Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 283 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  2. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Eindelijk terug van m'n orkest! Blij terug onder Ferraristi te zijn!
    Over krachtige uitlaten gesproken, een Clublid( woont 1km van me af), heeft een knalgele Maranello met een Fuchs eronder. Ik zweer je, als die aan het rode licht ff doorduwt, is iedereen in de buurt stokdoof, gewoon monsterachtig! Weet iemand of een Tubi voor een 328 een goed idee is?
    Ik overweeg het wel eens, ken er eentje die een heeft, klinkt niet mis, maar komt qua geschreeuw niet in de buurt van een Modena met Tubi!
    Henkie, vertel je me je verhaal van de emmer? heb gezocht op vorige pagina's, maar niets gevonden. Ben jij ok een berucht poetser...?

3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Tuurlijk is een Tubi onder een 328 een goed idee ;-)

Een gele Maranello is toch wel een hele bijzondere verschijning Derolez, volgens mij was er maar 1 gele Maranello in NL.

4. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Je kunt ze zelfs nog wel prijziger krijgen dan dat. Meer dan 500 Euro voor een ´factory built´ AMR of meer dan 1.000 Euro voor een beetje fatsoenlijk in elkaar gezette Feeling43, of iets van de heren Jacques Brauer of Frederic Suber.

Neem ns een kijkje op www.miniwerks.com of www.karmodels.com

Cor> Ik wist niet dat jij ook zon 1:43 fanaat bent. Hier nog zo eentje. Mn laatste aanwinst is een zilvergrijze 330 GT4 van BBR (zeldzaam in die kleur) en de groene 400 SA Aerodynamica van Ilario. Vertel ns wat meer over je collectie. Eventueel een paar fotootjes zou ik niet vervelend vinden.

5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #7055 pterps, Nov 28, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik kwam vanmiddag Peter Schumi tegen met zijn Oranje Gallardo in Zeewolde, volgens mij zag hij mij niet.( Henk zeg maar dat ik hem een seintje grootlicht gaf op het industrieterrein van Zeewolde).

Hij was niet ver bij de Spyker fabriek vandaan dus heeft hij soms gekeken of een oranje spyker iets voor hem is? :) Ik zag er vanmiddag namelijk eentje rijden, was een hele televisie ploeg bij aanwezig om de boel te filmen:
    Image Unavailable, Please Login

6. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    De gele Maranello-bezitter heeft ook nog een picobello 512, rood ! Deze zomer mocht ik er eens mee rijden, Jongens zo ff 4 cylinders meer, 't is toch wel wat! Had de indruk dat hij mij over de brug wilde laten komen met een bod, heb hetniet gedaan. Hij overweegt evtl. een fiorano. Maar ik denk dat ie dan van de 512 af wil.... Belgie heeft naast een reputatie van friet en lekker bier-land, ook wel wat met belastingen! Daar zijn ze hier gewoon expert in! Dat betekent dat je voor de jaarlijkse rijtaks voor 512 ongeveer 2000 euro betaalt, voor een 328 om en bij de 800! dat scheelt! Dat maakt elke auto met grote cyl.inhoud moeilijk verkoopbaar,... wat de prijs natuurlijk drukt!
    Hoe zit dat bij jullie?

7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Leuke collectie heeft die beste man zeg, en ik geloof graag dat zo'n 512 veel indruk maakt, lijkt me echt een beest van een auto. In nederland spreken we over houderschapsbelasting (wegenbelasting) de hoogte daarvan wordt bepaald aan de hand van het gewicht.

8. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hallo Peter, enig idee hoeveel dat precies is voor een 512 bij jullie? Loont het de moeite zo'n ding in NL in te schrijven, gesteld dat je er een domicilie hebt?
    Hoe reageert bij jullie politie en/of justitie op auto's "ingeschreven en gedomiciliëerd" in goedkope belastinglanden? Jacques Swaters van het roemrijke Ecurie Francorchamps en garage Francorchamps vertelde me ooit dat al z'n auto's zijn ingeschreven in Guernsey, je weet die subtropische eilandengroep ten ZW van Groot-Brittannië, werkelijk voor peanuts!

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik kan je niet goed vertellen of het voordelig is om zo'n auto in NL te registeren, weet zelf niet goed hoe de prijsverschillen liggen. Wat ik je wel kan vertellen is het belastingbedrag bij een gewicht van 1506 kg (is gewicht van een Testarossa). Wanneer je woonachtig bent in de provincie Utrecht dan betaal je volgens mij € 664,- per 12 maanden. (Klopt dit ongeveer Roger??)

Volgens mij zijn er hier genoeg andere mensen die je kunnen vertellen of het voordeliger is hier in NL voor een 512 ?

10. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Whááát??? <BONK!> ik val van mijn stoel!...

Cor! dat meeeeen je niet man! Ik ben in shock! Je bent ziek, laat je helpen, of opnemen :D :D. Wanneer ben jij überhaupt ergens voor t laatst op controle geweest?? :D ha-ha-ha. En zulke dingen kopen; dat mag allemaal van je vrouw ook nog?? ;)

Ah nee, kom op hoor hee, waarom is dat allemaal zo duuuur! Werkelijk álles van Ferrari is duur! Tjeeeeee, dit is toch niet normaal meer???

Ik wist het echt niet. Totaal geen idee.

Weet je nog dat ik tegen jou zei op 'houten' over die verzameling die ik van iemand kon kopen voor 700 euro. dan vond ik veeel te veel. hij zei; ze zijn 2000 waard. ik dacht ja daaaag. geloof het zelf. kletskoek allemaal. in de winkel zeker. hij zei: nee als waarde. ik dacht jaaaaa, t is goed. ik bood 400. het waren er ik weet niet hoeveel! hij zei: nee laagste prijs is 500. ik zeg ; nee vind ik te veel; ik geef max 450. Dat was allemaal ook nog INCLUSIEF een vitrinekast. Hij zegt: nou dan niet. HEB IK LATEN GAAN VOOR 50 EURO! Geen wonder dat je zei dat ik dat had moeten doen. Tjeeeeee, wat ben ik een eikel!! ongelofelijk! ja, hoe moet ik dat nou allemaal weten man?? was in augustus..... wist ik veel....:confused: :( Tjeeeeeee....

Waarom is dat zo duur dan?? erg gedetailleerd? 24 karaats, met diamantjes ingelegd?? pfffff...

Na, die afspraak die we hebben staan, komt binnenkort in orde hoor! :). Jij moet me echt even bijpraten en wegwijs maken. Dat wordt gezellie! (zal er wel 'iets' over op de draad zetten dan, jongens... ;) )

11. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Hier! nog zo eentje!! whoeaaaah; ennnnng...! :) hi-hi. (gekkigheid natuurlijk; leuk juist!)

Wie hebben er nog meer miniatures? Ik weet dat Henk ook al een vitrine vol heeft, (speciaal allemaal rode geloof ik henk?) en Roger ook en die heeft één of andere hele grote.??? En Vu heeft er ook wat, maar die zijn sinds kort een beetje niet zo mooi meer....? (al opgelost Vu? hi-hi, ben je er al een beetje overheen?)

12. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Van die Maranello heb ik ook nog foto's :)

13. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Delorez,

De rijtaks hier in nederland wordt berekend naar het gewicht van de wagen en de provincie waar je woont. als voorbeeld :
    voor een 512 die 1550kg weegt betaal je hier in zuid-holland 660 euro's/jaar
    voor een 328 die 1290kg weegt betaal je hier in zuid-holland 520 euro's/jaar
    in andere provincies is het iets goed koper en eigenlijk te verwaarlozen.Rob

14. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Whoehaaaahaaahaa! :D lachen met jou Derool; wel eens van BPM gehoord??? Nederlanders halen veel auto's uit het buitenland omdat hier de prijzen 20% - 25% hoger liggen dan bij jullie. van de winter maar eens goed deze draad lezen, al was het maar van de afgelopen 2 maanden, dan kom je t vanzelf tegen...:). (is wel een paar avondjes werk... ha-ha)
    Verder; we hebben net de luxemburg-constructie achter de rug, hadden slimmerikken een gaatje gevonden, is al weer een stokje voor gestoken (koop in lux., en via een leasemaatschappij aan jezelf ver-leasen. (niet; ver-liezen) :). Maar dat gold alleen voor zeer dure auto's, compleet nieuw.

PS: Peet; wat een prach-tige foto weer joh. met die zon erop. echt heeel goed! wow.

15. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #7065 Fumacher, Nov 28, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    haha...tis allemaal goed gekomen Robert :) De secondelijm deed zn werk goed maar krassen krijg ik er niet mee weg :(

Ik spaar alleen maar 1:18 modellen. Die zijn niet zo gek duur Robert :) Af entoe heb je bij de kruidvat/ Halfords acties en dan zijn die dingen maar 15 euro ofzo. Voor mij dan de kans om in te slaan. Maar als je ze echt nieuw koopt zijn ze 30-60 euro per stuk.

Een vriend van mij heeft me laatst op een mooi idee gebracht. Hij had een Pirelliband omgetoverd tot een tafel.
    Ik heb ook zo'n band.....miss maak ik ook zoiets :)

16. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ohw gelukkig Vu :)! jammer van die krassen. ja je had het mij al verteld van die aanbieding bij t kruidvat, daarom schrok ik ook zo van die prijzen die henk noemde, van wat Cor heeft. en gte!
    dat met die tafel van een band wordt vaak gedaan ja. mooi bandje! ;)

17. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Wat er de voorbije dagen allemaal gepost is krijg ik dus niet even bijgelezen... Te kampen met een serieus gebrek aan tijd, enkele dagen niet online geweest... net hier en daar wat gelezen en de foto's bekeken... lees 't later wel 'ns in detaiL...

Toch een hartelijke welkom aan de mensen die deze thread pas ontdekten...
    Prachtige auto's!!!
    Ook plezant dat er nog 'ns wat Vlamingen bijkomen tussen al dat Hollandse geweld :D

Groeten, Alexander

18. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hey Alex!
    Wij als enige Vlamingen tegen dat Hollands geweld. We moeten echt voor versterking zorgen a propos robert, als bij jullie BPM zegt mij inderdaad wel iets maar dan snap ik niet waarom er niet veel meer Belgische wagens met grote cylinderinhoud in NL ingeschreven worden. Volgens mij kan je nog steeds een loopje nemen met de jongens van de belastingen! Als je het verschil tussen België en NL voor zo een 512 bekijkt, sjonge dat is hier echt geld in't water!

19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,200
    The Netherlands
    Paulus,

Lang zal Paulus leven,
    Lang zal Paulus leven,
    Lang zal Paulus leven,
    in de gloria,
    in de gloria,
    in de gloria;

Er is er één jarig, hoera, hoera,
    dat kun je wel zien , dat is Paulus.
    We vinden dat allen zo prettig ja ja,
    en daarom zingen we blij:
    hij leve lang, hoera, hoera,
    hij leve lang, hoera,
    hij leve lang, hoera!
    Lang zal Paulus leven,
    Lang zal Paulus leven,
    Lang zal Paulus leven,
    in de gloria,
    in de gloria,
    in de gloria;

Er is er één jarig, hoera, hoera,
    dat kun je wel zien , dat is Paulus.
    We vinden dat allen zo prettig ja ja,
    en daarom zingen we blij:
    hij leve lang, hoera,

Bram broer van Gijs

20. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,200
    The Netherlands
    Slijmbal!
    Maar als het zo is: gefeliciteerd Paulus!

gr.,

Gijs zelf

21. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    verrek ja! het staat in zijn profiel. van harte paulus. en nog vele jaren. goed opgemerkt bram! heeft ie niks over gezegd zondag.

22. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Paulus! Van harte he! Ik hef het biertje, wat ik nu in mn hand heb op en wens je veel geluk en een goede gezondheid toe. Cheers :)

23. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    Paulus gefeliciteerd!! proost

24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Altijd hetzelfde met die studenten :)

25. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Nog vele jaren Paulus! met veel snelle en veilige km's in die mooie bolide van je toegewenst!

Share This Page