Lijkt wel een ouderwetse "beer and popcorn" avond:)
Hoi Alex, aan het werk? Idd gezellig hier. Een paar stevige discussies zijn nooit weg Hoeven het niet altijd allemaal met elkaar eens te zijn............toch?
Derool: een meesterstuk van je. Híer kom ik oa voor. Very-Ferrari-talk (wie is dit topic begonnen.. waar we al een avond mee aan t vullen zijn?... a-hum-ahum...?). Jij MOET er idd verstand van hebben, want a: jij bent gek b: hebt al 4 jaar je wagen c: was er jaaaarenlang mee bezig d: was/bent bezeten voor niet zómaar een 328, maar JE 328, die ergensop je zou staan te wachten. Net als dat je tegen de vrouw van je dromen zegt als je eindelijk verkering met haar hebt: waar was je toch al die tijd??? . Maaar... nou praat je idd over perfecte modellen. Dan ga je meer naar concoursmodellen. Pure verzamelingsbezit. Een 328 met 4000 km dás absurd. En niet voor een rij-liefhebber te betalen. De meesten die ook écht gebruikt worden zitten nu allemaaal op 70-80-100 duizend km. Dan mág er toch ook niets mis zijn? dat is toch niet zó erg? en aan de andere kant; kijk naar mij; objectief kan je zeggen; er is /was heel wat mis, geen boekjes, geen vin-plaatje, eerst geel, doorgeslagen nummer, vies, vuil, dof, oud leer. En hoewel ik er geen tijd voor heb; nu tóch al; mooi verzorgd gevoed soepel leer van t interieur. De lak is al 2 tinten schoner en gaat een goed behandeling krijgen. Alle steenslag bijgewerkt; munitieus! met een schilderspenseeltje!, motorruimte al veeeeel schoner, aerofoil bijgewerkt, en er moeten nog 10 dingen aan gedaan worden; dan staat er straks toch een knappe wagen; uitermate geschikt voor mij. Ik moet niet zo'n ding van 50 E. En zijn er niet automobiel-liefhebbers die dromen van een oude wagen te vinden in een kippenhok of schuur en deze in 3 jaar te gaan opknappen. Van het eindresultaat zeg je dan allemaal WOW! Zoals Rob pas zo'n bijzonder weer helemaal teug opgeknapt ding liet zien. Dus ook de minder perfecte exemplaren, zakken zeker niet, blijven zeker stabiel, maar mijn indruk is l i c h t stijgende. Nog niet veel, maar ietsje-pietsje! Waarom?? om dat er met veel liefde ook weer alsnog een mooie van te maken valt! .
DAAR ben ik het volledig mee eens Yep, aan het werk, weinig tijd om te reageren, maar ik volg de discussies met plezier mee. Altijd intressant om andermans visie te leren kennen. Ik lees later vanavond nog wel weer even mee
Ps; even duidelijk stellen: jongens er is helemaal geen ruzie; er zijn stevige discussies; dat hoort toch ?? En zeker op een site die gaat over passie! . en passie is heftig! dat is namelijk het woord. en derool klaagde; bijna geen poosts vandaag, nou, ik dacht dat dat alsnog goedgekomen is door o.a mijn poostje . n Beetje opschudden als t ingedut raakt is wel goed toch? . Heerlijk avondje zó. We moeten t niet de hele tijd met elkaar eens zijn; dan valt er niks meer te zeggen... .
Hallo ladies, daar ben ik weer.... In de laatste 2 weken geen tijd gehad en trouwens, sinds hoeveel dagen is f-chat weer live ? Jullie hebben in ieder geval je uiterste best gedaan om ervoor te zorgen dat 'bijlezen' bijkans een levenswerk wordt. Stevige discussies op z'n tijd inderdaad! Zolang er maar wederzijds respect blijft denk (en hoop) ik dan maar. GELUKKIG!!!!! Zonder een blinde Alfist te willen zijn, doet het mij bijzonder goed dat er toch een aantal hier zijn die het merk Alfa Romeo op zijn waarde weten te schatten en die weten dat onze Enzo ook daar de kneepjes van het vak leerde.... Goed om weer terug te zijn hier...
Robert: Eindelijk een stukkie waar ik het 100% mee eens ben Hier spreekt passie uit. Voor jouw is het de perfecte auto en dat is het enige wat telt.
Uiteraard!! Zaterdag komt een oude maat van me langs met zijn witte 328GTS. Zal wat foto's maken en posten. Is een geweldige auto. Origineel gelevert in Koeweit.
Voila! En hoeveel is een bepaald model waard? Net zoveel als iemand ervoor wil betalen! Iedereen blij!
Koeweit?? nou dat is een lekker stukje omrijden Oja, nog een keer Alfa's. zelf ben ik begonnen met een 1600 guilia sprint gt toen een alfetta gtv daarna een alfetta gtv6 daarna een paar alfetta's 2 liter
De F-mens is een raar ding! We hebben allemaal( ik incluis ) een les economie nodig! Een off-topic verhaaltje!(niet schieten!) William Randolph Hearst was begin vorige eeuw een van de belangrijkste Tycoons in Amerika! Zijn voornaamste Monopoly was ....de Pers: kranten! Hij bezat bijna alle krantenmaatschappijen in de US en manipuleerde wat er in geschreven werd , bepaalde de verkoopsaantallen, tienduizenden mensen werkten voor hem! Hij was werkelijk Multi-Miljardair. Sommige dagen, bij bepaald nieuws dat hij zorgvuldig uitkoos, kocht hij ineens 80% van de oplage op , zodat er uiteindelijk maar 20% in de kioskjes lag! Die kranten werden dan voor astronomische bedragen verkocht, soms voor honderd x de waarde! Dat is gewoon zaken doen! Stel nu eens dat er zo een dergelijke multi-miljardair alle 308/328 ter wereld opkoopt, 't blijft voor hem een peuleschil. En hij verkoopt niks, 5 jaar lang! En dan, op een mooie dag gooit hij er ééntje op de markt, zegt er bij dat het een éénmalig aanbod is,.... Wat denk je dat die 328 dan oplevert? Chinezen, Japanezen, sultans en sjeiks zullen er voor vechten, uiteindelijk zal hij voor véél meer dan de huidige prijs van een F40 verkocht worden! Een paar maandjes haalt de miljardair nog es 't zelfde grapje uit! 't Zelfde zal er gebeuren, mensen laten zich graag vangen! In concreto komt het hier op neer: we verkopen onze schoonheidjes véél te makkelijk, waardoor aanbod te groot wordt ten opzichte van vraag! Dus mannen, blijf jullie F-liefdes trouw, ze zijn er des te meer waard door!