btw Henk, zit je in Spanje dit weekend? Waar? Ik ben mijn business een beetje aan het expanderen en ga binnenkort me ook orienteren in zuid-spanje en Portugal. Kan altijd nog wat contacten gebruiken Zaterdag heb ik een paar afspraken staan in Lissabon
Een kenner als jou zal graag voor de 400/412 gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen klein stijgerend paard voel bij het bekijken van zo'n wagen. Een 308 vind ik toch een heel stuk sportiever etc. Maar... de kinderwagen kan er niet in, bij de 400 wel. Je schoonouders kunnen zelfs mee achterin
@Bigodino : de prijzen voor 365/400/412's liggen meestal zelfs iets lager dan de prijzen voor een goede 308. of de conditie ook meestal slechter is weet ik niet hoor. Feit is dat onderdelen (zoals een uitlaat) voor een 400-model meestal wel duurder zijn. maar je krijgt er wel die 12-cilinder voor terug natuurlijk!! Afgelopen jaar in Houten zag ik deze beauty op de parkeerplaats staan. Origineel Nederlandse 365 in het bruin! Veel mooier worden die auto's niet vind ik ik. Schitterend ding! http://www.gummen.org/images/album/AMI2006130.jpg http://www.gummen.org/images/album/AMI2006131.jpg http://www.gummen.org/images/album/AMI2006132.jpg http://www.gummen.org/images/album/AMI2006133.jpg
Het is vast een lieve meid hoor, maarre.... Kom op hey, zon 400/412 is gewoon een prachtig exponent een van de historische wortels van Ferrari, de 2+2 met de machtige V12 voorin. Qua styling kunnen ze mij ook bekoren. Prachtig understated, maar onmiskenbaar de rake (en vooral ranke) lijnen die elk geslaagd Pininfarina-ontwerp kenmerken.
Waarlijk, héél chique! Enige F die ik ken , waarbij dit "marrone" zo perfect staat! En dat eeuwig vergelijken.... 't gaat gewoon niet op, de 308 en opvolgers hebben een dermate andere bedoeling gehad dan de statige 365/400. Alsof je een perfect uitgedoste Mercedes 600 zou vergelijken met een pagode. Of een Quattroporte met een Bora! 't Beste is gewoon beide te hebben!
WAANZINNIG!!!! Die FXX vliegt door zo'n circuit als een kokend mes door malse boter! Wat moet die kerel wringen aan dat stuur, zeg, zonder traction control, lag ie al 10 x in 't decor!!!! Potverdomme, en wàt een weergaloos lawaai, Mozart kan er nog wat van leren!
die jongen achter het stuur is de zoon vd eigenaar en die post af entoe ook hier op Fchat, Manuma is zn nickname hier. er is ook een filmpje dat hij met de enzo van zn vader "drift"
Mooie uitdrukking Henk! Dat is een beetje mijn dilemma. De Ferrari's waarbij wel iets gaat steigeren, liggen buiten mijn bereik. Wat wel binnen bereik komt, doet het dan weer niet zo bij mij. Maar het is wel zo dat ik die jongsdroom als het even kan waar wil maken. Niet dat ik later ooit spijt krijg en zeg: "had ik maar.." Ik zie het ook zo gebeuren dat als ik dan een Ferrari heb, ik hem na 2 jaar weer verkoop. Gewoon omdat ik denk dat ik eigenlijk geen type ben voor een Ferrari (te perfectionistisch, heb een bloedhekel aan mankementen).
Maar Peter, je kan écht die ene F vinden waarmee je jaren probleemloos kan rijden, hoor! Ik heb m'n 328 nu 4 jaar een half, enige "probleempjes": -oliekoeler liet lekjes achter, moest vervangen worden -koppelingskabel was eveneens aan vervanging toe That's it! Dus voor mij zeker nog geen zin om te verkopen! Ik ben eveneens pijnlijk perfectionist! Als er een vliegje tegen mijn voorruit kletst, stop ik zodra het kan, Glassex en doekje, wrijven, weg!
Dat is het probleem van veel mensen, mijn bankrekening is ook leeg hoor Maar jij bent een groot F-bewonderaar en hebt erg veel F-kennis dus je moet gewoon zo'n auto kopen. Een mooie 308 valt eerdaags ook af want die zal net zo veel kosten als de gemiddelde 328. Maar dit zijn natuurlijk wel topmodellen ! Heb je trouwens een week of iets geleden die link gezien naar Mobile.de waar een Mondial T 3.4 met 7700km te koop stond voor 26K ? Dat is bv echt voor niks in mijn ogen. Had net ook beurt+riemen gehad. Uit een privecollectie.
Mooie foto's mazzelaar echt super zo een enzo! Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand die in de haven licht in mijn dorp een 599 besteld. Hij had eerst een zwarte 430 spider besteld maar afbesteld omdat hij hem toch niet zo mooi vond!! Belachelijk. Maar ik wacht geduldig af en als hij hem heeft komt er een mooie fotoreportage bij op dit forum
Is dat die witte met rood interieur? Een Mondial t cabrio vind ik de mooiste van de serie. Het aanbod is niet slecht inderdaad, dat valt me reuze mee. Maar als het zover is over een paar jaar, dan maar weer eens kijken hoe de prijzen dan liggen.
Volgens mij zijn er deze week heel wat mensen vrij, het kostte meer tijd dan gedacht om de berichten van vandaag bij te lezen @ Derool, ben toch erg benieuwd wat de oplossing is van dit verhaal, vanavond kan het echten puzzelen dus beginnen?