Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 856 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #21376 henkie, Aug 23, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Fred,

Goed dat je er weer bent, vriend. Mijn verjaardag was om nog een reden speciaal. Tuurlijk wilde Paulus even over Oss, ik mag het vast niet zeggen maar ik zag daar iets glimmends in het plastic. Was voor een 328..... Wanneer?

Dat van die wegen kan ik bevestigen, niemand kan daar een auto kopen, asfalt is helemaal strak. Men gaat daar van beide zijden meer richting berm rijden als je wat harder rijdt, helemaal goed.

Gevangenis daar is geen wenkend perspectief. Nog goed gegeten. Ik denk nog met heimwee terug aan Mount Nelson, de 12 apostelen enz enz.

3. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #21378 328gts1987, Aug 23, 2007
    Belachelijk! 10,50 voor een orgineel Ferrrari onderdeel, waren alle onderdelen maar zo goedkoop. As woensdag gaat de Tubi eronder en slaat Alex mijn orginele op in de opslag zodat bij verkoop de orginele nog beschikbaar is :)

@ Onno die weg naar Luderitz heb ik 14 dg geleden nog gereden (tussen de diamanten) waar je niet mag stoppen, ook de wilde Paarden (niet Ferrari exemplaren) gezien (toch effe uitgestapt)

Ps hier wel de max van 140 aangehouden ivm kans op overstekent wild en conditie wegdek (zie foto)
    Image Unavailable, Please Login

4. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #21379 JazzyO, Aug 23, 2007
    Die diamantmijnen waren klanten van me en ik ben vaak in het Sperrgebiet geweest (Oranjemund, Elizabeth Bay, Bogenfels, Kleinzee, you name it). Als je er de volgende keer heen gaat moet je ECHT een toeristentour doen - ik kan wel een contact opduikelen. Je moet van tevoren een politievergunning aanvragen maar dan kun je het diamandgebied in onder begeleiding. Echt helemaal top.

Ik zal mensen niet teveel vervelen met foto's van Namibie maar hier zijn er een paar van die tour.

Onno

5. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #21380 Fumacher, Aug 23, 2007
    Fred,

*Goed dat je er weer bent! Ben benieuwd naar je tintje nu......maatje van mij was onlangs daar ook geweest en t leek eerder dat die op de ZON op vakantie was geweest :D Wat zijn de geasfalteerde wegen daar eindeloos laaaaang zeg!
    Ik ken jouw nummerbord ondertussen ook al herkennen. Kan het (nog) niet opnoemen, maar als ik m zie zal er geheid een belletje rinkelen (net als bij de 308) Wat een mazzel dat je niet in de gevangenis hoefde! Een collega vertelde me dat je (als smoes) ook een Bijbel op je dashboard kan leggen. t blijkt dat daar NERGENS in staat dat snel rijden verboden is en dat je je zo er ook uit kan l*llen :p (nou is mn collega wel een praatjesmaker haha)

*Was vandaag in R'dam even wat " kleding aanschaffen" (shoppen doen wij mannen niet!). Kwam daar een Steve McQueen jack tegen! Die is echt gruwelijk mooi! Net even zitten googlen en t blijkt dat hij een soortgelijk Jack eens aan had tijdens een film! (wss Le Mans)

Hij was wel een beetje buiten mn budget en aangezien ik binnenkort naar Maranello ga doe ik het even rustig aan. Maar wil m wel graag hebben.....ff sparen dan maar :D Verder hadden ze ook (longsleeve)blouses in dezelfde style.

gr

Vu

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Gave foto's Onno!

Foto's en 4 zijn de voor en na foto's voor die persoon die daar op die rots staat???? ;)

7. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Vu, iedereen die zich een beetje auto(race)liefhebber noemt moet die film gezien hebben = Klassieker!!

8. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Echt helemaal mee eens! Je weet het landschap en de atmosfeer daar goed op de foto's te zetten. Vind foto 1 en 2 echt ongelooflijk mooi. Is het daar altijd zo rustig/ levenloos?

Gr.

Vu

edit: Roel, heb m in de kast. Idd een klassieker! Evenals Papillon met hem. (alleen nix met racen te maken)

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @heren
    Waar koop ik die Mille Miglia kleding? Kan op het internet niks vinden. Thx.

10. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
  11. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Niet liever eerst toch maar die Mille Miglia Ferrari?

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nog een weekje mijnheer Wally. Dat wordt een vette colonne met Ferrari's die het land binnen komt stormen !

13. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    @ Fred: Welkom thuis! Ik zie dat je een prachtige reis hebt gemaakt en die foto's van jouw en Onno zijn geweldig, maken mij erg nieuwsgierig naar dat land. Over foto's hebben we het 1 september wel even. Gezellig dat je hier bent en niet in de cel zit :)

14. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #21390 pterps, Aug 24, 2007
    Via mijn werk heb ik deze kleding altijd goekoper in kunnen kopen, Esther heeft er ook een shirt en een handtas van. Het is een prachtige kwaliteit alleen een beetje prijzig :( Zie ook: http://www.grandprix-originals.com/shop/index.php

15. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Fred, Welkom terug !!!! gave foto's, ook van Onno .
    Je Tubi is binnen.!!!! Geweldig.
    Moeten we nu as zaterdag er rekening mee houden dat we je 7 meter meer ruimte geven ??? :D:D:D
    Ik ben benieuwd naar je sound as zaterdag. :D:D:D

16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #21392 JazzyO, Aug 24, 2007
    Bedankt voor de complimenten over de foto's - het is niet moeilijk mooie foto's in Namibie te maken. Een van mijn favoriete landen op aarde. De West Kust is een fascinerend gebied als je insiderkennis hebt en ik ben enorm bevoorrecht dat ik dat heb mee mogen maken.

Die foto's zijn genomen in Pomona, een dorpje dat sinds 1936 verlaten is. Het verhaal gaat dat toen het dal van het dorp ontdekt werd, het volle maan was en de diamanten glinsterden in het maanlicht. Tot eind jaren '90 kwam er misschien 1 persoon in de 5 jaar, als 'ie verdwaald was. Sinds De Beers (NAMDEB) een touroperator dagtochtjes laat maken komen er per tour een man of 4, zo'n twee/drie keer per week. Het huis in foto 2 is opgeknapt door De Beers en daar komen af en toe de hoge pieffen (Nicky & Jonathan Oppenheimer, Gary Ralfe en meer van dat soort mensen) een nachtje doorbrengen.

Ik heb met mijn jongere broer Harald (jullie welbekend van Deil) in 2005 een 13 daagse tour gedaan die hetzelfde was als een tour ik had georganiseerd voor mijn oudere broer in 2000. Ondanks dat ik alles al gezien had, was ik toch weer helemaal ondersteboven. Als je niet geweest bent, GAAN!

Enige nadeel aan dit land: teveel Duitsers (was een kolonie van hen). Over het algemeen heb je gelukkig weinig last van ze, er zijn niet veel strandstoelen in Namibie :)

@Hans: het is Harald die bovenop die rots (Bogenfels genaamd, weer dat Duits) staat. Er stond windkracht 6 die dag - het was verdomd gevaarlijk bovenop. Aangaande de rotsboog: de legende gaat dat iemand er met zijn vliegtuigje doorheen gevlogen is. Hij is ca. 60m hoog. Wat denk je, durf je het aan? :D:D

Een paar laatste foto's en dan weer over Ferrari's!

Onno

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mijn broer had een sportuitlaat in zijn 328 - zeer waarschijnlijk een Tubi maar weet het niet zeker. Dat ding klonk GODDELIJK!!!!

Onno

18. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Wat een landschap en dierenpracht. Prachtig!

19. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Ik heb nog net geen trui met extra lange mouwen aan :D Had dit gevonden.. ben er niet zelf naar op zoek geweest.

@Fred, welkom terug.. wat een wegen.. nu snap ik je verhaal van zoveel kilometer gemiddeld per uur.

@Onno, ik denk dat ik dat maar op mijn verlanglijstje ga zetten nu ik dat zo zie.. pff.. dat er nog zo'n mooi landschap bestaalt waar bijna geen hond komt!

20. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    [

*Was vandaag in R'dam even wat " kleding aanschaffen" (shoppen doen wij mannen niet!). Kwam daar een Steve McQueen jack tegen! Die is echt gruwelijk mooi! Net even zitten googlen en t blijkt dat hij een soortgelijk Jack eens aan had tijdens een film! (wss Le Mans)

Hij was wel een beetje buiten mn budget en aangezien ik binnenkort naar Maranello ga doe ik het even rustig aan. Maar wil m wel graag hebben.....ff sparen dan maar :D Verder hadden ze ook (longsleeve)blouses in dezelfde style.

gr

Vu[/QUOTE]

Is Porsche jas......
    Koop maar een mooie rode in Maranello...genoeg shops...

21. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
  22. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Heeeeeeeeerlijk geluidje van die F50 in de tunnel!!

23. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #21399 henkie, Aug 24, 2007
    @Hans
    In mijn meer dan fantastische boek "Ferrari 348" van Werner Schruf kom ik ook een test van AMS (10 pagina's) tegen van de '74 Dino 308gt4.
    Dit wil je vast wel eens lenen. Hier een klein voorproefje. Leuke quote: "Autobahn Schnitt ca. 165 km/h 24,8 L/100km."
    Das ist eins auf vier Hanzi ! :D

24. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    1 op 4 komt me wel bekend voor ja.

Waarmee moet ik anders die vlammen in m'n uitlaat voeden dacht je??? ;)

Maarreuh... JA GRAAG!!! Heb nog nooit een test van een GT4 gelezen geloof ik. Wel van de GTB toen deze nog splinternieuw was...

EDIT: Ik zit hier in de hangaar via een oud modempje te internetten, dus de plaatjes zijn nu pas binnen. Grappig dat ze een 208 GT4 hebben gepakt voor de interieurfoto's (zwart geanodiseerd dashboard) en dat de foto van de motor in spiegelbeeld is. Ik wou dat hij zo om was in het echt (carburateur aanzuiging aan MIJN kant).

1,80 meter is niet smal he? En 1,18 meter ook niet hoog... :D

Share This Page