Nou, das dan duidelijk: wolfgang heeft zn Lamborghini. Ik vernam vanavond ook weer tijdens Topgear dat Jeremy Clarkson zijn Ford GT heeft ingeruild op een Gallardo Spyder.
Nog iets over F-prijzen in de lage landen! De belasting op in verkeerstelling(zoals Guy reeds zei) is echt smeerlapperij hoor! Kan voor krachtige auto's heel hoog oplopen: +5000 euro! Eenmalig te betalen, kan niet in rekening gebracht worden bij verkoop! Dan heb je de jaarlijkse rijtax: ook zeer ondankbaar voor grote cyl.inh. Voor mijn XJS V12, 5.3 liter betaalde ik in 1988 al 1700 Euro rijtax! Ik weet niet of "in the end of the day" het allemaal zoveel goedkoper is in Belgenland hoor! Ga ff naar FerrariWorld, daarin naar Global(links in kleine lettertjes), dan kun je alle officiele F-landen-sites gaan bezoeken. Over hoge prijzen gesproken, kijk ff bij North America( 308 voor 60.000 $ ), Turkije, China, Hong Kong,... Laatste 3 zijn natuurlijk snelgroeiende F-markten: dus te veel vraag voor te weinig aanbod! In de lage landen valt't nog wel mee, vind ik!
Staaltje zelfspot he. Als Jeremy er eentje heeft, kan ie gewoon niet cool zijn. Daarom kon de Ford GT ook meteen naar 'cool' verhuizen: Jeremy heeft em immers verkocht. En ondertussen wacht ik nog steeds op een optreden van de 599....
Heren goedenavond, Zoals jullie gemerkt hebben ben ik een tijdje afwezig geweest op de F-Chat. Wat een hoop leesvoer heb ik dan weer zeg (wel erg leuk!!). Zoals beloofd zou ik jullie nog ff op de hoogte houden van de Ferrari Mondial met het de beruchte versnellingsbak. Bij deze.... Ik heb de auto NIET gekocht, mede door jullie advies eens bij Alex van Forza service te informeren (mijn dank hiervoor). Volgens Alex was het een probleem met de pennen in de bak, als ik het goed zeg. Dit was of nog te stellen wat ongeveer een dag arbeid is, of 1 van de pennetjes was/is afgebroken wat resulteerd in een complete bakrevisie, de kosten hiervoor liggen tussen de 5 a 10.000 euries (oef...). Toen ik dit kreeg te horen had ik er een beetje mijn buik van vol en heb ik besloten het toch maar niet te doen. Maaaaarrrrrr dat betekend niet dat ik niet verder ga kijken naar een Italiaans raspaardje dus heeft iemand nog een tip voor een Ferrari Mondial/308 GT4 etc. tot zo'n 20.000 euro (die goed is!!!!!) dan hoor ik het graag. Groetjes, Vincent
Hallo Vincent. Ben blij dat je ons advies op hebt gevolgd. Zo zie je maar dat een kleinigheid ineens je halve auto kost zoals ik al tegen je zei 2 weken geleden. Feit blijft gewoon dat je een Ferrari wilt kopen in de allergoedkoopste prijsklasse en dan mag je niet al te kieskeurig zijn qua uiterlijk ed. Een oude Ferrari moet je koesteren. Als je wilt vlammen zonder kleerscheuren moet je een Audi TT kopen bij de dealer of een Impreza kopen... Ook moet je het overwegen eens over de grens te kijken. In NL werden er vroeger amper Ferrari's verkocht, soms 15 per jaar. In Duitsland honderden... En duitsers zijn over het algemeen correcte lui wat auto's betreft. Zo mogen je daar wettelijk niet zomaar besodemieteren zoals ze hier vaak doen met auto's.
Ja daar ben ik zeker blij mee met de adviezen anders had ik deze Mondial nu in mijn kelder gehad met alle (financiele) gevolgen.... Ik kijk regelmatig op b.v. autoscout24 daar kan je ook Europees zoeken, naar de Ferrari's maar wat mij opvalt is dat de Ferrari's in de "goedkopere" klasse niet echt voordeliger zijn dan Nederland en dan moet je daar nog naar toerijden, BPM afrekenen en ander rompslomp er omheen. Trouwens een TT of een Impreza is voor mij geen optie, die missen toch wat......
Gisteren zijn Bram en ik naar het prachtige Ohringen (D) getogen. Directe aanleiding daarvoor was een mooie aanbieding op E-bay. Ik weet niet of jullie ze kennen maar voor zowel de 348 (G)TS als de 355 GTS werd door Ferrari een softtop aangeboden. Deze sofftop laat zich veel makkelijker vervoeren dan de hardtop, die rechtop achter de stoelen staat. Voor de 348 betekent dat dat voor de hardtop de stoelen minimaal 8 cm naar voren moeten, ruimte die niet te missen valt. De hardtop thuis laten geeft wat risico. De softtop is de oplossing. Bijgaand foto's. Ding laat zich als een harmonica opvouwen en kan dan achter de hoofdsteunen worden gelegd op de ruimte die daar is, de stoelen kunnen dan gewoon in de achterste positie. Deze softtops zijn heel schaars, althans ik zie er maar twee per jaar voorbij komen op ebay.de en ebay.com samen (al vond paulus er onmiddellijk 1 op ebay.ch), waarschijnlijk omdat ze nieuw zo duur waren (men zegt: HFL 6000). Ik was dus als een kind zo gelukkig dat ik er 1 kon kopen. Gisteren dus een fijne dag in de auto: 07.15 erin, 20.00u eruit, geen meter opgeschoten maar wel zo'n 1300 km gereden. Vandaag het trotse bezit gepast: past #@!#@!~ niet! Het lijkt wel of de steuntjes wat verbogen werden. Het zal allemaal wel goed komen bij Forza. Tis overigens een heel solide systeem, al mag je er tot 160 km/u mee. Om even af te reageren hebben we nog wel een klein rondje gereden, in mijn geval: meegereden (eerste in 2007). Heerlijk om haar weer even te horen lopen. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
De rompslomp valt wel mee hoor, maar ik begrijp wat je bedoeld. Overigens is een TT een kwaliteitsauto. Ik heb er bijna 2,5 jaar een gehad van de zaak. Van eind 2000 tot voorjaar 2003. Heb er 109.000km mee gereden door weer en wind zoals je ziet. Nooit iets gehad, slecht 1x een pakking van het Turboventiel wat op garantie werd vervangen. We horen het wel als je weer iets op het oog hebt... Image Unavailable, Please Login
@ Vincent, maar goed dat je hier bent komen informeren, wat zou het balen zijn geweest wanneer je die auto had gekocht zeg! @ Gijs, kan me voorstellen dat je zuur bent van deze aankoop, ben erg benieuwd wat alex er van zegt. Wist nooit dat ze dit systeem konden leveren, geweldige oplossing!
Vincent, wat wijs van nog ff goed die Mondial te laten bekijken door het Forza-genie! Als je goed zoekt, vind je er zeker een aan 23 à 25.000 die je moét kunnen afdingen naar 20.000! Er zijn er zoveel die op een nieuw baasje wachten! Weken geleden gaf ik je een paar site-adressen door, niks bruikbaars bij? Goede Jacht!
348holland, enig idee of die softtop(jongens, wat een woord, 'k heb er direct zin in!), ook voor de 328 bestaat, of nog gemaakt, zou praktisch zijn voor mijn 1m 92cm!
@Gijs, Bram Open rijden en dan ook nog comfortabel kunnen zitten, dat is natuurlijk wel een must. Ik wist niet dat het zoveel ruimte scheelde in een 348. Dan is dit natuurlijk DE oplossing. De Retromobile in Parijs is weer geweest: hier staat een inpressie van de aanwezige Ferrari : http://www.*************/gallery/119513/1187/3.html
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er voor die nieuwe LP640 ook een softtop is waar je ook maar 160km/u mee mag. Ik begrijp dat het een "noodoplossing" is dit soort daken, maar dan moet je echt wel in de gaten blijven houden hoe hard je rijdt... je vliegt er immers zo overheen.
De constructie lijkt echt heel stevig Henk en daarbij: het regent per definitie als dat dak gemonteerd is, dat is op zich al reden om het kalm aan te doen.
Zo, ik dacht laat ik ook weer eens kijken of er nog wat gezegd en geschreven is. Niet normaal, jullie zijn al bijna 100 pagina's verder sinds m'n eerste bezoek. Top zo'n actieve site. Van dat dakje dat klopt. Mag je inderdaad niet hard mee. Echter, recent was ik nog even bij Hessing en hij heeft me foto's laten zien van een complet carbon dak dat nu ook leverbaar is. En daar kan je wel mee vlammen. Aan de andere kant. Stel je rijdt open en het begint te regenen is dat geen probleem. Gewoon boven de 180 km/uur blijven en het waait er lekker overheen.
ey peter weet jij hoeveel er naar nedeland komen van de LP640 roadster? ik hoorde dat ze er maar 2 zouden krijgen en dat er daarvan al 1 is verkocht.