Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 854 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Haha Pterps.. hoevaak zou jij bij een Mac gespot zijn als je een F had? :cool:

2. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nadeel van met een F door de mac: je zit zo laag ten opzichte van het op Familien-wagens (SUV/F) berekende MacRaampje....

(hoe weet ik dat toch????)

3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik kom vrijwel nooit bij de Mac Ruud, alleen wanneer ik met jou, je broer, Henk en Wim op stap ben.

@ Hans, ik heb ooit erg moet lachen om een engels man die in zijn eentje bij een tolpoortje op de Franse snelweg kwam. Hij reed in een Clio V6 voorzien van prachtige rode kuipen met 4 puntsgordel. Je wilt niet weten hoe lang het duurde voordat hij een kaartje had. Gordel los, stoel naar achter, stuur omhoog, deur open, om de auto lopen, kaartje pakken, terug lopen, instappen, stoel naar voren, stuurtje omlaag, gordel vastmaken en eindelijk vertrekken!

4. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Moet je eens voorstellen hoe dat geweest zou zijn als hij een Countach had gehad!

Raampje open - oh, nee, dat is 17 vierkante cm klein. Deur open dan maar. Klats! Tegen het afdak van het tolgebouw aan. Ajjjj....

;)

Mijn ramen zijn dan wel aaaaakelig traag, ze gaan in ieder geval helemaal open.... :D

Hans

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    OK, ik had dan geen 4-puntsgordel, maar ik woonde een jaar lang in Nottingham met een Nederlandse Alfa 33 en ik kan je verzekeren dat dat geen pretje was in parkeergarages!

Onno

7. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
  8. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    En als ik een V8 wil koop ik wel een 430 Scuderia. :)

Onno

9. J & M

J & M Rookie

Apr 19, 2007
    44
    Full Name:
    Jori en Maurice
    Paulus, rij je nog die CLK of heb je een E?

Jori & Maurice

10. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #21335 henkie, Aug 22, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Heel apart... maar ikke nie beglijpen.. ? :confused:
    Testarossa V12 5.0 = 390pk
    355 V8 3.5 = 380pk en veel lichter.

Goed, de auto heeft nu een andere karakteristiek maar om daar al die moeite voor te doen ?

EDIT. Heb dit oude AMS plaatje maar weer eens bijgevoegd om te laten zien hoe snel een F355 ook al weer is.... (Frans, niet lezen) ;)
    Image Unavailable, Please Login

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    100.000 Euries nieuw! 'Tis voor niks!

Zou het misschien kunnen dat het een 512M motor is i.p.v. Testarossa? Dan heb je tenminste nog behoorlijk veel extra vermogen en koppel.

Onno

12. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Lijkt me niet zo moeilijk: Testarossa is in 1985 op de markt gekomen en daarna 2x (512TR, F512M) onder handen genomen. In de basis is de motor dus op het moment van dat artikel ongeveer 10 jaar oud. Wellicht zelfs al ouder want de 365BB, 512BB en 512BBi hadden ook al een 12-cilinder boxer, alleen weet ik niet of dat "dezelfde" motor is. Na 10 jaar (of meer) is het ontwikkelingspotentieel (mooi woord) er wel uit denk ik.

De V8 van de 355 was toendertijd ongeevenaard voor wat betreft het specifieke vermogen van 109 pk/liter én 5 kleppen per cilinder!

Gr. Martin

13. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Afgelopen Zaterdag zo'n 512M gezien bij de FCN rit. Ik vind dat echt een mooie auto! :D

14. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Mee eens! Ik wist alleen niet of het een originele was of niet. Iemand heeft me toen geleerd om naar het serienummer/VIN-nummer te kijken. Vanaf nu kan ik wel redelijk schatten of het om een echte of omgebouwde Testa betreft.

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Zo, das mannentaal! :D

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #21342 henkie, Aug 22, 2007
    Testarossa is van 1984. Het gaat ook niet om het feit dat hij in verhouding zwakker is (stand der techniek) maar om het feit wat iemand bezielt om zo'n modern F355 blok eruit te gooien.

"The name Ferrari has always been associated with performance and style. In October 1984, at the Paris Salon, the Testarossa created a sensation and was considered to be perhaps the ultimate GT car for road use. The name, of course, was derived from the earlier Testa Rossa roadsters (which in English refers to the red-topped cylinder heads). " Ik vond het bijna 20 jaar de mooiste auto ter wereld...

17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #21343 henkie, Aug 22, 2007
    Deze zocht ik nog even, in mijn ogen een wereldfoto. Ik was met Ton Visser vorig jaar de toerrit aan het doen tijdens Spa Italia toen er ineens nog een 512TR rechts van mijn ex-348tb ging staan.

18. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #21344 Hans, Aug 22, 2007
    Hmmmm, vreemd genoeg doet de 412 me niet zo veel. De 400 is nog zo heerlijk 70's. De 412 is dat kwijt. Het interieur is een en al plastic, door de kofferdeksel op te krikken is die 70's look ook wat verdwenen, terwijl ook de neus er niet mooier op is geworden...

Kijk en vergelijk....

Hans

19. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hmmmm, ik heb gerouwd om de aflevering dat de (toegegeven nep) Daytona van Sonny (compleet met Borrani's) opgeblazen werd en er zo'n plastic fantastic witte TR voor in de plaats kwam ;)

Ik weet niet wat het is, maar de 80's look doet me niet zo veel. 50's en 60's yummie (en Marnix zal het daar mee eens zijn denk ik), met de 250 GT Lusso en 250 SWB als ultieme uitingen van auto genialiteit, op niet al te grote afstand gevolgd door de rest van de 250 serie, de 275, de 330 als oude mannen auto, en de Miami Vice Daytona. Heeeeel erg mooie auto's, maar A) onbereikbaar en B) niet echt handig te rijden zoals ik met m'n speelgoed om wil gaan.

De 70's auto's vind ik zo heerlijk omdat ze zo vreselijk fout zijn. Zie mijn GT4, zie ook de 400. Op de standaard vraag die achterin de autovisie staat "wat is de meest genante auto die u ooit begeerd heeft?" wordt het kiezen tussen de GT4 en de 400. En ik begeer ze nog steeds, big time.

Voor mij zijn dit ook de laatste auto's waar je hallo tegen zegt en een kort praatje mee maakt voordat je het portier opent en instapt. Alsof je je golden retriever roept om eens lekker naar het strand te gaan om te ravotten. VOOR MIJ zijn dit de laatste auto's met een ziel. Daarna zijn het VOOR MIJ gewoon auto's. Erg fraaie auto's, erg snelle auto's ook, en erg begeerlijke auto's, maar auto's en geen makkers.

Mij is ooit gevraagd of ik m'n Dino in zou ruilen voor een 430, 599 of iets van die geest wanneer ik zometeen die jackpot van de staatsloterij win. Het antwoord is nee. Waarschijnlijk koop ik er dan wel een van die auto's BIJ, maar de Dino gaat niet weg.

Een oud collega van me had een Audi coupé uit 1980 of zo. Met een stel maten waren ze met een aantal van die auto's aan het gummen in Duitsland. Die van hem ging stuk. Leuke reisverzekering, hij een vervangende A4 gekregen. Mooie motor erin, leuke wielen. Dus de hele bups weer op pad. Hij reed die oude coupé's allemaal zoek maar zat zicht stierlijk te vervelen.

Laat mij maar werken in m'n oude makker. Dan pak ik de 599 wel om de boodschappen te doen in Parijs....

Hans
    (sorry, weinig draad in dit verhaal. Heb ik soms, dan stop ik maar niet met praten ;))

20. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter

Er zijn volgens mij maar iets van 1100 F512M's gemaakt, bij mij in de straat woonde (vroeger) een man met zo'n 512M, echt een prachtige machine! Ik heb wel eens een rondje met hem meegereden en dat heeft toen erg veel indruk gemaakt :)
    Roger kent iemand met een omgebouwde TR tot 512M, mogelijk was dat degene die afgelopen weekend aanwezig was?

21. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    #21347 RedMondialTCab, Aug 23, 2007
    Volgens mij was die omgebouwde TR ook op zandvoort aanwezig bij de rijvaardigheidstraining in mei 2007.
    Helaas zonder nummerbord (voor herkenningsdoeleinden)

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Spot de 10 verschillen - euh, de kleur? Van de buitenkant vind ik ze dezelfde presence hebben, Hans. Misschien anders als je ze in het echt ziet. Het interieur is natuurlijk wel belangrijk voor je belevenis. Ik vind je GT4 interieur echt geweldig! Dus ik kan me voorstellen dat een 412 daardoor niet aanspreekt.

Onno

23. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    #21349 Dino 208gt4, Aug 23, 2007
  24. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    #21350 Boink, Aug 23, 2007
    Volgens de RDW is het een echte M
    Voertuigsoort Personenauto
    Merk FERRARI
    Handelsbenaming F 512 M
    Kleur(en) Rood
    Brandstof Benzine
    G3 Installatie N.v.t.
    Aantal cilinders 12
    Cilinderinhoud 4943 cm3

@Hans, wat een verhaal.. al die type's e.d. merk wel dat ik nog even snel mijn F-kennis moet opschroeven voor 1 september voor de grote quiz.. Best vervelend als je pas in 87 geboren bent :eek:

Share This Page