Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 543 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Volgens mij een beetje in de rook gestaan.

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #13552 henkie, Mar 1, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Heb je al een afspraak voor de keuring?

4. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    En na maart komt april... :) En in april... :D

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    In April ? Dan komt er zoveel Ferrari geweld door de straat hier dat de buurt denkt dat de Luftwaffe weer overvliegt.
    Bij minder dan 25 Ferrari's gaat het niet door, dus we moeten er nog een paar.

6. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Zon schijnt lekker en het is een graadje of 12.
    Lekker met de cabrio er op uit geweest:)

7. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Vanmorgen een paar autodealers bezocht voor een nieuwe leaseauto.
    Wat een sukkels die verkopers. Of ze kunnen niet of ze willen niets verkopen.
    Kom toch niet voor een pakkie boter? Voor sommigen is het al te veel om van hun stoel af te komen:(

"neem een foldertje mee, zoek maar uit wat u wil, en kom dan maar eens terug. Dan maken we eens een berekeningetje................."

8. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Roger, dat is toch een tan interieur.
    Dat vind ik wel heel erg mooi. Vooral in een zilvere of zwarte auto.

Tan= licht bruin
    Creme= Beige
    en dan ook nog wit leer.

9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hi guys,

Op veler verzoek dan toch maar even een introductie mailtje:

Na jaren van rondneuzen en een korte flirt richting een 400i heb ik afgelopen december bij VSOC een donkerblauwe 308GT4 gekocht. Papieren zeggen 1975, maar de serienummers plaatsen haar in bouwjaar 1974.

Na 2 weken stonden er 2000 extra kilometertjes op de teller
    weer 2 weken later waren er daar nog eens 3000 bij gekomen, en hebben mijn vriendin ik een aantal Duitse en Oostenrijkse steden, plus Venetië vanuit de Dino gezien. Schitterend, om in een 32 jaar oude dame nog steeds heeeel aardig mee te komen op de autobahn, al is het boven de 200 km/u wel met het zweet op de rug en het gevoel in een zweefvliegtuig te zitten...

Het modificatievirus heeft zich van kinds af aan heel diep in mij genesteld, en de eerste wijzigingen aan de Dino zijn al aangebracht, vrees ik:

* Electronische ontsteking van BSM gekocht bij Superformance
    * Radio/CD ingebouwd (hoewel ik die eigenlijk nooit aan heb - zonde van het mooie geluid)
    * Mistlampen voor weer gemaakt als daylight driving lights
    * Stuur een stuk naar beneden versteld (is kinderlijk simpel trouwens!!)
    * Ben een ring aan het draaien op de draaibank om het stuur wat naar me toe te halen

Verder lonk ik naar een Larini uitlaat (iemand hier ervaring mee??) en wellicht andere veren en stabi's.

Ik heb tot nu toe op *********** wel het een en ander gepost, maar echt vlotjes loopt het daar allemaal niet. Hier gebeurt een stuk meer gelukkig. nu nog even subscriben alleen...

Ondertussen al met Henk en Gijs aan het mailen geweest. Ik ben zeker van de partij op 28 april!

Goed, laat ik het hier maar even bij houden. Hoop op een boel interessante discussies hier!

Groetjes

Hans Teijgeler
    308GT4

10. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #13561 henkie, Mar 1, 2007
    Hallo Hans.

Kijk, 5000km in een maand tijd, da's pas praat :)
    Welkom op ons forum en leuk dat jullie tijd vrijmaken om naar de Deil meeting te komen.

Ik ben zo vrij om even een plaatje van je auto te laten zien hier ;)
    Image Unavailable, Please Login

11. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    prachtig exemplaar van de visueel zo onterecht ondergewaardeerde GT4. Alleen jammer dat je vriendin weer moet duwen! ;)

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
  13. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Welkom Hans!
    Prachtige 308 GT4. Dit is absoluut de mooiste kleurcombinatie.

Ton

14. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hmmm, Marnix, het akelige is dat er enige frustratie achter die duwactie zat.

Kijk eens goed naar het achterwiel. Dat is er op gephotoshopt. De originele foto had het thuiskomertje erop.

Kort verhaal lang: ik was weer eens aan het tunnel genieten in Oostenrijk (terug naar 50, ramen open, 2e versnelling en door naar 7700 rpm), toen iemand begon te seinen: lekke achterband.

Gestopt op de vluchtstrook, op een mooi breed stuk. Bleek dat mijn sleutel 19 niet op de wielbouten 17 pasten. Goh, das nou vreemd! Dus doorgereden naar de volgende afslag (door nog 2 tunnels heen op een zachte band).

Daar na enig zoeken een pompstation gevonden. Band opgepompt en de weg gevraagd naar een bandenboer. "Ja, volgende dorp zit een BP, die doen ook banden".

Daar aangekomen: "nein, haben wir nicht, bekommen wir auch nicht". Maar als ik nou daar links en zus rechts dan dan weer rotonde, blabla, daar zat een bandenshop. Alles in plat Oostenrijks, op zaterdagmiddag.

Afijn, voor de zekerheid een sleutel 17 gekocht bij die pomp, en op zoek. Nooit gevonden. Volgende tankstelle dan maar weer vragen. "Ja, een stukje terug zit een BP....", nee die kennen we. We moeten een bandenboer hebben. "Ah, warte mal!...."

Afijn, uiteindelijk gevonden. Gesloten.

Toen toch het reservewiel er maar op.

Dikke achterband past niet voorin, dus moet mee op de achterbank. YUK, eerst maar eens schoonmaken.

Hee, wat is dat? 4 van de 25 boutjes afgebroken. Leuk, die driedelige velgen!!! Dan blijft de lucht er niet in nee. Rechtstachter is ook zacht, eens kijken. En jawel, daar ook 2 afgebroken.

Gelukkig staan we bijna voor de plaatselijke baumax geparkeerd. Binnen een zak M6 inbus boutjes, ringetjes en moertjes gekocht en de hele handel terug inelkaar geschroefd. Band op 2,5 Bar gebracht en alsnog achterin gelegd. Eerst maar eens een uurtje of 2 rijden om te zien of hij zijn spanning houdt.

Onderweg nog even stoppen om de wielbouten van de thuiskomer nog eens aan te halen, en daar deze foto gemaakt.

Uurtje later terug gewisseld en door naar Venetië.

Dan weet je ook waar dat duwen vandaan komt :-D . Ze was overigens een schat. Geen onvertogen woord...

En ja Ton, ik was ook meteen verkocht toen ik hem in het donkerblauw met tan leer zag.... Was eigenlijk meteen duidelijk, moest donkerblauw of donkergrijs worden.

Gr.

Hans

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  16. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Hadden we het zojuist nog over herfstblaadjes, is het voorjaar al gearriveerd! Van de kenners begreep ik gisteren dat de meteorologische lente inmiddels al begonnen (!) is!

Het goede rij-en-kijk-seizoen komt er aan!

Gr. Martin

17. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Henk, na het zien van die vorige clip had ik even de neiging om de Dino tevoorschijn te halen voor wat lol in de regen.

Misschien toch maar even niet.

au....

Hans

18. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hans, welkom op de nederlandse draad, heel mooie kleur voor een GT4 en eindelijk weer eens iemand met een motor met carburateurs .Rob

19. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Welkom Hans! Prachtige 308GT4! Hele mooie kleur.
    En mooi verhaal trouwens over die lekke band. Achteraf valt het allemaal wel mee en is het misschien zelfs leuk om te vertellen?

Heb je meer foto's van je Dino??

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik heb nog een Autovisie uit 1974 ofzo met daarin een uitgebreide test van de 308 GT4. Erg leuk!!

21. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    #13572 Franc308, Mar 1, 2007
  22. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Hans,

Nogmaals: welkom.

Zelden zo'n mooie foto van een Dino GT4 gezien.

Jij hebt het over een larini uitlaat-systeem. Hoe kom je daar zo op. Vaak hoor je Tubi(style) genoemd en de ster van X-ost is rijzende. Heb je de verschillende systemen weleens beluisterd? Voor onze 348 vind ik een Tubi echt top.

Ben je van plan het onderhoud aan jouw auto zelf te doen of heb je daar een adres voor.

Als een adaptor voor je stuur ingewikkeld wordt, volgens mij doet Hill daarin:
    http://www.hill-engineering.co.uk/homemainferrari.htm

Meer plaatjes (interieur bijv.) zijn hartstikke welkom. Heb ze inmiddels gezien, oeff! wat een combi, geweldig interieur!

Goed dat je erbij bent in april. Als je je maatje niet meeneemt zijn er nog kansen zat. In juli een tocht in limburg. In september een toch naar onze zuidelijke vrienden en een tunneltocht rondom Rotterdam.

gr.,

Gijs

@Ad, had jij niet een verhaal dat jouw auto ooit blauw is geweest? Deze kleur?

23. michaelt

michaelt Karting

Oct 10, 2004
    170
    Biervliet, Holland
    Full Name:
    Michael Tange
    Welkom Hans! Mooie Ferrari 308 GT4 ook in een bijzondere kleur.

Gaat de goede kant op zo met de Deil meeting, de Ferrari's die komen worden er steeds meer en steeds meer verschillende modellen ook! Dat beloofd weer een gezellige dag te worden!

24. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Welkom Hans

Prachtige wagen !

Share This Page