Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 806 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Ik sluit mij aan bij het verhaal van Henk, een CS is denk ik echt een auto die je langer in bezit moet houden, er zijn er maar weinig van dus er wordt al een hele dikke prijs gevraagd.

Sorry Paulus:
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik ben het ook voor 100% eens met Henk. En eigenlijk geldt dit niet alleen voor een 360CS, maar voor bijna elke Ferrari.

Wat is eigenlijk het doel van dat gehandel? Puur geld verdienen of is er een hoger doel? Bijvoorbeeld uiteindelijk een F40 bij elkaar verdienen ofzo?

Een F430 spider (geen ide eof je die nu witl natuurlijk) is niet zo heel veel leuker of specialer dan een 360 spider. Dus als je snel bent uitgekeken op een 360, dan zal dat bij een F430 niet veel anders zijn denk ik.

Ik zou zelf voor een 360CS gaan en daar jaaaren van gaan genieten. De komende jaren zal de prijs nog dalen, maar daarna weer stijgen. Echt een superauto en een zeldzame Ferrari, dus altijd interessant.

3. djfrens

djfrens Formula 3

er staan in Duitsland 2 x 360 CS te koop...1 x rode en 1 x zwarte..
    90000-100000 EURI

Ik zou even wachten tot de winter....

4. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    Met Pinnacle studio. Die ik dan om kan zetten in Windows media player (bestand blijft nagenoeg even groot). Kan jij mij helpen aan een schrinker?
    pm mij even en ik stuur je mij m'n email.

Gr Fred

Ps heb via een neef ook een "vertaler" gehad echter is de verkleining ca 25% wat voor echte mooie/lange films nog niet voldoende is. Kwaliteit is ok:

www.ferrarimaffia.nl/films/vlambo_zandvoort.mpg

enjoy

5. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    Waar zie jij die Frans ?
    Als ik op mobile kijk dan zie ik er een paar bij de niet-dealers tussen de EUR 127.000 en EUR 140.000.

Die van EUR127000 staat bij Hassan te koop ("Autohaus Aksu").... (ik zeg niks).

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Misschien dat ik de enige ben maar ik vind die prijzen voor een 360CS nog meevallen als je kijkt naar de nieuwprijs en hoe gewild ze nog steeds zijn.

Ik heb de 360 nooit de mooiste F gevonden (sorry mensen), maar zo'n 360 CS daar word ik wel helemaal warm van! In Johannesburg heb ik er eens eentje gevolgd vooor 5 kilometer. Dat geluid hoor ik nu nog.

Onno

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Ik heb hele goeie maten ontmoet op het internet....

Mijn Ferraristore.com bestelling is vorige week trouwens gearriveerd - je kunt geen Ferrari-eigenaar zijn en geen shirt met Cavallino hebben natuurlijk....

Onno

8. henkie

Full Name:
    henkie
    De smaken verschillen inderdaad Onno, ik vind de 360/430 de mooiste Ferrari ooit gemaakt. Heb je zo'n ding wel eens uit de verte aan zien komen ?
    Zo breed en zo laag.... aaaaahhhh :cool:

9. 348holland

348holland Formula 3

28 mm breder en 44 hoger dan een 348!

10. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    @Paulus : eerst een 360CS , daarna een 430 Spider: geluidtechnisch krijg je daar ontzettend veel spijt van, denk ik.
    En is het plezier/verschil in het rijden tussen en 360 spider en een 430 spider dan zo groot..?? :D:D

suc6 met je zoektocht !!

11. Boink

Boink Formula 3

Full Name:
    Ruud
    Haha ja ik ook ;)

Maar ik gok erop dat ik M moet hebben.. maar het is zo sneu als die dan te klein is.. neem aan dat niemand mijn bierbuik wil zien :cool:

Fred ik zal even een mail in elkaar frutselen. Heb je adres al :)

12. paulus mob

paulus mob Rookie

dat dat nou net het veschil maakt!

iedereen bedankt voor de tips dat,ik er een poosje in rijdt en dan weer verkoop is alleen als ik wat in mijn F spaarpot kan doen.

ooit komt er een super F bij mij in de garage maar die gaat dan ook nooit meer uit.

maar jullie tips neem ik zeker ter harte,

13. -Michel-

-Michel- Formula 3

Full Name:
    Michel
  14. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hmmm, je huidige spul komt wat mij betreft ook wel in aanmerking voor die classificatie, Paulus! :D

Hans

15. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Inderdaad! Daarom ben ik eigenlijk wel heel benieuwd wat voor Paulus de super F is... :)

16. 348holland

348holland Formula 3

Lief zijn! (of ik ga op je zitten). Aan vergelijken op die manier doen we hier niet. We weten allemaal hoe zeer jij verlangde naar het lage van een 348 en om die reden zelfs lagere banden liet monteren.

Ik bedoelde slechts: ik sta er vaak versteld van hoe weinig de dimensies maar verschillen en hoe dramatisch verschillend het effect is. Voor de italiëreis heb ik een overzichtje met maten gemaakt Roger´s testa is 8,2 cm breder dan een 348. Op het zicht zou ik (bijna) een halve meter gokken. Die auto is ook nog eens 4 cm lager.

Een 360 CS lijkt me prachtig (helemaal zwart). Ik geloof dat Bram en ik jou het eerst die variant onder jouw aandacht brachten. Voor mij zal het voorlopig een droom blijven maar ik vraag me wel af of zo´n auto maximaal plezier geeft als enige Ferrari.

Bepalend zouden moeten zijn de rijeigenschappen.

Ook jij bent liefhebber van open auto´s geworden volgens mij. Het verschil in beleving tussen jouw 1e 360 S en henk´s auto is wat mij betreft een verschil van dag en nacht. Het verschil in (snelheids)beleving is gigantisch. Henk´s 360 maakt keer op keer indruk door de grip van die auto, hij houdt van koersveranderingen met hoge snelheid. De blik op de motorruimte bij gas geven is onvergetelijk. Jouw 360 spider gaf een veel rauwere snelheidsbeleving, met een veel ´spannender´ gevoel op hoge snelheid. Dat laatste is weer veel minder in Peter´s auto, althans voorzover ik me herinner van het rechte stuk van Z´voort. Dat hij, bij een andere gelegenheid bij 330+ op de teller even de snelheidsmeter durft aan te wijzen, is veelzeggend.

Niemand van ons reed volgens mij met een CS, zou een veel scherpere auto moeten zijn, het compromis tussen sportiviteit en bruikbaarheid meer naar de kant van sportiviteit, met meer remkracht, meer geluid enz. Ik vraag me af of deze extra ingredienten het gemis van de snelheidssensatie van een open dak compenseren. Tijd zal het leren. Voorlopig denk ik dat een CS is als een F40, zeer geschikt om naar te kijken en voor de zondagochtenden waarop met iets afgerekend moet worden met een meer dan woeste ronde door de polder. Om daarna met een droog shirt een stukje te gaan rijden met de spider.

17. paulus mob

paulus mob Rookie

zoals ik er nu over denk wil ik ooit ooit een enzo
    maar dat kan gerust nog 10 jaar duren gewoon lekker dromen en sparen

en wie weet wat voor mooi spul er nog gaat komen van Ferrari de komende jaren.

18. paulus mob

paulus mob Rookie

Voorlopig denk ik dat een CS is als een F40, zeer geschikt om naar te kijken en voor de zondagochtenden waarop met iets afgerekend moet worden met een meer dan woeste ronde door de polder. Om daarna met een droog shirt een stukje te gaan rijden met de spider.[/QUOTE]

vriend leen me ff 150.000 tegen 0% dan ga ik hem gelijk halen.

maar zonder dollen ik snap je verhaal wel, ik denk dat ik maar eens naar een hele vette 360S opzoek ga, jong weining km en een vette uitvoering en daar een jaartje van ga genieten.

maar eerst nog wel ff met Alex kletsen over een 360 CS

19. henkie

Full Name:
    henkie
    "aan komen rijden" Gijs.
    De 360 is aan de voorkant veel breder, getuige de bijna 20cm ! grotere spoorbreedte voor.

Een 348 is aan de achterkant zeer zeker ook imposant, vooral bij een sportuitlaat.. dan zie je het differentieel er zo mooi onderuit glimmen.

Onze grote Ferraribaas geeft in een interview in dit Top Gear magazine weer aardig af op de 348. Heeft destijds in '91 een nieuwe gele gekocht. Houterig als een skelter / banden lijken van hout etc. Is dit niet wat alle 348 rijders juist zo apprecieren.?

20. henkie

Full Name:
    henkie
    @Paulus
    Maar zo'n auto heb je nu toch ? Alles er op en er aan, F1, scuderia shields, carbon race stoelen... ? Wat kan er dan vetter zijn dan full options ?
    Bouwjaar kan ook geen rol spelen, van 2000 tot eind 2004 zijn het allemaal dezelfde ?

Maar het zou wel leuk zijn om jou eens in een auto mee te maken, het is over 5 dagen augustus en we hebben nog nooit gereden met zijn allen.

21. Boink

Boink Formula 3

Full Name:
    Ruud
  22. henkie

Full Name:
    henkie
    De heer P. Maronier.
    Zijn dagelijkse auto met 70.000 op de klok. respect ! ;)

23. henkie

Full Name:
    henkie
  24. Boink

Boink Formula 3

Full Name:
    Ruud
    Hoe die nu is is die echt compleet! Die zwarte velgen maken hem echt af!

25. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Full Name:
    Guy
    Je geeft het antwoord zelf al: je schrijft dat een Nederlander 8 van die nieuwe 430 Scuderia's koopt voor de "handel"! Ik neem aan dat hij ze niet met verlies zal verkopen! ;)
    Kortom, die 430 Scuderia zal een belachelijk (TE) dure wagen zijn, waarnaast de huidige 360CS prijzen goedkoop lijken! Dus die prijzen gaan volgens mij zeker niet zakken! Op termijn mss zelfs nog stijgen?

Share This Page