Heren, In de nederlandstalige thread werd geopperd of het niet eens leuk was om de nurburgring te bezoeken met een aantal F-chat leden. Nu zit ik met o.a. Michel en een paar andere autoliefhebbers in September in Centerparcs 15km van de Ring. Sowieso is het een prachtige buurt om doorheen te rijden en is het slechts 2 tot 3 uur rijden voor iedereen die in Nederland woont. Nu ging mijn brein alweer spinnen en dacht ik dat het wellicht leuk is om dan de 15e of 16e een treffen te organiseren aldaar. Zoals ik ook al geopperd had is de 15e de FCN de Peel meeting. Aangezien niet iedereen daar bij kan/wil zijn mag iedereen zijn voorkeur uitspreken wat de datum betreft. Mocht de datum bekent en genoeg animo zijn zal ik die dag wat drank en eten verzorgen en zijn jullie van harte welkom! En wellicht kan ik nog een leuke route plannen. Alhoewel het overal wel mooi is om te rijden Wat side-info: Op zaterdag is het vaker rustiger dan op Zondag. Op Zondag is het de gehele dag druk met verbouwde golfjes, 3 series e.d. Ideeën toezeggingen e.d. kunnen in dit topic gemeld worden!
Ruud, klinkt goed maar ik heb toch mijn twijfels over het weekend. Zaterdag lijkt me toch ook heel druk. Onno
Mocht er echt niemand in het weekend willen en de baan is vrijdagavond open zijn jullie uiteraard ook van harte welkom Maar zoals mijn ervaringen zijn is het op zondag stikdruk en op zaterdag wel druk maar je kan wel rustig over de baan rijden.
Assicuro ging desgevraagd de standpunten van beide verzekeraars na. Ik vroeg niet of ik die standpunten hier mocht publiceren maar laat ze toch volgen: Turien: Je moet betalen (Tol) om op de Ring te komen, dus het is geen openbare weg. In de voorwaarden wordt geen dekking verleend voor schade die gemaakt is op een daarvoor geschikt gemaakt tracé. Mocht er toch een schade voorkomen op de Ring waar de klant betrokken bij is dan kan de verzekeringsmaatschappij zich beroepen op paragraaf 9 2.b van de algemene voorwaarden Assicuro/Turien. Chubb: Bij de Nurburgring is sprake van een geschikt gemaakt tracé...Dat betekent in dit geval dat ingevolge van artikel 25.9 uit de algemene voorwaarden van Chubb, geen dekking is. Schade is dus voor eigen risico. Tenzij er sprake is van onder 25.9 (a) genoemd rijvaardigheidstraining onder begeleiding.
Afgelopen zondag was weer een dure dag voor een aantal mensen, in Totaal is de baan die dag 4x langere tijd afgesloten geweest ivm ongelukken. Naast de schade aan je eigen auto ben je ook verantwoordelijk voor eventuele schade's aan andere auto's, de vangrail (die is duur!) en alle overige diensten die ingezet worden.
Gezien het feit dat mijn autoverzekering niet dekt (zie Gijs' post, ik zit bij Chubb) bedank ik voor de eer. Ik zou ontzettend graag de Groene Hel rijden in mijn 550 maar de kans dat ik financieel geruineerd wordt is niet ondenkbeeldig, zelfs als ik zelf rustig rijd (als gedemonstreerd door de malloot in de 325). Dat is me de lol niet waard (sterker nog - het maakt het rijden stressvol i.p.v. leuk). Jammer maar helaas. Onno
Wellicht is er wat onduidelijkheid! Ik verplicht niemand de ring op te gaan. Ik zou niet eens durven Je kan je er ook vergapen aan genoeg ander moois en de buurt opzich zelf leent zich al voor een prachtig rondritje!
Mag je ook met de fijne fietsclub aan de tocht mee doen? [ontopic] Er rijden heel wat mensen rond op de ring die er niet thuis horen (ik kan me zo een verhaal van een ander forum herinneren waarbij de rit naar de ring al bijna fout ging...) + dat er een aantal motoren rondrijden, wat ook niet echt relext rijden is...
Mits het weer enig sinds meewerkt (een spatje is niet erg) ben ik van plan te komen. Al is het alleen maar voor de indruk van..... De tocht ernaar toe is opzich ook leuk om te doen (zitten toch mooie stukken snelweg bij op Duits grondgebied ). Als de drukte het toelaat, de weg is droog ect. dan beslis ik wel of ik de baan op ga of niet. Dat zie ik wel als ik er ben. Hopen op een beetje redelijk weer dus. Gr Fred
Dat is natuurlijk een goede filosofie, Fred. Ik zal nog even de agenda checken en ben er dan waarschijnlijk ook bij. Onno
Ik ben zaterdag 15 september op weg van Innsbruck naar huis, en kom hier dus praktisch langs. Ik zie op de website dat de Nordschleife alleen maar open is tussen 18:00 en 19:30 op die dag. Is het nog steeds de moeite waard om iets af te spreken? Ik heb het idee dat het TERINGdruk zal zijn als er maar zo kort gereden kan worden, en als er een ongeluk gebeurd ben je zo al je rijtijd kwijt natuurlijk. Ideeen? Fred? We kunnen natuurlijk ook gewoon een stukkie in Nederland gaan rijden of Duitse AutoBahn (al heb ik er dan al heel wat kms op zitten die dag...). Onno
Mij maakt het niet uit wanneer er iemand langs komt. Koffie/fris e.d. staat altijd klaar! Die zaterdag is ook natuurlijk de FCN meeting @ de peel. Dus tegen die tijd weten we wel wie er gaat/niet gaat
Dus we praten over zaterdag 15 september ? Of zondag 16 ? Zaterdagavond alleen maar 1,5 uur open, dat is een puinhoop. Dus wellicht is de zondag geschikter. Ik ben ongeveer 25x naar de Nordscheife geweest en heb ongeveer 50x rondgereden met mijn GSXR1000. Image Unavailable, Please Login
Mooi ding Henk! Ben ook een keer met de motor geweest. Maar voor dat ik de ring maar ook aangeraakt had was ik al onderuit gegaan
Als er nog iemand van plan is langs te komen pm dan even voor mijn nummer.. anders is het zo lastig ontmoeten daar