Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 844 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Ge-wel-di-ge auto, de laatste Delta's overtroffen een Testarossa op de sprint van 0 naar 100...

Gr. Martin

2. -Michel-

-Michel- Formula 3

Full Name:
    Michel
    Waarvoor is dat ding op het voorwiel?

3. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    +1
    He-le-maal mee eens !!

4. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Voor erbij!!!!!!als Juha er echt mee gereden heeft kan je voor dat geld een hele leuke Ferrari voor kopen, een vriend van mij heeft er verschillende staan in zijn collectie, het leuke is dat ik de laatste jaren rond de Monaco GP bij hem ben in Zuid Frankrijk en altijd twee zeer aardige Finnen bij hem ontmoet, deze nodigen mij steeds uit om naar Finland te komen in de winter om een weekje te ijsrijden bij hun.
    Ik wist wel dat deze heren aardig konden sturen maar kwam er nu pas achter wie ze waren nl Kari Makela en Juha Kankunnen.
    Kari heeft een restauratie en tuningbedrijf in Finland www.mat.fi eens eigenaar van de long lost ice racer ferrari 750 Monza.

5. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Potverdorie, waar haal je die wijsheid nou weer vandaan!? Wat bedoel je by the way met de "long lost ice racer"?

Gr. Martin

6. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Volgens mij ben je iemand aan het uitschelden, Ruud :)

Bob
    (of heb ik iets gemist...)

7. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Deze Lancia is volgens mij een echte fabrieksauto van 1987 (chno 00365984)
    En Juha heeft hiermee gereden in het wereldkampioenschap in 1987.
    Dus kan je deze auto hoogstwaarschijnlijk zo omruilen tegen nieuwe 430 spider.

8. djfrens

djfrens Formula 3

EURO 180.000,- is ie voor jou

9. djfrens

djfrens Formula 3

koeling remmen?

10. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Kijk op barchetta Ferrari 750 Monza chno 0568M.
    Heb er dit jaar een tijdje overgehad met Kari hoe hij de wagen gevonden had en hoe het allemaal gegaan was, als ik deze auto had gevonden had ik hem nooit meer weg gedaan al moest ik in een tentje gaan wonen.
    Mijn droom is om ooit zo een time wrap te vinden.

11. djfrens

djfrens Formula 3

is uit '91

12. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Volgens www.gtlusso.com is de wagen uit 1987 maar aan de voorschermen te zien heb jij gelijk.

13. d1ablo

d1ablo Karting

Full Name:
    Paul
    Man rijdt met Ferrari over paal die wekelijks wordt omgereden bij frituur

Frituurbezoekers rijden telkens weer tegen verkeersbord op middengeleider Een bewoner van de Turnhoutsebaan in Dessel reed zaterdag met zijn Ferrari over een verkeersbord dat midden op de weg lag. Het was even voordien door een klant van frituur Den Brink omver gereden. Het gebeurt wekelijks dat er een automobilist die paal aanrijdt.

Precies voor de parking van frituur Den Brink ligt een kleine middengeleider op de Turnhoutsebaan, met aan elk uiteinde een verkeersbord. "Het gebeurt echt wekelijks dat een van m’n klanten bij het achteruit rijden die paal raakt", zegt de frituuruitbater. "Die moet dan telkens weer rechtgezet worden. Dat is een probleem."

lees het hele verhaal hier.
    http://www.gva.be/Antwerpen/2480/artikel.asp?art=%7B1C2181BA-523A-40BE-A7BD-A56A3A17F8EA%7D

Om het verhaal compleet te maken het gaat hier om de 550 van enkele pagina's terug met die wijdbeense bimbo op de kap.
    Voor degenen die hem gemist hebben....
    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=78146987

Weet je wat ik denk... hij zat gewoon met Miss Bimbo te frutselen achter het stuur en reed zelf die paal omver... :)

Dit wordt nu toch onderhand echt een klassieker met historie deze bak... meeneemprijsje moet echt omhoog vind ik.

14. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    @d1ablo

Het is wel de goedkoopte F550 die ik ooit heb gezien. Zouden er putten in de motorkap zitten van die sloffen ?

15. 512cello

512cello Karting

Full Name:
    marcel
    Heb tegen diverse delta's gereden voornamelijk op spa francorchamps. Veel van die wagens rijden ook in frankrijk waar ze speciale clubs daarvoor hebben. Echter, moet de 1e delta nog tegenkomen die echt snel is. Persoonlijk vind ik ze wel meevallen.
    Die 550 die tegen een paal reed in dessel blijkt van rudy stappers, een handelaar in tweedehands auto's die zelf aan die weg woont.

16. henkie

Full Name:
    henkie
    Weet je waar je echt voor op moet passen... Impreza's. Ik had er laatst met P.Lambo erbij een achter ons aan zitten op de A73 en die rakker zat tot 280/285 op mijn teller in mijn kielzog. Goed, die dingen zijn zwaar gechipt etc, maar we praten nog steeds over een 2.0 liter 4-cylinder turbo volgens mij.

17. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Is inderdaad om extra koellucht naar de remmen te stuwen.

18. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    klopt Henk, en met een chippie wat extra koeling enz is het natuurlijk vrij simpel en betaalbaar om er nog wat pk's uit te peuteren.

Sprintje tussen een scooby en een 355: http://nl.youtube.com/watch?v=NcQGBwo93P4&mode=related&search=

19. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    Kan me herinneren dat bij de FCN Bellissimaas rit er ook een Impreza meescheurde met de Ferrari's.
    Het verhaal ging dat ie van de KLPD zou zijn..............

20. 348holland

348holland Formula 3

21. d1ablo

d1ablo Karting

Full Name:
    Paul
    KM stand vrij hoog.... Paalsporen aan de onderkant.... Diverse "gebruiks" sporen in het interieur..

Had je deze al gezien... ?
    http://www.mobile.de/SIDF2XNQPC63YMwsn25-fCtKA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1187252870A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B50%81%40-t-vMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6B33D8600BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111272228561&

En dan nog dat prak-apparaat in Wijchen; schade auto van 57K ook te vinden op www.mobile.de. Blijft voorlopig nog wel even staan..
    En dan die tekst erbij... 1e eigenaar.. Kroymans geleverd...historie... auto is volgens mij gewoon total loss verklaard.. maakt dat niet echt meer uit lijkt me.

Het begint erop te lijken dat ik nu zo'n beetje iedere geadverteerde 550 in mijn geheugen gegrift heb staan.... En dan stuurde JazzyO me een tijdje terug ook nog zijn overzicht van 550's met bijbehorende analyses.... hoppakee nog een keer wat huiswerk erbij.
    Gisteren Alex gesproken en wellicht dat er met zijn hulp wat schot in de zaak gaat komen. Voorlopig is het bij Forza erg druk ivm de rit a.s. zaterdag.

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    +2!

Mijn broer's Delta Integrale (16v) was de eerste auto die ik reed toen ik mijn rijbewijs haalde. De schop in je kont bij 160 in IV was geweldig - was het moment dat de turbo in kwam. Hij had hem laten chippen, en het maakte een wereld van verschil. 204pk ging naar 240pk, en de turbo kwam veel lager in (rond de 3.000 toeren, denk ik).

De auto was snel op de sprint (0-100 5.4 of zo) en tussenacceleratie, sneller dan zijn andere auto, een 328GTS. Maar zodra er een beetje wind aan te pas kwam (170+) legde hij het natuurlijk af. Op Spa Francorchamps en andere circuits komen ze niet uit de verf. De wegligging is overigens fenomenaal (voor die tijd).

Ik zat toevallig ook te spelen met het idee om een Integrale te kopen naast de 550, deze week. Leuk winkelwagentje. Maar niet voor 180.000 euries!

Onno

23. henkie

Full Name:
    henkie
    Dat klopt Cor, ze hebben er minimaal 2.

24. [nbsd]wb

[nbsd]wb Formula Junior

Full Name:
    wim baljet
    Om het verhaal compleet te maken het gaat hier om de 550 van enkele pagina's terug met die wijdbeense bimbo op de kap.
    Voor degenen die hem gemist hebben....
    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=78146987

ik heb ze even gebeld en navraag gedaan...
    de 550 kan nog iets goedkoper zelfs.
    er zat echter maar een maar aan. zij hoort bij de deal. kosten eur 20.000 per maand [aan de huidige eigenaar te voldoen]
    contract is 24 maanden.
    good luck koopje nietwaar?

25. henkie

Full Name:
    henkie
    Paul, jij weet natuurlijk ook wat er loos is, maar probeer aub geen "koopje" ergens op de kop te tikken he. Ook deze mensen weten wat de prijs is voor een mooie en goede 550. Denk je dat die mensen die 20 meer vragen voor zo'n auto gek zijn ? En die worden wellicht het eerste verkocht.
    Ik zou nooit voor zoveel geld van een particulier zo'n auto kopen. Onderdelen e.d. zijn de factor 10 met bv een leuke bmw 3-serie.

Share This Page