Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 797 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
  2. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    640% misschien

3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Die blik in jouw ogen na je rit met Valentino vertelden mij genoeg, geen verrasing dus maar wel helemaal super!! Een geweldige bolide met geweldige looks.

Kan ik me al aanmelden voor een highspeed run, ik heb begrepen dat de 300+ club opzoek is naar nieuwe leden :D

4. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Deur staat open.

5. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    je hebt straks plaats genoeg .......... :D:D

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    :D:D:D

Jez*s, Peter! Wat een plannen heb je. Ik hoop dat het allemaal voor elkaar komt - kan niet wachten om dat ding in actie te zien (en horen!).

Trouwens, wordt ook tijd dat ik die Spyder van je eens in actie zie - tot nu toe alleen van verre bewonderd uit een grijzemuizenBMW tijdens Deil.

Ik weet het - aan jou ligt het niet!

Onno

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Heh heh... :rolleyes:

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hee, niks mis met grijze BWM's in Deil he Onno??

http://www.ferrarichat.com/forum/showpost.php?p=136678670&postcount=12

Gave kar, Peter! Wordt het een in plaats van of een erbij??? :D

Hans

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik weet van niks..... :rolleyes:

Hans, heb je nog eens nagedacht over die bbq op 25/8 ?
    Volgens mij heb je alle posts en hints daarover tot nu ontweken ;)

10. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik had het over een grijzenmuizenBMW, Hans, niet over grijze BMW's. Ik zou niet durven iets negatiefs te zeggen over dat koninklijke koetswerk van je vriendin! ;)

Onno

11. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Ho, ho. Misschien is misschien. Nog niets definitief.

12. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    BBQ?.........waar?.....een ritje, bbq en wij zijn erbij, komt mn broer ook mee

13. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ik ruik de BBQ al!!!

14. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,165
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
  15. vanEllende

vanEllende Karting

Oct 15, 2006
    119
    Full Name:
    Paul
    #19915 vanEllende, Jul 18, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Het is niet alleen aan de floralaan waar de Ferrari's in Eindhoven geparkeerd worden, deze, waarschijnlijk tandarts (of undercover plisie agent...) zet zo mee en dan zijn bolide bij ons voor op den parking.

Dan wordt er gesproken over de arrogantie van Ferrari, maar dat staat gewoon tussen een A-Benz en een MX-5.
    Volgensmij staan er behoorlijk wat kilometers op de teller, gezien hij hem ook weleens parkeerd wanneer ik mijn handschoenen en termo-ondergoed al weer aan heb.
    Image Unavailable, Please Login

16. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik kijk ook enorm uit naar nieuwe info over dit onderwerp!!

@ Peter, zou het mischien om een coupe of een roadster gaan?

@ Paul, geen verkeerd uitzicht vanuit jouw kamer!

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mijn broer is tandarts maar rijdt geen F-430, hoor! 328 is tot nu toe zijn beste prestatie.

Leuk dat hij zo veel rijdt, trouwens.

Onno

18. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #19918 pterps, Jul 18, 2007
    Bedankt voor je info Ruud, ik heb nooit geweten dat er nog een tweede demo was. Ik was zowel gisteren als vandaag in Zeewolde en ik zie momenteel meer activiteit dan ooit bij Spyker om het gebouw, er word in iedergeval volop getest.

Even wat foto's voor de liefhebbers (morgen weer Ferrari foto's!):

19. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Mooie foto's!
    Die gele is toch wel heel lekker!

20. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Een kennis van mij, die vroeger Cobra's in hetzelfde Zeewolde ombouwde, wist mij laatst te vertellen dat een Spyker niet eens rechtstreeks in Nederland op kenteken kan worden gezet. Schijnt niet aan de Nederlandse eisen te voldoen. Hij vertelde me dat ze met een kant en klare auto eerst naar Engeland uitwijken, waar veel kitcars vrij makkelijk op kenteken gaan, om daar een kenteken aan te vragen. Vanuit de Europa/wetgeving schijnt dan vervolgens de Nederlandse RDW verplicht om een auto die ergens binnen Europa gekentekend is hier toe te laten. Dus met een Engels kenteken terug te komen om vervolgens een Nederlands kenteken aan te vragen.

Ik zie op de foto´s weer diverse Engelse kentekens, vandaar. Weet iemand of het voorgaande klopt. En of dat ook voor motorfietsen geldt. Voor zover ik weet moet welk voertuig dan ook eerst een typegoedkeuring in Nederland hebben alvorens er uberhaupt een Nederlands kenteken op mag.

21. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    #19921 Boink, Jul 18, 2007
    Daar heb ik geen kaas van gegeten. Enige wat ik weet over goedkeuren van Spykers weet is dat ze voor export naar Amerika een afgrijselijk stuur met airbag moeten dragen. I.p.v. het mooie propeller stuur.

22. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Don't call me an expert maar er zit wel een kern van waarheid in het verhaal van Peter: In Engeland is het verkrijgen van een kleinserie-typegoedkeuring beter geregeld (lees makkelijker) dan in de rest van Europa.

Een of ander autotijdschrift heeft zelf weleens een kitcar gebouwd, en om deze de weg op te krijgen moesten zij toen ook naar Engeland om de auto te keuren en konden hem vervolgens in Nederland importeren.

Uiteraard zullen er de nodige restrictie's mee gemoeid zijn, maar kan me voorstellen dat fabrikanten voor de Engeland-connectie kiezen in plaats van hier op het vaste land aan crashtests alleen al 5 prototypes op te offeren.

Om de hoeveel tijd kunnen we hier een PLambo LP640-update verwachten Peter? Is een beetje off-topic, ben ik met je eens, maar wellicht dat de moderator een oogje dicht kan knijpen als het over Lamb*** gaat...

Gr. Martin

23. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    #19923 348holland, Jul 18, 2007
    Zagen jullie die al (ik plukte het van de owners-site):

The Ferrari 430 Scuderia. Michael Schumacher will officially unveil the car at the Frankfurt Motor Show.

The new Ferrari 430 Scuderia will join the road-going V8 line-up alongside the F430 coupé and the F430 Spider. The 430 Scuderia is a truly high-performance 2-seater berlinetta which demonstrates how Ferrari’s Formula 1 know-how is carried across to its production cars.

The new model is a special series based on the F430 and is aimed specifically at Ferrari’s most passionate and sports-driving oriented clients. Development focused on light weight, minimum trimmings and innovative technology. All this to exalt the car’s extremely high-performance and ability to thrill the driver.

The new car can count on an extremely low weight-to-power ratio of just 2.45 kg per hp thanks to a low dry weight of just 1250 kg - 100 kg less than the standard F430 – and to the naturally-aspirated 4308cc V8’s 510 hp at 8500 rpm.

Superb performance both on and off the track is assured by a series of cutting-edge solutions. There is the latest F1 software - Superfast – which reduces gearchange times to just 60 milliseconds, and new traction control which, for the first time, combines the E-Diff electronic differential and the F1-Trac traction and stability control in a single integrated system.

Vehicle dynamics, control and performance thus represent the zenith of Ferrari’s achievements in terms of developing road-certified sports cars.

The 430 Scuderia will be officially unveiled by Michael Schumacher on September 11 2007 at the IAA Motor Show in Frankfurt.

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Geen verrassing dat ie zou komen, maar toch leuk om de bevestiging en plaatjes te zien, dankjewel Gijs!

Gr. Martin

25. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy

Share This Page