Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 925 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
  2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jep, ook Namibie en Botswana

3. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Echt?

4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Fred, nou genoeg van die kralenketting en medicijnmanverhalen... we praten hier alleen over Italie huh ;)

5. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    .

6. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  7. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ja en weer een klein beetje reclame voor de autogespotboys ;)

8. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Met alle fotografen hier dacht ik dat er wellicht interesse is in een circulaire polarisatiefilter die ik te koop heb (Henk, als verkoop hier niet toegestaan is, mag je deze post verwijderen). Het gaat om een B+W filter van 52mm, nooit gebruikt in doosje. PM voor interesse.

Groeten, Peter

9. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    he das lache man.
    die man van Petrolhead wordt trouwens de nieuwe hoofd redactuur van Quote! das een best joppie

10. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter

Ik zag Jort vanmiddag nog rijden in een Maserati Quattroporte tussen weesp en Nigtevecht.

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Helaas Peter, ik heb 58 diameter op beide lenzen.

12. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik 58 en 67 mm.......

13. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Zo, ik ben weer wakker. Kunnen we eens foto's gaan uitzoeken.

14. Rob360

Rob360 Karting

Apr 22, 2006
    89
    Druten
    Full Name:
    Rob van Haaren
    Een draaikolk in je tank!

Wat we zien is dat alle automerken zich begeven in de 'duurzame' technieken:
    De Hybride Prius,
    waterstof (brandstofcel) CUTE-bussen Amsterdam,
    waterstof (verbrandingsmotor) BMW hydrogen 7-serie,
    Full Electric Lotus Tesla,
    Biodiesel,
    aardgas, etc.

Wat zouden jullie ervan vinden als ook Ferrari met een model kwam? en zou je dan liever een hybride Ferrari of een Ferrari in één van die andere vormen zien?

Graag jullie reactie!

Groetjes Rob

15. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Als het geluid hetzelfde blijft, maakt het mij niet uit. Ik zag ooit (alweer een hele tijd geleden) dat men een Opel Corsa had voorzien van een techniek die het geluid van de Corsa met antigeluid teniet deed en er voor in de plaats het geluid van een Porsche 956 produceerde (geheel gekoppeld aan toerental etc.). Dat zou leuk zijn.

16. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik zou gemengde gevoelens hebben bij een Ferrari met dergelijk kunstmatig geproduceerd geluid. Ik snap dat ook bij de hedendaagse Ferrari´s wel sprake is van het engineeren van geluid, maar er moet naar mijn idee wel een zeker verband blijven bestaan tussen de mechanische constructie van de motor en het geluid.

17. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar

Dan geen Hybride. Op Goodwood reden courtesy cars rond om vips op en af te halen (Lexus SUV Hybride) en die hoor je helemaal niet (hooguit een licht zoemend geluid). Niet ongevaarlijk overigens.

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ja, lekker he?

I.p.v. krampachtig te gaan doen over een paar Ferrari's die weinig kilometers maken zou de westerse wereld eens moeten kijken naar de miljoenen (!!) auto's die ieder jaar naar Afrika, Oost Europa, Zuid Amerika en Azie verscheept worden. Plaatsen waar ze nog nooit gehoord hebben van APKs, milieu en dergelijke. Als de trend zo doorzet rijdt over 20 jaar iedereen in Europa met zonne-energie terwijl ze in Afrika lekker in onze oude Ferraris blazen...

Sorry - ik klink nu als een enorm botte mijnbouwer maar je moet verantwoord met het milieu omgaan. Dat betekent dat je het probleem wilt oplossen, niet een doekje voor het bloeden aanbiedt om je geweten te sussen (en dat is de Prius en dergelijke oplossingen - niets anders). Het keiharde feit is dat milieubewust bezig zijn een luxe probleem is dat de gemiddelde persoon op deze aardkloot zich niet kan veroorloven. In Nederland kun je je dan druk gaan maken over 130g/km maar dat is natuurlijk dweilen met de dam open.

OK - wat mij betreft gaan we het nu ergens anders over hebben.

Onno

19. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Dat viel me bij een F50 bij lage toeren al een beetje tegen. Tot dat ie de registers opentrekt. Dan is het genieten natuurlijk. Enfin, geen hybride dus.

20. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Ferrari in A1GP en biobrandstof

Bron: www.dutcha1gp.nl

A1GP en Ferrari, een win-win combinatie.

Een paar dagen geleden maakten A1GP en Ferrari S.P.A. bekend dat zij de komende zes jaar samen zullen werken.
    Ferrari gaat de motoren leveren, alsmede het chassis ontwerpen voor de nieuwe A1GP bolide die gebruikt zal gaan worden vanaf het vierde seizoen, dat begint in de herfst van 2008.

Was het de verschijning van Michael Schumacher op het einde bal in London in mei? Was het toch de aanwezigheid van Stefano Domenicali tijdens de tests op Silverstone in augustus? In ieder geval is het contact tussen Ferrari en A1GP ergens tussen deze twee gebeurtenissen tot stand gekomen. En laten we eerlijk zijn, zonder deze tekenen zou de coup als een volledige donderslag bij heldere hemel zijn gekomen.

A1GP heeft namelijk iets voor elkaar gekregen wat geen andere race serie kon: het grote Ferrari interesseren. Champcars kreeg dit niet voor elkaar, Indycar ook niet, en de Japanse super GT series al helemaal niet. Maar wat heeft A1GP dan dat deze andere series niet hebben ? Waarom is Ferrari geïnteresseerd in de A1GP?

Misschien is een kleine introductie van de A1GP op zijn plek. In 2003 bedacht Sjeik Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum een concept voor een race serie waarin landen tegen elkaar zouden strijden. Omdat dit een oneerlijk voordeel zou betekenen voor landen met een lange autosport traditie, is er besloten om alle landen dezelfde wagen te leveren, met alle onderdelen gelijk voor iedereen. Door zo de ongelijkheid uit te sluiten komt het dus aan op de coureur en zijn team om zo hard mogelijk te gaan. Hierdoor kon hij landen voor het concept interesseren die anders nooit een raceteam geïnitieerd zouden hebben. Landen als Pakistan, Libanon, India en China waren als eerste erbij om zich in te schrijven.

Natuurlijk heeft de serie enige moeilijke momenten gekend in zijn korte bestaan. Mensen verwachten nu eenmaal dat alles vlekkeloos loopt, maar ter vergelijking: ook in andere series, die al veel langer bestaan, worden wel eens blunders begaan. Zelfs in de Formule 1.

En toch ziet Ferrari die dingen die de A1GP uniek maken. Ze krijgen een voet tussen de deur in landen als China en India, landen met een enorme economische groei, zonder dat ze het risico hoeven te lopen om een coureur uit een van die landen in te zetten in hun Formule 1 team.

Vrijwel zeker krijgt Ferrari ook inzagen in het concept ‘Greener racing’. A1GP heeft hun motorenleverancier Zytek de opdracht te geven om te onderzoeken of hun motoren eventueel ook geheel of gedeeltelijk op bio-ethanol zouden kunnen lopen.

Hoewel de gemiddelde Ferrariklant er waarschijnlijk weinig om geeft om milieuvriendelijker te rijden, zullen wellicht in de toekomst diverse overheden het mensen verplichten om op biobrandstof te rijden. Immers, er is een limiet aan de hoeveelheid fossiele brandstoffen die er zijn.

Ferrari derhalve krijgt nu zelfs betaald om onderzoek te doen naar biobrandstoffen.

En Ferrari krijgt ineens een groot coureurspotentiëel. Het kan nu zo’n vijfentwintig coureurs onder gelijke omstandigheden bekijken zonder dat het ze al te veel geld kost, en dit potentieel zal nog stijgen met de komst van de A2GP serie, die later geïntroduceerd gaat worden.

Als laatste krijgt het nog iets heel belangrijks: de harten van vele fans. Net als nationale voetbal, hockey of cricket teams raakt ook A1GP mensen op een plek waar een normaal raceteam nauwelijks komt. Wie al eens een A1GP race meegemaakt heeft weet waar ik het over heb.

En A1GP dan? Raken die niet een hoop geld kwijt? Wat krijgen zij ervoor terug?

Welnu, als eerste natuurlijk het feit dat alle Ferrari fans nu wel geïnteresseerd zullen worden in de serie. Misschien jammer dat het een naam als Ferrari daarvoor nodig heeft, want de serie op zichzelf is goed genoeg om eigenlijk zonder te kunnen.

Ten tweede weet de hele financiële wereld dat Ferrari niet zomaar met iedereen in zee gaat. In het verleden waren er nog wel eens berichten dat het heel slecht zou gaan met A1GP financieel gezien, maar een deal met de Italianen laat aan iedereen zien: het zit wel snor met de financiën en de toekomst van de ‘World Cup of Motorsport’.

Alle tot nu toe verkochte franchises zullen zomaar in waarde vermeerderen, en coureurs zullen wellicht ook makkelijker de stap maken om een tijdje A1GP te rijden, als het feit dat men kan rijden voor hun land al niet genoeg motivatie is.

En met een steigerend paard op de neus van je bolide zal het ook makkelijker zijn om sponsors te vinden voor de diverse teams afzonderlijk alsmede de serie zelf als geheel.

Als laatste zijn vijfentwintig of meer Ferraris natuurlijk ook aantrekkelijk als je toevallig een circuit hebt en je wil wat races houden. Het zal A1GP minder moeite kosten dan voorheen om circuits te vinden die races willen organiseren.

De Chinezen vervloeken mensen met: “moge je leven in interessante tijden” maar als nuchtere Hollander zie ik dat nou niet meteen als een verwensing. De tijden worden interessant! En hoe!
    RichardRenes op 14-10-2007 23:43:31

21. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Man naar mijn hart:)
    Helemaal met je eens Onno.
    Ik begrijp ook dat er iets moet gebeuren maar dan zal het globaal aangepakt moeten worden. Die ene spaarlamp van mij zal de wereld niet gaan redden vrees ik.

22. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Geen nood! Ferrari's zullen er altijd zijn, maar wie weet rijden ze op:
    (van realistisch naar grappig...:D)
    gas
    methanol
    biodiesel
    waterstof
    zonne-energie
    nucleair afval
    schapenvet
    mest
    nog ideeen?

23. Ferrari Fan Holland

Ferrari Fan Holland Formula Junior

Jun 29, 2007
    389
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Hoe kan het zijn dat een nieuwe gebruiker niet op het forum kan posten met z'n account? Hij kan op zijn eigen computer thuis heel de site niet eens zien. Heb al een mail gestuurd naar beheerder via contact us. Alvast bedankt..

24. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
  25. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Felipe Massa krijgt contractverlenging. Aan de vooravond van zijn thuisrace heeft Ferrari bevestigd dat de Braziliaan tot en met 2010 bij de Italiaanse renstal zal blijven. Massa was dit jaar de eerste van de vier titelkandidaten die moest afhaken in de strijd om het wereldkampioenschap.

Massa is de afgelopen twee seizoenen opgebloeid bij Ferrari. Hij maakt in 2002 zijn debuut bij het team van Sauber en kreeg al snel de reputatie van brokkenpiloot. Een jaartje testen bij Ferrari deed wonderen en in 2006 mocht hij naast Michael Schumacher instappen bij de Scuderia. Het begin was wat onwennig, maar al snel ontwikkelde Massa zich tot een loyale teamgenoot van de Duitser. In Turkije won hij zijn eerste Grand Prix en in Brazilië deed hij wat Rubens Barrichello in zes seizoenen bij Ferrari niet was gelukt. In dominante stijl won hij zijn thuisrace.

Nu duidelijk is geworden dat Massa voorlopig nog wel even bij Ferrari blijft, zal er ook wat meer rust in het team komen. Massa haakt dit seizoen weliswaar als eerste af in de titelstrijd, maar Ferrari heeft genoeg vertrouwen in zijn kunnen. Het zal zijn zelfvertrouwen goed doen, zo vlak voor de Grand Prix van Brazilië, waar hij in dienst zal rijden van Kimi Raikkonen, die nog een kans heeft op het kampioenschap.

Bron: F1Racing.nl

Share This Page