Deil 2007 - Fotoboek | FerrariChat

Deil 2007 - Fotoboek

Discussion in 'Holland/Belgium' started by zanti70, May 21, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Ik heb begrepen dat er van meerdere mensen interesse is in een fotoboek met foto's van de verschillende fotografen die aanwezig waren tijdens de Deil meeting op de 28ste bij ons aller welbekende host Henkie.

Hoewel het een aardige kluit werk is, vind ik het, naast mijn persoonlijke album, wel een leuk idee om ook een fotoboek te maken met de foto's van de 'andere' fotografen erin. Ik wil dit best op me nemen, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Ik ga geen foto's uitzoeken. Hier gaat teveel tijd in zitten en de kans bestaat dat ik in de ogen van de fotograaf een foto niet in het boek opneem, waarvan hij/zij (ik heb Wilma ook met een camera gezien, of was dat video) vindt dat ie in het boek opgenomen had moeten worden. Ik heb geen zin in discussies daarover (zonde van de energie )

Een fotoboek bestaat uit 48 pagina's (of meer in stappen van 4 pagina's). Er gaan ongeveer 100-120 foto's in een boek. Sommige pagina's 3 foto's per pagina, sommige 2, maar als er echt een mooie foto bij zit, dan kan hij ook in zijn geheel over 2 pagina's afgedrukt worden. Ik stel voor dat we eerst even inventariseren hoeveel fotografen foto's aan willen leveren en dan het aantal benodigde foto's delen door het aantal fotografen. Iedere fotograaf kan dan zelf zijn/haar foto's selecteren en naar mij toesturen (in hoge resolutie JPEG).

Ik zal dan kijken wat we hebben en of er dubbele plaatjes tussen zitten. Als dat zo is, dan kan ik de betreffende fotografen pm-en met verzoek om een andere foto te sturen. Ook kan ik dan in de gaten houden dat iedere auto ook aanwezig is in het boek en eventueel een oproep doen voor nog wat extra foto's van een bepaalde auto. Op deze manier komt iedere auto in het boek, heeft iedere fotograaf zijn plekje in het boek, krijgen we de mooiste plaatjes te zien en hebben we een mooi naslagwerk.

Misschien zijn er ook nog wel mensen die een stukje willen schrijven. Dit is niet mijn specialiteit, dus daar waag ik me niet aan. Maar er schijnen hier mensen te zijn die wel een redelijk verslagje van de dag in elkaar kunnen draaien. Ik hoef geen namen te noemen, want jullie weten allemaal wie ik bedoel.

Als het boek klaar is, zal ik screenshots posten en kunnen we kijken hoe we het gaan doen met bestellen.

Bob

2. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Verzoek 1: willen alle fotografen die aan het boek willen bijdragen zich aanmelden, zodat we een inzicht krijgen hoeveel foto's er per fotograaf nodig zullen zijn?

3. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Verzoek 2: wil een ieder die (mogelijk) geinteresseerd is in een dergelijk boek dit melden, zodat we weten om hoeveel exemplaren het zal gaan (en hiermee of het de moeite loont om een boek te gaan maken=overbodig om je hier zorgen over te maken). Als je je opgeeft zit je er niet aan vast. Het is even om een indicatie te krijgen. Je moet rekenen op ongeveer 60 EURO per boek+verzendkosten, hoogwaardige kwaliteit drukwerk.

Ik doe niet meer anders dan dit soort boeken te maken voor mijn foto's. Het bespaart ruimte in de kast en je krijgt echt een fantastisch boekwerk.

4. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Verzoek 3 (voor eigenaren): Dino2010 stelde de vraag of het mogelijk is om een fotoboek met foto's van alleen zijn auto samen te stellen. Zijn er nog meer eigenaren die hier interesse in hebben (en dan niet voor het Dino2010 boek, maar een boek met hun eigen auto natuurlijk ;)).

Belangrijk hierbij is natuurlijk wel dat fotografen hun foto's hiervoor ter beschikking willen stellen. Zijn de fotografen hiertoe bereid?

Laat me dit aub ook even weten.

Bob

5. [nbsd]wb

[nbsd]wb Formula Junior

Mar 4, 2007
    356
    beesd the netherland
    Full Name:
    wim baljet
    Bob, pracht idee; aangemeld!!

6. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bob,

Hierbij het verzoek om 1x fotoboek Deil meeting + verzoek om fotoboek van eigen Ferrari (na toestemming alle foto makers). Voor laatste verzoek heb ik zelf alle foto's in High Grade van iedereen al gekregen, moet alleen nog effe vragen of dat in jou boek mag.

Indien het alleen een verzamel fotoboek wordt gemaakt vind ik het zo al HELE MAAL TOP dat je dit wil doen. (Ik hoop dat het niet in een echtscheiding uitmond aangezien het heeeeeeel veel werk/tijd kost, maar dat had je zelf ook al aangegeven)

7. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Het scheelt in ieder geval enorm als alle fotografen meewerken en hun beste foto's sturen. Dan hoef ik dat in ieder geval niet meer uit te zoeken, waar je normaal gesproken al heel veel tijd mee verspeelt. Oftewel vele handen maken licht werk...

8. 355_Challenge

355_Challenge Formula Junior

Oct 21, 2005
    926
    The Netherlands
    Full Name:
    Michaël
    Ik wil best foto's af staan, maar ik dan wil wel het boek in mijn bezit.
    Ik ga NIET voor mij eigen foto's betalen.

9. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel

Je betaald voor een exclusief Ferrari naslagwerk, waarvan je met trots kan zeggen dat je een paar foto's hebt mogen leveren.
    Ik heb een 2006 editie en kijk er met regelmaat in. Mooier dan de meeste 'normale' Ferrari boeken.
    Bedenk wel dat Bob er minstens 5 avonden werk aan zal hebben.

10. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Michael, ... wat is dat nou voor rare praat ?
    Zeg dan gewoon "ik voel er niet zo veel voor" en dat is echt totaal geen probleem. Er zijn nog 1000 andere mooie foto's toch ?

11. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Bob,

Prachtig idee, en bij dezen mijn bestelling voor een verzamelband met alle auto's. Ik ben ook graag bereid te betalen voor de pagina's waar mijn eigen auto op staat, ook al draagt dat mede bij aan het het fraaie eindresultaat. Succes met het samenstellen.

Roger

12. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Superidee! Laat maar horen hoeveel foto's er nodig zijn en van welke auto etc etc..... ;)

Leuk dat je dit wilt doen Bob. Kost je immers veel tijd.

13. 355_Challenge

Oct 21, 2005
    926
    The Netherlands
    Full Name:
    Michaël
    ok:)

14. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Heren, u kunt op mijn steun rekenen uiteraard! Ennuh je bent TOP Bob, dat je de moeite op je neemt om dit te regelen.

15. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Michael, sorry, misschien heb je het concept niet goed begrepen...

IEDEREEN gaat voor zijn eigen boek betalen! Hoewel 1 persoon niet. Dat ben ik overigens niet. Ik ga voor mijn eigen fotoboek betalen... Ondanks dat er zoals al Roel al meldde (minimaal) 5 avonden van mijn, voor mij, kostbare vrije tijd in gaat zitten. De prijs van rond de 60 EURO is KOSTPRIJS, ik zal hier niets, maar dan ook geen spreekwoordelijke stuiver, aan verdienen (voor den heren uit het Belgische land: stuivers bestaan bij ons niet meer...;)) Het kan minder worden, het kan meer worden, dat weet ik pas wanneer ik klaar ben en dat hangt puur af van het aantal pagina's dat gebruikt wordt.

Ik ga geen fotografen betalen voor het aanleveren van foto's. Korting omdat je foto's aangeleverd hebt, zullen ook niet bespreekbaar zijn. Je stelt je foto's beschikbaar op vrijwillige basis en je draagt hiermee bij aan een fantastische herinnering, of niet. Het is je eigen keuze, het zou leuk zijn als je meedoet, want je maakt mooie plaatjes, maar als je het niet wilt, dan is het ook geen probleem.

Ik hoop dat het concept nu duidelijk is. De steekwoorden zijn: Deil, foto's, herinnering, boek, vrijwillig, vrije tijd, kostprijs... en natuurlijk FERRARI!!!

Ik hoor het wel (en ik ga er verder niet over discussieren, want dat vind ik, in tegenstelling van het samenstellen van het boek, wel zonde van mijn tijd).

Succes met je beslissing...

16. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Van ons heb je ook de volledige medewerking! Als ik uberhaupt al mensen blij kan maken met mijn foto's ben ik al tevreden. Fotografie is een dure hobby maar ik doe het met plezier. En ik heb er tenslotte zelf ook een mooie dag voor gehad!

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Bob, ik heb die boeken gezien in Deil en ik vind ze top. Ik wil graag een exemplaar en ik wil ook wel foto's beschikbaar stellen - ik weet alleen niet of ik ze mee naar Mali genomen heb. Ik zal proberen dat vandaag even uit te zoeken (hectische dag vandaag maar zal het proberen). Als ik ze niet bij me heb moet je het zonder mijn foto's stellen, maar met Peter en Vu's foto's [en de anderen ook natuurlijk - het zijn allemaal mooie plaatjes!] is dat niet zo'n probleem, dacht ik! ;)

Ontzettend bedankt voor de moeite, wordt echt gewaardeerd.

Onno

18. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    1 x verzamelboek

1 x eigen boekwerk F355

Alvast bedankt en succes

Frans

19. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Bob, fantastisch initiatief !
    Ik bestel graag het Deil boek en tevens het boek met enkel fotos van mijn 308.

20. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Bob...t lijkt erop dat je de komende weken het honkballen maar moet afzeggen om aan de fotoboeken te werken :p Dr is echt veel animo voor voor en terecht.

Als je hulp nodig heb....moet je maar eventjes een gilletje geven ;)

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Bedankt jongens, ben er van overtuigd dat het een veel bekeken boek gaat worden bij mij thuis !

22. 355_Challenge

Oct 21, 2005
    926
    The Netherlands
    Full Name:
    Michaël
    Okay duidelijk, en ja we gaan hier geen discussie over houden, dat zou onzin zijn.

Tot wanneer kunnen mensen foto's aanleveren? Ik stuur anders nog wel eventjes een PM.

Sorry van gisteren, ik was eventjes wegens prive omstandigheden van slag.

23. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    OK, Top!! Ik zal de komende dagen eerst even inventariseren wie er foto's aan willen leveren en zal de fotografen dan PMen met de hoeveelheid etc.

Michael, cool dat je meedoet, het gaat een fantastisch boek worden.

Bob

24. 355_Challenge

Oct 21, 2005
    926
    The Netherlands
    Full Name:
    Michaël
    Graag gedaan. Het is voor het goede doel:)

Ik wacht je PM wel af.

Ik heb ook wat vraagjes over formaten en borders.
    Misschien het wel leuk om verschillende formaten aan te leveren?
    Daar bedoel ik mee dat het soms wel mooier is dat er aan de foto gesneden is.

En is het voor jou een probleem als er een border om de foto zit?
    Ik ga er geen tekst op zetten, maar door een border komt de foto soms mooier uit. Als je dat liever niet hebt hoor ik het wel.

25. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Bob,
    Gaarne wil ik me hierbij aan sluiten voor dit prachtige initiatief, en bestel hierbij graag het Deil boek en het boek met enkel foto's van mijn o zo prachtige 308 GTB.:D

Share This Page