Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 563 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik denk dat je toch maar voor een Enzo moet gaan, die is in hoogte verstelbaar ;)
    Had je deze problemen niet met de 348?

2. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    nee met de 348 ging het 100 keer beter.
    Henkie geeft zelfs aan dat het met zijn 360 beter gaat dan met zijn 348

ik heb het idee dat de wagen verlaagd is of dat de vering ingesteld kan worden!

hij heeft natuurlijk op een beurs van Vredesteijn gestaan misschien is hij toen wel verlaagd ivm de foto's??

3. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Sorry Paulus, ik kan je niet helpen. Mijn technische kennis over de 360 gaat niet zover. Als het niet in het instructieboekje staat kun je er van uit gaan dat ze niet verstelbaar zijn. Als jouw auto een Vredestein demonstratieauto is, is de kans erg groot dat hij idd verlaagt is. Ziet er voor de foto's natuurlijk veel beter uit.

4. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Koen,

Ik heb je niet gezien bij Monza. Ben vandaag zelf nog even een rondje Belgie wezen doen: eerst Ferrari Antwerpen (250 Lusso) en daarna Garage Monza (2x F40, Daytona Spider, witte 599, 275 GTS, 365 GTC). Bij Monza achterin de showroom is een soort spiegelwand. Heb me nooit afgevraagd wat daar achter zat, maar kwam er vandaag achter dat het de werkplaats is. Die is nog vrij fors vind ik!

Onderweg niet heel veel bijzonders, maar wel een lekker dagje!

Gr. Martin

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Paulus, ook naar aanleiding van ons gesprek, ik ga gelijk e.e.a. nameten voor je. Geef me even 15 minuten. Zal het geillustreerd weergeven.

6. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Oh jee, binnen 15 minuten een volledig geillustreerd verhaal mét foto schat ik in...

Gr. Martin

7. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Henkie

TIJD VOORBIJ

8. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Lijkt me een leuk dagje ja! :)

Bij Ferrari Antwerpen heb je geluk gehad om die Lusso te zien. Ben er vorig weekend ook nog gestopt en toen stond deze er nog niet! Wel enkele 430's (Grigio Silverstone), 360's (rood en Grigio Alloy dacht ik?), een prachtig zwarte 599, Grigio Titanio 612 en 550, rode 355GTS en dan nog enkele Maserati's.

Ben je toevallig ook gestopt bij het nieuwe gebouw waar Garage Monza binnenkort naar verhuist? Hoe ziet het eruit? Heb er nog niets van gezien, ben wel benieuwd :)

Guy

9. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Hij is wsl nog even een ritje gaan doen! Elke keer hij in de garage komt begint dat weer te kriebelen :D

10. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Beste Guy,

Die Lusso stond in de werkplaats, dus best kans dat die er vorige week ook als stond, alleen niet zichtbaar vanaf buiten. Ik heb het idee dat dat de auto van Jan B. is.

Vanaf de snelweg kom je eerst langs de nieuwbouw voor je bij Monza bent. Ben er niet gestopt, maar de oppervlakte van de showroom is gigantisch! Ik schat de oppervlakte minstens net zo groot als die van Ferrari Antwerpen.

Gr. Martin

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ha, camera was leeg... dus dat ging niet door.

Heb Paulus inmiddels al gesproken, maar voor de andere geinteresseerden zal ik het ook even meedelen.

Paulus noemt 2 meetpunten: 9,4cm en 10,4cm
    Bij mij liggen deze punten op: 10,8cm en 12,5cm (deze 12,5 is het allerlaagste punt aan de voorzijde van de auto.

Paulus' 360 is versierd voor een show met Vredestein banden.
    Die gasten moeten gewoon banden voor een Gazelle fiets blijven maken en niet voor een 360 :)

Origineel bij mij:............................Bij Paulus:
    215/45% = 9,68 cm bandhoogte.....215/30%(!) = 6,45cm 3,2 CM LAGER
    275/40% = 11,4 cm bandhoogte......275/35% = 9,62cm 1,8 CM LAGER

Dus het niet niet zo vreemd, zijn auto ligt VEEL te laag bij de grond.
    Gelukkig krijgt hij nieuwe banden (part of the deal...)

12. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Voor 3(!) centimeter lager!? Geen wonder dat je dan elke keer over de drempels schuift! Tijd voor nieuwe bandjes!

Gr. Martin

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #14063 henkie, Mar 10, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Paulus, ik heb ooit eens een geweldig programma gezien ergens en heb het net weer gebruikt. Kijk zelf eens:
    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Bij de meeste moderne autos zitten er tegenwoordig sensors bij alle 4 de wielen die dan de gemiddelde waarde naar je computer / speedo sturen.
    Zoals je ziet wijst jouw kmteller nu 10% (!!!) te veel aan t.o.v. mijn originele banden.
    Image Unavailable, Please Login

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #14064 henkie, Mar 10, 2007
    Achter is het verschil minder, maar toch wel 1,4 cm lager !
    Jouw auto zal echt merkbaar sneller accelereren dan mijn 360 met jouw lagere niet-originele bandenmaat.

15. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Thanks helemaal super.

dat mijn wagen teveel km registreerd had Rob al voor me berekend.
    vanaf dat de banden er onder liggen scheelt dat 200+ kms

volgende week gaat hij nar Alex banden/Bpm verhaal.

tot die tijd rij ik toch niet meer.

16. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Zoals zovelen ben ik ook nog wat van het goede weer gaan genieten vandaag :) Zo ben ik onderweg nog een zwarte F430 en een rode 348tb tegengekomen in de buurt van Aalst. Morgen verwacht ik, als alles goed gaat, nog even een mooie rode 360 Modena te zien :)

17. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    sinds ik mijn 360 heb is er vanmiddag voor het eerst mee getankt.

110,- euro met 355 km.

k bleef bijna dood,maar van Gijs moet ik niet zeiken zo'n wagen,en dan zeiken over een beetje peut

ben de rest van de rit in zijn 1ste versnelling met 1500 toeren naar huis gereden (ze toeterden allemaal naar me op de rijksweg, k denk dat ze het allemaal een mooie wagen vinden!)

18. zerto

zerto Karting

Feb 11, 2006
    67
    Belgium
    Full Name:
    Vermeulen Koen
    Nou als de Superamerica al weg was waren we al voort hoor :D!
    Heb je die werkplaats nooit eerder gezien? Er stond trouwens wel meer hoor! 2x zwarte 599GTB (beiden rood interieur); 2x 512TR; 2x355 (1 spider); 456GT; 348; Testarossa; zilvere 360 etc...
    De nieuwe garage hoort af te zyn tegen Juni...Hoewel er nu slechts ruwbouw staat hoor. Ik ben wel benieuwd :)
    Het weer was wel maar pover in de namiddag (wolken)? Was dat enkel hier of hebben jullie het ook gemerkt?

Groet,
    Koen

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Heh heh :D

Ik ben vanmiddag met P.Lambo naar een familielid (Rob360 gereden), een 25 minuten hier vandaan. Zal de details besparen. Verder ben ik denk ik 360x op de foto gezet vandaag door iedereen en verder diverse mensen die schreeuwend uit de ramen hangen etc etc. Wat een wereld.

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Zozo....
    Ik betaalde vandaag EUR 1,40 / liter.
    Dus.. EUR 110 : 1,40 = 78liter. 355km:78 liter is toch een nette 1 op 4,5 :D:D

21. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

owwwww sorry dat ik schrok is bijna een diesel kwa gebruik.

ps de 360 zuipt nog meer dan Bram en Gijs samen

22. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #14072 roger_l, Mar 10, 2007
    Net getankt: € 122,- / 85 liter met 415 km (1:4,88), maar het was het waard zullen we maar zeggen...

23. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Vandaag helemaal niets gezien :(

oke dan ben ik ook niet ver geweest alleen in Helmond maar ik ben wel de halve dag weg geweest

maar ik denk wel dat het goed gaat komen. Hier in de buurt schieten ze als paddenstoelen uit de grond

als het goed is staat er bij ons in de buurt een 308 gts QV zelf nog niet gezien maar al een 2 keer door een vriend van mij gezien

veder komt er regel matig een 612 Scaglietti die komt eten bij een eet cafe iets veder op. die heb ik al wel een keer gezien

er staat ook nog een F430 Spider daar in de buurt heb ik ook nog niet gezien

veder nog een 612 Scaglietti aan de anderkant van Helmond wist een vriend van mij te melden iegenaar schijnt ook een lambo gekocht te hebben
    als een keer 1 van zijn auto's buiten staat ga ik daar een keer langs

Veder in de omgeving Helmond is er ook nog van alles te zien
    zo als een 360 in Deurnen
    F430 in Lieshout

Asten een hier bekende gijze 308 QV ;)

F430 Spider in Gerwen en ook nog een 360 Modena

dan hebben we nog Eindhoven zit ook vol met F's

en wel natuurlijk nog altijd Best :D

dus dat gaat hier helmaal goed komen :)

24. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Tjonge wat een prachtige dag. Goed te zien dat jullie de auto's uit de stal hebben gereden. Ik had het eigenlijk heel druk maar kon de verleiding ook niet weerstaan.

Vandaag inderdaad op de bijrijdersstoel van Paulus plaatsgenomen. Heb kennisgemaakt met het rijgedrag dat de vredesteins opleveren. Heb ze zelfs geroken; niemand heeft meer iets aan die banden :->

Heel opvallend is dat zo'n spider echt een heel ander karakter lijkt te hebben dan de modena van Henk. Hoewel, dat laatste is alweer een tijdje geleden. Ohohoh, wat is zo'n apparaat verwoestend snel, een ander woord heb ik er niet voor. Je zou er bijna bang van worden. De auto's komen op je af alsof je een DVD met 32x vooruitspoeld. De snelheidsbeleving is heel anders. Het zijn van die momenten dat je een schaterlach niet kan onderdrukken, geweldige ervaring. Lijkt ook wat onrustiger, door de wind natuurlijk, spannend! Heb trouwens 90% van de tijd mijn ogen dichtgehouden, Paulus lijkt zich niet altijd te herinneren dat hij vader is.

Bram deed zijn best om te volgen en nam zelfs af en toe de leiding. Wat ze er ook van zeggen ik vind ze mooi die 348's, in volle vlucht, schuin van achteren, fantastisch beeld. Bram lijkt zich ook vertrouwd te voelen in de auto. Beangstigend, ze heeft het nog nooit bij mij gedaan maar volgens mij kan ze heel gemeen bijten.

Het lijkt er ook op dat we een nieuw enthousiasteling in de club erbij hebben of liever: enthousiastelinge. Ik heb vandaag mijn schoonzuster eens achter het stuurwiel laten plaatsnemen. Zwaar onverantwoord natuurlijk, ze is nog jonger dan Bram, maar ze bleek als een vis in het water.

Ze heeft een veel betere maat dan Bram en ik voor een 348, de stoel moest echt een stuk naar voren, de fit was fantastisch. Gelijk ook helemaal in haar element. Geen onzekerheid nix. Gas! Ik heb echt genoten! De wat beteuterd kijkende huisvaders in Scenic's, vectra's enz werden links ingehaald. Een overjarige puber in zo'n laffe feest Honda cabriolet voorzien van hoogtoerig naaimachientje zelfs rechts. Fantastisch zoals dat ging, dikke pret. Ze pakte haar na wat aansporing ook echt in haar nekvel, schakelen zoals ik dat zelf graag doe, koppeling bediening als ware het een schakelaar. In de tweede run raakte ze helemaal bevangen door het apparaat waarmee ze al zo vaak was meegereden: ik heb twee keer gehoord dat de toerenbegrenzer erin kwam!

Ook de bijrijdersstoel ging haar goed af. Een (geslaagde!) poging om tussen het verkeer door aan Paulus te ontkomen (bij Heinenoord, startpunt van de zeven-tunnellen-tocht) deed haar nimmer kermen. Ik bof werkelijk met zo'n schoonzus.

's-Middags zelf nog even twee keer de kil- en drechttunnel heen en terug gedaan. Laatste kiltunnel passage helemaal zoek gereden door een nieuwe M5.

Ben benieuwd naar de avonturen van morgen. Tis een mooie hobby, althans, ik beleef er lol aan.

25. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Gijs, aan zo'n mooi verhaal kan niemand iets toevoegen :)

Had maar gezegd dat jullie dit van plan waren dan was ik ook die kant opgekomen. Nu alleen jouw vrouwtje nog een keer achter het stuur.
    Maar ik heb gisteren begrepen van haar dat dat niet gauw zal gebeuren ;)

Share This Page