Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 412 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Welke foto's!? Waar!?

Gr. Martin

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Geweldig om die foto "uit de oude doos" te zien. Vanaf welke plaats is deze foto precies genomen Rob?

Gr. Martin

3. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Zo ik ben ook eindelijk weer bijgelezen, het was in het begin met kromme tenen, ik vroeg me even af welke kant het op zou gaan, maar de liefdes verklaring tussen Roel en Robert heeft me gerust gesteld, ik hoop alleen dat ze van elkaar af kunnen blijven zondag. (kijk maar uit wat hij in je koffie gooit Roel). ;)

Robert, Liefde voor de 308 en ook 328 is inderdaad iets wat moet groeien, afgelopen jaar is dat bij mij ook veel meer gegroeid, 2 ritjes in een 328 en het zien van een aantal prachtige 308's op dit forum hebben het vuurtje flink opgestookt.

Tenslotte die foto's uit de oude doos zijn prachtig, mochten meer mensen oude foto's hebben, dan ben ik zeer benieuwd.

4. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Hehe... :) klopt gedeeltelijk, ok, de NL-thread is een thread die op de eerste plaats rond Ferrari draait... of in feite meer rond de mensen die op deze site actief zijn, waar dus ook plaats is voor een losse babbel in de marge van... niet? ;)
    Net als in de Bonkers of als in de andere talenthreads wordt er dan wel eens een beetje afgedwaald... en da's zeer menselijk... daar zijn deze threads ook voor... om in de andere Ferrari threads met één welbepaald onderwerp niet te veel off-topic te moeten gaan. Ook hier zijn er grenzen uiteraard, je moet hier niet over je moesttuin of iets dergelijks gaan beginnen :)
    Maar ik blijf erbij, een Lamborghini of een Alfa, die beide onlosmakkelijk met Ferrari's geschiedenis te maken hebben, de ene als concurent, de andere als merk waar het allemaal begon, verdienen hier beide een plaatsje. Ook al omdat een groot aantal F-mensen wel degelijk ook intresse hebben voor die merken... dat merk je aan de reacties. In die zin zou ook een wagen als de Ford GT40 hier getolereerd kunnen worden omdat die ook een rol speelt in de rijke Ferrari historie... voor die wagen zijn hier nu echter minder liefhebbers... :)
    Maar merken als Lamborghini of Alfa horen hier dus nog steeds meer thuis dan een water-Golf... of wat was je probleemwagen ook alweer? ;):D Of ga jij bepalen waar we het het hier allemaal over mogen hebben? Neen, dat doen we met z'n allen samen... je kan hier iets neerzetten en als er mensen zich geroepen voelen om daarop te reageren dan kan dat :) Op bepaalde feiten zal meer reactie komen dan op andere naargelang het onderwerp meer of minder "intressant" is.
    En voor veel, maar natuurlijk niet alle, Ferrari liefhebbers zijn ook Lamborghini en Alfa een intressant onderwerp in de marge van.
    Net als ervaringen in Italië bijvoorbeeld... misschien hoort dat in feite ook meer thuis op een reis-site? Maar neen, het paste perfect in deze thread en er kwam ook reactie op... DAAR gaat 't om. De hoofdmoot blijft natuurlijk Ferrari... :) Een onderwerp dat NIEMAND hier intresseert bloedt vanzelf dood... of wordt misschien zelfs niet eens meer gelezen. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die niet van dit soort gezonde discussies houden... en ze dus overslaan. En da's toch ook niet erg? Zolang we allemaal een klein beetje tolerant zijn en het niet TE ver laten komen... We blijven hier immers in de eerste plaats allemaal komen om onze Ferrari passie te delen.

5. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Dat geldt voor veel Ferrari's :)
    Denk maar aan types als de 400, Mondial,... en dergelijke...
    Er zijn genoeg mensen die daar aanvankelijk niets aan vinden... maar ze hebben wel degelijk ook hun capaciteiten.
    Natuurlijk hebben we allemaal onze favorieten, de ene kan je meer verleiden dan de andere.
    Over de F355 bv zijn we het zowat allemaal eens geloof ik... voor erg veel blijft dat zowat één van de mooiste moderne Ferrari's... Ik ken ook zeer weinig mensen die een F355 echt lelijk vinden...

6. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
    Dat de liefde voor bepaalde (oudere) modellen moet groeien, daar kan ik me zeer goed mee invinden.
    Ik ben nl. opgegroeid met de wat modernere modellen.... 355 en nieuwer. De oudere auto's waren destijds (toen ik 16 was ofzo) niet interessant.

Echter, ik heb nu echt heel veel waardering voor de oudere F's.
    Ik ben mede door jullie beter naar de oudere modellen gaan kijken. Pas toen drong het pas door dat de betreffende auto's echt mooi zijn. En dan als je een rit in een 308 hebt gehad met Rob ben je gewoon verkocht!:)

Als ik nu naar beurzen/ evenementen ga, hoop ik juist altijd dat ik een wat ouder Ferrari tegenkom. Neem Spa 2006 nou, dr was gewoon iemand die met zijn Lusso de baan op ging! DIEP RESPECT!(wel een beetje link voor zo'n klassieker btw)

Vu

7. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Full Name:
    Roel
    HAHAHA!!! Ik denk dat Robert en ik eens lekker gaan doorzakken met een goede borrel. Kan iemand bobben?

De 328 groeit bij mij met de dag:)
    De 348 was al gegroeid:D

8. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    En voor veel mensen is het ook net andersom... er zijn er die niets aan de moderne wagens vinden... en daar is natuurlijk ook niets mis mee :)

Prachtig was dat he! :D

9. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Dat kan plezant worden :D

En voor jou helpt het altijd als ze wit zijn he :D

10. Dino 208gt4

Full Name:
    Roel
    Ik ben ooit begonnen met een 208gt4. Net zoals Robert ben ik daar eigenlijk bij toeval tegenaan gelopen. Had er in Italie wel een paar bekeken maar durfde het toen niet aan. Totdat ik bij toeval mijn grijze gt4 bij een Skoda dealer in Venlo zag staan. Heb toen een goede deal gemaakt en een Alfa 156 ingeruild. Voor mij was dat de eerste stap in de Ferrari wereld na 15 jaar Alfa's.

Doordat ik met die auto naar evenementen en meetings ging kwam ik ook Mondials tegen. Dit Model is toen gaan groeien. Ik heb er velen bekeken en na een tijdje had ik de wens om te "upgraden". Natuurlijk is de Mondial niet de meest exotische Ferrari maar voor ons wel de meest ideale. Vooral de achterbank heeft voor ons veel voordelen. Hierdoor kan ik mijn hobby delen met mijn gezin. De kinderen vinden het geweldig om mee te rijden. Al is het maar een ritje naar opa en oma. Daardoor wordt de auto ook veel meer gebruikt. Ik heb een AR Spider gehad, maar die stond altijd werkeloos in de garage omdat de kinderen niet mee konden. Dat is natuurlijk zonde.

Veel mensen die met mee zijn gereden of zelf achter het stuur hebben plaats genomen in de Mondial zijn erg verbaast over de rijeigenschappen. Ook waren ze het er over eens dat ook in een Mondial een 3.0 V8 in je rug een geweldig gevoel geeft. Te vaak wordt gezegd dat die te weinig vermogen heeft. Je moet alles zien in het juiste tijdvak. Je kunt een 25jaar oude auto natuurlijk niet vergelijken met een 2007 Golf GTI.

Ik ben iemand die het leuk vind om regelmatig van auto te veranderen. Ik hoef een auto niet 5 jaar of langer in bezit te hebben. Als opvolger voor de Mondial zou dan eigenlijk nu de 456 aan de beurt zijn. Helaas valt die voorlopig buiten mijn budget. Ook dat is zo'n voorbeeld van een zeer ondergewaardeerde Ferrari. Ik heb er zelf nooit meegereden maar ik sprak Ton vorige week en hij was er zeer van onder de indruk. Hij raadde me aan echt eens een keer in een 456 te rijden. Dan weet je pas hoe geweldig die auto is.

456 past gewoon niet in budget dus dan kom je al gauw op een 328 of 348.
    348 heeft steeds mijn voorkeur gehad maar het klassieke design van de 328 groeit nog steeds op mijn netvlies.

Niet dat ik op zoek ben maar met een half oog kijk ik toch altijd een beetje om me heen. Er hoeft maar net iets leuks te staan dan kan ik natuurlijk altijd eens gaan kijken..............zo begint het meestal bij mij met een auto:)
    Ik ben niet iemand die tientallen auto's gaat bekijken en dan maanden twijfelen. Een auto kan ik in 5 minuten kopen. Hij staat me aan of niet.
    Als ik achtergrond info van een type nodig heb check ik deze site en ik ga even bij Alex langs.

11. Dino 208gt4

Full Name:
    Roel
    Een paar plaatjes.

1) Mijn ex 1975 208gt4. Hij staat niet meer te koop bij Almere Classic Cars en ik zou graag weten waar die terecht is gekomen. Als iemand het weet?

2) Spa Italia 2004. Iemand nog foto's in zijn bestand van mij op het circuit? Ben benieuwd of er foto's in jullie grote bestanden zitten:)

3) Mijn huidige auto waar ik trots op ben.

4) Mijn droomauto............... 456 Blue TDF met tan interieur. Deze auto zit voor ons ook een verhaal achter. Vertel ik nog wel een keer.
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  12. Dino 208gt4

Full Name:
    Roel
    Over deze twijfel ik nog...............in iedergeval moeten die wielen eraf.

13. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
  14. Dino 208gt4

Full Name:
    Roel
    Niet alleen mijn auto, sta er zelf ook op:)
    Rode gt4 en 348 zijn vrienden van me.
    We zaten toen in een weekend in een huis in de buurt van Spa. Staat ergens een tread van. Waldo was er ook bij.

15. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie BANNED

Miljaar, Vu, 't is waar, nog een foto derbij, wat ben ik blij(snel een gedichtje)!
    Het kan toch niet dat zo'n een machtig event als de F DAYS in 2007 niet meer zou plaats vinden!

Roel, wat een mooie GT4 was dat zeg, wat een interieur, wow!
    Enneh.... als die velgen van die witte 456 eràf moeten, dan zou ik bijna 't zelfde zeggen van de (348)velgen op je overigens zeer mooie Mondial! Niet boos?
    Had je hem zo gekocht of vond je dat de 348ers hem beter stonden?
    Af fabriek werden de Mondials meestal geleverd met velgen met vreemde maten hé! Ook op de 400 vond je die terug, zoals 240, ipv 225 of 245.
    Michelin was de enige fabrikant die die tussenliggende maten maakte in TRX profiel, peperduur! Een heel harde ceintuur zat daarin, héél lastig om op de velgen te 'trekken'! Maar schitterend voor wegligging en relatief weinig slijtage!

16. Dino 208gt4

Full Name:
    Roel
    Op de foto zie je mij al kijken van: "kijk daar die mafkees staat zijn auto te poetsen".;)

Grappig om elkaar te zien op dezelfde fot:)

17. Dino 208gt4

Full Name:
    Roel
    Op die 465 zitten verchroomde velgen, dat vind ik foei lelijk.

Ik heb ze er zelf opgelegd omdat ik het veel mooier vind. Rijeigenschappen zijn met 200% verbeterd. Die TRX banden zijn net ballonnen.
    Tevens lastig verkrijgbaar en stervens duur. Vroeger op de sudjes zaten ze ook.

Kijk naar de foto's en oordeel zelf.
    Foto1: Met originele TRX. Binnenzijde velgen zijn zwart. Werd in Californie veel gedaan.
    Foto2: Met 17" 348 velgen die ik er zelf op heb gelegd.

18. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    alles weer bijgelezen.
    Pffff je moet er ook wel effe de tijd voor nemen :D:D:D

Mooie 208 Roel,Ik heb wel vaker een F met rode bekleding gezien.
    Blijft toch speciaal ... niet dan ?

Mondials zijn uitstekende Ferraris om in te rijden
    Ik heb een verhaal gehoord via FCN. Daar had een iemand een 512BB, 550 Maranello en een Mondial 3.2
    By Far vond ie de Mondial het beste rijden omdat de gewichtsverdeling bijna perfect is. Een goede 'gooi en smijt' auto die je niet snel zal verrassen.
    En dat niet letterlijk bedoeld natuurlijk
    Ook dit was een van de redenen waarom ik de Mondial T Cabrio heb aangeschaft. met veel plezier overigens!!!!! :D:D:D

19. Dino2010

Och Roel! Ik vind je Mondial heel mooi hoor, ik wil niet echt kritiek geven, 't ging er mij meer om wat je drijfveer was om het te doen!

Ik heb altijd het gevoel dat de ingenieurs F en Pininfarina hem zo ontwierpen met een bepaalde reden, mss komt dat door dat ik die hele F-santeboetiek zo verafgood! Het was in die tijd trend bij Pininfarina om slanke velgen te monteren, met hogere niet te brede banden , ook waarschijnlijk om 't achteraanzicht niet te lomp te maken.
    Met de 'Californische' zwarte delen op de originele velg is het idd niet zo mooi, heb je gelijk!
    Gewoon origineel, past zo goed bij het karakter van de auto(sorry: slechte foto):

20. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Hoe gaat het nu met hen Roel? Een tijdje geleden dat ik hier nog iets van hen heb gehoord. Hebben ze hun wagens eigenlijk nog?

Spa 2004 was idd een leuk evenement... is het ooit anders geweest? :D
    Ik geloof dat ik jou en Waldo daar voor het eerst ontmoet heb?
    edit; Of nee, dat zal toch Overpelt geweest zijn.
    En Otto, echt geweldig, er lijken bijna geen foto's te bestaan waarop jij de auto niet aan het schoonmaken bent :D

21. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Zoals je ondertussen al weet ben ik ook altijd een groot liefhebber van puur origineel geweest... ik heb het vreemde gevoel dat het gewoon zo hoort... :)

In het geval van Roel vindt ik het nog meevallen, ik begrijp z'n motivatie en de 348 velgen geven de wagen ook een toch iets modernere look. Ik heb het er ook iets minder moeilijk mee omdat het ook wel originele Ferrari velgen zijn. Zo ook met Wolfgang z'n Testarossa die op F512M velgen staat. 't Is niet wat het moet zijn maar er zijn veel ergere combinaties... zoals die chromen velgen op die witte 456 idd... maar het blijft altijd de keuze van de eigenaar natuurlijk. Als het bij velgen blijft is het al heel wat :)

22. Huijsje

Huijsje Karting

Full Name:
    Maarten Huijs
    Wat een mooie rijtjes daar op de F-days zeg! Alleen jammer van die foeilelijke onderbreking --> wat doet die BMW daar in godsnaam tussen al die prachtwagens in??? Dat die man em is mooi ergens buiten t terrein neerplant! En er is nog 1 wagen die ik niet helemaal als Ferrari kan plaatsen, die links naast de BMW staat (bovenste foto): is dat die omgebouwde die hier een tijdje terug gepost werd? Ferrari-kenmerken op een ander merk auto?

Ow, en Roel.. Als die Derolez daar zo staat te poetsen... dan moet je niet stom gaan staan kijken wat die man aan het doen is, maar dan moet jij ook gewoon ff een emmertje sop regelen en lekker mee gaan doen :D! (Of was jij dat, die één dezer dagen nog postte dat je meer van t rijden was; niet zo van t poetsen :)?) Of die van jou was zeker al lang klaar? :)

23. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Da's dezelfde ja... ik begrijp ook niet goed waarom die BMW daar stond... organisatie wss... Er was trouwens nog iets veel ergers te zien... iemand nog foto's van dat rare bouwsel met die schapevellen, toeters en bellen? De man was er trots op en was blij met de aandacht... alleen trok hij die op de verkeerde manier :D

Als je nooit op SpaItalia geweest bent, 't is wel een aanrader, vooral de zondag dan.

24. Dino 208gt4

Full Name:
    Roel
    Jongens, ieder z'n hobby. Ik poets mijn auto 1x per jaar grondig en voor de rest houd ik het een beetje bij. Ik heb dat ding om te rijden, daar zijn ze ook voor gemaakt.

25. Dino2010

Hey, Alx355!
    Ik weet welk gedrocht, scharminkel, misbaksel je bedoelt! De minkukel die die voor kermis-attractie geweigerde brolkar op de paddock binnenliet, moest een tergend pijnlijke straf krijgen! De halfbakken eigenaar die zo stond te glunderen als een stinkende , schurftige, ellendige circusdwerg was zo mogelijk nog meer verwerperlijk dan z'n mislukte abortus-bak!
    De plastiekdraak waar ie zo fier op was zou nog 't best geschikt zijn als kruimelvanger achter de beerwagen, doch zou waarschijnlijk finaal afgekeurd worden bij de homologatie-tests !
    Wie heeft een foto van deze kapitein éénoog , met reten en scheuren in z'n bakkelieten gevaarte, de hele mesthoop te samen gehouden met draadjes waarmee je de smerigste vuilniszak toebindt opdat de walgelijke inhoud niet aan het daglicht hoeft te worden blootgesteld!
    Vergeleken bij deze tot-kokhalzen-dwingende etterbak is Jean-Pierre van Rossum een aartsengel, Cruella deVil de Madonna zelve!
    Hebben jullie begrepen dat ik die auto niet zo mooi vond?

Share This Page