Ja dat was 'm. In die aflevering lopen ze een loods in en is het toch leuk als je kijkt wat er allemaal aan history her en der verspreid staat Een 312T body voor Lauda. een body voor Prost . Irvine etc.... Verschillende zitjes Vleugels van diverse pluimage......... kwijl kwijl kwijl kwijl..... Cor
ik heb er ook zo een. dat moet mijn auto zijn (kenteken heeft mijn vader zijn leeftijd over 11 jaar) 75
Ik moet hier ook nog steeds een verhaal kwijt wat ik een tijdje terug heb mee gemaakt, maar nog steeds niet aan jullie heb verteld. Afgelopen zomervakantie was ik op vakantie in Italië, waar ik een man via de buren heb leren kennen die wel een aardig wagenpark had en ik zou wel eens langs mogen komen om foto's te mogen maken. Op 16 september (ja, de dag waarop ook de Deil meeting was.. ) ben ik eens naar hem toegereden om te kijken wat er allemaal in zijn schuur stond. Na een reis van bijna 2 uur eindelijk aangekomen. Even wat gepraat met hem en toen zijn we naar de garage gelopen waar de auto's stonden. Na het openen ervan wist ik even niet meer wat ik moest zeggen, ik zag staan een Ferrari F430 Spider, Ferrari F355 Spider, Lamborghini Murciélago en een Lamborghini Diablo. Zoveel mooie auto's bij elkaar, ongelooflijk. Ik ging maar eens op mijn gemakje rond kijken en wat foto's maken. Zoiets moet ik natuurlijk de volgende dag (en jaren later) nog eens op mijn gemakje terug kunnen zien. Op een gegeven moment vroeg hij of ik nog een stukje wilde meerijden met één van de auto's, wat opzich toch wel een moeilijke keuze is natuurlijk. In een Ferrari had ik nog nooit meegereden, net als een Lamborghini. Maar hoevaak zou ik nog de kans krijgen om mee te rijden in een Lamborghini Murciélago? Het werd een rondje in de Murciélago, dus heb ik nog steeds iets om naar toe te leven, het moment dat ik met een Ferrari mee mag. Hij bracht de V12 met 580 pk tot leven, wat een geweldig geluid! Het gegrom en gebrul in die schuur is ongelooflijk. Prachtig gewoon! Na een tijdje was de motor op temperatuur en kon de rit beginnen. Eerst een beetje rustig gereden tot buiten de bebouwde kom, daarna konden de 580 pk's eens laten zien waar ze toe in staat waren. Wat een ervaring zeg, alles gaat zo snel, het geluid alleen al, je ziet iedereen echt naar je kijken. Het blijft ook maar door gaan, in iedere versnelling. Het gaat ook zo soepel door de bocht, het ligt echt op de baan als een kart. Als je in zo'n auto zit vliegt de tijd natuurlijk, en voor je het weet ben je weer terug bij de andere auto's. Maar goed, hieronder dan nog een paar foto's van al deze mooie auto's. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Leuk verhaal micheal, dat zijn leuke dingen om mee te maken. Strakke collectie hoor evenals je foto's.
Prachtig verhaal, geweldige gebeurtenis zoiets! dat vergeet je van je leven niet meer. niet iedereen komt zómaar in een lambo terecht. leuke foto's ook. goed dat je dit op de draad zet. ik zie dat deze meneer al 4x aan de jaarlijkse droomrit heeft meegedaan. zonder in details te treden, in welk stad was dit nou dan. want jij moest 2 uur reizen vanuit zeeland om er te komen?
Guys, Weet je nog dat ik gepost had dat mijn F. op stal staat. Vandaag even niet.. Ik heb hem er weer uit gehaald en hem weer de sporen gegeven (nadat ie lekker warm was natuurlijk) !!!!!!!!! Een heerlijke V8 achter je die een geweldige brom los laat op je gehoor. wat wil je nog meer...... De Betuwe was weer even onveilig. vandaag hahahahaha Wat een verschrikkelijk mooie dag was het vandaag weer.. mooi weer.... lekker zonnetje erbij...... enne het blijft nog even zo dusssssssss wie weet....... !!!!! Cor
Hallo aan allen! nofear01, Ton Visser, Henkie, Kingpin328, 308ROB, jullie wagens zien er eveneens stuk voor stuk verrukkelijk uit! Ook leuk van Ferraristen-in spe te schrijven zoals zwoemba, pterps, GTE, michaelt,crazy-enzo! Dankjewel voor jullie mooie welkomstwoorden! Dit Ferrari-forum is voor mij een nieuwe dimensie in m'n liefhebberij! En blijkbaar zie je telkens weer dezelfde namen opduiken, doch werk aan de winkel in Belgenland! Veel te weinig chatters uit Vlaanderen! Ik moet echt een paar kerels aanspreken! Nochtans is Vlaanderen een welbedeeld Ferrari-territorium met 3 officiele dealers, elk op 50 kml van elkaar! Als jullie mekaar nog eens ontmoeten, en m'n werk en weer laten het enigszins toe, kom ik ook ook graag af! Michael-, om op je vraag te antwoorden, ik was sinds 2003 op alle Ferrari Days te Francorchamps, 2004 op Ferrari Racing Days op de Nuerburgring, altijd voor het hele weekend. Met de Vlaamse Ferrari Vrienden Club 3 x op de Knokke-tour, telkens in Juli. (ter herinnering nummerplaat: HPM 107) Voor al wie dit leest: denken jullie eens na over een trip naar Maranello, juni a.s.? Vergeet niet dat Ferrari in 2007 z'n 60ste verjaardag viert, weer feestelijkheden te over dus! Al wie er geweest is, weet dat het stadje, niettegenstaande op vele vlakken onbeduidend, een ontzettend verslavende werking op ieder die Ferrari in en uit ademt! Ik was er reeds 3x en werd er helemaal gek, plunderde er m'n eigen creditcard, en was overtriest als ik weer naar huis moest! Het is werkelijk mekka voor ons allen ,niet? In elk geval fijn van jullie allen te leren kennen, goed te weten dat er nog veel échte liefhebbers zijn! De allerroodste Ferrari-groeten! DEROLEZ
Goed gedaan Cor; zó hoort het! Je bent gek als je nu niet rijdt! (als je er niet kweet-niet-wat voor overhoop hoeft te halen natuurlijk). Heb je genoten?? Was zeker wel lekker, hé? . Opmerkinkje; op een buitenlandse draad hebben we t gehad over de betrouwbaarheid van F's van tegenwoordig, en of je een F zou kopen met een hoog mileage. Hierbij een linkje. F doet er wel echt wat mee tegenwoordig dus. http://www.ferrariworld.com/FWorld/fw/index.jsp
Jammie, Michael, wat een machines ,zeg! Die kerel moet er wel warmpjes inzitten, met 4 zo'n bolides! Moet een moeilijke keuze zijn als hij naar een event wil! Misschien koopt hij er nog 3bbij, dan heeft hij er weer eentje voor elke dag... Zeg eens, wanneer zet jij de stap, en wat is je uiteindelijke droom? Opgelet dromen veranderen steeds. Elke dag denk ik terug aan de dag dat ik de mijne ging ophalen, overgelukkig, nog steeds! Maar de laatste tijd denk ik veel aan een F40, hoewel hij op dit moment compleet buiten m'n budget ligt... Ongetwijfeld, de dag dat het zover is ben je écht on top of the world!!!!!!! BYE! DEROLEZ
Geweldig om te horen dat je met je schoonheid hebt gereden Ik denk nog vaak aan de Deilmeeting waarbij ik het voorrecht had om achterin te mogen zitten. Wat een dag was dat!!! Je hebt toch wel met de kap af gereden he? Dr komt echt een lekker geluid uit je auto joh....khad t pas door toen ik op de passagiersstoel zat die dag haha Ja die aflevering van 5th gear was echt om te smullen he. Die F1's die zomaar op straat stonden ...en dan niet te vergeten die Enzo GT. Wat een bak!
Jongens, interessant nieuws, voor elk wat nieuws. ga ff neuzen op: http://www.sportnetwork.net/main/s85.php
Hey allen.... ik heb hier een reclamespotje van Centraal Beheer Achmea. Dr is hier echter wel een (neppe?) 355 bij gesneuveld/ gebruikt...maar vind m wel grappig Maar ik kende m nog niet. Kijk ik te weinig tv tegenwoordig en zit ik teveel achter de PC? Filmpje: --> http://carphotosite.com/2006/11/26/video-old-man-crashes-into-ferrari-355-spider-2/
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Hij heeft inderdaad al een aantal keer mee gedaan aan deze rit, voor zover ik weet in ieder geval dit jaar en vorig jaar. Maar die ervaring zal ik inderdaad niet snel meer vergeten! Tja, wanneer ik die stap zet, dat weet ik nog niet echt eigenlijk. Ik leef er inderdaad al heel lang naar uit, maar ben nog 20 en studeer nog op school, om op die manier natuurlijk te proberen aan een goede baan te komen. Ik probeer er natuurlijk wel al zoveel mogelijk voor te sparen. Iets wat wel reëel is lijkt mij een Ferrari 328GTS of een Ferrari F355GTS voor in de toekomst. Een Ferrari F40 lijkt me inderdaad ook geweldig, maar dat is inderdaad een stuk duurder. Maar goed, als ik ooit echt eens de kans krijg om een Ferrari te kopen, misschien is een Ferrari 360 Spider dan wel al haalbaar.. Zolang ik er geen heb probeer ik maar zoveel mogelijk Ferrari evenementen te bezoeken om toch te kunnen genieten van een Ferrari. Het is een blijft in ieder geval nog steeds een droom om er zelf een te bezitten. Ik heb even gekeken naar m'n foto's van de Spa-Ferrari days, maar heb nog geen foto's kunnen vinden van je Ferrari. Als ik hem nog eens zie zal ik m'n best doen om toch nog wat mooie foto's te maken!
Cor, dit is het beste (zoals beloofd) wat ik kan doen. Ik citeer zinnen uit het boek "De automobielen van Prins Bernhard": "De prins had al 2x proef gereden met een 300SL Gull Wing totdat iemand zijn pad kruiste en hem een gebruikte Ferrari 212 inter aanbood". "Hij was op slag verkocht". "Enzo Ferrari kreeg er lucht van en heeft meteen een ploeg Ferrari monteurs naar de koninklijke stallen gestuurd en die hebben de auto grondig nagekeken en een aantal verbeterde onderdelen gemonteerd". "Vanaf dat moment zijn ze altijd vrienden gebleven". "Deze 212 Inter heeft tot eind 1957 dienst gedaan waarna werd overgegaan tot de aanschaf van een nieuwe 250GT. "In de jaren 60 en 70 kon men in de prinselijke garage de typen 500 Superfast en 365 GT aantreffen. In de latere jaren komen we de 400i en 412 tegen". "De laatste aankoop van de prins was in september 1993, een 456GT met 12 cylinder motor met chassisnummer ZFFSD44B000096771". Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Zie je, ik ben niet de enige... Cor, dat is wat bij die MC Gerritsen zeg... heb op hun website gekeken maar die 360 wordt niet genoemd. Dan zit er maar 1 ding voor je op jongen... en dat is een 360 spider..
** Ik heb hem toch echt gezien hoor Je moet maar eens langs gaan... *** Mijn idee, jongen.... Nog FF sparen..... Cor
20 jaar is inderdaad nog jong, maar als je de microbe te pakken hebt, laat ie ook nooit meer los! IK heb het nooit anders geweten dat mensen die er al zo lang en hard van dromen, ook echt de stap wagen. Als je vroeg of laat op zoek gaat wens ik je er alle succes bij! En verder events, literatuur, catalogen, F1 op TV of in 't echt, dealerbezoek en dies meer... Het is een leuke tijd, en zonder financiele verrassingen.....!(grapje!)
20 jaar is inderdaad nog jong, maar als je de microbe te pakken hebt, laat ie ook nooit meer los! IK heb het nooit anders geweten dat mensen die er al zo lang en hard van dromen, ook echt de stap wagen. Als je vroeg of laat op zoek gaat wens ik je er alle succes bij! En verder events, literatuur, catalogen, F1 op TV of in 't echt, dealerbezoek en dies meer... Het is een leuke tijd, en zonder financiele verrassingen.....!(grapje!)
Henk bedankt voor de info.... Maar nu zag ik op jouw scan toch een Superfast met nummer AA-13 en ik heb toch zeker op Concours Paleis 't Loo een andere Ferrari met datzelfde nummer gezien. http://image14.webshots.com/15/8/27/92/2698827920098122087SRjyta_fs.jpg Kun je die AA-xx platen net gebruiken als in het heden de garageplaten? Kortom : je kunt ze op elke auto plaatsen? Hoe zit dat nu? Cor