Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 287 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Heb hem gisteren gesproken. Gek he dat hij helemaal anti-pc is, we zullen hem echt nooit lezen hier. Maar hij zei dat hij daar voor zijn werk moest zijn, gewoon toevallig dat Spyker daar ook zit. Zoals je weet komt Lambo er met een LP640 cabrio aan.
    Die wil hij over een jaar gaan kopen, of eerder zelfs, wanneer hij leverbaar is.
    En hij krijgt natuurlijk in februari de nieuwe rode Audi RS4. Het houdt een keer op denk ik. Spyker is erg €€€€....

2. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #7152 Dino2010, Nov 29, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vrienden, ook F1-miniatuur-verzamelaars onder jullie? Ik ga voor maatje 1/18! Dat is al dichter bij.... 1/1!!!! Hier een greep uit mijn streelijzers!
    Zoals jullie zien: ook plaatsgebrek! De karretjes staan soms geschrankt, andere staan op hun zijkant, zoals sommige coureurs weleens proberen!
    Ja, die foto's nemen lekker veel plaats in, hé! Het brengt ons alleen maar sneller naar 360!!!!!
    Image Unavailable, Please Login

3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,001
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Peter vertelde mij trouwens dat hij eerste een oranje RS4 had besteld, maar toen hij de kleur in het echt zag viel het nogal tegen en heeft hij nog snel even de bestelling gewijzigd. Dus ik wist dathij iets met oranje heeft, moest er daarom even aan denken. Maar die LP640 is ook helemaal geweldig, tsja het is geen Enzo natuurlijk, maar ik zou er geen nee tegen zeggen :D

4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ja, ik rij nog wel eens een stuk uit mijn onderspoiler-lip en dan zet ik er een stuk zwarte plastic emmer tussen... geen hond die het ziet :)

Eigenlijk zijn de 348 GTB / GTS heel zeldzaam. Ze kwamen uit toen ook de 348 spider uit kwam in eind 1993. Buiten de cosmetische details heeft de GTB 320 pk ipv 300 pk wat hem 5km/h meer topsnelheid geeft. Verder zijn er hele kleine verschillen. De gewone 348 heeft in 1992 een hele grote update gehad zoals accu verplaatst naar ruimte voor het voorwiel ipv achter in de motorruimte. En de dubbele uitlaatdemper is vervangen door een enkel exemplaar. En nog wat meer kleine dingen.
    De eerste 348's zijn nooit slecht geweest, alleen de elektronica van alle 348's is "poor" zoals de amerikanen dat zo mooi uit kunnen drukken. Ik heb veel plezier met de 348. Het enige wat ik mis is een 6 bak, dan was hij veel sneller geweest op alle momenten.

5. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #7155 575 GTC, Nov 29, 2006
    Haha doet me denken aan me jonger jaren ik heb heel wat auto setjes van matchbox (zie ook foto onderaan) ik gebruik het nu nog steets ;) (de baan op de brug niet heel goed zichtbaar op de foto)

Mooie foto's heeft hij ! kende site ook al langer laast op de site van peter eens goed geken stonden ook nog een aantal lueken foto site's op maar de meeste kende ik al ;)

Mooie verzammeling ! ik heb ooit eens geprobeert om ze in schaal 1:24 te sparen maar mee gestop omdat ik niet alles kon vinden super lang naar de 1996 1997 en 1999 gezocht. zag ik last 1996 en de 1997 maar toch maar niet gekocht was tol al gestop met 1:24 en dat is haast onmogelijk om van 1996 tot nu in 1:24 te verzamel. dus ben ik over gestapt naar 1:43

6. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Derolez! Prachtcollectie! Hoe heb je trouwens een F2004 (denk ik) zonder coureur kunnen bemachtigen? Was dat een special edition of heb je gewoon Barrichello eruit gehaald?:D

7. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Derolez,

Zijt maar zeker dat ik verslaafd ben aan Spa Francorchamps!! :)
    Het allermooiste circuit ter wereld :D
    Mijn droom is natuurlijk een eigen Ferrari (en ja, die komt er zeker wel), maar mijn allergrootste droom is nog steeds met een (eigen) F40 rondjes draaien op Spa! Moet echt kicken zijn om de raidillon op te gaan met zo'n beest :D
    Tuurlijk volg ik de f1! Ik hoop stiekem dat Massa volgend seizoen de betere is van Raikkonen :) Gewoon al de manier waarop ie zn overwinningen viert in vergelijking met Raikkonen :p

CU,

Guy

8. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Welbedankt voor je snelle antwoord, eigenlijk is dus model '93 dé aanrader onder de 348's, juist? Heb jij nog verdere F-dromen, of blijf je voor altijd bij de 348? Ik geniet enorm van de 328, maar sinds geruime tijd denk ik aan een F40, helemaal onbetaalbaar voor mij!

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik denk eigenlijk dat alle 348's die bij de dealer het onderhoud zijn blijven volgen alle belangrijke (niet cosmetische) updates hebben gekregen. BOB348 uit Luik heeft al 3 jaar een '89 348tb en heeft er nog 0,0 problemen mee gehad en hij is zelfs marshall op Spa bij sommige evenementen. Volgens mij host hij ook een eigen site, rpm francorchamps of zo. Aardige jongen, was ook helemaal naar Deil gereden voor de meeting in april jl. Maar toen ik mijn 348 ging kopen vond ik pas het negende exemplaar de enige juiste. Soms staat er 25000km op de teller en zien ze er uit als 100.000km.
    En je weet wat het kost om de kleine dingetjes te vervangen... hou maar op. Een groot probleem is de AC unit van de 348. Die doet het bij bijna niemand en de unit is al 2 jaar niet te bestellen. "Backorder".

Ik vind een F40 een mooie wagen maar zou hem nooit kopen. Ik vind zo'n binnenkant echt niet kunnen. Geen bekleding, touwtjes in de deuren etc. Wat ik een prachtige wagen vind is een 360 CS, maar als ik ook daar weer het interieur zie... :( Maar he, iedereen zijn eigen smaak he. Wielen maken ook een auto. De mooiste wielen zitten onder de 355, 512TR en 430.

Ik ben weg van een rode 360 modena en de ultieme droomauto is een 430.
    Maar ik ben nog geen Nederlander die in Brasschaat woont :(

10. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #7160 Dino2010, Nov 29, 2006
    @575GTC: Wat natuurlijk goed is aan hotwheels is dat je een redelijke kwaliteit voor niet al te veel geld , daarentegen nemen ze schrikwekkend veel plaats in! Is al beter in 1/24 en perfekt in 1/43! maar als ik daar mee begin ruineer ik me! En dan komt de F40 nooit! Anders ook niet, maar een mens moet hopen...

@rpmtifosi: wij Belgen zijn dan met te weinig op de Chat, we hebben wel Francorchamps! Goddelijk circuit, man, moest m'n vrouw nog ooit een baby verwachten, dan zorgde ik ervoor dat ie op de graskant langs het circuit geboren werd....
    Wanneer verwacht jij je eerste Ferrari?

@Fumacher: zoals je ziet draagt die ene zonder piloot het nummer 2, dus ....Barrichello! Het gaat hem om de F-2OO3GA, genoemd naar Fiat-baas Gianni Agnelli die overleed net voor de auto officieel voorgesteld werd. Het betreft een gelimiteerde uitgave van 10.000 stuks, Hotwheels. Het is een van de markantste F1 Ferrari's, door de machtige haaienkiewen aan de zijkanten! Was ie maar 18 keer groter!
    In de doos zaten ook 2 poppetjes van Rubinho en Schumi, die mekaar omhelzen, omdat opdat moment het Constructor's Championship al binnen was!

11. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    @rpmtifosi: wij Belgen zijn dan met te weinig op de Chat, we hebben wel Francorchamps! Goddelijk circuit,

QUOTE]

wij Hollanders zijn met meer! maar hebben NOG GEEN goddelijk circuit.

12. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    En zoals het er naar uit ziet, komt er ook geen , juist? Tenzij een voor velo's, bakfietsen , trottinettes, trapauto's, damned, wat zijn die hollandse politiekers toch misbakken naturisten! Wees niet boos,hier is 't niet beter, met het geld dat hier verkwanseld wordt aan communautaire oorlogjes, zet je in elk dorp een Ferrari-garage! Waarom hebben ze Zandvoort niet behouden en wat aangepast aan de huidige F1-eisen? Echt spijtig, het circuit is heel kenmerkend en heeft een heel gezellige sfeer! En die warme duinen daarrond, als je de GP even moe was kon je ff met je lief gaan rollebollen in het zand! Prachtig!

13. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Makkers, maffen jullie allemaal, of zo? We zitten al op 359! Ik hoop alsnog dat pag 360 toch nog voor vandaag is? En dat de Modena's straks van m'n scherm spatten!

14. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,198
    The Netherlands
    348 laten zich nauwelijks op jaar uitzoeken. 348 GTB/GTS zijn zeer zeldzaam (van elk rond de 200 gebouwd). Wellicht dan beter te kiezen voor de 348 spider, die kent dezelfde veranderingen.

Ik weet niet hoe men aan de stelling komt dat de 348 niet best was. Ik heb met mijn broertje een auto van maart '91. Wij reden een kleine 10 dkm in 2 seizoenen en hebben geen noemenswaardige problemen ervaren. Van de echt vroege exemplaren wordt in het engelstalige deel wel gezegd dat het electrisch systeem niet best is. Bediening van de kachel is een bekende, wij hebben ook weleens een foutcode gezien maar ding doet het voorlopig probleemloos.

Henk heeft een laat exemplaar alvorens de GTB/GTS kwam maar volgens mij vallen de verschillen wel mee. Plek van de accu is het enige dat in practische zin opvalt.

Zie hier voor wat verschillen:

http://www.the348.com/technical/factoryUpgrades.html

Helemaal kloppen doet het niet GTB/GTS is in juli 1993 gebouwd, vanaf deze variant werd de onderkant meegespoten, niet vanaf 1992.

Zie ook:
    http://www.qv500.com/indexferrari6.php

Beetje zoeken op F-chat (348/355 forum) levert veel op.

Bij nalezing zie ik dat je ook nog vraagt om rijgedrag. De GTB en GTS hebben een wijdere spoorbreedte achter (door 2,5 cm verandering van de offset van de wielen). Dat schijnt nogal te schelen. Net als vele andere F-chatters heeft Henk om die reden spacers van 2,5 cm gemonteerd. Zelfs als passagier heb ik het verschil kunnen voelen.

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Je hebt een post gemist van mij, reactie op jou... kijk even terug.

En ik vrees inderdaad dat de 360's van het scherm gaan spatten...

16. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

Haha, nouja, we hebben in JP in ieder geval een minister president die prive de autosport en sportwagens in het algemeen een warm hart toedraagt. Zo werd hij ooit ns door John Bosch in zijn Enzo over het circuit van Zandvoort gereden en heeft hij in zijn kantoor een miniatuur staan van een 612 Scaglietti, ik meen van Sergio Pininfarina zelf gekregen.

17. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Derolez> puike collectie! Zie ik daar een 1:20 643 (1991)? Die zie je niet vaak.

18. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    geduld is een schone zaak!

19. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Jongens, jongens, wat een heerlijke poosts allemaal weer. Het gaat maar door. Zaalig. Wat hebben we overigens nou toch weer in huis gehaald met die Derolez?? Jij scoort hoog op ladder van F-mafheid, vriend :) ! Zie ik nou goed, dat jij gewoon letterlijk een 'kast vol' Ferrari's heb staan?? Want ik zie aan de linkerkant de scharnieren zitten van een deur. Dit is toch gewoon zo'n opbergkast? En die heb jij helemaal vol gezet met F1- F's? Dus die heb jij ergens in je huis staan en af en toe ga je d'r ff naar toe, doe je ff de deur open, ff kijken, ff goed inhaleren, en dat kan je er weer ff tegen? Sjonge-jonge... :). Rare jongens die belgen.....:D.

Maar idd jullie hebben een waanzinnig mooi circuit. Henk: ik heb er ooit gereden met mijn rg500, toen die dat nieuwe blok kreeg gemonteerd ergens in limburg (nadat ik die vastloper met dat andere blok gehad had) en hem daarna ben gaan uittesten in 'een weekendje Ardennen'. Dan weet jij genoeg.... :D . Ook over het circuit geweest natuurlijk. Geweldig... Jij ging vaak naar de Nordschleife niet? ps; als je tegen belgen praat, dan is het: dat ziet geen kat, ipv hond. Ze doen daar alles net ff anders.. :). vast en zeker is daar dan ook: zeker en vast. gekkenhuis = zottenkot. shirtjes bij voetbal; truitjes. en kont = poep, je vriendin = je 'lief', enz, enz... :D . Maar ze zijn verder wel aardig hoor! ;)

Over circuits gesproken; het is idd dood- en doodzonde dat Zandvoort helemaal is vern**kt. Die ligging in de duinen is uniek in de wereld. tsja, wij zitten hier met die maximaal 5 toegestane ''geluidsrijke'' dagen of zoiets dergelijks. Op die dagen gaan alle vogeltjes, konijnen, rupsen en insekten ff winkelen in de stad, of naar familie in Hillegom of zo, en de andere 360 (wow!) dagen is het gebied weer voor hen. We gaan hier natuurlijk geen politieke statements doen op deze site, dat hoort niet, maar we kunnen hier onderling wel stellen dat we dat allemaal wel 'enigszins jammer en eigenaardig vinden'?

Assen is ook prachtig, maar is ook al verknoeid. Jaaa, kwa motorisch geweld mag er niks in dit land meer. :(. Terwijl ondanks dát, mede door jos verstappen, en nu door chris en robert (what's in a name...:)) de autosport enorm leeft in nederland. Dan is het toch wel dubbel zo leuk dat we idd een mp hebben die gewoon wel écht van racen houdt. En het ook dóet! Hebben jullie gezien toen op tv dat ie op die zondag van Monaco aan de Maas, in die open pre-war race-wagen zat met Opstelten en toen die onwijze regenbui over zich heen kreeg? Zeiknat was ie! lachen was dat. maar hij gaf geen krimp! En het is ook bekend dat ie écht goed geinteresseerde vragen stelde aan Chris toen hij hem opzocht bij een f1 race. Voor de rest doe ik helemaal geen uitspraken over hem. En zeker niet hier. Misschien was dit al een beetje off-topic.

Alhoewel, wij hebben nu een echt F1-team. Met..... ferrari-motoren. Kijk, we zijn er weer. Voor zo'n klein kikkerlandje als dat we zijn, is dat toch wel geweldig hoor. Zeer uitzonderlijk. We mogen best wat trotser zijn op Spijker. k heb niet voor niks al 3 jaar posters van die c8 in mijn kantoor hangen. Ben toch wel benieuwd hoe ze het gaat doen! Maarre, derool; jij hebt dus ook al eens liggen rollebollen in de duinen. lekker he; al dat zand? <proest> Ben je toen met de F geweest?

@henk; wil plambo straks een lp640?? jeeeeeeee. geweldig! wat is die mooi zeg. vind ik persoonlijk mooier dan een enzo hoor peet. wat vinden we eigenlijk van een Enzo. iedereen is er helemaal idolaat van, alsof het het summum is, maar kan je daar nou lekker mee op zondag met een stel vrienden zoals wij een tochtje doen? over hollandse dijkjes? om over die fxx maar helemaal niet te spreken. Oke, dat is dan een circuitwagen.

Of wacht, z&#243; is het natuurlijk; je moet er gewoon een paar hebben, elk voor verschillende doeleinden en waar je net zin in hebt; een 246 gt voor the old times, een 328 omdat die zo lekker door de bocht gaat, een 360 voor al iets langere ritten, een 575 voor een weekje italie, een 512tr voor ff mee naar de nordschleife te raggen (marcel! :) ), en een fxx voor een dagje op t circuit :D? hmmmm. lekker!

tot slot @ Gairo: zie ik nou zelfs op je 'studeer'-plek op je kamer allemaal ferrari-spullen?? allemaal boeken (die zwarte heb ik ook) en en paar miniatuurs. en je hebt een mooi buroblad :); you're my man Gairo! :). Maar met al die f-spullen om je heen komt er toch niks van studeren terecht?? of is het juist 'rustgevend'? dat er iets van Ferrari in de buurt is, naast je, onder handbereik, etc.

En zo lul ik maar door en probeer ik dichter bij pag 360 te komen, maar dat heeft geen enkele zin z&#243;, want dan had ik allemaal aparte poostjes moeten maken. dat had ik ook al wel gedaan, vandaar dit lange bericht, maar dat bleek geen gezicht, dus heb ik alles maar weer terug in 1 post gezet. ik dacht tot 7180 te gaan en daarmee de draad speciaal klaar te zetten voor: paulus natuurlijk!; die is meestal vroeg op dacht ik, en als eerste on-line, en had dan als 1e zijn liefje neer kunnen zetten. paulus, ik dacht je even te helpen jongen, maar je moet het maar ff een keer overdag doen. @ derool; het gaat hem namelijk niet om de pagina-lengte kwa inhoud van de poosts, elke pagina bevat gewoon 20 poosts; te beginnen bij 01, 21, 41, etc. tot 20, 40, 60, etc.
    trusten.

20. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,245
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Jammer dat het nederlandse volk (in ieder geval het meerendeel) niets heeft met autosport. Moet je eens in Italie bij een GP zijn of bij de Mille Miglia: die gasten worden helemaal gek en des te meer benzinedampen en lawaai des te beter! Dat zijn nog eens liefhebbers!

Succes vandaag allemaal!

Gr. Martin

P.S: pagina 360 komt nu wel heeeeeel dichtbij...

21. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,001
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Zandvoort is nog steeds een leuk circuit om te rijden, wat dat betreft is ie niet vern...kt, maar de ligging is verre van ideaal voor grote evenementen. Maar die beperking van het geluid is echt een domper voor het circuit. 2 jaar geleden ben ik bij de introductie van Racing for Holland geweest voor de nieuwe Le Mans auto, Lammers mocht tijdens de demo niet meer dan 5000 touren draaien met die auto omdat hij anders een boete kreeg!

Je weet volgens mij nog niet zo veel van de Enzo Robert, misschien wordt het tijd om dit filmpje eens te bekijken. Hij is bij iedereen verder denk ik al wel bekend, het gaat om de 2 studenten die een leuk tochtje maken met de Murcielago en de Enzo van Marin Van Rijn. Dit is weer even verplichte kost Robert. De enzo komt in het 2e deel van de video.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-6960211153022980518&q=enzo+holland

22. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,001
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Plannen om de Nordschleife op de duitsers te veroveren Paulus?

23. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,001
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Wat een prachtige collectie Derolez, deze auto's doen me weer even terug denken aan die prachtige V12 sound!

24. modena82

modena82 Karting

Sep 11, 2005
    81
    D'recht/B-Haamstede
    Full Name:
    Ingmar
    zijn er eigenlijk f-chatters die Essen volgende week gaan bezoeken ?

25. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik ga a.s. maandag (als er niks misgaat)
    Ga jij ook nog naar Essen?

Share This Page