Italia trip: 1-5 juni 2007 | Page 3 | FerrariChat

Italia trip: 1-5 juni 2007

Discussion in 'Holland/Belgium' started by roger_l, Jun 4, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #52 henkie, Jun 5, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    *De tweede dag zouden we terug rijden naar het Gardameer om Paulus en Pterps in Salo te ontmoeten en om de 50-tunnelrit te doen aan de linkerkant van het Gardameer... Jongens, wat een tunnels. Ongelofelijk.

De langste was 5 km lang. Vanaf Riva naar het Isdromeer leek het wel een circuit, op en neer door die ene tunnel was 15km feest. Ik heb tijdens de korte pauze mijn handen verbrand aan mijn banden toen ik wilde voelen of ze een beetje warm waren ;) We hebben de paarden flink laten stijgeren :cool:

Toen we uit Riva weg wilden rijden werd P.Lambo aangehouden door de politie.
    Beetje flauw allemaal, wij gebaarden hem dat hij voor moest rijden toen wij met de andere F's in lijn opgesteld stonden. Op dat moment reed hij zeer langzaam over de doorgetrokken streep. Dat ging echt nergens over... maar goed, we lieten onze dag er niet door bederven.

(foto's Cor MondialT)
    Image Unavailable, Please Login

2. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Waar Deil al rijmde op Kwijl, moeten we hier geloof ik op zoek naar nieuwe superlatieven.

Hoor ik een jaarlijks terugkerend bedevaarts evenement aankomen?

Waar kunnen we ons inschrijven?

Moeten we echt nog een jaar wachten, of kunnen we er een voorjaars en een najaarsreis van maken?

Briljant verhaal ook van dat plein waar jullie gewoon op gereden zijn. Had je hier in NL moeten proberen! Was je auto ondergekrast waarschijnlijk, terwijl je er zelf nog in zat. Wat een heerlijk land is dat Italië toch...

Bedankt voor de inspiratie, heren! Ik geloof dat ik de kalender maar weer eens van de muur moest halen om te zien of er nog ergens een weekje vrij te plannen valt...

3. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    WE ZIJN WEER TERUG!!!!! :D:D:D:D:

SMILE van oor tot oor !!!!

Wat een Weekend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Ik ben 5 dagen weggeweest waarvan 3 dagen in Italie. Ik was er nog nooit geweest. WAT EEN FEEST. Ik heb in die 3 dagen voor 3 weken aan indrukken opgedaan. Ik moet toch maar weer op vakantie om dit even te laten zakken :D:D ( ik vertek Woensdagnacht naar Kreta !)
    De italianen zijn echt gek. Je mag daar alles. Ze juichen bij het langsrijden.!!!!!
    In Nederland ken je het gebaar wel om het rustig aan te doen. In Italie betekend dit gas geven. We hebben veel mensen een groot plezier gedaan.
    Ook zijn enige mensen erg geschrokken van een gaspluim van Peter Lambo maar de ander 100.000 mensen hebben onze voetbewegingen met open armen ontvangen.

Dag1 Maranello:
    Omdat we het schema hadden omgegooid, de weergoden werkten niet mee, zijn we ipv de 2e op de 1e dag naar Maranello gegaan. De F bij Fiorano neer gezet om even te kijken. SCHUMI zien gummen en Luca Badoer ook nog even gezien ( staat op de foto achter MS)
    Wat maakt die FXX een wereldgeluid , Gaat helemaal nergens meer om. Ik ga ringtones maken van die wereldse muziek !!!!
    Naar de Fabriek. De Hoofdpoort even gebarricadeerd met mijn F.
    DAAR GING IK VOOR !!!!! Een droom ging in vervulling.
    Eten in Cavallino Restaurante . Het geluk was dat deze op zaterdag wel open is. Heerlijk ( teveel) gegeten, Volgens mij kregen we de restjes Schumi erbij :D:D:D
    Daarna naar de FerrariStore ertegenover...... Hierna naar de Galleria Ferrari. Ik dacht ..... ik zet de F er gewoon voor:D:D:D:D
    HELEMAAL GOED !!!!!

Meteen de andere F's en L erbij en een mooi fotomoment gehad
    Daarna de Galleria Ferrari bezocht. Het thema was nu F1 history. Leuke oude modellen gezien.
    's avonds gegeten in de Wijnboerderij in Faenza en daarna naar het concert geweest. Henkie heeft het verhaal al verteld. Helemaal goed.

Dag2:
    Ritje bij het Garda meer.
    In Salo Pterps en Paulus ontmoet en daar de heerlijke tunneltocht gereden. Het is niet overdreven.... 20 keer beter dan de Tunneltocht van vorig jaar. Eerst P Lambo , daarna Henkie, Ik zei de gek en Gijs achter mij gevolgd door Roger en Paulus met zijn oliedieselboot
    De F naar de 7500 toeren gejaagd. Staat op film. Wat een genot !!!!!!
    Daarna het hoogtepunt van de dag. Een lange tunnel van 4 km kaarsrecht.
    Fred heeft zitten genieten en anderen wilde niet meer achter mij rijden omdat mijn FUCHS een TE brute oorstreling voor de gehoorgang was. !!!! Emotionele tranen kwamen omhoog . Ik moest er echt eentje wegpinken.
    Peter met zijn Gallardo voorop met het bekende Gallardo geluid.
    Henkie met zijn snerpende ( vooral boven de 6000 rpm) Tubi en daarna ik, en Gijs mocht zeker niet achterblijven. Een orkest aan geluiden , DINO2010, je zou er zo een symphony van kunnen maken. Ik heb hier erg van genoten . WAT EEN INDRUK
    's avonds heerlijk gegeten in Lazise.

Dag 3

Op naar Lamborghini. Even wat vertraging gehad ivm met file en rond 11.45 uur gearriveerd. Peter heeft zijn rondrit in de Murcielago LP 640 gehad.
    Ik heb weinig mensen zo onder de indruk zien terugkomen van een proefrit.
    Hij mocht meerijden de God van Lamborghini . Mr Baldoni himself.
    even gelunched om de hoek en rond 14.30 uur de snelle toer in de Fabriek gehad. @Peter: helemaal top dat je dit hebt kunnen regelen ens alsnog proficiat.: Heeft je cadeau al een mooi plekkie gekregen ????
    Wat een mooie fabriek.!!!

Gallardo lijn : 22 stations van elk 45 minuten waar een auto wordt opgebouwd. indrukwekkend
    De Murcielago lijn ook indrukwekkend. Leerafdeling: top
    Motorafdeling waar ( volgens mij) erg oude CNC machines hun werk stonden te doen.
    Je liep gewoon langs kratten waar de krukassen en nokkenassen lagen.
    Daar droom je soms toch van ... nietwaar

Daarna weer naar Verona om de autotrein te pakken.
    Maccie gepakt en 's avonds de foto's al bekeken

Foto's volgen nog, maar ik beloof niets, moet nu nog het eea doen voor de vakantie van morgen , maar ik zie dat Henk al het gras voor m'n voeten heeft weggehaald :D:D:D Ga maar door Henk
    Als je klaar bent , zal ik nog wel even kijken wat ik post

Ik ben heb vanmiddag de Mondial van binnen schoongemaakt en vanavond de F ook weer gewassen. Ze staat er weer puik bij.

Nu lekker slapen en dromen, dromen , dromen, dromen, dromen, dromen en nog eens dromen..........

Cor

4. vanEllende

vanEllende Karting

Oct 15, 2006
    119
    Full Name:
    Paul
    Met geen pen of computer te beschrijven,

Verwachtingen werden weggevaagd en vervangen door eeuwige herinneringen

Super groep, lol gemaakt, nieuwe woorden geleerd / gecreeerd...

Gijs, mocht je nog eens een (goed) idee hebben, ik ben van de partij!

Gijs bedankt voor de organisatie, verder iedereen bedankt voor het enorme feest!

Paul

5. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    PS die diesel was niet erg best.
    400 km tank leeg (das nog gekker dan plambo)

wel jammer dat ik hem in zijn 3 niet meer met piepende banden kreeg.
    ik heb nog nooit een koppeling gehad die stonk is dat bij alle Fords zo?

6. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Gijs,

Bedankt voor de organisatie. Het was helemaal top.
    Dank je voor de moeite die je erin gestoken.

Cor

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nou... dat red je niet Paulus ;)
    P.Lambo had zondag een tank leeg gereden met (volgens zijn boordcomputer) een gem. verbruik van 28lit op 100km. Dat is dus 1:3,57.
    Zo'n V10 5.0 lust hem dus wel als hij de sporen krijgt :cool:

Vanavond gooi ik er weer een vracht foto's op van de laatste dag.

8. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Miljaarde! Wat een prachtverhalen!
    Henkie, ging het wat vlot met die autotrein? Dat in- en uitrijden? Binnen 10 dagen is 't nl. mijn beurt!

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Pino, dat stelt niks voor. Het was alleen iets lastiger voor de 360 en Testa vanwege de grote spoorbreedte achter. Die reden met de rechterwielen continu over een richel heen van 7/8cm hoog. Echter, de DB heeft opvulstukken omdat ze dit probleem natuurlijk het hele jaar tegenkomen.
    Ik vond het prima.... eh.. eet wel even goed vantevoren :)

10. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Oke, de trein is dus goed bevallen?
    Hoe lang duurde dat eigenlijk en wat kost dat van Dusseldorf naar Verona?

Lijkt me voor volgend jaar ook wel handig namelijk en scheelt aardig wat km's.

11. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    PRACHTIG om deze mooie verhalen lezen en superfoto's te zien!

edit: zijn jullie nog veel 'F's tegengekomen buiten die van de groep zelf? Ik heb steeds het beeld voor me dat Maranello en Modena bezaaid zijn met deze mooie bolides :)

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #64 henkie, Jun 6, 2007
    De reistijd is lang. Ongeveer 14 uur voor die 1000km. Maar je stapt wel fris in je wagen, steekt 2000km en tol/vignet in je zak. En de clou is omdat het om Ferrari's gaat. Met een beetje gang erin rij je zo onder de 1:6. En dan kost 2000km altijd meer dan EUR 500,00 aan brandstof. (bijlage: prijzen)

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    In heel Maranello was geen Ferrari te zien buiten onze auto's (ok, toen we net het dorp uitreden een 355 en 360CS).
    Verder wel wat F's tegengekomen, maar zeker niet spectaculair. Wellicht door de week meer pelgrims.

14. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Oke bedankt, Henk! Die trein ga ik ook een keer proberen!

15. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Na alle indianenverhalen is de trein ook mij super bevallen. Slaapplekken waren maar zo-zo maar verhalen lieten in alle rust delen tijdens de lange treinreis. Eten is verschrikkelijk, nuttig om te weten dat Frankfurt's station een Mc Donalds kent, de trein stop daar een minuut of twintig.

Meest problematisch is de opstaande rails waar Henk het over heeft, ook voor onze auto. Had alleen het idee dat mijn banden hoger waren zodat het de velgrand niet kan raken.

Denk eraan om te melden dat je met een bijzondere auto gaat, dan kan geregeld worden dat de auto onderop de trein staat.

16. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    10648 van die platgeslagen *** kevers
    en een stuk of 15/20 Fs

17. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    We schatten het gisteren op een stuk of 10.

Wat ik met herinner
    - Zilvere 430 (met relay bestickering)
    - 512 TR 2x (geel, rood)
    - 355 & 360 net buiten Maranello
    - nederlandse gele 360
    - GTB Turbo
    - donker rode 599

18. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #70 Dino2010, Jun 6, 2007
    En ik die dacht dat er zo'n mooie, romantische restauratiewagon was! Met kaarsjes, gordijntjes en lieflijke blondies die in onvervalste Bayern-dirndl sigaartjes of chocola aanbieden!
    Dit is er dus niet:

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dat is de coupe voor mensen met een belgisch paspoort !

20. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Welk paspoort voor de Dirndl? Of volstaat de portemonnaie van 348holland? :D

21. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Alleen in Italie! Altijd weg geweest van dat land.

Geweldig verhaal, Henk!
    Mooie foto's, allemaal.

Onno

22. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Zo, we zijn weer thuis !

Wat een geweldige 'power'-vakantie was dat zeg ! In 3 dagen hebben we zoveel meegemaakt dat we nog minstens 2 weken nodig hebben om alles te verwerken.
    De reis vanuit Zwitserland ging voorspoedig maar traag. In Zwitserland op z'n egeltjes om vooral niet het complete vakantiebudget aan een bekeuring kwijt te zijn, daarnaast was het één lange vrachtwagenfile op de rechterrijstrook (ik schat zo'n 500, als het er niet meer waren, filmbeelden volgen nog wel). De vrachtwagens werden één voor één door de Gotthard-tunnel geleidt. Duitsland was een redelijke ramp, ook daar enorm veel vrachtverkeer en eigenlijk nauwelijks gas kunnen geven. Vanaf Basel (CH) tot aan Aken (helaas bijna allemaal 2 baans en met 130 als officiële limiet, niet dat dat voor ons altijd gold) was het een doffe vrachtwagenellende. Vanaf Pagani tot Maastricht (1100 km op de kop af) 120 liter SHELL VPower (100 octaan in het buitenland) verstookt, dus dat viel dan nog mee.
    Onderweg alles nog eens de revue laten passeren; onze persoonlijke hoogtepunten: Schumi en de FXX, de rit ná de tunnel bij het Gardameer, het bezoek aan de Lamborghini-fabriek incl. Balboni (dat laatste echt niet verwacht, ik dacht alleen dat hij testrijder was) en de onbeschrijfelijke reactie/indruk van Plambo na het rijden in de Murci. Daarnaast is onze woordenschat uitgebreid met een aantal woorden: rollator-twins, Nilfisken en bi-stoma met Tubi.
    @ Gijs: ontzettend bedankt voor het organiseren van het geheel en deze onvergetelijke vakantie
    @ Allemaal: het was een feest ! Geweldige leuke en ontspannen sfeer; stuk voor stuk enthousiast(en); het juiste gezelschap voor een dergelijke reis.

Foto's volgen hierna, DVD zal nog wel effe duren; zodra de beelden in de compu zitten kan ik aan het bewerken slaan. Als de deelnemers van de reis mij even hun adres mailen ontvangen jullie allemaal t.z.t. een exemplaar (gekuiste versie, ook geschikt voor familie en vrienden)

Share This Page