Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 539 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    f-chat.eu biedt voor mij geen enkele meerwaarde. Sterker, het biedt naar mijn opvatting nog geen fractie van wat Ferrarichat.com te bieden heeft. Daarnaast vind ik het niet erg netjes dat de layout van Ferrarichat.com integraal is overgenomen.

Maar goed, ik zal niemand iets verbieden (kan ik ook niet), maar ik ben echt niet van plan me daar te vertonen (als ik uberhaupt al de toelatingseisen zou doorstaan).

2. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Mijn Italiaans is roestig (om liever te zeggen non-existent), maar ik ga er maar even vanuit dat vetroresina betekent dat wij het met een glasvezel exemplaar van doen hebben.

Het hier aangeboden exemplaar is naar mijn idee de meest begeerlijke 308 GTB. In ieder mogelijk opzicht. Als ik toch ns geld had he #$%#^#%!!!!

Hoe staat het trouwens met de Boxer Ad?

3. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Helemaal correct!!

4. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    nee - glasvezelversterkt polyester :)

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Oftewel je kunt met een soldeerbout je eigen Scuderia Shields tekenen, wow !

6. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    :)Ik heb ook meer verstand van staal:)

7. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    :D:D:D

8. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Brooke Shields? Mijn lief uit de jaren 80?
    De tand des tijds dwingt haar nog niet echt tot een rebuild, hoor!

9. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    Barbaar! Op z'n minst een Dremel dan toch!

10. 512cello

512cello Karting

Apr 25, 2006
    145
    bree, belgium
    Full Name:
    marcel
    Net gekeken op bovengenoemde site, tja. Wat moet je ervan zeggen, teveel vrije tijd over wellicht. Ik wens hem toch veel succes, ongeloofelijk.

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Derolez, ouwe Stradivarius fanaat...
    Nu eens even over jouw avatar, heb je echt een F-embleem op je viool zitten ? Zou je daar dan niet eens een keer een duidelijk plaatje van laten zien ?

12. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Tja, zoals al eerder gezegd is, iedereen heeft natuurlijk het recht om initiatief te nemen... maar inderdaad; veel meerwaarde biedt de site (nog?) niet. Vanzelfsprekend hangt veel af van het aantal leden en de informatie die voor handen is. Op dat vlak zal F-Chat.com toch erg moeilijk te kloppen zijn, het blijft uniek. Ik breng bv ook al veel minder tijd door op andere F-fora zoals ClubScuderia, ***********, enz. en zal dus ook op F-Chat.eu niet echt actief zijn... komt natuurlijk goed uit want welkom was ik er toch al niet ;)

Zo’n forum echt boeiend krijgen EN houden is trouwens makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wens Robert dus nogmaals alle succes!

13. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Tot nog toe waren viool enerzijds en Ferrari anderzijds 2 zeer gescheiden werelden! 't Is meestal zo dat het ene het andere op een heerlijke manier ontspannend afwisselt! Als ik te midden van een druk concertseizoen ff naar Francorchamps kan, zonder maar liefst mét F, naar de F-days of SpaItalia bvb.dan is dat genieten aan 10000 %, dan hunkeren mijn oren naar door merg en been gaand motorengebrul, hoe harder hoe liever! F1's die warm draaien, met heel harde stoten naar 18.000 toeren jagend, daar word ik gek van!
    Maar tussen de 430 Challenge modellen staan , zo'n 30-tal net voor de start, da's ook waanzinnig! Je hangt boven aan La Source aan de betonnen muur die normaal alleen voor crew bedoeld is, en daar razen onder oorverdovend gedonder die hemelse bolides voorbij! De met 5 sterren goedgekeurde culinaire geur van, olie, verbrande benzine, remstof en verschroeid rubber is voor mij hard-drugs van de meest verslavende soort!
    Het is dan na zo'n eivol F-weekend een oase om je viool onder de kin te nemen , het motorengebrul is dan nog maar net verstorven, maar zindert nog na, en dan direct in een romantische klankwereld te stappen waar de harmonische verhoudingen perfect zijn , waar tijd en klank versmelten zoals een schilder van uit z'n fantasie én penseel een sfeer schept waar het element tijd geen vat op heeft. Heel ver,in de diepste kronkels van m'n registers is er dan slechts plaats voor passie, een grote vereiste voor het in vervoering brengen van een publiek, voor het opbouwen van geduld, dat dan weer zo nodig is voor het bereiken van optimaal resultaat...
    Je ziet , hé, eigenlijk liggen die werelden niet zo ver uit mekaar!

Maar om op je vraag te antwoorden: Als kind wilde ik wel es een F-sticker op de rug van m'n klein viooltje plakken. Maar dat viel niet in goede aarde bij m'n ouders,uiteraard!

14. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Klinkt allemaal als muziek in de oren :)

15. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Volgens mij blijft het een vreselijk moeilijke auto om hard mee te kunnen rijden, heb iemand in Assen zich wel eens bijna zien verslikken bij opkomen rechte stuk, dat ging echt net goed. Ik had het daar laatst over met Alex van Forza en die vond het meevallen, had het over driftend de oprit van de snelweg op :) Maar Alex heeft ook al de nodige race ervaring natuurlijk.

16. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,845
    Full Name:
    AdK
    Nog niet naar wens - we willen eerst de 308 verkopen en tot mijn schrik zie ik dat mooie Boxers ondertussen behoorlijk duur geworden zijn :(

17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dat was te verwachten met die 12-pitters Ad ;)
    Is het niet zo dat jouw 308gt4 ook iets meer waard is geworden ?

Voor de (relatief) zeldzame (weinig verkocht in NL en D) 308gtb/s zie je al schrikbarende prijzen voor echt mooie exemplaren.

18. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,845
    Full Name:
    AdK
    Helemaal waar. Jarenlang zijn de prijzen van Boxers redelijk stabiel geweest en ik had dan ook in mijn hoofd zitten dat een boxer ongeveer hetzelfde kost als een vroege Testarossa. Ondertussen zijn Boxer prijzen aardig gestegen en die van Testarossa's licht gedaald (al zal dat laatste waarschijnlijk ook niet lang meer duren). Heb wel eens horen uitleggen dat de mensen die nu voor het eerst een klassieke auto kunnen betalen, vaak de modellen kopen die ze als klein kind als poster aan de muur hadden hangen (klopt in mijn geval wel, de Boxer was in de jaren 70 - samen met de Countach - mijn droom auto) en dat die grotere vraag dan de prijs opdrijft na jarenlang constante prijzen.

In Forza magazine heeft een reeks artikelen over marktonwikkelingen gestaan, gerangschikt naar type (vroege V8, late V-8, mid engine V12, late front engine V12 modellen). Dino 308 GT4's worden langzaam iets meer waard de laatste tijd, maar dan moet je denken aan prijsstijgingen van hoogstens 1000 euro per jaar, niet de grote klappen omhoog die boxers en andere modellen gemaakt hebben. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, een paar jaar geleden stond er een 308 GT4 te koop in Duitsland (bij Modena Motorsport?) met minder als 3000 km op de klok - vraagprijs was navenant. Wat betreft 308 GTB's, die verschrikkelijk mooie zilverkleurige vetroresina is natuurlijk helemaal top en daar betaal je ook voor (maar mijns inziens wel het geld waard).

19. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Misschien een leuke overbrugging tot de felbegeerde Boxer? Ik hoop voor je dat die Boxer lukt, want, #$&$% wat een geweldige Ferrari is dat toch.

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Vetroresina's zijn zeldzaam en in verhouding nog niet echt duur (voor een zeldzame Ferrari dan he :) . Die gaan de komende jaren ook meer in prijs stijgen. En terecht vind ik.

Bij Joop Stolze staat er nog eentje (volgens mij origineel NL), maar daar moet wel aardig wat aan gebeuren. Auto staat al jaren stil namelijk.

Oeps! net even gecontroleerd en die is dus verkocht.
    http://www.stolzeclassiccars.nl/db_view/detail.asp?id=313

Vraag neemt toe, dus auto's die al lang stil staan worden ineens wel verkocht en de prijzen gaan omhoog.

21. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Poeh, die ziet er -zacht gezegd- niet zo goed uit als die zilvergrijze. Het is inderdaad een uitgelezen mogelijkheid om een -relatief- zeldzame Ferrari te bezitten. Volgens mij zijn er maar een paar honderd linksgestuurde versies gebouwd. Maar ik denk dat je er geen schade mee moet rijden, of valt dat reparatietechnisch wel mee?

22. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Wat mij altijd verbaasd is , waar zit die meer waarde van een Vetroresina ten opzichte van een staal uitvoering?
    Oke, Carrosserie is van polyester kan niet roesten, maar kan wel scheuren vertonen door trillingen.
    Chassis is van staal kan dus wel roesten. vergeet niet dat een staal uitvoering ook een polyester vloer heeft en alluminium delen.
    Een van de reden dat de polyester uitvoering werd stop gezet was dat de meeste kopers geen polyester wagen wilde hebben zoals als de Corvette.
    Zo heb ik toch de staal uitvoering een beetje verdedigd. :)

23. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Er zijn ongeveer 808 polyester 308GTB gebouwd.
    Reparatie is tegenwoordig wat makkelijker dan vroeger maar een compleete body zal wel heel moeilijk worden.

24. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Klopt helemaal :)
    De belangrijkste reden voor de meerprijs zullen idd de roestbestendigheid en zeldzaamheid wel zijn?
    Bij schade zit je wel met een probleem bij dit soort wagens...

Share This Page