Die 1990 348tb die nu bij Kroymans te koop staat is van Van De Moesdijk. Hij had er 2, een ts en tb, en laat daarom Kroy de tb verkopen. Mijn 348tb is verkocht aan een man uit Loosdrecht die al meer dan een jaar aan het zoeken was naar een smetteloze. Hij is dolgelukkig met mijn auto. Bij Kroy staat nu een rode 430 spider met een paar km's erop die ze een half jaar niet mogen verkopen. Hij kan hem nu al aan iedereen kwijt.
Klopt dit wist ik al het leuke was dat hij die ander in Eindhoven heeft gekocht. ik was in Eindhoven kijken naar die 348 ts en een paar weken later zag ik hem in best staan, ik dach toen die komt me bekent voor
Weet ik! Ik was het me zo al aan het voorstellen, dat eerste prototype van een polyester GTS. Wil die testrijder uitstappen..... euhm, probleempje....
Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd of er veel verschil zal zitten tussen de prijzen in de USA en in Europa. Ik ga het in ieder geval bijhouden. Zijn dit overigens vraagprijzen of prijzen waarvoor de auto's werkelijk verkocht zijn? Dat is bv. iets wat Ferrari Market Letter geloof ik altijd op wijst.
hier nog een verhaal: in de jaren zestig had je de alfa 1600 guilia sprint gt bertone, maar even later kwam dezelfde wagen uit als cabriolet, wat gebeurde er toen, iedereen wilde een cabrio hebben maar helaas te duur en wat gebeurde er toen, ze gingen het dak eraf zagen en monteerde er een cabriodak op, alleen sommige vergaten het chassis te verstevigen met extra koker profielen, het gevolg was dat als je de wagen moest opkrikken voor bv. een lekke band dan stond ineens je deur naad drie centimeter open gevolg was dat de wagen krom was en rijp voor de sloop.
Hij is er weer, de Fchat F1 competitie. Erg leuk om mee te doen. http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=139007
De 430 spider is "de meest gezochte Ferrari ter wereld". Nu na 2 jaar nog steeds een jaar levertijd. In USA nog steeds $ 30.000 boven listprice. Deze komt van de fabriek, maar mocht niet verkocht worden het eerste half jaar, moet er voorlopig staan om wat moois in de showroom te hebben.
Ik denk dat Henk het over deze F430 spider heeft. Was een lust voor mijn ogen toen ik m zag Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Dit was 'm Fu. Alleen stond hij nu op een andere plaats en de kap zat dicht. Als ik zo naar die achterkant kijk vind ik het nog steeds iets te vierkant allemaal. Mijn keus zou ook voor de F430 richting de coupe gaan. Echter, die zal er wel nooit komen. En hoeft ook niet, ik vind de 360 net zo mooi.
In Forza magazine heeft een reeks van artikelen gestaan met prijzen in 2003, 2004, 2005 en 2006 voor een diverse reeksen modellen met per model een "low" en een 'high" bedrag. Iin de begeleidende tekst wordt vooral de model historie uitgelegd, dus wat de model wijzigingen zijn tijdens de productie (bv introductie van ABS bij de 328 serie) en de verschillen tussen verschillende modellen (bv tussen een Testarossa en een 512 TR). Tenslotte wordt verteld wat de zwakke plekken zijn en waar je dus vooral op moet letten bij aanschaf. Jammer genoeg wordt nergens verteld hoe ze nu aan de genoemde bedragen komen en of er verschillen zijn tussen prijzen in Europa of USA. Ferrari Market letter heeft een ingewikkelde formule om een soort gewogen gemiddelde te bereken van vraag prijzen in advertenties van het afgelopen jaar. Hier zijn in het verleden verschillende topics over geweest op Fchat; details weet ik ook niet maar wel dat het een eeuwige bron van discussie is (want vraag prijs zal in de meeste gevallen niet de verkoopprijs zijn). Ook Cavallino heeft ieder nummer een overzicht met huidige prijzen; als je dan markt trends wil volgen zou je iedere keer die prijzen moeten vergelijken met die van bv een jaar terug. Jaren geleden stond er vaak nog een analyse bij door Stanley Nowak (nu inmiddels overleden); vooral eind jaren 80 - begin jaren 90 was dat boeiende literatuur
Ad, ik ben zo vrij om je het volgende te vragen. Jouw droomauto is een 365 of 512BB. Die staan regelmatig te koop, ook bij toonaangevende bedrijven. Denk je niet dat je dan ook gewoon een nette prijs zult krijgen voor je auto ?
Wat is een "toonaangevend bedrijf"? Mijn Dino 308 GT4 heb ik indertijd bij een officiele dealer in het oosten des lands gekocht en die transactie is mij zo slecht bevallen (dit verhaal heb ik al eerder uitgebreid verteld) dat ik bij deze dealer sindsdien nooit meer een voet over de vloer wil zetten, zelfs niet om er een brochure te halen . Daarom doe ik liever zaken via Alex Jansen van Forza; als hij zegt dat een auto goed is dan is dat ook zo. Wat ik ook belangrijk vind is dat Alex ook kan instaan voor de technische staat van mijn auto omdat die jarenlang bij Forza in service is geweest. De 308 GT4 staat te koop voor een nette prijs en ik hoop van ganser harte dat de auto naar een echte liefhebber gaat!
Ok, de reputatie van de tukkerse dealer is bekend, die Wiggers zag zelf het licht niet meer en is niet voor niks voor zichzelf begonnen. Ik bedoelde ook dat Alex laatst tot 2x toe een 512BB te koop had of heeft, valt dit dan toch af omdat het geen 365 is ? Ik vind het geweldig als iemand zijn droomauto kan kopen (zoals ik net gedaan heb). Die supergrote vlakke knipperlichten in de voorklep, echt mooi. Image Unavailable, Please Login
Zoals je zelf ook weet moet het financiele plaatje ook kloppen, het gaat erom de juiste auto voor de juiste prijs te vinden. Ik hoop het niet, maar gezien de prijsstijgingen van de laatste tijd is er de kans dat het altijd een droomauto zal blijven
En dat wordt alleen maar erger Ad. Heb net gekeken op Mobile.de.... de 512BB's liggen tussen de 80K en 95K . Bouwjaar en type speelt geen rol, alleen de staat.
Just two months to go before henk's meeting ;-) Henk, i'm looking forward to see your new toy in live... Do you drove it now ?
Die BB's zijn inderdaad supergaaf! Een jaar geleden oid had iemand op F-chat (amerikaan volgens mij) een supermooie blauwe 365BB gekocht. Helemaal standaard en bijna perfect. De auto had zelfs de stoffen bekleding en dus geen leer! Veel mooier worden ze niet, vind ik.
Bij alfa dealer Wim Prins in Nunspeet staat een prachtige 512BBi, volgens mij had ik ad daar ook al van op de hoogte gebracht, maar dat is wel een zeer kostbare auto in perfecte staat volgens mij.