Welkom Hans! Zeer mooie 308 GT4! Wat een verhaal zeg (lekke band, Oostenrijk), een geluk dat alles toch nog goed is gekomen Guy
Haha, dat had ik nog niet eens gezien. Die velgen staan haar goed trouwens! Wat is overigens de fabrieksaanduiding van deze kleur (er vanuitgaande dat het een fabriekskleur is)?
@ Hans: jullie komen dus met zijn drieen he ? Ok, even voor de planning @ Franc: wat een toeval wederom dat jij ook die foto's hebt. Dat interieur, die stoelen... wow. Ik zie ze wel eens anders op het internet
Maak je geen zorgen, doe ik ook. Als ze dan een leaseofferte maken, is het zelden een offerte zoals je hem gevraagd hebt. Volgens mij verdienen ze het toch allemaal te makkelijk.
@Hans : Welkom Hans. Mooie en puike 308 !!!! Geweldige kleurencombinatie. Die lichte interieur kleur vind ik geweldig. Leuk dat je er bij de eerste Deil meeting bij bent.... Dat wordt me wat .....
Guys. Een collega van mij is naar Parijs geweest naar de Retromobile. Hier zijn wat foto's.. Enjoy Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Hans, namens mij ook van harte welkom Cor: Wauw daar in Parijs staan toch een hoop juweeltjes daar! Bedankt voor het "sharen" Cor Zit je trouwens in een nachtdienst? Ben slapen....tschüs! Vu Edit: de F op deze foto is toch een 512 die in de film Le Mans speelt met Steve McQueen? Image Unavailable, Please Login
Welkom Hans, Ik ben met stomheid geslagen, nooit gedacht dat een GT4 zo mooi kon zijn. De foto's van Roel zijn vorige auto maakten ook al veel indruk, met deze foto's erbij ben ik om, echt een prachtige wagen! @Roel, ik ben ook weer in de race voor een nieuwe auto, ben me een beetje aan het orienteren, ik heb dezelfde ervaring als jouw, denk dat de kans daarom ook groot is dat ik bij mijn huidige dealer blijf, die begrijpen het tenminste wel! (wat moet het bij jouw gaan worden?, weer een MPV?) Peter
Vergeet vooral niet hoe fijn een GT4 rijd, hoe je erin zit en door de voorruit kijkt. Ik heb in alle soorten sportwagens gereden maar toch vind ik persoonlijk een genot om in een GT4 te rijden. Een echte ongewaardeerde auto, maar gelukkig komen de mensen erachter.
Sluit ik me van harte bij aan. En in het echt zijn 308 GT4's nog weer mooier Of het deze kleur is kan ik moeilijk beoordelen, indertijd waren er verschillende donker blauwe kleuren mogelijk. De oorspronkelijke kleur van onze Dino is Blu 20-A-185, misschien weet Hans de kleurcode van zijn auto? @Hans: gezien het bouwjaar heb je een series I auto die later gedeeltelijk is omgebouwd naar een series II (Ferrari ipv Dino logo; velgen van de 308 GTB). Ik heb trouwens aardig wat testen in autobladen, het meest natuurlijk van later maar ook de genoemde Autovisie. Er staat trouwens ook een kort verhaal in het Kerstnummer van autokampioen in 1977. Veel Engelstalige testen uit de jaren 70 zijn nog wel te vinden in boeken als "Ferrari DIno 308 & Mondial Gold Portfolio", waarschijnlijk nog wel te koop bij Autoboek/ Peeters in Deventer.
@ Cor Mondial T Geweldige auto's daar in Parijs (Retromobile). Misschien moeten we daar volgend jaar gewoon eens heen gaan met een paar man. Rijden we naar Brussel en dan verder met de TGV 300+
Gisteren was er op de TU Eindhoven een evenement: de Wervingsdagen. Allerlei bedrijven komen dan promoten en voorlichting geven over hun traineeships en stageplekken. Shell was er ook, ze hadden door Procar een Ferrari Formule 1 2003 laten brengen. Daar mochten studenten een band verwisselen, Huijsje en ik klokten samen met een andere studiegenoot 4.19 seconden! Prachtig om dat eens te doen.. Overigens was de te kloppen tijd ergens in de 3 seconden. De Procar-man was een Brit die West-Europa rondreist naar allerlei shows enzo. De wagen is van 2003, motor en toebehoren eruit gehaald, verder nog origineel. Op het eind konden Maarten en ik het natuurlijk niet laten om aan de man te vragen of we er even in mochten zitten.. Hij vertelde dat dat eigenlijk niet mocht, maar na enig aandringen was het toch oké... Yes! ... dachten we! Huijs mocht als eerste plaatsnemen. Probleem was dat het stuurtje er niet uitgehaald kon worden dus Maarten (tegen de 2 meter) kon met moeite één been op de plek krijgen waar die hoorde te zitten. Toen schoot de man wat fototjes met het toestel van Huijs en daarna moest hij er weer uit. Bij het uitstappen vergat Maarten heel eventjes dat er ook een zijspiegeltje op een F1 zit.. of niet Huijs? Duur geintje.. Daarna mocht ik er niet meer in! AAAAH! Wel leuke foto's gemaakt, Maarten zet jij ze ook nog online? Was mooi om het ding te zien en even zo'n (trouwens vederlichte) band te verwisselen. Groeten Rob Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Hee Rob, kijk dat heb jij weer Ik denk dat jij er ook niet in gepast had met die lengte van je. Wel een leuke actie zo !
Hahaha, geweldig! Dank je voor deze foto's. Ik sta er van te kijken hoe ze nog glimt daar...... misschien moet ik toch iets vaker wassen en iets minder rijden... hoewel??? Hans
Als het geen probleem is dan graag Henk. Niet dat dat achterbankje nou zo vreselijk comfortabel is, maar dan hoef ik in ieder geval niet te kiezen tussen de twee super enthousiaste potentiële passagiers. Bedankt! En ja, het interieur was wel een van de selling points voor dit exemplaar. Helemaal opnieuw gedaan. Lak is ook een paar jaar terug helemaal vanaf de grond opnieuw gedaan (hij was oorspronkelijk rood, heb ik me laten vertellen), motor compleet gereviseerd, onderstel helemaal als nieuw gemaakt, etc etc. En.... Ik pas er in! Met 1,93 meter niet in elke Ferrari even voor de hand liggend. Wat dat betreft heeft mijn vriendin met haar 1,52 meter (ja, ik weet het, we zijn een grappig stel samen) het een stuk makkelijker... Hans
Wat is er precies aan de hand? Eerst stel je voor met de trein(!) te gaan dan noem je het slopen van een F1 een 'leuke actie'. Ergens van in de war of zo?
al een poosje een 360 in de garage waar hij niet mee mag rijden. Gaat je niet in de koude kleren zitten kennelijk.
Okee, nog maar een paar dan (kijken of dat werkt, als niet-subscriber): 4x Stuttgart: In parkeergarage met een erg blije ondergetekende. Voor het opera gebouw (2x) met Ivonne ervoor en erin Voor het Mercedes museum, waar zo'n enorme rij stond dat we maar niet naar binnen zijn gegaan. Groetjes Hans Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Okee, ik kan er kennelijk maar 3 tegelijk doen. De blije eigenaar dan maar even apart: Image Unavailable, Please Login
Gijs, Dank je. Nee, ik heb noch de tubi, noch de Larini gehoord. Zou eigenlijk wel eens bij Larini langs willen gaan om er een te horen. Het prijsverschil is toch wel flink eigenlijk. (larini kost 875 pond, tubi een veelvoud daarvan). Allemaal een kwestie van smaak denk ik. Ja, onderhoud wil ik voor een belangrijk deel zelf doen. Maar een goed onderhoudsadres is natuurlijk nooit weg. Eentje die je aan zou kunnen bevelen?? En bedankt voor die link naar de stuur adaptors. Ik had die ook al gevonden. Beetje een afweging: geef ik 50 euro plus verzendkosten uit, of draai ik 5 euro aan aluminium zelf in de juiste maat af? Ben een beetje een knutselaar. Heb m'n eigen vliegtuigje gebouwd (zie www.jodel.com, maar die had je privé via Henk al gezien geloof ik). Stuuradaptor maken zal wel lukken denk ik. Vooral een kwestie van tijd vinden. Naast m'n werk en de Dino heb ik ook nog het een en ander wat ik aan m'n vliegtuigje moet doen, en ik ben voor een vriend zijn hele vliegtuig aan het ombouwen. Ook een aardige klus.... Die www.dr250.com Hebben we mensen met larini's / tubi's / andere uitlaten in Deil volgende maand?? Gr Hans