Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 864 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Dolfijn
    Jij hebt een prachtexemplaar VT Joop, die heb ik WEL met eigen ogen gezien ;)

@D1ablo
    Paul, je lijkt me idd goed op de hoogte van Lambo's. Als daar echt je passie ligt dan moet je geen Ferrari kopen natuurlijk.

2. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    #21577 d1ablo, Aug 29, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hé, soortgelijke foto's had ik al op mijn laptop staan.... Kreeg ik vorig jaar doorgemaild.
    Zoals je ziet heb ik mijn Diablo archief redelijk compleet.
    Ik zocht toen (en nu) met name een Diablo 6.0 maar misschien dat dit een moeilijke missie gaat worden.
    Misschien toch het eisenpakket bijstellen ?? Die VT 5.7 van jou ziet er zeker heel goed uit !

@henkie; don't worry, die 550 Maranello staat welliswaar iets onder de Lambo op het verlanglijstje maar het vinden van een goede Diablo 6.0 is niet simpel. De 550 komt nu eenmaal meer voor in het wild en is daarom gewoon beter beschikbaar.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

3. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    #21578 dolfijn, Aug 29, 2007
  4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Fred, die tubi eronder ziet er geweldig uit jongen, ben benieuwd....
    Zo'n groot glimmend ding eronder staat super, viel van de week ook al zo goed op bij Hanzi's gt4.

5. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Wat een dag voor velen van ons lees ik alweer!!

Wij hebben met Hans even de lucht onveilig gemaakt.. Geweldig.. wolken jagen e.d. :D Hans bedankt!! :eek:

@Di@blo.. balen.. alsof het e.o.a. vuilnisbak is die je in een hoekje wegzet!

@Zanti, in de 550 geknalt? Moet waanzinnig geweest zijn :)

@Joop, prachtige bak, maar dat wist je al :)

6. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    Pardon............deze VT 5,7 is al 4 jaar van moi en niet te koop.........dr wordt wat afgeluld, ben 2e eigenaar......dus........

7. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Tja... de grijns is er nog steeds, dus dat zegt genoeg denk ik... kijken hoe het morgenochtend is :D:D:D

Maar inderdaad, waanzinnig komt aardig in de buurt, al is het een understatement.

8. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @D1ablo
    Hee Paul... ik en anderen zijn nu erg benieuwd naar je reactie, maar ik zie dat je je post ge-edited hebt. Waarschijnlijk klopte er dan ergens iets niet.

9. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Hans het was echt super tof! Echt een hele vette ervaring :D
    Nog gewonnen met een sprintje van een speedboot ook :D

10. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    #21586 Boink, Aug 29, 2007
  11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    @ Hans en de autogespot brothers: Ziet er uit als een prachtige belevenis en die foto's zijn mooi geworden hoor.

@ Paul: wat een verhaal zeg, daar kan je je toch niks bij voorstellen man dat je zo met een Diablo 6.0 omgaat is onbegrijpelijk. Ik stuur je nog even een PM met wat adresjes, mogelijk heb je er nog wat aan.

@ Fred: het ziet er in iedergeval prachtige uit, en het zal ook zeker zo mooi klinken, ik ben benieuwd.

12. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc

Mooi, mooi, mooi jongen ! Ziet er uit als precies dezelfde als ik eronder heb.
    Is de uitlaat bij jou eigenlijk wel zichtbaar? Je hebt toch een rooster ervoor zitten of laat je dat nu weg ?

13. Tukker59

Tukker59 Rookie

May 15, 2007
    38
    Hengelo
    Full Name:
    Gerard Heuker of Hoe
    Hallo Hans

Weet niet of kleine sproeiers wel helpen want volgens een test in het kerstnummer van Autovisie van 1974 is de Ferrari 308 GT4 een auto die de oliesjeiks doet glimlachen in hun baard wat betreft zijn verbruik.
    En dat in 1974 !!!!!!

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    410 superamerica series III *huil*
    275 GTS4 Spyder NART *huil*
    212 Inter Pininfarina *huil*

Maar die 308 van Franc staat ook nog altijd hoog in mijn lijst :D

15. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Ik neem dat als een geweldig kompliment van je Marnix !
    Dank je wel ! ;)

16. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Kunnen ze wel zeggen maar is niet waar. Manuma heeft een zwate FXX met de Stradale streep.
    Schumi heeft inderdaad een jaar later ook een zwarte FXX gekregen van Ferrari voor zijn afscheid van de F1. Dit is een gewonen zwarte, zonder streep, en met nummers op de zijkant. + speciale stoelen erin. Ik heb beide auto's in het echt zien rijden.

zoek op Fchat onder "manuma FXX" en je vind vele posts van hem over zijn belevenissen.

17. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    let op Franc, binnen tien jaar wordt een mooie, originele 308 GTB begeerd als vandaag de dag een mooie, originele 246 GT Dino wordt begeerd.

;)

18. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Waw, da's nog eens een interessante statement !
    Een leuk discussie punt.
    Dus ik zie graag de reacties van anderen hierop !

19. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Zal ik mn punt nog maar ns wat nader onderbouwen dan?

1. Het uiterlijk van de 308 GTB/S was destijds al direct een schot in de roos (en belangrijke voorwaarde voor de vorming van een stijlicoon). De 308 heeft het uiterlijk van de Ferrari´s met de achtcylinder middenmotor van de jaren tachtig bepaald. Het rijtje 308/328/288 GTO/F40 is één van de sterkste bloedlijnen van het ´moderne´ Ferrari.

2. Voortbordurend op punt 1 kun je inmiddels, bijna dertig jaar na dato, wel zeggen dat de 308 GTB/S in visueel opzicht weinig te lijden heeft van het verstrijken van de tijd.

3. De mensen die nu of in de komende tien jaar in de leeftijd komen dat ze hun eerste Ferrari kunnen veroorloven, zijn min of meer opgegroeid met de lijnen van de 308. Denken zij aan Ferrari, dan denken zij aan de 308 met haar karakteristieke stijlkenmerken.

4. Anders dan bij de 246 GT Dino bestaat over de 308 GTB/S geen discussie over haar ´heritage´. Het is een Ferrari en niets minder dan dat.

20. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Zoooo, het werk zit erop. Ik heb zojuist m'n carburateurs van nieuwe sproeiers voorzien, maatje kleiner dan er in zat. Proefritje gemaakt ook net. Het is niet te geloven hoe veel dat scheelt! Niet alleen ben ik (bijna) af van het geplof en gevlam (helaas), ook voelt de auto gewoon lichter. Heel gek.

Hoe dan ook, we hebben weer wat geleerd, Hoe een Weber inelkaar zit en hoe je daar de sproeiers van kan vervangen.

@Fred: Ik ben heeeeeel benieuwd naar je nieuwe geluid. Hoor dat zaterdag wel, vanaf Dordrecht.

@Bob en Onno: Helaas, ik ben uiteindelijk na nog een poosje doorwerken in de auto gesprongen en naar Rotterdam gereden. Achteraf gezien had ik misschien liever even een stukje gaan rijden (had ik ook die aanvaring met het meisje kunnen vermijden), maar goed, achteraf kijk je een koe in z'n.....

@Michel en Ruud: blij dat jullie het leuk gevonden hebben. We hadden er ook wel de perfecte dag bij uitgezocht gisteren. Vandaag was al een stuk minder leuk geweest!!

@Gerard: Ja, verbruik in een 308 GT4 is relatief. Hij KON 1:6 halen, maar ik zat nu dichter bij de 1:4 a 1:5.... We hoeven de OPEC nou ook weer niet blijer te maken dan strict noodzakelijk is he?

@Marnix: Tsja, als je een 1960's smaak hebt, dan zit je met de F's wel aan de Grote Getallen.... 1970's is wat dat betreft betaalbaarder.... Volgens Kroymans werd de GT4 ook een klassieker trouwens. Hoop dat die ook gaat profiteren van je prijsstijging-theorie!

Tik overigens eens GT4 en hou de shift 1 letter te lang vast. Doe ik steevast fout. Maar wel zeer tekenend (GT$) :D

Hans

21. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    goed punt.

Ik zou namelijk ook zeer in mijn nopjes zijn met een 365GT4 BB / 512 BBi! Goed idee, dus.

22. Tukker59

Tukker59 Rookie

May 15, 2007
    38
    Hengelo
    Full Name:
    Gerard Heuker of Hoe
    @Gerard: Ja, verbruik in een 308 GT4 is relatief. Hij KON 1:6 halen, maar ik zat nu dichter bij de 1:4 a 1:5.... We hoeven de OPEC nou ook weer niet blijer te maken dan strict noodzakelijk is he?

@Hans: Mocht je belang hebben bij een kopie van de test van de Ferrari 308 GT4 uit de autovisie van 21-12-1974 laat het maar even weten.
    Of je moet hem al hebben en/of geen belang bij hebben.
    Ook heb ik nog de Motor Klassik (7/1999) met daarin een zogenaamde kaufberatung van de 308 GT4

23. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Hoi Henkie... handig die edit knop... je moet er hier wel snel bij zijn heb ik gemerkt, die edit knop verdwijnt snel, ben ik niet gewend van andere fora.
    Ik weet niet precies welke post je bedoeld want ik edit wel vaker wat direct na het posten als het me toch niet helemaal aan staat.
    Af en toe post je bijv. in de vaart der volkeren (of beter gezegd de vaart van Ferrarichat) wel eens wat dat je achteraf beter per PM had kunnen doen....
    @Dolfijn.. PM komt eraan

24. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Kijk deze had ik dan nog niet gezien.... suuuuperauto.....
    Er zijn helaas heel veel mensen die zo'n auto intern en extern gaan verbouwen...zonde... zo origineel mogelijk houden (behalve de uitlaat dan misschien).

Share This Page