Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 794 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Michiel Mobiel

Michiel Mobiel Formula 3

Mar 27, 2006
    2,301
    Holland
    Full Name:
    Michiel van den Brink
    Uit respect voor de klassieke meesters en de rijke historie houd ik me niet bezig met oudere modellen.
    Enkel nieuwe auto's lopen gevaar door mij onder handen genomen te worden. ;)

2. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Heel verstandig :D

Moet zeggen dat ik het ontwerp van Ugur Sahin ook wel heeeeeel erg fraai vind...

http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/22/ferrari-dino-concept

http://ugursahin1234.deviantart.com/gallery/

Maar ja.... als ik even denk aan hoeveel tijd ik al kwijt ben geweest met het maken van een paar motorkappen voor m'n vliegtuigje, dan moet ik even niet denken aan de benodigde tijd voor een full scale auto. Maar fraai is ie zeker!!!

3. Michiel Mobiel

Michiel Mobiel Formula 3

Mar 27, 2006
    2,301
    Holland
    Full Name:
    Michiel van den Brink
    Wel fraai inderdaad, maar technisch niet zo goed mogelijk...
    Bijzonder aardige gozer trouwens. Die jongen komt er wel. ;)

4. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #19829 Hans, Jul 16, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Van die kleine details als "waar laat je de motor" bedoel je??

Het ding oogt zo "laid-back" dat je de motor bijna voorin zou gaan leggen....

Met een 308/328 blok erin zou het denk ik nog nét passen. Die zijn vrij compact en liggen praktisch OP de achteras. Vandaar dat de 308GT4 ook een vierzitter kon zijn...

Zie zijaanzichten....

leuk hoor, dromen - petje af voor de GTO waar jullie mee bezig zijn!!! Al prospects op de laatste 2 auto's??

Gr

Hans
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

5. Michiel Mobiel

Michiel Mobiel Formula 3

Mar 27, 2006
    2,301
    Holland
    Full Name:
    Michiel van den Brink
    Ach ja... bijzaak... ;) :)

Het design is volgens Ugur ook gemaakt voor een front-engine, maar de styling van de body met alle koelgaten duidt op een middenmotorauto...
    En dat oogt nogal verwarrend...

Dromen is inderdaad heerlijk!
    Nog leuker is het als deze dromen werkelijkheid worden.

De laatste twee zullen zeer zeker een baasje vinden.

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Tsja, en een dino met motor voorin is historisch ook niet helemaal kosjer....

Zal waarschijnlijk wel passen met middenmotor, met hooguit de deur een tikkie korter dan op deze plaat (of in ieder geval de stoelen wat verder naar voren, met het plaatwerk van de deur wel langer, voor het oog).

En dan benzinetank en alles wat je aan gewicht kan verzinnen (accu, radiator, airco ellende, bagage) naar voren, op de vooras....

Amen. Helemaal mee eens. Heb die neiging ook, om dat te laten gebeuren, hoewel niet op zo'n fantastische schaal als wat jullie nu aan het doen zijn....

Moet wel raar lopen wil je daar mee blijven zitten ja.

Succes met het project!!!!

7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Het heeft even wat tijd gekost, maar het is eindelijk zover, ik heb inmiddels vrijwel alle foto's van onze trip bewerkt en in een hoge resolutie op mijn site geplaatst. Ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe, tijdens het bewerken heb ik de foto's in iedergeval met veel genoegen bekeken.

http://www.digi-shape.nl/italie.html

Peter

8. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Peter toch, hoelang ben je daar mee bezig geweest joh? Mooie foto's en iedereen van die trip zal ongetwijfeld weer in hogere sferen zijn!

Puntje van kritiek is dat je op sommige foto's geen polfilter hebt gebruikt. Als voorbeeld deze foto:
    http://www.digi-shape.nl/2307%20by%20Pterps%20496%20aan.jpg

Had mooier geweest als je door de ruit heen had kunnen kijken!

Verder keep on going! ;)

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ook ik vergeet wel eens aan dat filter te draaien ;)

10. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    shakey shakey shakey....
    mooi filmpje.... leek soms net of je aan de andere kant van het nieuwe muurtje langs de A15 reed (over de betonnen bielsjes van de betuwelijn :)

11. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Nog stees volop op zoek naar een 550 in Rosso / Nero.
    Na mijn vakantie ga ik in Augustus een dagtoertje Dld. maken om wat auto's te bekijken.... en te rijden natuurlijk.
    Ik probeer het bij merkdealers te houden. Er wordt in Dld. zoveel rommel aangeboden door div. handelaren dat ik dit niet aandurf. Bij mijn zoektocht naar een Diablo heb ik dit al diverse malen aan den lijve ondervonden.
    Bijv. een auto in Nurnberg werd me aangeboden als Kundendienst neu "one owner car...." Blijkt nadat ik eigenlijk al tot koop had besloten dat hij geregistreerd stond bij een verhuurbedrijf. WTF...dat ding had al flink wat schade gehad en was gewoon door jan en alleman afgeragt op de ring. Wel leuk natuurlijk dat raggen maar dan wil ik het wel zelf doen :)
    Als de prijs er nou ook naar was en je duidelijke info krijgt. Maar goed "duidelijk" / "eerlijk" .... zijn volgens mij woorden die in de autohandel schaars zijn, niet alleen in Dld. natuurlijk.
    Volgens mij moet je er gewoon altijd van uit gaan dat ze je "a ****load of crap" proberen te verkopen.

Het hele import BPM :( verhaal is ondertussen wel duidelijk. Is het verder gebruikelijk als je bij een dealer in Dld. koopt toch nog een PPI te laten doen ? Kost volgens mij een paar honderd euro maar je weet dan wel waar je aan toe bent.
    Hoe regel je zoiets ?

Na het zien van de vele posts / plaatjes / filmpjes hier begint het F-Virus zich steeds sneller te vermenigvuldigen..... Waarschijnlijk weinig internet op mijn vakantieadres op Cyprus dus dat wordt afkicken...

12. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    @Michiel: van mij ook nog complimenten voor de 599 GTO - wat een plaatje. Fantastisch dat er mensen zo bezig zijn, het is net of de oude carroseriebouwers opeens weer zijn herboren in het laatste jaar.

Ik las zojuist je stukje "Hoe word ik automotive designer" en het iwas leuk om te lezen dat je IO in Delft hebt gedaan - mijn gekozen toekomst toen ik in mijn tienerjaren was. Helaas - de numerus fixus was mij niet gunstig gezind dus nu ben ik "verdoemd" tot het rijden in die creaties i.p.v. het ontwerpen ervan. Geen spijt, hoor, trouwens, ik heb een geweldig leven - een goudmijn bouwen is ook bijzonder!

Veel succes met alles!

Onno

13. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler

En Zwitserland??

Die gasten hebben zoveel regeltjes en zo veel geld dat onderhoud meestal goed geregeld is en gerommel ZEER zwaar bestraft wordt. Veel grotere kans dat je krijgt wat je denkt te kopen.
    Zit je natuurlijk behalve met BPM ook met BTW.... :(

Hans

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @diablo

Mijn F360 modena is ook rosso / nero. Ik wilde nooit iets anders.
    Echter, ik zou de volgende keer toch voor tan kiezen. Vind het steeds mooier.

Je weet het, Dolfijn heeft een prachtige 550 te koop, maar hij is niet in het jouw gewenste kleurenschema maar tan.

15. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Morgenochtend, vroeger dan de dauw naar Zwitserland! Ik hoop waarachtig dat ik een hoop F's zie!
    Er zijn massa's F's in Zwitserland, een immens Dealernet, en ze zijn er aan de goedkope kant!
    Wel ff opletten dat meerdere modellen (bvb.328) een totaal ander uitlaatsysteem hebben, ze waren er destijds reed als de eersten bij om "gezondere" auto's op de markt te gooien!
    Als ik een Edelweiss vind gaat ie mee in 't prijzenpakket van de F-Quiz tijdens de FChat Super Meeting van 1 september! :D

16. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    @Peter,

Zonde.. had sommige foto's echt af kunnen maken!

17. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Zwitserland of Oostenrijk zijn ook interessant inderdaad. Lijkt me dat een officiele dealer ook niet gauw zal rommelen. Maar goed hier zijn ook al voldoende horror storries van bekend natuurlijk.
    Ik ben met een Diablo in Zwitserland bezig geweest. Stond bij officiele Lambo dealer.
    In eerste instantie leek het een goede auto. Toen ik via, via erachter kwam dat er toch iets aan de hand (kleine crash op circuit) was haastten ze zich ineens enorm om toch maar het complete verhaal te vertellen.
    Naast BPM :( BTW :( volgens mij ook nog een invoerheffing van 10 % :(:(
    Omdat het buiten de EU is. (kan iemand dit bevestigen ?)
    Met de huidige lage US$ wordt de VS ook steeds interessanter. Nu 1,38 US$ voor onze euri....
    Ik heb onlangs een oude Amerikaan (Auburn Speedster) laten importeren een hier zat een gereduceerd BTW op vanwege de leeftijd. Ook wat invoerheffing maar geen BPM :)

18. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Tan is op zich niet lelijk maar vind ik meer bij een donkere kleur auto passen.
    De auto van JazzyO is hier een mooi voorbeeld van. Ik heb hem bij Forza zien staan en kan niet genoeg zeggen dat het speciale donkerblauw + interieur een super combinatie is.

19. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dat gaat me een feestje worden begin september! Ik heb er super veel zin in!

Gr. Martin

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ok. Dhr Dolfijn is een verwoed verzamelaar en zijn collectie is echt ongelofelijk. Echter hij wil een andere F erbij kopen (360CS) en vindt dat hij dan afscheid van de F550 moet nemen. Het is een prachtige auto, hij zal hem op korte termijn wel kwijt zijn.

21. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Of je gaat natuurlijk gewoon in CHwitzerland wonen.

15 tot 20% inkomstenbelasting, 7,25% BTW.....

:D

(Hoe zou ik dat toch allemaal weten???? Hmmmmmm.

De IT markt in CH is prima, beter dan hier. Ze werken meer nog dan hier met freelancers zoals mijn persoontje, en er werken meer dan 1 miljoen niet-Zwitsers in het land. En het is maar 3 uurtjes hiervandaan. Beetje saai alleen daar, en elk kanton heeft zijn eigen Kohs Schpee, lijkt het....)

22. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #19850 henkie, Jul 16, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017

Share This Page