Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 839 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Is een 1936 Auburn boattail speedster. Gedeeltelijk origineel (naar zeggen rollend chassis + velgen en wat andere zaken). Was een "barn-find" midden jaren 60 waarvan de carroserie ver heen was gedurende een paar jaar opnieuw opgebouwd met rep- parts en nu aangedreven door een 6,5L V8 big-block. Lekker makkelijk in het onderhoud! Eigenlijk nu zoiets als een hybride dus zeg maar, maar helaas zonder het bijbehorende verbruik :)

Ik heb de auto vorig jaar "van de foto" gekocht (wel iemand naar gekeken in de States) Nu sinds februari op kenteken na wat strubbelingen bij de RDW. Het leuke is ook dat ze er bij de opbouw een vierzitter van hebben gemaakt, dus de kids kunnen achterin mee...
    Zit nog wel wat werk aan maar voorlopig is het bij mooi weer lekker rijden, vanaf de herfst ga ik verder wat dingetjes opknappen en misschien ook volledig overspuiten.

Volledig origineel betaal je nu 900k voor een 8 cyl. Een 12 cylinder in goede conditie gaat ver boven het miljoen.... en als er dan iets stuk gaat.... trek dan maar een emmer dukaten open.
    Blijft wel schitterend natuurlijk die aloude in-line motortechniek.

foto's volgen vanavond, moet nog even wat verkleinen tot 800 pixels.

Paul

2. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    stoere bak!

3. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Mooi verhaal d1ablo! Deels een echte Auburn Speedster dus!
    De amerikanen zijn de laatste tijd helemaal gek geworden en betalen mega bedragen voor sommige auto's idd.

4. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Veelgehoorde vraag is inderdaad: "is ie echt ?".
    Boeit me in dit geval niet zo, het is gewoon een prima toerwagen die ook nog eens redelijk betaalbaar is in het onderhoud.
    Geen BPM / geen wegenbelasting / verzering voor een prikkie... maar ook dat is eigenlijk maar bijzaak, ik had ooit in Frankrijk een origineel gezien en werd op slag verliefd op de ronde vormen van dit model... kan zo gebeuren hè zo'n vakantieliefde....;) dus op het moment dat ik de kans kreeg er een te kopen...

De Ferrari en Lambo repli's vind ik weer een heel ander verhaal, lijken vaak in de verste verte niet op het origineel, op een Lambo forum is er nu zelfs een petitie gestart om gezamenlijk juridische stappen te ondernemen tegen repli-bouwers... Dat gaat ook weer wat ver natuurlijk.

Maar goed kijk maar eens hier...dan wordt het wel ineens beter te begrijpen.

http://www.americandreamcars.com/1995lamborghini.htm
    #@!#@#$$$ ze zetten er een wing op en het is ineens een diablo... en dan het commentaar... de best kit diablo around... yuk..

en dan hier hier nog een speciaal voor plambo :)
    hoe maak ik mijn eigen Gallardo...
    http://www.fresh99.com/dodge-stratus-lamborghini.htm
    Zoals je aan de laatste foto kunt zien, net niet af... :)

Deze vind ik trouwens wel weer cool
    http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/carbage/pages/0446/
    je moet echt even 2 keer kijken...

Op de volgende page vind je nog een briljante F..
    http://www.fresh99.com/mini-cars.htm
    over "nieuwe ontwerplijnen" gesproken...
    ..
    .
    Paul

5. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    inderdaad een plaatje. Prachtige auto. Pardon, automobiel.

6. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
  7. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul

ik zou bijna zeggen aarrrghhh de mannen van de Groot....
    Net even de site www.grootauto.nl doorgebladerd. En zowel onder het kopje Ferrari als Lambo is het prijs.
    2 oerlelijke kit-cars, zoiets moet je eigenlijk niet willen verkopen.
    Vooral die Countach lijkt wel met Gamma-Montagekit te zijn afgewerkt...
    Vandaar die naam kit-car natuurlijk, nou snap ik het...

8. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    15.000 euro voor vragen.. Ze moeten blij zijn als die wagen wegrijdt zonder geld mee te geven!

9. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Des te meer zielen, des te meer vreugd

Des te meer herrie, des te meer deugd.

10. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Welkom terug heer Lambo!

11. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    wat denk je van morgen avond ff gummen met een beetje weer.

ik heb de gebroeders al gevraagd, Henkie leest dit wel en wie nog meer zin heeft is natuurlijk ook welkom?

12. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Laat maar weten waar het feest is! Ik kom wel schieten..

13. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    vergeet niet dat Gijs Mr.Dr.Gen.Prof.Ds in de rechten is,ik denk dat hij niet zoveel heeft met vuurwapens

14. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Dan mag Peter zijn vuurspuger ook wel thuis laten :( ;)

15. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
  16. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Vanavond droog, morgenavond weer nattigheid waarschijnlijk...
    Ik wil zo'n gum-event wel eens meemaken. PM me maar even waar het evt. verzamelen is.

17. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    #20967 d1ablo, Aug 13, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    zoals toegezegd hierbij wat meer foto's op 800 resolutie
    ook wat gespeeld met de groothoeklens maar hier moet ik nog wat gevoel voor krijgen.
    Heel vreemd om op 50 cm afstand van je auto een foto te maken en hem er toch compleet op krijgen....
    Lengte van de auto komt zo wel mooi uit. Lijkt wel een torpedovorm. als je erin zit lijkt het ook wel of de motorkap een paar meter verderop pas eindigt...
    Paul
    Image Unavailable, Please Login

18. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
  19. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Bijzondere auto Paul, kan me voorstellen dat het leuk is om met zo'n auto te touren. Wat voor camera en lens heb je? De eerste beelden zien er in iedergeval goed uit.

20. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Paulus > ben morgenavond helaas verhinderd voor het gummen.....Ga je nog as zaterdag naar Doe een Wens?

Plambo> Goeie vakantie gehad? auto gemist? binnenkort weer gassen!

21. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Bedankt voor de positieve reactie.
    Sowieso allen bedankt voor de reacties op de Auburn.
    Cam is een Fuji Finepix S2 12 megapixel. 3 lenzen te weten 90mm fixed / 28 - 105mm / en 11-18mm groothoek allen van Tamron (de Di II uitvoering)
    Nu alleen nog een lens voor het grotere tele bereik maar deze koop ik eind dit jaar, komt nog een nieuw model aan.
    Met die groothoek is het wel oppassen dat je geen kermisspiegel foto's gaat maken, vervormt enorm.
    Na het lezen van wat posts hier ga ik denk ik ook nog een polarisatiefilter toevoegen aan het steeds zwaardere fototasje...

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #20972 JazzyO, Aug 13, 2007
    Het leven zonder polafilter is geen leven. Als je van auto-, stads- of landschapsfotografie (d.w.z. stilleven) houdt, is een COKIN filter houder met een setje filters ook de moeite waard. ND filters (die houden licht tegen boven de horizon) zijn van onschatbare waarde, en een paar warm-up filtertjes zijn ook fijn hoewel dat met digitaal niet zo nodig is.

Verder vind ik van groot belang: degelijke telelens met image stabilising (ik zie dat je die nog niet hebt). Ik heb een 100-400mm F4.5 - 5.6 voor wildfotografie maar dat is nogal overkill. Een 75-300 is daarentegen lekker licht en meer dan genoeg voor bijna alle doeleinden. Waarom die vaste 90mm, trouwens, Paul. Is het een Macro misschien?

Vertekening op auto's vind ik soms mooi (bijvoorbeeld een licht teleshot van voren geeft een gedrongen, gespierde indruk), maar in het geval van groothoek werkt het zelden. Voorbeeld: twee foto's van mijn 550, allebei met groothoek. De eerste foto werkt gewoon niet, IMBM. In het tweede geval zorgt de vervorming voor een fraaie, lichte overdrijving van de lijn, en dat werkt wel. Als ik de lens IETS draaide dan was het niks.

Veel plezier met het combineren van je hobbies! Ik zie er zelf erg naar uit om de 550 in Toscane te gaan filmen en fotograferen (ga er zelfs speciaal een HDV camera voor kopen!).

Onno

23. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Voor je het weet ben je aan andere tas toe omdat je eerste tas niet alles meer kan herbergen. Vervolgens begin je met bewerkingsprogramma's voor wat variatie in de foto's en voor je het weet kan je er niet meer mee ophouden ;)

25. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #20975 roger_l, Aug 13, 2007

Share This Page