Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 827 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Lijkt me geen straf in een CS Paulus ;)

2. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Bovendien zijn er een machtig grote hoop PRACHTIGE vrouwen, dit moet even gezegd worden![/QUOTE]

Heb het niet zo op behaarde vrouwen

3. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Heb het niet zo op behaarde vrouwen[/QUOTE]

:D:D:D:D:D
    Jij zegt wat ik dacht;)

4. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Is die bbq datum nu al bekend?

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    De beheerder van m'n hangaar vond het bij nader inzien toch niet zo'n geweldig goed idee. Ik zit dus even zonder lokatie voor een BBQ. Na m'n weekje in het land van chocola (yummie) en koekoekklokken (bleh) ga ik met frisse moed op zoek naar een geschikte plek....

Hans

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Hee, Paul, vroeg me net af wanneer je weer terug zou zijn. Ik zie dat de jacht weer geopend is, heel goed!

Aangaande vroege 550's is er eigenlijk weinig op- of aan te merken - het ontwerp van de 550 was goed en betrouwbaar en er is weinig veranderd in die 5 jaar productie. Er zijn 3 zaken aangepakt onder garantie ('factory recall') op vroege 550's (voor '99). Controleer of die zaken gedaan zijn.

1. Velgen
    2. Power steering en koelsysteem
    3. Brandstofslangen

Wat precies de reden was voor die veranderingen weet ik niet precies.

Er is verder een (vrij kort) lijstje van zaken die je moet checken voor aanschaf, je kunt het vinden in de 550/575 Buyer's Guide van *********** (PDF bestand te koop op Amazon.com, of gratis als je betalend lid wordt van dat forum).

Aangaande garantie - als je bij een officiele dealer koopt kun je normaal gesproken de Power garantie kopen (je leest het goed: je moet deze garantie kopen). Voor een paar duizend euro wordt dan alles wat met de aandrijving te maken heeft onder garantie verholpen. Als er iets structureels fout gaat, is het erg voordelig, maar goed als je auto heel blijft is het erg duur, en er is ook een beperkte levensduur voor de garantie. Ferrari's ouder dan 10 jaar komen ook niet in aanmerking, dus de eerste 550's vallen tegenwoordig al af. Maar goed, die garantie is volgens mij gelieerd aan de fabriek en niet aan de dealer, wat betekent dat je als het goed is ook in Nederland gedekt bent. Misschien een idee om daar wat informatie over in te winnen.

Onno550.

7. [nbsd]wb

[nbsd]wb Formula Junior

Mar 4, 2007
    356
    beesd the netherland
    Full Name:
    wim baljet
    Maar ook de jonge moderne Turken hebben hun vertier: alle mogelijke hightech electronica, hyperchique winkels in Istanbul en Ankara, oa een paar formidabele Ferrari-garages (alleen Istanbul), Disco's en Cinema's die niet moeten onderdoen voor onze Westerse, hoor!
    Bovendien zijn er een machtig grote hoop PRACHTIGE vrouwen, dit moet even gezegd worden![/QUOTE]

hi Dino,

ben je een beetje voorzichtig met al die voordelen over turkije en voornamelijk Istanbul. zodadelijk leest mijn meisje dit ook.
    ik heb net een kantoor geopend in Istanbul [maar heb daar nog geen F staan.
    komt hopelijk wel.

8. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dat is wel een uitdaging als het lukt, Wim. Ik heb mooie verhalen gehoord over de rijkunsten van de Istanbularen....Istanbulezen....Istanbullers....whatever. Lijkt me avontuurlijk om daar een F te rijden.

Onno550

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #20660 pterps, Aug 8, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  10. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Hoi

heeft er iemand toevallig de Nederlandse prijslijst van Ferrari's uit 1991.

Alvast Bedankt

11. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    In Hollandse florijnen :

1991

348tb 274.000
    348ts 280.000,-
    mondial t 246.000,-
    mondial t cabriolet 273.000,-
    testarossa 440.500,-

1992

348tb 291.000
    348ts 298.000,-
    mondial t 261.000,-
    mondial t cabriolet 289.000,-
    testarossa 472.500,-

12. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    wat koste een Enzo nou in 1991

13. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Pijnlijk fimpje Ruud, in meerdere opzichten.

In deze auto staat onder andere de 348 centraal. Prachtig is het beeld van de blozende juffrouw die haar autodroom uitspreekt. Tenenkrommend is de scene aan de bar. Veelzeggend lijkt de song waarmee het item wordt afgesloten "You're simply the best".
    Leerzaam is dat als je een kerstboom wilt vervoeren je beter een TS of de nadien verschenen spider kan nemen. Het valt me altijd op de zwarte waistline lijkt te ontbreken.

Clarkson heeft in TG (april 1991) ook geschreven over zijn week met de 348, de eerste Ferrari die hij testte. Titel is: "Clarkson loves 348". Hij schrijft oa.:

"They say beauty is in the eye of the beholder; well, if you don't like the 348, you're the guy from Peters and Lee and I claim my 10 pounds."

"Question one, then, is should the man who wants to spend 76,000 pounds on a motor car buy a Ferrari tb? To which the answer is yes, yes and yes a thousand times.
    Question two is whether the reality lived up to the legend as far as I was concerned, to which, again, the answer is yes, yes and yes a thousand times."

"But the car is, in fact, a sensation"

In de nederlandse Top Gear (augustus 07) staat ook een tekst van Clarkson waar hij 16 jaar later terugkijkt op zijn eerste ervaring met een Ferrari.

"En wat die wegligging betreft: om eerlijk te zijn voelde het alsof de banden en de rest van het onderstel van hout waren gemaakt...Ik wilde eerlijk vertellen dat het een teleurstelling was...En dus zoog ik een heel verhaal uit mijn duim...Maar het was allemaal gelogen."

TG zal nooit meer hetzelfde zijn, ze zuigen de verhalen uit hun duim, onder het mom 'als het maar leuke verhalen zijn' wat ze er echt van vinden is bijzaak. Tuurlijk is dit de tekst van een 348 liefhebber.

14. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #20665 pterps, Aug 8, 2007
    Er staat nog een knappe 550 bij Maranello in Amersfoort, volgens mij ook met 2 kleurig interieur. Hij is van 1997 met 39.000 op de klok.
    Image Unavailable, Please Login

15. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Die was toen al dood

16. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Komt het toch nog een keer van pas...

17. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik heb het altijd nutteloos gevonden dat we daar les in kregen maar wie weet komt het ons nu eindelijk van pas Martin :D

18. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Je weet nooit wanneer je ergens in the middle of nowhere staat in Frankrijk en aan moet kloppen bij een lokale garagist...

19. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Peter, is dat niet 9X-XX-SJ? Je had me een (andere) foto van die auto toegestuurd. Henkie is voor me gaan kijken en zei dat de auto al verkocht was maar hij staat nog wel op de website. Maranello is ook naar Hilversum verhuist, overigens. Lekker dichtbij mijn huis! Ga zeker even kijken over een week of 3.

Paul zoekt overigens een rode met zwart interieur, hoewel hij mijn auto wel mooi vond. Er stond een mooie in die specificatie bij Hazet volgens mij, en een in Blaricum, allebei uit 1999 met 23 en 26 op de klok. Maar de Nederlandse prijzen, he... Het is wel verleidelijk om er een uit Duitsland te halen, vooral als hij wat ouder is. De BPM is "maar" 7000 euro voor een uit 1997.

Onno

[Overigens heb ik geen van deze wagens in levende lijve gezien en ken ook de bedrijven niet. Dat u het ff weet!]

20. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Bedankt voor de info , had een ander BPM bedrag voor morgen in mijn hoofd, helaas.

21. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  22. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    #20673 djfrens, Aug 8, 2007
  23. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Wow! Ben hier heel benieuwd naar! Heb je al soundclips van anderen? Schroef je hem vanavond eronder?

24. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    iets te veel werk.............
    Verwacht hem pas over 2 mnd:(

Hou je op de hoogte..Het geluid van de Testarossa van Marcel komt er aardig in de buurt ;)

Frans

PS ik hoop voor de tunneltocht...

Share This Page