Wel , in de FerrariWorld Site heb je een afdeling Community, als je daar op klikt kom je op een nieuwe pagina: You & Ferrari . Daar heb je bovenaan Games, klik daar op en je bent er! Destijds was het een ander spel: in zoweinig mogelijk tijd 19 vragen beantwoorden, over alles van F: F1, sportwagens, Le Mans, verkoop, piloten, management,... Je mocht zoveel meedoen als je wilde, ... maar de vragen veranderden steeds!(nu is het spel X-Challenge gaande, weet niet of ze nog zulke 'prijzen' uitdelen!) Ik won de snelste tijd van de maand april, (of was't nu mei?) en werd dus toegelaten tot het Nirvana! Opgelet: ze betaalden je geen reis, hotel of andere kosten uit, hoor! Maar ik was al dik tevreden! 't Was gewoon a dream come true!
Als eigenaar is 1 telefoontje naar een Ferrari dealer voldoende. Ze regelen het direct voor je. Ik ben in oktober 2005 geweest. Hier staat een verslagje: http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=80134
Kort lijstje Henk. Ik heb laatst met een maat van eens doorgenomen hoeveel alfa's ik heb gehad. Meer dan 30 stuks. Zaten natuurlijk veel klassiekers bij die ik zelf importeerde uit Italie. Een van de mooiste Alfa's die ik heb gehad vind ik toch wel de blauwe sportwagon. Image Unavailable, Please Login
Ja, jij handelde zowat in van die zaken Mooie SportWagon idd En nu we het toch nog even over Alfa hebben... Roel, Henk, en andere mogelijke Alfa-liefhebbers... wat vinden jullie eigenlijk van de 8C?
Ik vind de 8C héérlijk! Een waar hoogtepunt in Alfa's drukgevulde geschiedenis van technisch spitsvondige, unieke design-, en toch nog betaalbare auto's!
Ik vind de 8C een meesterwerk, jammer dat het maar een beperkte oplage wordt... Image Unavailable, Please Login
Jongens, wat doet de site weer raar! Mss , Henkie een goede reden om toch tot aanschaf van de 8C over te gaan! Een volle fruitboom zoals jij kan daar wel tegen ,hé!
http://www.nu.nl/news/940735/47/Ra%EFkk%F6nen_pikt_kritiek_Ferrari_niet.html Dit gaat lekker zo.. . Was te verwachten natuurlijk. Gaat dit zo door, dan zal dit wellicht heel wat F-liefhebbers, en misschien vooral uit de hogere sociale klassen (?, jakkes) irriteren, en klanten kosten en kijkcijfers en fans. Je kan zeggen wat je wil, dat zijn prive-leven niks met race te maken heeft, maar dat slaat nergens op, want mensen willen ook idolen; waar je tegenop kijkt, een t-shirt van draagt, een petje van heb, een handtekening, etc en... weten dat ze met hun dik verdiende geld ook eens iets góeds (terug) doen voor de minder bedeelden/ de maatschappij. Wat dat betreft; respect voor de Johan Cruyff Foundation...
SH*T! Nog geen km gereden en al str*nt aan de knikker! Kimi zou toch moeten weten dat ie zo ongelooflijk in de kijker loopt! Als ie in 2007 geen WK wordt , mag ie 't schudden! Mijn pronostiek: 2007: WK Massa 2008: WK Schumacher
Otto, Henk, idd prachtig he, die 8C Maar zo betaalbaar vindt ik 'm nu ook weer niet met een prijsje van 133.000 euro... zonder BTW... Maar ach, de beperkte oplage is toch al vrijwel helemaal gereserveerd. Tja... toch doe je in je prive leven in principe wat je wilt he... In vergelijking met sommige andere F1 piloten uit het verleden is Kimi nog 'n braaf ventje...
Absoluut een prachtige wagen, erg jammer dat ze er zo weinig van bouwen, ik hoop dat we er in nederland ook nog een aantal krijgen.
inderdaad, kheb mn portie pech reeds gehad! De Coupé Turbo blijft nochtans een favoriet van me! Maar doordat ik die pech heb gehad, zal ik mss later gespaard blijven als ik een Ferrari heb!? Ik ga de Alfa overslagen denk ik
Wat is hier aan de hand ? 3 posts op 7 uur tijd!?!?!? Rob Lay moet z'n huiswerk beter maken! 't Duurt hier uuuuren eer je die verrekte posts verstuurd krijgt! @dino208gt4: de 8C exclusiever dan de meeste Ferrari's, ben je niet goed snik, kerel? 't Is niet omdat er speciaal weinig van bestaan dat er reden is om van exclusiviteit te spreken! Opgelet, ik vind het een blitse auto dat wel , maar exclusiever dan de meeste F? Als je dààrover spreekt, heb je het ook over de totale produktie van F, dus Lusso, Dino, superamerica, GTO,... incluis! Het blijft een Alfa, hoor! Hoe mooi ook, de mythe en magie van F heeft dat merk niet! Rover maakte ook prachtige auto's destijds, edel afgewerkt, bvb die 75! Qua exclusiviteit kwamen ze echter niet in de buurt van Jaguar, nochtans ook een massaproduct.
8C is magnifiek!! Goedkoop? nee, maar..... als je kijkt naar de exclusiviteit is het volgens mij zeker geen slechte investering! Waarde zal goed behouden blijven of mss zelfs stijgen! Iets wat je bij Ferrari enkel nog ziet bij de (beperkte) gelimiteerde modellen! Op langere termijn wel te verstaan! De 'gewone' Ferrarimodellen stijgen de eerste bouwjaren ook in waarde door de grote vraag! Als ik het geld kon missen had ik direkt een 8C gekocht! Nu bovendien te laat, want is reeds uitverkocht
Otto, ik denk dat roel onder " de meeste Ferrari's", de duizenden 360's, 430's, 550's,.... bedoelde We zitten in 2007 en je moet de 8C dus niet vergelijken met een GTO of iets dergelijks.
Precies!! Een 8C is 100x exclusiever dan 348/355/360/430/599/612 en noem maar op. Een 8C zullen wij waarschijnlijk nooit kunnen betalen maar een 430 is over 10/15 jaar voor iedereen betaalbaar. De reden waarom Lamborghini steeds populairder wordt is dat ze een stuk exclusiever zijn dan Ferrari's. Ook al zijn het tegenwoordig 80% Audi/VW.
Goed, daar kan ik in komen! Maar exclusiviteit wordt in grote mate bepaald door dingen die je niét ziet! -Raceverleden met grote successen(Alfa had die alleen in de beginjaren) -een bekend excentriek persoon, die de boel opstartte, Enzo F, Ferrucio Lamborghini, Ferdinand Porsche, mensen met een compromisloze visie -Heel veel lange jaren de beste zijn in iets of aldusdanig gepercipieerd worden (Lamborghini heeft nauwelijks raceverleden, maar wel Ferrucio die Enzo de les ging spellen, de Miura én Countach waren mijlpalen in de automobielgeschiedenis) -Mensen met omverwerpend imago die de auto's in kwestie gingen kopen en rijden: Prins Aga Khan, Ingrid Bergman, allerhande koningen en prinsen, acteurs en artiesten: prins Bernhard, sultan van Brunei, Jamiroquai, Paul Newman, Nicholas Cage,..... en honderden meer! Al deze componenten zijn factoren die zich voornamelijk opbouwen op termijn , daarom worden het mythes! Zeker, de 8C is méér dan een opkikkertje, maar gedoemd in 't rijtje van One-off's te verdwijnen als daar zijn de Alfa SZ Zagato, de VW Phaeton, Opel Speedster, Honda NSX,...Allemaal auto's met een uitgesproken karakter, schitterend design, sublieme tecniek, waarmee de fabrikant probeert een voor hem minder courant deel van de markt te veroveren en zijn blazoen op te poetsen. Daarmee heb je nog geen exclusiev auto, vrees ik. Om een exclusief product op de markt te brengen, moet er mythe en magie rondom je niche hangen!
Je bent nogal stellig Roel, mijn indruk is dat de toegenomen bruikbaarheid, toegenomen betrouwbaarheid en de beschikbaarheid van een relatief betaalbaar model daar een grote rol in spelen. Ik heb Peter nooit horen zeggen dat hij voor een Gallardo koos omdat een 430 een tikje te gewoontjes was. Wat betekent trouwens 'exclusief', bij Van Dale vond ik: bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is. Lekker belangrijk denk ik dan, ik beleef niet minder plezier aan mijn auto als iedereen er één heeft. Een laag geproduceerd aantal kan ook gerelateerd zijn aan de martkvraag. Waarom zou Alfa uberhaupt de aantallen beperken? En hoezo een 8C nooit kunnen betalen? Verloopt de waarde zoals die van een SZ? Of de dakloze tupperware uitvoering daarvan (heel exclusief!, wat was het ook al weer 75 exemplaren gebouwd of zo). De vraag dringt zich op wat voor keuzes je eigenlijk hebt gemaakt uit de rijke modelgeschiedenis van Alfa als een 156 station heeft te gelden als mooiste in bezit ooit, maar het antwoord is wellicht wat off-topic. Ferrari gerelateerd: welke Ferrari van de laatste 20 jaar kost meer dan de catalogusprijs was?
Wat een lelijk ding is die 8C zeg, gatver-de-gatver! Daar zet je je schoonmoeder nog niet in! Wat een bol ding; t lijkt wel een volle tampon. Is ook rood. En totaaaal geen alfa. Een alfa is altijd rechtlijnig, hoekig. Geen hond die van de zijkant zou kunnen zien dat dit een Alfa is, pas als je ervoor staan en helemaal diep bukt, zie je bij de grond een logo in een V en lees je alfa. Een enorme stijl-breuk. Les 1 in marketing over 'merken': nooit zomaar iets ineens totaal-drastisch wijzigen, waardoor iets er heeel anders eruuit ziet, want niet bij je verleden past, blijf bij je roots. Die driehoekige V dissoneert ook vreselijk met die opgeblazen ronde vormen. En dan ook nog zo laag in de grill. En dan dát allemaal in rood; veeeel te schreeuwerig. Het is net als met de 456; die moet je ook niet in rood doen; er is teveel carrosserie aanwezig (te weinig raam) om dat in een schreeuwerige kleur te spuiten. Bovendien is rood: supersport. Deze kleur past helemaal niet bij die vorm. Echt een onwijze miskleun zeg deze wagen. Opmerkelijk; de eventuele dino 420 vonden een hoop mensen niet mooi, maar deze dan ineens wél? Alleen maar omdat het Alfa is/ italiaan is? Wel kritisch en objectief blijven heren... Weggegooid geld. Let maar op. Over 20 jaar heeft niemand het er meer over. De sport is wel veranderd anno 2007 Alex. Mede dankzij internet. En mobiele telefoons met camera's. Vroeger hoorde je wellicht een vaag verhaal en haalde je je schouders op; je zag er toch niks van, tegenwoordig wordt er overal een foto van je genomen, is er bewijs en als dat er dan niet appetijtelijk uitziet; dan keren zich een hoop mensen van je af. Vergelijk; Britney Spears. Onschuldig lief meisje. Totdat ze een maandje geleden van haar vent af ging en overal ging party-en in een kort rokje zonder slipje, dat bij in- en uitstappen in sportauto's breeeed-uit werd gefotografeerd en overal op internet werd geplaatst; gevolg: vele 10-duizenden fans keren zich walgend van haar af, t was ook niet om aan te zien en veel mensen houden daar niet van, én haar website staat te koop. Hij kan van mijn part alle wedstrijden winnen van voor naar achter, van pole af; hij zal nimmer heel populair zijn bij de hele grote massa; iedereen vindt hem een eikel, met de uitstraling van een stoeptegel, en t verstand van een inktvis. T Zal nimmer een publiekslieveling worden. En ik heb hem nog nimmer iets zinnigs zien doen voor de minderbedeelden. Sportheld zijn, is veel meer dan alleen maar goed presteren. Mensen willen zich ermee identificeren. Nou, ik niet met Kimi. Zo, en nou neem ik eerst eens een neut..... Goedenavond dus heren. Ik ben d'r ook weer, is hier nog wat te beleven verder hierzo?? Oh ja, deze nog: Derool; jij bedoelt: Ralf dan??
en trouwens; zag vanmiddag deze 2 ads: wat een prijzen jongens.... wat worden ze duur! http://www.speurders.nl/autos/ferrari/25425852/ferrari_328_gts.html http://www.speurders.nl/autos/ferrari/26316605/ferrari_328_gts.html
Voor de bovenste is mij in het voorjaar van 2005 50 mille gevraagd (zag je de km-stand), kennelijk is zojuist de prijs verlaagd want men vroeg er in Enschede 42,5 voor. De onderste: The Gallery onderscheidt zich door het niveau van prijzen die men vraagt. Maar inderdaad ik denk dat een uitzonderlijk mooie 328 ongeveer zo'n 40 mille moet opleveren in nederland.