Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 547 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    Wat ik ervan weet is dat het een Ferrari 512 S is met sn #1026 en dat ie onderdeel is van de verzameling van Nick Mason, de drummer van Pink Floyd.

2. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    Gelijk al toen we er van de week over spraken.
    Morgenavond zet ik er een ge-update lijst op.

3. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    Henk,

Dus uitkijken voor gele volvo's !!! :D:D:D:D

4. 512cello

512cello Karting

Full Name:
    marcel
    politie sucks. Laat ze hun eigen rotauto's in elkaar duwen.

5. henkie

Full Name:
    henkie
    Marcel, ze zullen jou nooit lang achtervolgen, na 10 minuten proberen gaan hun trommelvliezen scheurtjes vertonen ;)

6. 512cello

512cello Karting

Full Name:
    marcel
    Tja henk laten we het hopen dat er dan ook wat scheurtjes in de hersenen verschijnen dat zou ideaal zijn. Ben ook eens zeer benieuwd hoe jouw 360 klinkt op toeren. Als ik er eentje zou kopen zou ik er ook altijd een nemen met gewone versnellingen dat heb je naar mijn mening perfect gedaan maar dat had je zelf ook wel in de gaten.

7. micha1980

micha1980 Karting

Full Name:
    micha
    en het voordeel van "gewone" versnellingen (mijn inziens dan) vind ik het gewoon een kick om zelf met tussengas (dubbel- klutsen) terug te schakelen :)

8. Paulus

Paulus Formula 3

Heren, ik heb eens een middagje op de f-chat.eu zitten bladeren.
    Eerst had ik ook niet het idee dat het een meerwaarde zou hebben maar ik ben mijn mening aan het bijdraaien.
    Ten eerste vind ik het wel leuk dat er heel veel items in verschillende groepen staan.
    Het staat me ook wel aan dat je geheel voor NL kan kiezen (mijn talen zijn &*^%)
    ik vindt dat Nofear en zijn crew wel hun stinkende best doen om er wat van te maken.
    Zonder een slecht woord over .com te zeggen vindt ik wel dat we .eu een kans moeten geven.
    wie of wat er ook achter staat.

gr

9. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix

s/n 1026 heeft inderdaad opgetreden in de film Le Mans. Tijdens de opnamen aan schroot gereden door Derek Bell. Overigens toen gehuld in 'coda lunga' koetswerk.

10. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Wat bedoel je met dat 'we' .eu een kans moeten geven?

Wie zijn 'we' en hoe moeten 'we' .eu een kans gegeven en waarom zouden 'we' dat moeten?

Ik vind '.eu nog steeds een schaamteloze ripoff van ferrarichat.com en het biedt nog geen mespuntje van de informatie die je hier aantreft. Maar we leven nu eenmaal in een vrij land en internet is (afhankelijk van de opstelling van forumeigenaren) nog veel vrijer, dus iedereen moet maar voor zich weten waar hij/zij wel of niet post. Ik zal er niemand op aanspreken dat hij op .eu post en ik kan me niet voorstellen dat het iemand ook maar ene reet kan schelen wat ik er van vind.

11. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Ik ben sinds kort in het bezit van deze DVD (orgineel), momenteel logeert hij bij Henk, heb hem zelf niet gezien, maar ik begreep van Henk dat het de moeite van het bekijken zeker waard is.

12. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Zeker weten! Prachtige film met de strijd tussen de machtige Coda Lunga's en de minstens zo machtige Porsche 917's. Voor filmliefhebbers stelt het misschien weinig voor (weinig tot geen verhaal, nauwelijks enige dialoog), maar als racefanaat en Steve McQueen fan (check!) een absolute must.

13. henkie

Full Name:
    henkie
    Paulus. Ik kan nu natuurlijk niet doen alsaf ik je post niet gelezen heb.
    Robert is een beste jongen maar ik ben er echt heel erg van geschrokken dat hij deze actie ondernomen heeft. Ik heb 2 jaar lang dag en nacht op deze site gevochten om leven in de brouwerij te houden en heb het nog steeds erg naar mijn zin. Ik heb van verschillende gebruikers ook begrepen dat zij dagelijks wel naar 4/5 verschillende sites kijken, ik heb mijn handen en tijd al vol aan deze ;)

Ik kan alleen zeggen dat er hier waarschijnlijk ook e.e.a. gaat gebeuren. De enorme toename in posts e.d. (lees: onoverzichtelijkheid) is aan de andere kant van de oceaan ook niet ongemerkt gebleven denk ik.

14. 348holland

348holland Formula 3

Paulus,

De dingen zijn wat in beweging. Robert ontwikkelt zijn eigen platform maar heeft er noch niet veel ruchtbaarheid aangegeven in de groep op .com. Ik heb hem gevraagd om dat ook even te laten rusten. Voorlopig is hij gebanned door Rob Lay.

Daarnaast hebben zijn inspanningen het proces bij .com versnelt om aan de bij de groep levende wensen tegemoet te komen. Maar dat is nog niet uitgekristalliseerd.

Jij weet dat ook donders goed, onder andere van mij.

Tot de dingen wat meer helder zijn is het wellicht goed om de bespreking wat vooruit te schuiven. Wellicht draai je even de deur van het hoenderhok op slot en geef mij de sleutel in bewaring.

Gijs

15. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
    De Nederlandse draad is een groot succes, mede dankzij Henk. Er is in het verleden verschillende keren Rob Lay verzocht om de draad uit te breiden, zoals in de UK-sectie, maar dat was niet mogelijk. Dan staat er iemand op die dan maar zelf het initiatief neemt, in feite het zo maakt als het door menigeen gewenst is in deze groep (ook Henk), en het gevolg is dat de initiatiefnemer geband wordt, personen het een schaamteloze ripoff noemen (dat is nu eenmaal inherent aan het feit dat het vbulletin is) en het er langzaam op lijkt alsof de initiatiefnemer de boeman is, terwijl hij dat initiatief juist genomen heeft omdat het na herhaaldelijk aandringen bij Rob Lay niet mogelijk bleek te zijn. Hij heeft daarbij bovendien iedereen in zijn waarde willen laten, iets wat ik omgekeerd niet altijd zo proef, er lijken wel 'kampen' te ontstaan, en dat is érg jammer.
    Blijkbaar was dit allemaal nodig om de boel ook aan de andere kant van de plas een keer in beweging te krijgen.
    Laten 'we' als Ferrari-liefhebbers ons bezig houden met onze hobby, en of dat op .eu of .com is, maakt volgens mij niet zo veel uit.

16. Rob360

Rob360 Karting

Full Name:
    Rob van Haaren
    Haha, dat is ook een goede jaah! Ik zou hem ook graag thuis hebben staan.. alleen zo'n zijspiegeltje is al leuk, die kan ik op me fiets plakke :p

groeten Rob

17. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Ik heb daar geen verstand van. Ik zie alleen de layout en dat vind ik een ripoff. Als dat in technisch opzicht niet anders kan, dan is mijn woordkeus verkeerd.

of op allebei. Er zijn 1001 (en nog wel meer) manieren op in een Ferrari-behoefte te voorzien en gelukkig leven we in de vrijheid om zelf die manieren te kiezen.

Overigens wil ik niks ten nadele van de persoon van Robert zeggen. Ik ken hem niet goed, maar voorzover ik contact met hem heb gehad, lijkt het mij een uiterst geschikte kerel. Dat wil ik nog even gezegd hebben.

18. RHE123

RHE123 Rookie

Goedenavond beste mensen. Ik ben een vriend van Robert, die het een en ander van dichtbij gevolgd heeft. Hij houdt zich idd verder afzijdig, laat niks van hem horen. Teleurgesteld als hij is dat zijn site totaal geen eerlijke kans krijgt. Er zijn namelijk wel degelijk forse verbeteringen. Scroll op zijn hoofdpagina naar beneden en zie dat je daar kan kiezen uit 6 (!) talen. Een italiaan kan dus het hele menu gewoon in het italiaans krijgen; die snapt woorden als 'buddylist' helemaal niet. Bovendien hebben 6 europese landen ieder hun eigen complete (identieke) sectie; da's nog eens wat anders dan 1 draadje. GTE; die software van vBulletin is gewoon te koop bij Jelsoft. Iedereen kan het kopen. Zoals Rob Lay dat ook ooit gedaan heeft; daar zit helemaal niks van Rob bij. Het is compleet standaard-software. De term ripoff is dus erg onjuist. Verder is de max resolutie van foto's bij robert veel hoger (1280 x 1024), is zijn site veel sneller, en laat hij 2x per dag een back-up maken. Ik heb begrepen dat jullie in januari hier waanzinnige crashes gehad hebben?
    Er staat ook een enorme handleiding op, onder 'welkom', om nieuwelingen te helpen. Wie doet zoiets? Dat is nou echt Robert. Om mensen te hélpen. Het leuk te krijgen. Nog 1 dingetje; iedereen kan zijn vakantiereis als aparte draad onder de sectie 'reizen' plaatsen, en je kan dan allemaal reageren op elkaars reis. Dat is toch geweldig?

Ik begrijp totaal niet waarom Robert zómaar ineens afgebrand lijkt te moeten worden. Hij heeft het immers in principe bij het juiste eind; gezien dat .com nu misschien ineens wél gaat uitbreiden. Ja gek hé? Nu kan het ineens wél?? Maar de sites kunnen toch gewoon naast elkaar bestaan? Robert had helemaal niks kwaads in de zin; integendeel zelfs! Als je eerlijk wilt zijn; log dan maar in onder mijn log-on op zijn site: gebruikersnaam Ferrari en wachtwoord Ferrari. Zóveel mooie foto's en filmpjes etc. Ik begrijp echt niet wat er fout aan is. Hij doet het béter, en daar hadden jullie zó de vruchten van kunnen plukken. Jullie zijn toch niet getrouwd met Rob L?

Je moet wel eerlijk zijn, en de site GOED bekijken. Daarna mag iedereen kiezen. Maar het noemen als ' schaamteloze rip-off' en dat het 'geen enkele meerwaarde heeft'. Dat is helemaal niet eerlijk.

Voor de rest heb ik helemaal geen zin me ermee te bemoeien. Ik weet dat Robert de draad hier niet eens meer leest. Trouwens, kan ook niet; binnen 2 dagen werd ie geblokkeerd als 'banned user'. Terwijl hij ook veel voor deze site heeft gedaan. Hans; ik heb begrepen dat jij gevonden was door robert op een van die andere sites? (ook gewoon vBulletin!). En ene micha en ene otto op deze site. Kijk, dat is ook robert... Hij heeft bijv ook veel geld uitgegeven aan een fantastische nieuwjaarsreceptie.... dat is ook robert. Niet dat enige eer hem ook maar iets kan schelen. Dat interesseert hem totaal niet. Ik ken hem goed genoeg. Het is gewoon; hij lijkt in ene wel Ferrari-idioot geworden of zoiets.

Verder baal ik er van dat er zo over hem gesproken wordt. Dat heeft ie totaal niet verdiend.

19. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    goedenavond.

Wat bedoel je met 'eerlijke kans'? Mensen die deel uit willen maken van dat forum, die doen dat gewoon. Mensen die dat niet willen, die doen dat niet. Er zijn wel meer Ferrari-sites waar ik nooit kom.

Nogmaals, ik ben een leek, maar het lijkt mij sterk dat het noodzakelijk is dat f-chat.eu qua uiterlijk een regelrechte kopie van ferrarichat.com is. Ook de overeenkomst in URL is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.

Helemaal fantastisch. Als je daarop zit te wachten. Het gaat mij om de informatie die je van een site krijgt en de passie die je met gelijkgestemden kan delen. Ik zie, ondanks de voordelen die je noemt, niet in waarin f-chat.eu op te preferen zou zijn boven ferrarichat.com of uberhaupt het bezoeken waard zou zijn. Maakt ook niet uit want kennelijk zijn er ook mensen die f-chat.eu wel het bezoeken waard vinden.

hij wordt ook niet afgebrand. Integendeel.

Ja en zelfs dat had van mij niet gehoeven.

Tuurlijk. Internet is groot genoeg dunkt me.

Het is wat aanmatigend om f-chat.eu in de huidige vorm nu al beter te noemen dan ferrarichat.com. Dat ben ik dan ook bepaald niet met je eens.

Nee en ook niet met Ferrarichat.com. Maar zoals je zelf al terecht opmerkte kunnen de sites makkelijk naast elkaar bestaan. Er zijn ook mensen die zowel op ferrarichat.com als op f-chat.eu posten. Mensen die niet op f-chat.eu posten hebben daar kennelijk geen behoefte aan. So what?

Suggereren dat wij f-chat.eu geen eerlijke kans geven is anders ook niet echt zuiver op de graad. Ik snap nog steeds niet wat daar nou precies mee bedoeld wordt. Ik heb de site GOED bekeken en kom tot de conclusie: "rip off". Als dat werkelijk een noodzakelijk gevolg is van allerlei technische omstandigheden, dan heb ik dat woord onterecht gebruikt, maar zelfs dan neemt dat niet weg dat f-chat.eu in inhoudelijk opzicht geen meerwaarde biedt en zelfs op dat punt ernstig tekort schiet ten opzichte van ferrarichat.com. Dat maakt mij allemaal niet uit, maar als f-chat.eu erop doelt om de strijd aan te gaan met ferrarichat.com (en daar lijkt het een beetje op nu je post niet anders is op te vatten als een overreding om vooral op f-chat.eu te komen posten) dan heeft ze nog een hele lange weg te gaan.

Ik ken die achtergrond niet dus ik kan alleen maar aannemen dat Rob Lay daar zijn redenen voor heeft gehad.

Ja, ik vind het oprecht spijtig dat hij er hier niet meer bij is.

Ik heb nog niemand kunnen betrappen op een negatief woord over de persoon van Robert.

Enfin, wellicht tot ziens.

20. henkie

Full Name:
    henkie
    Hallo Mijnheer RHE 123 (...)

Dit is de enige en de laatste keer dat ik hier op terugkom want het gaat helemaal nergens over.

Allereerst bedankt voor uw fantastische promotieverhaal voor de site van Robert. Dan had echt niemand u kunnen verbeteren, hulde.

Robert NoFear is een hele aardige jongen die sinds augustus jl hier op de site terecht is gekomen. U noemt netdat hij nieuwe mensen op andere sites gevonden heeft. Dat is precies de manier hoe hij zelf hier gekomen is. Hij is hierheen gehaald door Bram, de broer van 348holland. Robert viel op door zijn ellenlange verhalen en taalgebruik. Door sommigen als leuk bevonden, door anderen als ronduit irritant.
    Robert heeft bepaalde ideeen over hoe de site hier behandeld zou moeten worden en kon samengevat niet mee leven dat het niet op zijn manier ging en besloot toen zijn eigen site op te richten.

Ik heb nergens de laatste weken slechte dingen over Robert gelezen, quote mij even de regels die u bedoeld ? Wellicht kunt u ze wel vinden.

Het gaat helemaal niet over eerlijke kansen en dergelijke. Wie geeft hem geen eerlijke kans ? Hij zit toch in de lucht ? Wat is het probleem dan ?
    Wellicht doelt u erop dat alle users hier maar ineens over moeten stappen naar de .eu site en omdat het er op lijkt dat dat niet gebeurd wordt dat afgedaan als "geen eerlijke kans" ? "Wij zijn toch niet getrouwd met Rob Lay"? Nee, zeker niet. Maar feit is dat er hier een prachtige gezellige website staat met een kapitale schat van informatie. En helemaal gratis met alle mogelijkheden om foto's up te loaden etc. Dat iemand er EUR 13,00 voor over heeft om iets meer mogelijkheden te krijgen is ook helemaal een eigen persoonlijke keuze.

Wie zit er op een andere site te wachten dan ? Iedereen is toch vrij om te internetten wat hij wil ? U heeft het ook over dat nu ineens alles wel kan. Laat u mij de posts eens zien richting RobLay of moderators waar om een andere indeling etc gevraagd wordt ? Die vraag heeft nl. de siteowners nooit bereikt. Dit hebben wij pas vrijdag jl aan de orde gebracht.

Dat zijn site sneller is is niet zo gek. Hier zitten 25.000 vaste users die allemaal foto's aan het uploaden zijn. Hij heeft zo'n beetje de indelingen van deze site overgenomen alsmede de userlists. Daar valt men een beetje over wat niet zo gek is denk ik. Men heeft hem daarom van de site verbannen. Zelfs het "aantal posts" loopt synchroom met deze site... nou vraag ik je..
    Wat heet trouwens verbannen, hij kan zo een NoFear2 account aanmaken bij wijze van spreken.. Zijn IP is niet geblokt.

Robert wilde graag deze site een beetje naar zijn eigen zin zetten leek het mij soms wel. Nieuwe mensen bestoken met pm's hoe ze zich moesten gedragen en hij heeft ook letterlijk gezegd dat mensen zonder Ferrari toch wel meer repect voor de wel-bezitters moesten hebben e.d. Ook voelt hij zich geroepen om mensen te mailen dat ze te veel posten op een dag. Ook zijn uitspraak dat nieuwe mensen "gescreend" en "toegelaten" moesten worden gaan er bij mij persoonlijk niet in. Dit is een publieke site voor iedereen en er is een virtuele wereld en een echte wereld. Als ik een bepaald duister figuur niet op mijn meeting live aanwezig wil hebben nodig ik hem niet uit, dat is niet zo moeilijk.
    Robert denkt er dus ietjes anders over en begint daarom een eigen site. Dat is toch prima dan ? Ik hoop echt dat hij veel succes heeft. Uw zin om "eerst zijn site goed te bekijken en dan te kiezen" zal door veel lezers een beetje hilarisch overkomen vrees ik. Alsof de mensen moeten kiezen ? ;)
    Veel vaste users van deze site zullen niet welkom zijn daar. Mensen die hem in het verleden een klein beetje tegengas hebben gegeven bijvoorbeeld. Ik kan er genoeg opnoemen. Dat is een beetje jammer. Wellicht ziet u dit als "slechte dingen" over hem zeggen. Zo is het niet bedoeld, ik quote hem alleen.

En om als laatste nog even terug te komen op alle prachige foto's en filmpjes op zijn site. Er zijn ook mensen die dat juist niks interesseren. Onze vriend Paulus (die eerder deze avond een post over dit item plaatste) zei het bv zelf nog vorige week. En als het om foto's en filmpjes gaat... tik op google of youtube het woord Ferrari in en je komt er in een jaar niet doorheen. Overigens waardeer ik de topkwaliteit van onze bekende fotograven hier ten zeerste.
    Twee weken geleden heb ik ook even op Robert's site gekeken. Toen zag ik dat de boel opgeleukt moest worden met allerlei foto's van de door MIJ persoonlijk georganiseerde meetings in Deil.... Ik ben blij dat het in de smaak viel, maar al die foto's staan ook al zeer uitgebreid op deze site.

Toen Robert mij in eerste instantie attendeerde op de site was ik een beetje boos en zelfs teleurgesteld.
    Inmiddels denk ik er heel anders over en vind ik het alleen maar heel erg triest en jammer dat we misschien een beetje 2 kampen zullen krijgen. M.a.w. de leuke groep dreigt uit elkaar te vallen. Twee weken geleden zit ik verdorie samen met Robert nog aan de kippebouten te kluiven. Ik heb al 2 jaar erg veel plezier op Fchat en heb er veel nieuwe vrienden gemaakt. Dat heeft mij enthousiast gemaakt om "evenementen" te organiseren waarna iedereen nog enthousiaster is geworden. Het is niet zo gek denk ik dat ik er ook veel moeite voor zal doen (met vele anderen) om alles leuk en gezellig te houden in de toekomst.

21. henkie

Full Name:
    henkie
    Het is maart...
    Onze mooie Ferrari's komen allemaal weer onder de dekens vandaan en de nodige km's zullen weer gemaakt gaan worden.

Zullen we daar over gaan praten en al het andere laten rusten ?
    Ik wil geen situatie zoals een paar weken geleden waar ik niet van kon slapen ;)

Het wordt een topjaar met allerlei meetings, ik heb er veel zin in ! :D

22. henkie

Full Name:
    henkie
    Zeker weten, de actieshots zijn voor die tijd (1971) super.
    Overigens is Grand Prix (1966) ook een geweldige racefilm met veel Ferrari's. Ongelofelijke onboard beelden van de kombaan in Monza en ons eigen Zandvoort.

23. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Wil jij dat niet, of wil Inge dat niet? :D

yup, zal weer memorabel worden! (Te) lang geleden dat ik een Ferrari van dichtbij heb gezien!

24. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Uitstekend idee! Aan de jongste posts van Marnix en Henk valt wat mij betreft niets meer toe te voegen, ben het er volledig mee eens. Ik ga er dus verder niet meer op in... ;)

Velen kijken er naar uit! 2007 beloofd inderdaad weer geweldig te worden!

25. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Full Name:
    Roel
    Ben ik er even niet heb ik weer een gezellig avondje gemist;)

@Henk: Jouw post zegt alles, 100% mee eens.
    Hoeven we er nu geen woorden meer aan vuil te maken.

Share This Page