Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 851 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Kanonne.... kan een mens dan ook niet gewoon een weekje weg gaan zonder opgezadeld te worden met 1000 posts achterstand hier op fchat? Wat een ellende zeg!!! ;)

Zwitserland was boeiend. VEEL dure auto's gezien. Heel veel zon gezien (nee, niet verzopen daar, in tegendeel, we zien er nu allebei uit alsof we 3 maanden op Aruba gebivakkeerd hebben, lang leve cabrio rijden!). Verder 430's, 599's, SLR, maar ook een lancia Zagato Hyena (http://www.autoweek.nl/classicsdata.php?id=133), en een Mercedes C311 prototype (http://br.geocities.com/capri7003/cw311.htm). Grappig, wat mensen gaan doen als ze heeeeel veel geld verdienen....

Ik ga nu even (?) lezen wat hier allemaal gebeurd is....

Hans

2. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
  3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #21253 henkie, Aug 20, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Die lijken idd erg veel op elkaar.
    Beiden nooit eerder gezien.

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Is ietsje meer dan gechipt, Henk. Compleet nieuwe computer erin, turbo zo groot dat een Scania er jaloers op zou worden (en waarschijnlijk een turbogat waar de titanic in zou verzuipen, maar goed).

Tijdens de gummen.org tunnelrun dit voorjaar reed er eentje mee met 400 pk aan boord. G** alle J****, wat was dat ding snel zeg!! Ben ik daar lekker tunneltje aan het blazen in de schipholtunnel, schrik ik me echt een ongeluk door een harde plof en PSSSSSS van een wastegate die achter me leeggeblazen wordt. En 3 seconden daarvoor was er nog niemand te zien in m'n spiegel! En om nou te zeggen dat ome Koos Spee trots om mij geweest zou zijn op dat moment wil ik ook niet beweren....

De amerikanen hebben overigens een 2.5 liter blok in hun impreza's zitten (ik heb zo'n blok op m'n vliegtuig zitten). Die tunen tot niet minder dan 800 pk!!!! Helloooooo, daar kan zelfs een CS niet aan tippen vrees ik....

Ziet er niet uit natuurlijk, dat is een ander verhaal....

Hans

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Iets anders: gaat er nog gereden worden ergens deze week? Ik heb ontwenningsverschijnselen!!!!

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Die verschijnselen even vermenigvuldigen met 8 weken en dan ben je waar ik nu ben Hans...

Deze week - nee, maar volgende week!!!!!!! YES!!!!

Onno

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    EUh.... waarom niet eigenlijk??

Oude 400i op gas bijvoorbeeld?? Dat zou best een leuke daily driver zijn toch??? ;)

Zag in Vichy (Fr) nog een mooie rode 400i uit Genève rijden. Ik ben misschien wat maf, maar ik vind dat ding dus echt een waanzinnig mooie klassebak.... (maar ach, ik rij nu in een 308GT4, ik zal wel niet helemaal 100% zijn)

9. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Hans; you ain't the only one!
    Hier nog eentje die de 400 helemaal te gek vind.

10. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    en nog één. (of 365GT4 of 412)

voorlopig heb ik me beperkt tot eentje in de schaal 1:43, maar dat zal jullie inmiddels niet meer verrassen.

11. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Vrienden, eindelijk weer terug, de Pays Plat Super Meeting komt er aan!
    Minder dan 2 weken!
    Het MOET mooi weer worden, laat het nu maar flink regenen de eerste 10 dagen!:D

12. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Wij hebben vanaf zaterdag mooi weer hier! Ik duim iedergeval mee!

13. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ik ben ook tegen de GT4 (het model, niet mijn exemplaar) aangelopen terwijl ik naar een 400 aan het kijken was.... Heb er slechts 1x in gereden, in een extreeeeeeeem slecht exemplaar. Die had ongeveer 40 seconden nodig om op de topsnelheid van 35 km/uur te komen (ik overdrijf niet). Even afgezien van de duidelijk onder-de-maat toestand van de motor viel de wegligging me ook wat tegen. Het ding is groot en zwaar, dat weet ik, maar zo voelde hij ook. M'n BMW 330 (diesel!) voelde vele, vele malen lichtvoetiger aan. En waar blijf je dan als je dieseltje lekkerder rijdt, bijna net zo goed klinkt (400 met standaard uitlaat hoor je amper), een fractie kost en vele malen handiger is.....

Met de GT4 ligt dat toch even anders. Bijna elke keer als ik met de BMW rijd heb ik wel een moment zoiets van hmmm, ik wou dat ik met de Dino was. Andersom heb ik dat nou nooit gehad....

Misschien dat de 400 er nog wel eens komt, als daily driver. Maar dan moet ik er eerst nog wel eens in eentje gereden hebben die WEL lekker rijdt en klinkt....

Hans

14. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    ik duim met je mee .....
    Voor het mooie weer dan :D:D:D

15. Beach58

Beach58 Karting

Aug 2, 2007
    64
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Het is nog lang maar hier zijn ze positief!

http://www.zoover.nl/belgie/oost_vlaanderen/gent/weer

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #21266 henkie, Aug 20, 2007
  17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #21267 henkie, Aug 20, 2007
  18. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Nog nooit gezien! Schande :eek: Wel leuk filmpje alleen waarom komen de motor geluiden er nou nooit hard uit.. is toch hetgene wat je wil horen? :confused:

19. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Misschien dat je eens met Alex moet gaan babbelen. Hij heeft er volgens mij twee staan op dit moment.

Onno

20. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Toen ik m'n 308 nog niet had, was ik eigenlijk net als jij Hans, ook op zoek naar een 400.
    Heb er ook in 1 gereden. Destijds heb ik niet echt uitgeprobeerd wat de mogelijkheden zijn van zo'n auto, maar heb toen rustig gecruised in een handgeschakelde bak. Dat ging en voelde echt wel goed.
    Net als jij zegt, een van de grootste teleurstellingen bij de test rit was het geluid. Ik had verwacht en gehoopt dat die 12 cilinder heel wat rauwer zou klinken, maar dat was dus niet zo.

Ik ben toen bij Alex geweest die ruim de tijd voor me nam en eigenlijk ben ik op basis van dat gesprek niet verder gegaan met de zoektocht. Hij adviseerde me eerder een 412 dan een 400, qua betrouwbaarheid en beschikbaarheid van onderdelen. Terwijl ik de 400 duidelijk mooier vind. HIj was heel duidelijk in onderhoudskosten; als je pech hebt, loop je daar echt op leeg.
    Aangezien ik op dat moment nog helemaal geen ervaring had met het hebben en onderhouden van een F, besloot ik in ieder geval in eerste instantie de veilige weg te nemen en voor een 308 te gaan.
    En zo is het gekomen! :)

21. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hmmm, misschien moet ik dat dan maar eens gaan doen... Het wordt sowieso wel eens tijd dat ik de befaamde Alex eens ga ontmoeten geloof ik....

@Heren: Het is prachtig weer. Is er dan echt niemand die vanavond een paar liter benzine wil laten verdampen?

@Ruud: dank voor je PM. Klinkt erg okee! Ik zal de agenda raadplegen. Dank!

@Franc: Ja, ik heb me ook meermalen laten vertellen dat het onderhoud van een 400 schrikbarend duur kan zijn. Schakelaartje van 700 euro, dat soort werk. Uitlaatje kost zo maar 6000 euro, en daar heb je dan nog geen tubie voor of zo... Maar goed, met een beetje handigheid en doorzettingsvermogen zijn onderdelen ook zelf te fabrieken/aan te passen... Wie weet.....

22. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Heb begrip: het rechter been is 2 cm langer dan het linker. Sorry, geboorte-afwijking.

23. [nbsd]wb

[nbsd]wb Formula Junior

Mar 4, 2007
    356
    beesd the netherland
    Full Name:
    wim baljet
    Originally Posted by Boink
    Wim, sommige geloven nog echt ook dat je op gas rijdt

die racties begrijp ik niet helemaal. ze zien toch dat ik aan het tanken ben.
    zoals je weet heb er een gst04 gas installatie laten installeren met een special T97 pakket voor dit soort motoren.
    de helft van de benzine tank is verwijderd en daarvoor is een speciale rechthoekig gastank [type 97FLPG7] bijgezet. achter de stoelen komt eerst de benzinetank en daarna de gastank.
    het verschil in rijden is eigenlijk niet te voelen. het is echter, volgens de leverancier, niet de bedoeling dat je op gas het volle vermogen aanspreekt. men raadt aan niet meer dan 80%. ook lange stukken op gas dienen vermeden te worden. tunneltochten met gas worden niet direct aangeraden.
    en als het fout gaat, dan ga je in iedergeval even heel snel..
    wim

24. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ja zeg... vorige week zijn we flink te keer gegaan 's avonds met een aantal auto's... maar toen was je er weer niet.
    Dit weekend komt het goed. ;)

25. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ja Duh, Henk. Elke keer als ik weg ben verzinnen jullie wat leuks!!! Lekker is dat! ;)

Share This Page