Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 942 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dit is inderdaad een zeer indrukwekkend rijtje! Heb je nog meer beelden?

@ Onno: kan ik dan een kamer bij je huren?

@ Henk, Vu en Dirk: prachtige foto's, meer?

2. Marcello

Marcello Formula 3

Sep 6, 2004
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Marcel Wallenburg
    Die grijze Ferrari met #20 is een 250 Europa (Lampredi motor, met extra lange motorkap), niet te verwarren met de 250 Europa GT (Colombo motor), iets kortere motorkap. Wat bij deze opvalt zijn de achterzijruitjes, dat hebben er maar een paar, erg exclusief dus!

Thanks 4 da pics!

3. Marcello

Marcello Formula 3

Sep 6, 2004
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Marcel Wallenburg
    Hey Peter,
    ik zou toch zweren dat ik hier al wat 60 jaar Ferrari foto's uit Italia had gepost,
    maar ik kan ze niet terugvinden.
    Dan zal ik maar eens een mooie nieuwe thread gaan maken om de wintermaanden mee door te komen.

later!

4. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Zou ik echt enorm waarderen, hoe meer details in tekst erbij hoe beter.

5. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

@Hans : Mazzelaar!! gaaf ding die Z8. Cool retro-stuur ook.

Foto's van Modena zijn ook gaaf. Op die straat heb ik ook rondgelopen 2 jaar geleden. En eigenlijk hebben we half Modena 3 keer gezien, want we waren ozne auto kwijt. :) Geparkeerd bij een mega-gebouw van het rode kruis, maar niemand (ook geen taxi-chauffeur) die wist wat "Il croce rosso" was en ze wilden ons naar het ziekenhuis brengen.
    Daardoor kwamen we te laat in St Aagate en was het museum/fabriek al dicht!! AAARRGGHH!!! Maar wel een goede reden om nog eens terug te gaan. :)

Foto's van Dirk zijn ook gaaf ja! Die Alfa Sprint Speciale, die 250 Europa idd en natuurlijk de duurste van allemaal die Jaguar XK SS!! Als het een echte was dan.

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Weer iemand bekeerd :D

Hij rijdt ook errug lekker kan ik je melden....

7. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    :D

Ja, ik moet ook zeggen dat ik mezelf helemaal paars geknepen heb daar. Nee, ik droom niet, dit is echt. JACKPOT!!!! Echt een super vakantie gehad zo. Ik zal het wel verdiend hebben of zo... :D

8. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik moet weer eens met je auto (mee?)rijden, Hans. De laatste keer dat ik in je auto zat had je de ophanging nog niet gecorrigeerd. Ben benieuwd hoe 'ie nu rijdt. Oh, enne: welkom terug.

@Peter: 'Tuurlijk! Ik zorg dat we een balkonnetje hebben met uitzicht, en de Barolo staat klaar.

@Fu & Henkie: zwijmel!! Er is een (kleine) kans dat ik een Scuderia zou kunnen kopen over niet al te lange tijd, als de goudprijs blijft doen wat 'ie doet (d.i. stijgen), maar ik blijf kriebels houden naar iets klassieks.

Dit bijvoorbeeld: http://www.mariobernardi.de/mario-bernardi/english/cars-for-sale/ferrari/1970-330-gtc-detail-3/index.htm

Wat een plaatje! Of deze: http://www.anamera.com/en/detail/car/5081/index.html?no_cache=1&tx_anamerashowroom_pi1%5Bpointer%5D=-2&tx_anamerashowroom_pi1%5BFILTER%5D%5Bmake%5D=5&tx_anamerashowroom_pi1%5BFILTER%5D%5Bmodel%5D=477&tx_anamerashowroom_pi1%5BRET%5D=144&tx_anamerashowroom_pi1%5BMODE%5D=make

Maar dan denk ik weer, dit was eigenlijk mijn jongens droom: http://www.anamera.com/en/detail/car/7953/index.html?no_cache=1&tx_anamerashowroom_pi1%5Bpointer%5D=-2&tx_anamerashowroom_pi1%5BFILTER%5D%5Bmake%5D=5&tx_anamerashowroom_pi1%5BFILTER%5D%5Bmodel%5D=495&tx_anamerashowroom_pi1%5BMODE%5D=make&tx_anamerashowroom_pi1%5BRET%5D=144

Ach ja. Eerst maar weer eens geld verdienen...

Onno

9. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Wat een heerlijk leven heeft Dirk Marbella, elke dag warm en dan ook nog eens af en toe van die uitstapjes naar Ascari circuit..

@Marcello, wist niet dat er zoveel CS's waren! Die witte is echt mooi! ( Net als die witte dino :eek: )

10. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Ha Ruud & de andere F vrienden,

Ik woon nu dik 5 jaar in Andalucie en heb er idd nog geen minuut spijt van gehad. Wel spijt dat ik zolang gewacht heb om te verkassen.
    Maar ja, er moet wel brood op de plank natuurlijk, dus eerst werken, daarna genieten.
    Vandaar dat ik zolang rond de hut bleef ( BE & NL )
    Ik wist natuurlijk al jaren van het bestaan van Ascari maar was er tot over enkele maanden nog nooit geweest. Je komt er haast niet binnen.
    Ze verkopen hier tickets voor 1 dagje Ascari aan 1650 euro per stuk. Dan mag je op het circuit en koffie met croissantje is gratis.

Daar was ik dus veel te nuchter voor :) (ons is af en toe zunig)

Ondertussen kwam ik op Nikki Beach een leuke gezellige bourgondische Hollander tegen met kortgeschoren kop om niet te zeggen kaal en daar hebben we menig weekendje mee doorgezakt.
    Ik als beleefde Belg vraag in principe nooit wat iemand doet voor de kost, waar hij of zij woont etc....dus het was gewoon een borrelmaat zeg maar. Tot enkele maanden geleden tussen pot en pint toch even werd gevraagd, wat doe jij dan buiten lunchen op Nikki Beach ?
    Ikke : Nou ja...beetje wat op internet...etc...
    Hij : Ik heb een race-circuitje in me achtertuin en daar speel ik af en toe mee.
    Zit ik verdomme de halve zomer met de eigenaar te zuipen in't weekend en door de weeks te dromen om eens naar Ascari te gaan :confused:
    Nou, dat heeft dus geen 2 dagen geduurd of ik stond in Ronda.... Yoehoe ! Anybody home ? :D

Ook bij de F club krijgen we nu regelmatig (gratis) toegang zowel om te racen als voor andere evenementen.

Conclusie : Wat je hebt is niet belangrijk, wie je kent des te meer. En kale vrienden zijn per definitie leuk ( he Henk )

Warme groeten van uit de Rimboe

Dirk/Marbella

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Hans
    Je hebt echt een wereldtrip gemaakt, ik zou er graag nog meer plaatjes van willen zien, desnoods over de mail..

@heren...
    Morgen is het droog weer, dit in tegenstelling tot zondag wanneer er een ommekeer komt.
    Dus.. gaan we morgen nog een stukje rijden? Ik moet ook nog even naar Forza, wellicht leuk om te combineren? Ik lees het wel..

12. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #23537 Hans, Oct 26, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    AMEN

:D

@onno: Je bent van harte welkom om nog eens een stukje te sturen. Maar dat weet je....

Hans
    Image Unavailable, Please Login

13. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    @heren...
    Morgen is het droog weer, dit in tegenstelling tot zondag wanneer er een ommekeer komt.
    Dus.. gaan we morgen nog een stukje rijden? Ik moet ook nog even naar Forza, wellicht leuk om te combineren? Ik lees het wel..[/QUOTE]

tja,...goed idee, maar heb niet de tijd...Sinterklaas komt er weer aan dus op pad voor de kleine.

Heb nieuwe sloffen onder de F gelegd..was nodig

Zoals je mischien weet liggen er onder mijn F Conti sport onder ipv Pirelli.
    Deze hebben velgbeschermers en staan een stukje naar buiten( mooi optisch)
    Verder supergrip ook bij nat weer...(vraag maar aan Alex morgen:))

Groeten

Frans

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    tja,...goed idee, maar heb niet de tijd...Sinterklaas komt er weer aan dus op pad voor de kleine.

Heb nieuwe sloffen onder de F gelegd..was nodig

Zoals je misschien weet liggen er onder mijn F Conti sport onder ipv Pirelli.
    Deze hebben velgbeschermers en staan een stukje naar buiten( mooi optisch)
    Verder supergrip ook bij nat weer...(vraag maar aan Alex morgen:))
    Groeten
    Frans[/QUOTE]

Voor mijn auto wordt het ook steeds lastiger om banden te krijgen.
    Achter ligt 275/40 18 en alhoewel dit naar de huidige 19" en 20" maatstaven zeker niet plat te noemen is ligt deze maat wel onder verkooptoppers als de zwaardere X5 / Cayenne en bmw 7 serie. Pirelli's zijn al helemaal niet leverbaar en Bridgestone heeft steeds vaker ook alleen maar de W (=270Vmax) in voorraad. En dan vaak nog run flat's ook die bijna 4kg meer per band wegen. (heb ze nl. zelf...).
    Alleen Dunlop 9000SP is goed leverbaar in de Y specificatie (Vmax300) maar die ligt nergens standaard onder (ontwerp 2001).

15. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Dat is de Tour Espana/Portugal. Vergelijkbaar met de Tour Auto (volgens mij dezelfde organisatie ook). Die weten wel hoe een tour te organiseren en daar komen inderdaad mooie klassiekers op af zoals de Porsche.

16. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Op www.reifen.de:

Unser Angebot für 275/40 R18 ZR Sommerreifen

Falken
    Sommerreifen FK-452
    275/40 ZR18 99Y mit Felgenschutz Listenpreis*: 227,90 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 196,90 EUR

Dunlop
    Sommerreifen SP SPORT 9000
    275/40 R18 99Y mit Felgenschutz, M0, BSW, A Listenpreis*: 461,00 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 198,00 EUR

Michelin
    Sommerreifen Pilot SPORT PS2
    275/40 ZR18 99Y mit Felgenschutzleiste Listenpreis*: 417,50 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 317,50 EUR

Bridgestone
    Sommerreifen Potenza RE 040 RFT
    275/40 R18 99W runflat, BSW, SZ Listenpreis*: 488,00 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 344,20 EUR

Reifen mit Notlaufeigenschaft

Kumho
    Sommerreifen ECSTA SPT KU31
    275/40 R18 99W BSW NEU Listenpreis*: 287,80 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 214,70 EUR

Uniroyal
    Sommerreifen RainSport 1
    275/40 ZR18 99W mit Felgenrippe Listenpreis*: 370,50 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 226,40 EUR

Dunlop
    Sommerreifen SP SPORT 01
    275/40 R18 99Y mit Felgenschutz, J Auslauf Listenpreis*: 443,50 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 263,60 EUR

Yokohama
    Sommerreifen Advan Sport
    275/40 ZR18 103Y RF BW, RPB Listenpreis*: 362,00 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 271,20 EUR

Bridgestone
    Sommerreifen Potenza RE 050 A RFT
    275/40 R18 99W runflat, BSW, CZ Listenpreis*: 515,00 EUR

bei ReifenDirekt.de nur 363,10 EUR

Reifen mit Notlaufeigenschaft

Die Preise gelten (wenn nicht anders erwähnt) pro Stück und sind inkl. MwSt und Versandkosten innerhalb Deutschlands.
    Die Preise bzw. Shops für andere Länder finden Sie hier.

17. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ik heb niet zo idioot veel foto's gemaakt Henk. Had eigenlijk gewoon meer zin om met m'n kop in de zon te zitten dan om met een fototoestel rond te sjouwen. Ik neem m'n laptop wel mee, een volgende keer.

Weet nog niet of ik morgen mee kan. Wellicht dat Ivon en ik nog even een weekendje op pad gaan samen. Ik laat het je wel even weten.

Gr

Hans

18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hans.. dit is dezelfde als autobandenmarkt.com. Daar kijk ik elke 2 weken wel een keer op.

Falken, Kumho etc hebben nou niet echt de rijeigenschappen die ik wil.
    Die allerlaatste Bridgestone's heb ik er op liggen. RFT run flat en max. 270. Met 80% profiel erop gekocht voor EUR 60,00 per stuk in een boerenschuur van met banden in de buurt van Oisterwijk.

19. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    En die Michelin Pilot Sport 2 dan? Hoor daar een hoop goeie verhalen over...

En die 60 euro kan je niet wakker van liggen nee. Prima deal!!! :)

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Tja Hans, dan zou ik eigenlijk 4 banden tegelijk moeten kopen.. met 2 merken rondrijden staat ook zo goedkoop.
    De Pirelli's zero rossa en Bridgestone Potenza RE050A komen uit alle testen als beste naar voren (als droogweereigenschappen het zwaarste mogen wegen).

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #23546 henkie, Oct 26, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  22. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

http://www.anamera.com/en/detail/car/7953/index.html?no_cache=1&tx_anamerashowroom_pi1%5Bpointer%5D=-2&tx_anamerashowroom_pi1%5BFILTER%5D%5Bmake%5D=5&tx_anamerashowroom_pi1%5BFILTER%5D%5Bmodel%5D=495&tx_anamerashowroom_pi1%5BMODE%5D=make&tx_anamerashowroom_pi1%5BRET%5D=144

@Onno : die 365 BB is wel heel erg gaaf zeg!! Helemaal perfect met die stoffen stoelen etc.
    100% droomauto en nu eigenlijk nog niet te duur. (vergeleken met de huidige prijzen van 250 en 275 Ferrari's dan he?)

@Henkie : Mooie foto! Maar ik zie al de 250 Cabriolet van Jan Steutel staan zo te zien. Die zal er dus vast niet meer staan. :)
    Geen verkeerd uitzicht als je dat de hele dag kunt bekijken!

23. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    kikke foto,s zonde dat die witte verloren is gegaan.

24. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Klopt, en ze worden snel meer waard - sneller dan 512BB(i) in ieder geval, maar ook die wordt meer waard. Zo wordt het wel ERG moeilijk een reden te vinden er niet een te kopen! :)

De verschillen tussen de 512 en 365 Boxer vind ik trouwens lastig af te wegen. Ik vind de mistlampen, gele lamplenzen voor, twee paar ronde lichten achter, en de uitlaten op deze 512 mooier dan op de 365:

http://www.mariobernardi.de/mario-bernardi/english/cars-for-sale/ferrari/1981-512-bbi-detail/index.htm

Maar daarentegen is de 365 rauwer, heeft meer pks, is carburateur, en de korte overhang over de achterwielen is ook erg fraai. Toch maar een 365! Ik moet altijd denken aan een special over Ferrari-eigenaren die ik 15 jaar geleden gezien heb. De quote van een Boxer eigenaar: "It's got 350 bhp. 250 to go fast, and 100 to scare you ****less!". Klopt trouwens niet, want ze hebben 380, 360 en 340 pk, maar goed, het zij hem vergeven!

Onno

25. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Paulus...

CS al verkocht?

Nog zoekende voor nieuw speelgoed?

430 ?

Frans

Share This Page