Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 780 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nee, dat is de mijne NIET.

Dit is de GT4 die ze me met Deil als vervangend vervoer aangeboden hadden. Zit kennelijk toch wat meer werk aan dan gepland.

Deze heeft een blauw interieur, geen achterbank (maar de optionele plank) en 14 inch wielen (mijne zijn 16")

De mijne komt niet meer in Achterveld....

Hans

2. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Van mijn kant ook wat rustig, excuus.

Heb gisteren de achterdempers en veren van het Dinootje vervangen, voorkant moet nog. Heb nu dan ook een beetje een rare setup, met veren die ooit 184 lbs/inch waren (ja, ik hang te veel rond met die Ami's in de 308 sectie van FChat), 184 lbs/inch voor dus, en nu ingezakt tot waarschijnlijk minder dan 150 lbs/inch, en achter nieuwe 300 lbs/inch (was ook 184). Ofwel zacht voor en hard achter, ofwel flink oversturend (de zachtere kant heeft altijd meer grip)

Voor komen ook stijvere veren te zitten (ook 300 lbs/inch), als ik weer tijd heb, na het weekend.

Echter, jammer jammer, het lijkt erop dat tegen alle adviezen in de achterophanging van een 308 GTB/GTS en een 308 GT4 toch anders zijn, met de GT4 met langere veerpoten. En dus zijn deze wat aan de korte kant. Gelukkig verstelbaar, maar nu tot het uiterste versteld en de auto maar amper hoger dan oorspronkelijk, met een akelige klonk af en toe als de dempers tot hun stops gaan bij uitveren na een flinke hobbel. Moet wellicht nog een paar verlengertjes maken op de draaibank :(

Eerst voor maar eens vervangen, dan kijken we wel wat er nodig is. Als alles 60% stijver is dan standaard, dan hoeft de auto ook niet hoger te staan dan met de oude veren. Hij veert gewoon wat minder diep in op die leuke Almeerse drempels. Wellicht dat ik achter dan weer wat lager kan zetten ook, en ik net niet achter de draaibank hoef te gaan staan.

Lekker klusje trouwens, die veren vervangen. M'n handen zijn nog steeds zwart.... De eerste duurde 1:45 uur, de tweede 0:45. Leuk, zo'n learning curve....

Verder druk met (ook een) echtscheiding, een vriendinnetje die daar weer onder te lijden heeft en daardoor ook die relatie die in de gevarenzone manoevreert, een klant die een vliegtuig verherbouwd wil hebben, en oh ja, zoonlief moet ook nog even naar Oma in Griekenland gebracht worden. Kortom: we leven.

Dit weekend even niet rijden voor mij vrees ik. We pakken het vliegtuigje voor een leuk vluchtje met overnachtijg in Konstanz aan de Bodensee en wat sightseeing over de Zwitserse Alpen. Ook zin in!!! :D

Jullie gum-ze en sterkte Henk. Ik heb geloof ik een beetje een idee waar je doorheen aan het gaan bent....

Gr

Hans

3. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Euh... Vanmorgen reed ik door de termietenzwermen naar mijn kantoor. Het regenseizoen is in volle gang, dat is duidelijk; ik moet maar weer aan de malariapillen alhoewel ik al 6 maanden niet gestoken ben - een primeur. Het eten hier is nog steeds zeer matig maar ik kook nu zelf meer en verder ben ik bezig met het plannen van mijn trip naar Italie - alhoewel ik nu ook gezien heb dat The Police optreden rond de tijd dat ik terug ben en die zou ik ook graag zien. Ben er nog niet helemaal uit. Verder willen de vrienden van mijn broer me niet lang onderdak bieden in Toscane - houden zeker niet van Ferrari's. Nou vraag ik je!!!!

Qua Ferrari's houd ik mijzelf op de been door iedere morgen mijn V-12 te starten (filmpje...) :)

Onno

4. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Moge Onno,

Een trip naar Italie in de zin van een "bedevaart"?

Gr. Martin

5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Klinkt weer goed allemaal Hans (betreffende je auto dan), ik wou dat ik zo handig was als jij even dit, even dat, even zus en zo.... ik ben jaloers!

Terug weg boven de eifel wel even zwaaien hoor!

6. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Vergeet niet dat het een auto is van 20 jaar geleden, kan me zo voorstellen dat aan zo'n auto sleutelen nog net even iets makkelijker is dan bij een moderne auto.

Vertel eens Peter, wat is de planning van je trip naar de Nordschleife? Een heel weekend? alleen een beetje auto's spotten, of gaat er ook daadwerkelijk gegumd worden..?

Gr. Martin

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Trouwens, nog een nieuwsfeitje dat jullie wellicht zal interesseren:

Ik heb helaas niet de snelste auto van het dorp, of beter gezegd, ik moet die eer op zijn minst delen. Ik weet niet wat Richard Krajicek in de garage heeft staan (die woont op onze Brink), maar het is nog erger: ik ben niet eens de enige eigenaar van een blauwe 550 in het dorp!!!! In een dorpje van 2.500 inwoners - wat is de kans daarop???

Theo, de eigenaar van een Peugeot dealerschap in Weesp en Loenen a/d Vecht, heeft een Tour de France blauwe 550. Mijn broers en ouders kennen Theo maar ik heb hem volgens mij nooit ontmoet. Ik heb begrepen dat het geen man is die interesse zou hebben een mede-550 eigenaar te ontmoeten dus ik denk niet dat jullie binnenkort kennis met hem gaan maken. Jammer. De auto in kwestie is volgens mij nog nooit door een familielid in het dorp waargenomen (wel in Weesp), wat toch merkwaardig is aangezien ze iedere dag 4x de hond uitlaten. Misschien dat hij dus niet bij zijn huis gestald staat, maar het lijkt wel zeker dat hij er niet vaak mee rijdt en geen enthousiasteling is.

Onno

8. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik ga zondag ochtend om 6 uur die kant op, ik hoop er dan tussen 8.30 en 9.00 te zijn. Natuurlijk gaan we auto's spotten, maar ik ga met een groep en daar zitten diverse rijders bij die de nodige ronden ervaring hebben dus ik denk dat ook nog wel wat rondjes meerijdt. Mocht het 's ochtends echt rustig zijn dan ga ik misschien nog wel even met de Leon de baan op. Dat blijft toch kriebelen, probleem is dat je niet verzekerd bent....

@Onno: ik kom regelmatig in Weesp maar heb hem daar ook nog nooit zien rijden. Een paar maanden geleden kwam ik Francois Koopal daar wel tegen met zijn 550 Barchetta en heel veel herrie.

9. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dat is inderdaad een hele aparte! Wie had dat ooit gedacht. Gelukkig is jouw auto wel exclusiever voor wat de kleur betreft ;-)

Super om een rondje te kunnen doen, alleen moet je dan geen last hebben van motorrijders en ringtaxi's enzo, want die vliegen je aan alle kanten voorbij. Verzekeringstechnisch verschilt het volgens mij per maatschappij, maar een verzekeringsmaatschappij heeft je meteen door als je belt dat je gestrand bent "in die buurt". Hoop uiteraard niet dat het nodig is...

Gr. Martin

10. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Morgen Martin.

Bedevaart? Ja, dat klopt - tenslotte is Italie voor mij een soort van religie. Ben er iedere zomer een maand geweest van 1972 tot 1987 e parlo anche un po' d'Italiano, maar helaas door mijn jaren in Afrika is het alweer 11 jaar geleden dat ik er voor het laatst was, dus ik moet hoognodig weer langs om boete te doen voor mijn afwezigheid. In de katedraal van Loreto, waar ik nog meerdere keren op het orgel gespeeld heb (maar dat is een ander verhaal), doen de katholieken boete door op hun knieen rondjes rond het huis van Maria te kruipen. Misschien dat ik meerdere rondjes rond Maranello (Fiorano is nog beter maar dat zal wel niet lukken) moet rijden en in Il Cavallino moet gaan eten om op de juiste manier mijn nederigheid te tonen?

Toscane heeft voor mij een speciale betekenis en daar wil ik naar toe om een paar dagen te ontspannen. Verder lijkt het me geweldig om een paar van de legendarische Alpenpassen (Stelvio bijv.) te rijden met mijn 550 en uiteraard de Tubi in de tunnels te bewonderen.

Ik ga trouwens geen uitgebreide autohistorische tocht plannen, maar ik wil uiteraard wel even langs Maranello. Het grootste probleem is dat er zoveel leuke dingen te doen zijn (ben al zo lang niet in Rome/Florence/Siena/Lucca geweest) en ik heb maar een dag of 7. Keuzes, keuzes.

Onno

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Nog wat tips: Smeken aan de poort van Nardo voor een highspeedrun (je weet maar nooit), het lekkerstje wijntje proeven op sicilie?

Edit: De stelvio wil ook graag nog een keer doen, maar dan zonder gezin, ik geloof dat het interieur van mijn auto anders naar de knoppen is.

12. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mijn vader heeft nog zaken gedaan met Francois en zijn rallye-autos gezien (weet niet meer of hij eens meegereden heeft), toen Francois nog aan het NK rallye meedeed (midden jaren '90). Wist niet dat hij een Barchetta heeft - goed gedaan jochie...

Onno

13. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Leg aub eens uit Martin. Voorlopig heb ik nog geen polis gezien waarin ook dekking bestaat op een circuit maar ik hoorde al veel verhalen dat dit circuit technisch geen circuit zou zijn maar openbare weg. Beetje bijzonder dat er dan slagbomen bij staan en je er niet iedere dag kan rijden. Ben wel benieuwd naar het verhaal.

14. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Sicilie is te ver weg. Nardo is een idee!

Je hebt trouwens gelijk qua kleur, ben ieder dag meer in mijn nopjes over de unieke kleur van mijn auto. Ik zou hem graag eens naast een Pozzi Blu exemplaar parkeren om te vergelijken, maar ben er eigenlijk van overtuigd dat mijn kleur mooier is.

Onno

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ben ook erg benieuwd, Gijs. Ik wil heel graag mijn 550 eens de Nordschleife op jagen maar zonder dekking is het een beetje veel van het goede...

Onno

16. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik heb inderdaad wel eens mensen horen zeggen dat het een tolweg is, betalen en slagboom gaat open. Maar ik zou zelf het risico niet snel nemen.

17. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    @Hey Frans, achter mijn naam mag het vraagteken weg. Als we gaan knetteren ben ik er. Top dat je er zin aan hebt en het initiatief neemt.
    Wellicht een idee om om 13.00 uur ergens te verzamelen. Maakt mij niet uit waar. Weet nog een leuke tunnel bij het Gardameer.

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #19493 JazzyO, Jul 6, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik zie in de vintage sectie dat Victor Muller de Modena Trackdays "Best of Show" gewonnen heeft vorige week met de 250 Monza Scaglietti Spyder die hij sinds begin dit jaar heeft (kennelijk). Ongelooflijk dat zo'n auto in Nederland vertoeft - hoop hem eens in het echt te mogen bewonderen.

Vraag blijft wel: hoe kan iemand die zoiets moois koopt, zoiets lelijks fabriceren? ;)

Onno
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

19. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Omdat het zo rustig is zal ik ook weer eens wat van me laten horen.
    Door vakanties en drukte zit ik veel op kantoor de laatste tijd en dan is het wat lastiger om veel op Ferrarichat te verposen.

Gisteravond heb ik voor het eerst weer eens naar de Mondial omgekeken sinds de Deil meeting. Ja sorry jongens.....zelfs de Deil vliegen zitten er nog op:D. Heb de dag na de Deil meeting de motortjes van de electrische ramen gerepareerd. De deurbekleding lag er dus al maanden vanaf, heb die gisteren maar eens gemonteerd. Tevens een andere radio en boxen gemonteerd. Wat een heerlijke italiaanse spaghetti bedrading zit er in zo'n oude auto:)

Daarn nog ff een paar km getoerd. Inclusief vetvlekken op de ramen, Deilvliegen en uitlaatgasvlekken op de achterbumper. Niet zeuren maar vlammen:). Don't worry,van het weekend zal ik hem eens poetsen.

Waar gaan jullie knallen a.s. zaterdag? Misschien dat ik een paar familie verplichtingen kan verschuiven. Wil ook wel eens zo'n vette uitsmijter naar binnen laten glijden..................

20. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    OK

Wie gaat er nog meer mee?

Henkie?
    Fred?

Verzamelen om 13.00 uur in Biezenmortel?
    Dan richting Valkenburg?

Hoor het wel

Frans

21. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Valkenburg (L) neem ik aan?
    Dan wil ik best aanhaken.........of beter, kom ff in Roermond langs. Koffie met vlaai en dan weer verder gummen.

22. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Alex en Guy staan er ook op. Ze staan op de tribune foto.
    Walter en ik waren op dat moment net weg.......

23. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Volgens mij staat de ring van Eindhoven dit weekend op z'n kop, dan lijkt me Valkenburg ZH verstandiger :)

24. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Wie klaagde er dat het zo rustig was hier? :D Heb gewoon 10 minuten moeten bijlezen!

Over nurburgring verzekerings verhaal.. Sommige pakketten ben je wel verzekerd en sommige weer niet en dat is juist het probleem.. het is allemaal zo onduidelijk.. Mocht je ooit nog de ring op willen.. ga op een donderdag of vrijdagavond.. Dan rijden er hooguit 20 auto's en geen ringtaxi's en verbouwde sjonnie golfjes.

En pas op, de vangrail is duur per meter!

25. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Als het goed is wordt het morgen aardig weer. En als er toch een druppel valt, jammer dan. Er moet gereden worden.

Ik heb Gijzz en Fred Flintstone nog niet gehoord... normaal gesproken is dat tuig er wel bij.

@Roel, vette uitsmijters, da's praat heh heh :D
    En dan wegspoelen met een glanzende kruimelvlaai.

Ik heb ook wel ervaring met De Ring. Heb er met mijn GSXR1000 wel 50 rondjes gereden denk ik. We gingen 3 jaar lang minstens elke maand wel een keer. Zal vanavond wat foto's laten zien. De regels van de openbare weg gelden. Als er een ongeluk van enige omvang is komt gelijk der Polizei erbij.
    Ik heb op het achterwiel wel eens een touringcar vol 70ers ingehaald die een dagje uit waren. Wat een baan daar ;)

Jongens, waarom rijden we daar niet een keer heen van de zomer ?
    Je kunt gewoon rustig rijden hoor, of alleen rondkijken. Rondje kost ongeveer EUR 12,50.

Share This Page