808? Volgens welke bron? Ik dacht aan 712 exemplaren, waarvan 87 rechtsgestuurd. Allemaal GTB's natuurlijk.
Vreemd... volgens QV500 en het boek "Originele V8" waren het er iets minder... waar zou het verschil zitten? Productiegegevens van Ferrari's; het blijft boeiend he
En nu ik die site nog eens bekijk. Die knappe foto's van die 328 GTB, lang geleden genomen op Antwerpen LO, staan er nog steeds op. Zou die wagen, na die lange tijd, ook nog steeds te koop zijn of is de site gewoon al jaren niet geupdate? Iemand een idee waar # ZFFWA19B000072853 tegenwoordig ergens zit?
Peter, dit zou ik moeten opzoeken want ik weet het niet uit mijn hoofd. Hoop er later op terug te komen, want de stapel met nieuwste Forza's ligt (helaas ) niet op het werk.....
Ik vind ze zelf voornamelijk leuker omdat het de vroegste 308's zijn en ze zien er daardoor heel erg puur en strak uit. Dat er minder kans op roest is, is een pre natuurlijk en dat ze zeldzaam zijn is weer een voordeel als je hem ooit weer zou willen verkopen.
Er is altijd een verschil in het aantal gemaakte Ferrari's, sommige rekenen de proto types mee andere tellen weer de crash types mee etc etc.
In 1989/90 had ik een Renault Alpine V6 Turbo van 1985. Die carrosserie was ook volledig van kunststof. Nou weet ik niet hoe het met die Ferrari zat maar die Renault kraakte aardig bij het "leven" van de auto. Ook vond ik het spuitwerk slecht op dat kunststof. Volgens mij denken veel leken dat auto's als een 328/348 altijd helemaal van polyester zijn.
Jongens,bijkomende info ivm de Ferrari60relay etappe door Belgie: de doortocht in Antwerpen is als volgt;ze komen uit Brugge en gaan langs het nieuwe Justitiepaleis richting kaaien naar,,Hangar 26'',Rijnkaai 96, 2000 Antwerpen. Daar zullen ze een uurtje stilstaan en parkeren aan de schelde. Filmen en fotograferen is mogelijk maar de toegang tot de wagens zal vrij beperkt zijn omwille van dranghekkens en security. Ik hoop binnenkort ook wat meer info ivm de doortocht in Brugge te kunnen meegeven Groeten F-chatters
De man met wie ik mee mocht rijden in de Enzo werkt voor de eigenaar van deze Enzo -die naast de Enzo nog een stuk of 20 Ferrari's heeft- mag als enige in de F40 rijden, op de eigenaar na dan. Hij zei dat je in de F40 echt alles zelf moet doen, waardoor ie heel spannend is... Heb zijn F40 trouwens ook nog gezien, erg mooie (en tijdloze) F
Laat Harrie maar schuiven, die heeft meer huurhuizen in Duitsland dan de grootste woningbouwstichting daar
hey Alex, de juiste tijdstippen dat ze in Antwerpen zijn weet ik niet, indien ik het nog te weten kom , dan laat ik het weten. Idem voor de Brugse doortocht Groeten Filip
Die van de moesdijk staat daarom met zn vastgoed kapitaal ook niet op de geringste plaats in de q500. Kan dr wel een enzootje/f40-je meer vanaf ;-)
Forza nummer 75 Lichte prijsstijging voor alle modellen 365 GT4 2+2 : van $ 20.000,- in 2003 naar $30.000,- in 2006 400 en 400i: van $ 30.000,- naar $ 35.000,- 412 : van $ 40.000,- naar $ 45.000,- Alle bedragen gelden voor topklasse auto's
hehe... Weer een leuke uitvlucht van Ferrari. De hoofdreden was uiteraard dat de produktiekosten van de polyester uitvoering in die tijd veel te hoog waren!
Mee eens. De paar vetroresina's die ik in de loop der tijd heb gezien hadden alle de typische 'onstrakheden' zoals ook de 288 GTO en de F40 hebben. En GRP heeft ook een eindige levensduur volgens mij. Ik heb overigens ooit gelezen dat voor polyester werd gekozen om snel met de produktie van start te kunnen, omdat de verkoopcijfers van de 308GT4 tegenvielen in verhouding tot de ter zielen 246 Dino. Of het waar is ....
Een andere rede kwam ook door de invoering van de 308 GTS. het was namelijk niet mogenlijk om zomaar een gat in het polyester dak te zagen en er een los dak in te zetten, de polyester carrosserie was daarvoor niet sterk genoeg en ging bij hobbels door buigen en de deur ging niet meer open of dicht.