Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 409 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Ik weet zeker dat die met z'n oranje Gallardo meer bekijks heeft dan met een 430. Past helaas niet in mijn budget maar als ik mocht kiezen werd het ook een Gallardo.

je hebt hem toch juist omdat die exclusiever en mooier is dan een RS4 of M5?

Door aanbod laag te houden creeer je ook vraag en kun je er veel meer voor vragen. Hoef ik jouw toch niet uitteleggen.;)

Natuurlijk nooit te voorspellen. Maar ik denk dat de 8C in een andere range zit als de SZ.

T.o.v. talloze Audi's en VW's die ik als leaseauto heb gereden was dit de fijnste auto. Op Alfa gebied heb ik bijna alles gereden. Mijn absolute favoriet blijft de Alfa Giulia. Zeer ondergewaardeerd maar de kenners weten wat ik bedoel.

alleen de nieuwe het eerste jaar omdat sommige mensen nu eenmaal direct het nieuwste van het nieuwste willen hebben ongeacht wat het kost.

2. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
  3. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    :Dvolgens mij heeft die al een paar neuten op.
    Maar ja, niet iedereen kan verstand hebben van design;)

Zullen maar zeggen: "smaken verschillen":)

4. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ja ik zag die stand Gijs. In herken het getal van mijn zoektocht deze zomer. Vond dat toen uitzonderlijk laag, vandaar dat het is blijven hangen. t Zal nog wel ergens in mijn map staan. En the Gallery; ja dat weet ik. had ik ook al ervaren. laatste regel van je; ben ik het mee eens, maar dan ook al echt opbrengstprijs. vraagprijs zal richting de 42,5 gaan. vind dit toch opmerkelijk. maar goed; hebben we t al vaker over gehad. de 348 en 328 gaan elkaar niet veel ontlopen tzt. sterker nog, dat mijn vorige eigenaar deze zomer 35.999 betaalde voor die zwarte 348, die toch echt behoooooorlijk goed is; niet te geloven.

5. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Absoluut niet. Ik meen elk woord. Wat een stom ding. En ik geef argumenten. Het is dus niet zómaar alleen maar smaak. En daarbij komt; ik heb echte he-le-maal niks met alfa, dus misschien ben ik juist wel objectief. Maarre... deze site heet Ferrarichat.com. Geen Mercedes plaatjes aub, geen Volvo, en dus ook geen Alfa. Dan moet je naar een andere website. Ik kom hier niet om A's te bekijken. En nog minder om t er over te hebben....

6. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Als je puur naar investering kijkt denk ik dat je je geld beter in een 328 kunt steken dan een 348. Op dit moment komen ze qua prijs bijelkaar in de buurt.
    Alleen de 328 is stijgende en de 348 heeft zijn bodem nog niet bereikt.

Allebei mooie auto's. Als opvolger voor de Mondial zou het 1 van die 2 kunnen worden. Ben er alleen nog niet uit welke. Mijn vrouw heeft voorkeur voor 348, ze vindt de 328 een pooierbak:(
    Ze hebben allebei hun voors en tegens.

7. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Als jij dan al dat waardeloos geneuzel weglaat wat niet met Ferrari te maken heeft dan zijn we allemaal tevreden.

8. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,198
    The Netherlands
    Ik begrijp dat het jou kennelijk om de lage aantallen en het bekijks dat je met een auto hebt. Interesseert mij geen lor, het gaat me om de auto, niet hoe anderen erover denken of dat de buurman er ook 1 heeft.

Zelf denk ik dat het onvergelijkbare auto's zijn en beantwoorden aan een heel andere vraag.
    Weer terug naar ons aller VLambo: hij had liever een 430 gehad en deze week wordt zijn RS4 afgeleverd als ik het wel heb.

Ik vrees dat je daar niet in zou slagen. Je creert niet een hogere vraag, er is gewoon minder vraag, met inbegrip van de vraag van kopers, die net als jij kennelijk, maar dan wel met beschikbaar budget, meer voor een auto willen betalen omdat de buurman hem niet heeft. Porsche lukte het niet om 1500 Carrera GT's aan de man te brengen, ik denk niet dat Alfa duizenden 8c's zou kunnen verkopen voor de prijs van een 911. 500 stuks lijkt me, zeker voor een alfa, wat veel om te stellen dat van afschrijving nauwelijks sprake zal zijn danwel zelfs achterwege zal blijven.

9. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Volgens mij was jij degene die de poost plaatste van liever de ster in de voorruit ipv op de motorkap?? :D. En volgens gaat mijn geneuzel toch echt wel in 90-100% van de gevallen over F. Maar ik zal er eens op letten. En bij jou dan gelijk ook :D. Maar er is hoop hoor roel; ik ben t alweer een keer met je eens (da's de 2e keer deze week, dat wordt griezelig :D), over de verhouding 328 en 348 in prijs en dat de prijzen voor een 328 upwards is, en 348 downwards. Waarom is dat? is dat nou omdat die 328 zó geliefd is?? en waarom is ie dat dan? omdat de lijn zó bijzonder is? of hij zo rank & spits is. En dan nog iets interressants: geldt die prijs ook voor een 328 gtb, of meer alleen voor de gts? En wat doet de 308, gaat die mee, of blijft die iets achter? Dat weet ik eigenlijk niet. Iemand verstand hierover?

10. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    :D
    Die zit!

11. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Gijs, natuurlijk bepaalt de vraag voor een deel de markt.
    Kijk maar naar Ferrari, alle auto's worden op bestelling gemaakt.
    Er zijn geen voorraad Ferrari's:)

Btw: Is dat altijd zo geweest? Of werden er vroeger bijv. 308's of later 348's gewoon gemaakt en dan pas verkocht?

12. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,198
    The Netherlands
    Ah, een lichte relativering van het eigen oordeel!? Hulde!

Dat laatste kan ik me zeker niet in vinden. Een goede 348 kost al jaren 45 mille.

Dat een 328 stijgende zou zijn, ook daarvan is mijn indruk anders, de prijzen lijken mij stabiel, dat is slechts anders voor de auto's in uitzonderlijke staat en dan vooral van het laatste productiejaar, logisch, die worden steeds schaarser.

13. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,198
    The Netherlands
    Maar dan alleen voorzover je aanneemt dat Roel kan bepalen wat voor ons allemaal geldt.

14. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    :D Wij worden nog vrienden!! Geen prob Robert, we drinken zondag een bak koffie samen. (of iets sterkers:))

Wat betreft 328 - 348.
    De 328 heeft al de klassieker status bereikt en is idd 1 van de meest gewilde Ferrari's. (Ik vergelijk natuurlijk niet met pre 70's)
    348 is nog te jong en heeft nog met afschrijving te maken. Er komt een punt dat die ook zijn laagste nivo heeft bereikt, stabiliseert, en misschien weer iets gaat stijgen. De tijd zal het leren.
    En ik denk idd dat de 308 ook mee omhoog gaat.

15. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #10215 308ROB, Jan 11, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vroeger werden er gewoon een aantal wagens gemaakt en daarna verkocht, kijk hier maar naar de onverkochte GT4's.
    Image Unavailable, Please Login

16. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Jij snapt het blijkbaar ook niet! ;)
    Robert mag zeveren over vanalles en nog wat, maar owee als iemand over een onderwerp begint waar hij niets van wil weten! Dan is t ineens: enkel F-praat, dit is een Ferrari forum,.....
    Je moet wel weten wat je wil! ;)

BTW: voor mij mag er dus WEL over andere onderwerpen gesproken worden, MAAR in beperkte mate uiteraard! ;)

17. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Zo zagen we op de foto's van Henk ook een hoop 308 en Mondials op het fabrieksterrein staan. Waarschijnlijk ook voorraad dan.

18. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Mss is het wel omdat JIJ met een 328 GTS rijdt!? :p

Tja, waarom de 348's dan downwards gaan,....? Daar ga ik me maar niet over uitspreken :D ;)

19. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    #10219 Dino 208gt4, Jan 11, 2007
  20. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,198
    The Netherlands
    Herhaling draagt niet bij aan de geloofwaardigheid. Gezien wat Kroymans voor Henk's TB vraagt? Die prijzen gelden al jaren. De laatste drie jaar brengt een nette 348, onder de 50.000km, met recent onderhoud, geloofwaardige historie, en geen gekke dingen 45 mille op.

21. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Roel, dat klopt, ik heb hier ergens nog een oude foto uit 1978 die ik toen bij de fabriek gemaakt heb, je kan nog zien dat ze onder een afdak werden gezet toen ze uit de fabriek kwamen,ik zal proberen om hem te uploaden.

22. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Als jullie zitten ruzien, zal ik maar zeggen dat ik verstand van de waardes van 308/328 heb!(Slik!)
    Lang voor ik mijn 328 kocht heb, heb ik alle mogelijke sites die 328 én 308 aanboden bezocht, heb zéker 35 exemplaren gezien, ben ook blijven kijken als ik de mijne reeds had!
    Er is een constante: 5 jaar geleden heb ik geen één gave 328 gezien onder de 35.000 E ! Allen stonden ze vol diepere krassen, nogal afgeleefd interieur, niet passende vloermatten, geen of onzorgvuldig onderhoudsboekje, motorcompartiment=bordeel!
    Vanaf rond 36.000 vond je er met minder van bovengenoemde gebreken.
    Doorgaans waren de exemplaren die ik bij officiele dealers( Monza, Gar.Francorchamps, Kroymans, Duitse concessionairs) vond een smak duurder en vééééééél beter onderhouden: facturen, onderhoudsboekje, zeer goede tot nagenoeg perfecte carrosserie, fraai, krasvrij leder, motor die niet als stinkende koffiemolen pruttelde, prachtig onderhouden ophanging, geen moddernesten!
    Een F zorgvuldig onderhouden kost geld én moeite: je zal er altijd wel voor betalen, en échte kwaliteit is soms ver te zoeken, ik garandeer je: de dag dat je die 328 vindt die àf is , maar waar dan ook niéts, waarlijk niets op te zeggen is, zal je paf staan van de prijs, na 6 jaar observeren vind je tegenwoordig géén perfecte 328 GTS onder 50.000 E !
    Vorige maand stond er bij Eberlein, offic.D.dealer, een 328 GTB met 4000 km op de teller te koop: 58.000 E! Op 2 maand de deur uit!
    308 gaan wat minder dan de 328, GTB doorgaans wat minder dan GTS, maar de 308 rukt op hoor!
    De serie 308/328 is de successerie van F, de 328 is de laatste grote-productie F die Enzo nog meemaakte, voor velen ( niet voor mij) sloeg men met de 348 en de Testa een verkeerde richting in qua design, de enige F's zonder de klassieke ronde achterlichtjes!
    Daarom is een Testa nu al wat minder waard dan eender welke BB512, en duiken de prijzen van een mooie 348 al onder die van een mooie 328...

23. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #10223 308ROB, Jan 11, 2007
  24. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Leuk avondje hier :)

Smaken en meningen verschillen maar met deze stelling geef je toch te kennen dat design niet je sterkste kant is.
    En 't is ook duidelijk dat je kennis over de geschiedenis van Alfa nog bedroevender is dan die over Ferrari... Op zich geen ramp... maar zwijg er dan misschien beter over... ;)

Wat betreft de "Dino"... als je het nog steeds over die slechte PhotoShop hebt... dat was GEEN Ferrari maar een rasechte PORSCHE!!! ;) Die foto is eigendom van dat Duitse merk en een handige PhotoShopper heeft er gewoon een paar Ferrari elementen opgeplakt om een beeld te vormen... Heeft dus totaal NIETS te maken met een eventuele ECHTE Dino die, als hij er eenmaal zou zijn, zonder twijfel VEEL mooier zal zijn :D

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn... :)

Natuurlijk is de sport en de wereld verandert... dat zal niemand tegenspreken... maar sommige zaken veranderen nooit.
    't Is trouwens nog niet zo HEEL lang geleden dat iemand als Irvine voor Ferrari werkte ;) Heeft hij het imago van Ferrari veel schade toegebracht? Ik dacht het niet.
    Ik ben ook nooit een echte fan van Kimi geweest, zal het ook nooit echt worden. Ik ben al lang blij als een Ferrari als eerste over de streep komt.
    Toch zijn er heel wat mensen die Kimi een geweldige rijder vinden... hij is misschien wel meer publiekslieveling dan M. Schumacher ooit was.

En ok, dit is FerrariChat, we hebben het hier dus vooral over Ferrari... maar auto's als Alfa, Maserati, Lancia en Fiat zijn gewoon familie van Ferrari!
    Als je de geschiedenis eerst een beetje zou bestuderen zou je merken dat Alfa in feite meer met Ferrari te maken heeft dan je zou denken ;)
    In dat opzicht hoort Alfa hier zelfs meer thuis dan Lamborghini... waar we het in principe dan ook niet meer over zouden mogen hebben? Een kleine tolerantie tov van Italiaanse merken lijkt me op z'n plaats ;)

25. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    oei, oei, nu wordt Gijs ook nog boos op jouw........................;)

Share This Page