteken gezet. Zo helpen wij onze buurlanden ook weer met de aantallen :)

15. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Welkom Derolez, leuk om je hier te zien. Je auto ziet er echt top uit, blinkt echt geweldig. Wat betreft die F40, echt triest om dat soort dingen te horen, gelukkig heb ik afgelopen jaren meerdere F40's op de weg gezien, het moet toch een hele bijzondere ervaring zijn om met die auto te rijden, dat mensen zo'n auto zo lang onaangeroerd kunnen laten staan vind ik onvoorstelbaar.

Vanmiddag reed ik nog even langs Munsterhuis in Enschede, ze hadden een 275 GTB in de showroom staan, verder stond er nog een prachtige rode 599 in de werkplaats te pronken.

16. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    ..... en logen vanzelf uit tot gemelleerd grijs :)

17. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Hé kerel, ik denk dat ik je herken. Stond jij ook niet op de Spa Ferrari Days 2005?

Wij arriveerden net en jij ook. Meteen de emmer bovenhalen en de wagen poetsen :D Kan dit?

De foto's van in Knokke zijn trouwens onderweg :)

18. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ja! Zulke spiegels heb ik ook op mijn Punto! Gaaf!

19. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hey Zwoemba! of Jeroen, wat heb je liefst?

Inderdaad ik was nog maar uit de auto en gelijk kwam er emmer, e.a. aan te pas. Ik haat die vervelende rotinsecten die zich zo graag te pletter smakken tegen je dierbaarste liefde! Op de voorruit is nog niet zo erg , dat wast gemakkelijk weg! maar als je ze te lang laat inwerken, vooral dan nog onder een brandende zon, dan is je carosserie er binnen de kortste keren geweest! Ben nogal obsessief aangelegd wat die 328 betreft!

Bye!

20. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Zeg maar Jeroen :D

Leuk. Een Freak :)

21. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hallo, fijn ook jou te leren kennen! Op jouw profile ziet je 328 GTB er ook wel heel goed uit! Weet je, er bestaat een schitterend middeltje om je spiegels terug satijnglanzend zwart te krijgen: Vinyl Cleaner van Autoglym, goed spul! Ook voor GTS'en ideaal voor het dakje! En ook voor de GTB's : ken je die zwarte onderkantjes van de voor- en -achterbumper, die worden ook zo gauw matgrijs. Jaja, wat doen we allemaal niet om onze liefdes zuiver te houden....
    BYE!

22. michaelt

michaelt Karting

Oct 10, 2004
    170
    Biervliet, Holland
    Full Name:
    Michael Tange
    Woh, die Ferrari 328GTS ziet er inderdaad nog zeer goed uit op de foto's! Welkom op F-chat ook inderdaad.
    Heb je vorig jaar nog meer Ferrari evenementen in België bezocht? Dan kan ik eens kijken of ik nog wat foto's van je Ferrari hebt. Ben zelf namelijk ook een aantal keer aanwezig geweest en heb behoorlijk wat foto's gemaakt ook :)

23. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Derolez,

Welkom op de ned. taalige F-Chat, ik hoop dat je je er een beetje thuis voelt. Moet wel zeggen dat je prachtige 328 hebt mijn compliment.Rob

24. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Henk,

Vandaag ben ik even bij de Ford(!) garage MC Gerritse in Tiel geweest voor wat kleine dingetjes betreft de Ka van mijn vrouw. .... Loop ik binnen in de showroom, staan daar op de tweede verdieping een Ferrari 360 te pronken.
    Even met de verkoper gesproken ( deze was op de hoogte van mijn Mondial T)
    en kwam met de sleutels aanlopen. Hij opent de F. en ik ga er in zitten. Ik zat STRAK tegen het dak aan.
    De stoel kon ik niet verder lager zetten. Helaas pindakaas. Ik zei dat er wel een heel klein mannetje in moet kunnen zitten....
    Zegt ie de naam !!!! :D:D:D:D: Wat denk je
    Dit is de F 360 Modena uit 2001 van Marc Overmars. je weet wel die snelle kleine sneltrein die alle buitenlijnen van de voetbalvelden kent.
    Volgens hem was die auto ( links gestuurd) in 2001 besteld in Nederland. daarna naar Engeland gegaan ( hij speelde bij Arsenal) en nu dus weer terug in Nederland.. Helaas geen fotoos.. Wel een nummerbord : 75-GS-FZ
    en uit mijn hoofd een VIN nummer van 117587
    Dus als je tijd hebt.... hahahaa
    :D:D:D:D:D

Strakke mooie auto ..... :D:D:D:D:
    Welkom op Fchat

Cor

Share This Page