Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 817 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Ze mocht achter het stuur zitten terwijl jij er ook nog in zat zeker? ouderwetse lapdance.....................hahaha........dat dat op je 40e nog gebeuren kan ;)

2. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,137
    The Netherlands

tja....

We kopen de auto toch ook zeker niet om te sjansen,maar om te RIJDEN

Frans

3. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel

Hans,
    mijn gt4 was zilver. Meest gehoorde uitspraak: mooie Maserati heb!!
    Het Bertone design wordt nu door de meeste mensen eenmaal niet geassioceerd met Ferrari.

4. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,198
    The Netherlands
    Precies! Doe mij die countach maar!

5. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Avond is nog jong, zeg maar we we elkaar zien;)

Vandaag nog in Nieuwegein en LeidscheNdam geweest.

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Zie mijn posting op de vorige pagina. 250 met het oude beestje schaar ik toch wel onder die categorie :D

7. .::Daan::.

.::Daan::. Rookie

Jul 27, 2007
    25
    Netherlands
    Full Name:
    Daan W
    Schakelbak is naar mijn mening mooier (origineler). Wat ik wel van een andere 360 eigenaar begreep is dat de hij in de eerste versnelling erg zwaar reageert op het gaspedaal (ergens wel logisch met 400 pk's).

8. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nou Daan... met de ASR aan zijn er in de eerste versnelling ongeveer 150pk zoek.. (electronisch afgeregeld) anders is het roken en spinnen maar vooruitkomen ho maar. Bij de M3 bijvoorbeeld (weinig druk op de achteras en achterwielaandrijving) is dat het grootste probleem.
    Ook in snelle bochten in de lagere versnellingen zit ik vaak in het luchtledige gas te geven.. afgeknepen.
    Je kunt alles uitgooien (SPORT of ASR OFF) maar wij hebben geen Top Gear circuit ruimte op de rotondes en in de bochten.
    De meeste 360's zijn op die manier kortgereden.

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik wou ook perse de gewone schakelbak. Nu zou ik dat nooit meer doen, de F1 bak is veel sneller om een beetje te scheuren. Nu zit je voorzichtig te schakelen om de boel heel te houden, kost veel tijd, om nog maar niet over het terugschakelen te beginnen (wat de F1 vanzelf doet tijdens afremmen...)

10. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Dus nu zou je de F1 bak kiezen ?
    Waarom wilde je in eerste instantie perse handgeschakeld ?

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik wou zelf rijden en het terugschakelmoment kiezen. De F1 software van de F360 (<2002) kent geen afremmen op de motor en schakelt op zo'n moment op. Ik wou ook het pure, zoals een 348 eigenlijk is, niet helemaal missen. Nu zou ik het de volgende keer anders doen. Maar die volgende keer komt nooit want ik kan nooit meer zo'n auto kopen ;) Al het hobbygeld gaat op aan het "blijven rijden" dus niks over voor vervanging.

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Zo moet mijn hele bumper /spoiler en een gedeelte van de kofferkap voor het nieuwe seizoen volledig overgespoten worden. Het-ziet-er-niet-uit ! En er zat echt niks op toen ik hem kocht. Ik heb zeker 8 plekken bijgewerkt waar lak af was zo groot als de nagel van mijn pink. Het is een grote bende en het stoort me enorm.

13. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Henk,

Wanneer gaan we nou eens samen een stukkie gummen? Als we allebei richting Utrecht rijden dan moeten we elkaar daar in de buurt toch wel tegen moeten kunnen komen lijkt me... :)

@Wim: Het weer ziet er prima uit voor morgen. Ik zou zo snel geen reden kunnen verzinnen waarom het niet door zou kunnen gaan, dus tot morgen!

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Vandaar dat ik al weeeeken niet meer met de km-teller voor mijn neus rij. Alleen met de dagteller die ik elke keer op 0 zet.

15. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Hoe kom ja aan die beschadigingen Henk?

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Vanavond had het gekunnen Hans, maar je reageerde niet op mijn post. Maar we gaan het zeker nog ZAT doen. Als er iemand rijdt hier zijn het P.Lambo en ik wel dacht ik ;)

17. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Maf he, hoe je als eigenaar altijd de enige bent die dat soort dingen ziet....

Was mij nog nooit opgevallen aan je auto!

En zeg nooit nooit he (je andere posting). Weet jij wat je over 5 jaar doet? Je zal de eerste zijn om te beamen dat dingen kunnen veranderen. Wie weet loop je zakelijk nog eens tegen een mooie kans aan en heb je opeens de mogelijkheid om naast je 430 CS ook nog een 599 in de garage te zetten, voor het dagelijks vervoer.... Of je loopt een mooie dame tegen het lijf die behalve een leuk koppie, een pracht karakter en een goed stel hersens ook nog eens een mooi kasteel met bijpassende Zwitserse bankrekening heeft? Je weet het maar nooit.... ;)

18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Tja, puur steenslag, echt niet normaal. De F360 heeft een enorm groot frontaal oppervlak, dus dat wil wel.

19. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hmmm, of ik.

Zit nu aan 8000 km in 5,5 maanden.... M'n 7500 km/jaar van de verzekering naar 10.000 opgetrokken. Meer willen ze niet doen. Gaat nog een probleempje worden....

Had je post niet gezien, stom genoeg. Jammer! Volgende keer misschien wat grotere letters gebruiken of zo, voor kippige lieden zoals ondergetekende? ;)

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    P.Lambo heeft zijn Gallardo deze week precies een jaar. Hij heeft volgens mij 20.000 of er net iets overheen gelopen.
    Straks staat zo'n auto ergens te koop als hij 5/6 jaar oud is en dan staat er 34.000 op de klok weet je wel.
    Ik heb het niet zo op lage kmstanden van oude auto's. Maar laten we die discussie maar niet starten.

21. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Oh, geen discussie hoor!

De mijne was een "garage queen" toen ik haar kocht.

Toen ik er mee begon te rijden merkte je het binnen een week al dat rijden dingen beter maakte. Waar ze eerst beroerd startte, ging dat na een week met het grootste gemak. De versnelling wilde met geen mogelijkheid in z'n 2 als de olie koud was. Na een week geen probleem meer. Het bokkige was er ook zo af. Het motortje ging ook steeds beter lopen.

En nog steeds merk ik het als het mechaniek een week of zo stil heeft gestaan dat het dan allemaal weer eventjes wakker moet worden. Als het de dag ervoor gedraaid heeft dan gaat alles veel en veel makkelijker en soepeler.

Een Ferrari moet gewoon rijden. Dat is echt de beste manier om het goed te houden!

20.000 in een jaar is inderdaad een boel! Lekker hoor! Ik ga als ik zo door ga aan de 17.000 in een jaar uitkomen. Dat is dan 15% van de totale kilometerstand. En het autootje is 33 jaar oud.... Tsja....

(gelukkig, ik had 666 postings, moest er nog even eentje bij doen hoor, anders slaap ik zo beroerd... ;))

22. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Zouden die dames dan nog achter stuur willen zitten wanneer Henk met een 400i aan komt zetten? ;)

Leuk verhaal iig Henk!

23. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    het is mij ook niet opgevallen Henk, maar kan me goed voorstellen dat je er enorm van baalt. Zal een prijzige klus worden lijkt me om dat bij te laten werken?

24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Met hoeveel km's heb jij jouw GT4 gekocht en hoe oud was ze toen?

25. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Op de foto's lijkt Henkie's 360 echt als nieuw en glimt het alsof er een laag glas op de auto zit man.
    De steenslag valt anderen gewoon niet op.

Mijn SZ is nog veeeeel erger volgens mij. Tijdens de vakantie in Italië 2 grote stukken lak eraf en verder echt honderden kleinere.
    Nadeel is ook die verticale wand die ze de neus noemen waar alles keihard tegenaan ketst.
    Of bijspuiten echt mooi wordt betwijfel ik, vooral omdat mijn auto al wat ouder is. Daarom doe ik dat nog niet...

Share This Page