Laat ik dat maar niet doen, ben hier net nieuw (zie naam) en heb het maken van een topic nog niet helemaal door. Wij hebben 2 Maserati's maar ik ben ook groot Ferrari liefhebber, vandaar dat ik mij hier heb aangemeld om wat mee te lezen en te discussieren met ferrari rijdend Nederland/Belgie..
Maserati? Ben benieuwd welke, plaatjes? Ben zelf erg gek op de 4-porte (IV), wil er ooit nog eens 1 in een rij zetten. Er staat op dit moment een mooie bij Eberlein in Duitsland. Mijn vader had ooit 430's, prachtig bescheiden in die tijd, ongeinteresseerden onderscheidden ze nauwelijks van bleubirds (ook prachtige auto's hoor Peter). Mijn F stond oorspronkelijk bij Franco, niet geheel onbekend in Maserland geloof ik. Onze Christiaan hier sleutelt naast zijn opleiding aan Masers in Numansdorp.
Wij hebben een Ghibli en een 222. Ook nog naar een Qp evolutione v8 gekeken van Helfferich (ookwel bekend in Ferrari kringen) erg mooi exemplaar maar helaas een automaat. En omdat het auto's zijn om in het weekend mee te touren hebben we geen 4 deuren nodig vandaar de Ghibli (ook gekocht bij Helfferich). En die is nog wat sportiever qua wegligging ten opzichte van de Qp IV. 430's zijn ook mooie auto's eigenlijk het vierdeurs model van de 222 die buiten Italië is geleverd. Sowieso vallen de biturbo modellen niet erg op, de ghibli iets meer dan de 222 maar er zijn weinig mensen die ze herkennen. Franco is inderdaad een bekende naam hoewel ik Nicky iets beter ken dan hemzelf. Heeft altijd wel mooie auto's staan zowel Maserati als Ferrari, hij heeft zelf een Ferrari 330 geloof ik, mooi exemplaar. Hier dan maar even wat plaatjes. De 222 op de brug in het oude pand van Hessing: En de Ghibli: En om het even bij Ferrari te houden maar het interieur met een F355 op de achtergrond.
Welkom hier nieuw, prachtig wagenpark hebben jullie, ik zie hier in Zwolle bijna dagelijks een Ghibli rijden, wat een heerlijke ingetogen auto is dat toch, zoals Gijs reeds melde, de meeste mensen hebben niet door hoe bijzonder zo'n auto is. Een blik onder de motor kapt zegt wel genoeg
Fraai!!! Is dat standaard joh, met die Aeroquip slangen (met die RVS mantels eromheen)? Fraai!!! Hoe dan ook, welkom hier! Ik ben van plan om ZONDAG naar Houten te komen. Hoe laat gaat iedereen???? Gr Hans
Welkom nieuweling. Mooie Ghibli, altijd al een erg mooie auto gevonden. Maar een nieuwe QP is voor mij toch het sublieme op Maser gebied. Net als Gijs wil ik die een keer op mijn oprit hebben staan.
Ik ga zaterdag en als het redelijk tot mooi weer is, haal ik de 308 nog een keer van stal. Verzamelen we ergens ? Beetje vroeg daar aankomen? Dan kunnen we tenminste ook mooi voor de deur parkeren.
Bedankt Peter is inderdaad een onopvallende auto al hebben we met de ghibli al vaker dat er mensen omgekeerd in hun auto zitten bij de 222 word je alleen door kenners opgemerkt. Maar met 306pk (ghibli) en 225pk(222) willen ze wel aardig vooruit. Het is helemaal origineel Hans de Italiaanen hadden wel door hoe ze een mooie motor in elkaar schroeven. Alles aan de auto is origineel en de hele historie zit erbij dat is ookwel fijn bij zo'n auto. Zo'n nieuwe Qp is inderdaad ook erg mooi maar dat is echt een auto om elke dag in te rijden en met zijn 5m lengte wordt het ook een probleem in onze garage. Wel een prachtige geluid heeft die auto ook. Maar als nieuwe maserati zou ik toch graag een gran sport willen met ombouw naar de achterlichten van de 3200gt. En ook de Ferrari 365 gtc 4 staat wel hoog op de verlanglijst. Allen bedankt voor de ontvangst hier op het forum. Wij proberen ook zaterdag naar houten te komen als het mooi weer is. Groeten Xantijn
Ok, we gaan het gewoon heel makkelijk doen, ik ga zaterdag EN zondag. Ik woon er nl. maar 18km vandaan. Maar wellicht moeten we qua groepsverband de zondag nemen ? Zaterdag 50% kans op neerslag en zondag 20%. Vrijdag wordt het helemaal superweer, tot 16 graden en 20% kans op neerslag... dus vrijdagmiddag vrij en.......?
Xantijn, Dank! Prachtige plaatjes. Zo'n ghibli vind ik ook helemaal goed. Ze lijkt net uit de doos zo onberispelijk ziet het eruit, prachtig als er goed gezorgd wordt voor een auto. Kleuren ook helemaal top. Bij mij een straat verder woonde iemand met een cup-versie, hij wees me daar fijntjes op, zijn inderdaad bijzonder (x2 in waarde zag ik ook). Ben ook wel benieuwd waarom er nog een 222 naast. Die had je waarschijnlijk al? @Roel Mijn voorkeur gaat uit naar de voorlaatste serie 4-porte (serie 4), prachtige wigvorm geweldig interieur. Je weet ik heb een voorliefde voor auto's van eind jaren 80/jaren 90. Tuurlijk kan ik ook wennen aan het laatste model, heb nog een paar exemplaren bewonderd op de IAA. gr., Gijs
Gijs, Geen dank. We hebben ook lang gezocht naar een goed exemplaar dat is wel belangrijk bij zo'n auto. We hebben ook naar een cup gekeken die jij noemt, maar helaas zijn de meeste een beetje afgeragd en had de auto schade gehad. Dus uiteindelijk bij deze uitgekomen, nog in de eerste lak, twee eigenaren gehad in Italie, goed onderhouden (Candini) allemaal erg betrouwbaar. De cup is inderdaad een stuk zeldzamer zijn er volgens mij 86 van gemaakt tegenover 1100 ghibli's. Was het een zilvergrijze cup of een zwarte in jouw straat? De 222 hadden we inderdaad al een tijd, ze staat te koop voor een liefhebber. Is wel een compleet andere auto op het gebied van rijden hij lijkt erg snel om de de turbo's er heel onverwachts inkomen. Maar het probleem is dat die auto's tegenwoordig zo weinig opbrengen dat de onderhoudskosten hoger zijn dan de aanschaf en dat iedereen ze kan kopen. In onderdelen brengt ze wel veel meer op maar daarvoor is de 222 veel te goed. En we hebben graag dat een liefhebber de auto koopt en niet dat iemand de auto koopt om maar Maserati te rijden en de auto verder laat wegkwijnen. Anders stallen we de auto zoals nu en hopen dat de prijzen wat bijtrekken en het is geen straf om erin te mogen rijden. Maar 5 auto's is wel wat teveel van het goede, hopen dat er snel een liefhebber/liefhebster zich aanbied. Groeten Xantijn
Als liefhebber van jaren 80/90 ben ik benieuwd wat je van de volgende auto vindt. Ik vind hem echt geweldig, 326 pk V8. Echt een wolf in schaapskleren. (aanbieder heeft ook nog een 550 Maranello te koop staan met 33.000 km) http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/mercedes-benz/117874596-mercedes-e-500-limited-w124-origineel-123-000-km-500e-e500.html%3Freturn%3DeJwtjFsKgzAQRfci6Gc0RmibEIrdSdAUg3kMmQRKS%252Ffekfp3ztx7x0guP04OCiWfrrJBa%252FKyqa0UkH2%252FJ7CRBZP3At6Ygiz6%252Fl9hsMH95TXvVtQltWLmrXhURyD4JMbbhdQX0rcDQnyueJbguA4EgYI51mCzW0gTHuuxA6h66KrT56NGfX95RjMr%26df%3D1%26fta%3DeNo9kF1uwyAQhO%252FCQ575h13kK%252BQKFordFAk7yJjUrZW7F6w4Lwh9zA4749HinutByhL7p4%252BZuIygkWyxY5chd%252BsDmSsBBZOCg3Fxxb%252BQXP4acn1IK1I3JZzLNC7h5uKGDEArcPEXFVUKpHvkgPySUunopYTubdT%252BkUiSv4%252FEhWqVUSAJQ13AI%252BAeqnHdBAnjSjPNNZyyg1FDjRC2Mf5mDLQ8mTh1kknF4ZiVn1kqLPCDqY%252BOU87lwfTHTyoD9GDmZMYaqUA3Zk8mgVtpGXGvWkkNsT6SH3Ifx%252Fm%252BfjdlS8IokltZlj7Mw7idtM5PfutbCzX4cOTjSPwPcdf39dkKobi%252FXv9r%252FnT1%26fta_ind%3D8%26fs%3D1 Betere foto's staan op hun site: http://www.autoleitner.nl/html/aanbod.php
Verkeerde link http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/mercedes-benz/117874596-mercedes-e-500-limited-w124-origineel-123-000-km-500e-e500.html%3Freturn%3DeJwtjFsKgzAQRfci6Gc0RmibEIrdSdAUg3kMmQRKS%252Ffekfp3ztx7x0guP04OCiWfrrJBa%252FKyqa0UkH2%252FJ7CRBZP3At6Ygiz6%252Fl9hsMH95TXvVtQltWLmrXhURyD4JMbbhdQX0rcDQnyueJbguA4EgYI51mCzW0gTHuuxA6h66KrT56NGfX95RjMr%26df%3D1%26fta%3DeNo9kF1uwyAQhO%252FCQ575h13kK%252BQKFordFAk7yJjUrZW7F6w4Lwh9zA4749HinutByhL7p4%252BZuIygkWyxY5chd%252BsDmSsBBZOCg3Fxxb%252BQXP4acn1IK1I3JZzLNC7h5uKGDEArcPEXFVUKpHvkgPySUunopYTubdT%252BkUiSv4%252FEhWqVUSAJQ13AI%252BAeqnHdBAnjSjPNNZyyg1FDjRC2Mf5mDLQ8mTh1kknF4ZiVn1kqLPCDqY%252BOU87lwfTHTyoD9GDmZMYaqUA3Zk8mgVtpGXGvWkkNsT6SH3Ifx%252Fm%252BfjdlS8IokltZlj7Mw7idtM5PfutbCzX4cOTjSPwPcdf39dkKobi%252FXv9r%252FnT1%26fta_ind%3D8%26fs%3D1
Zeg!! Ga jij je toetsenbord eens spoelen! Een taxi aanprijzen op een Ferrari forum ! Dat bestaat toch niet !
Peter, Als ik de link volg krijg in een E 280, maar jij bedoelt ongetwijfeld een E 500 (of 500 E): (deels?) opgebouwd bij porsche, iets verlaagd, spatborden beetje uitgeklopt maar wel 4 keer zoveel vermogen als de gelijkogende taxi uit die tijd. Inderdaad helemaal geweldig (ik vind zelf een CE uit die tijd mooi, niemand vertellen hoor). Al rijdt het wat doods (alleen met automaat als ik het me goed herinner). Bas van Putten heeft zo'n ding en schreef er leuke collums over op autoweek.nl, maakte ook een reportage met wat liefhebbers (schrik niet) voor zijn TV programma. Er is een mooie website van een nederlander over maar kan hem even niet vinden. Zie ook www.budgetbenz voor een mooi zwart exemplaar. Wij hadden ooit ook een 190 EVO (I), de voorganger van het model als door jou gefotografeerd. Met het grote verschil: je zag er nix aan, geen tupperware. Zelfs mijn vader (zag nix in auto's, reed het liefst in een peugeot 504, deed hij tot half jaren 80, eerst toen rotte zijn laatste weg (feest!) en nam hij een Renault 25) beleefde daar plezier aan. Iets liever nog het laatste type M5 uit de generatie 88-94. Zo mooi ingetogen, nauwelijks herkenbaar. Ik heb (ergens) er een heel mooi artikel over in het BMW-magazine, een heer van adel die zich afvraagt wat al die types in hun minvermogende automobielen uithalen. De enkele gedachte dat hij echt kan wanneer hij wil stemt hem al tevreden. Summum is dan natuurlijk de Alpina B10 biturbo uit die tijd, een knopje om de turbo druk te regelen.... Wij hadden er ooit één, een aubergine kleurige met creme leer. Kostte 3 gulden ton nieuw. Op mobile.de zijn ze nog best te vinden. Het is jullie opgevallen: de laatste tijd denk ik veel aan een 4-porte. Vrees dat ik zelfs bood op een hele slechte bij de domeinen (een V8 van de eerste serie van de 4e serie, met handbak), die dook op bij: De Groot in Soesterberg. Hij (of zij, ik twijfel) komt er een keer....
Zilver zwart interieur. Man had ook een rode Alfa een GTA (1300?) aluminium in elk geval en in nieuwstaat, een champagne 4200 GT een nog oudere alfa die ik niet herkende. Hij had een nieuwe 4-port V8 ooit gehad. Aardige vent bovendien.
Het zal je inmiddels duidelijk zijn dat het inderdaad om de E500 gaat en in dit geval ook nog eens om een limited en inderdaad 2,6 cm breder voor. Wat zat ik altijd te genieten wanneer er onderweg naar wintersport weer eentje voorbij kwam zuisen met 200+. De eigenaar van de EVO II welke ik op de plaat heb gezet heeft eveneens een EVO I en hij heeft onlangs nog een splinternieuwe EVO I motor (in krat!) op de kop kunnen tikken. Zijn EVO II staat inmiddels ruim boven de 200.000 km. M5 is ook helemaal geweldig, zeker als touring en in knal blauw/grijs zoals op bijgaande afbeelding. Ben benieuwd naar de 4-porte, ik vind het een prachtige auto en heb hier ook nog een foldertje liggen. Image Unavailable, Please Login
Deze bijvoorbeeld, mooie kleur in het echt: http://www.mobile.de/SIDqFRkWeqnR2XDjq0HzA6w0w-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1193781957A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C227%81H-t-vMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6B20E16600BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1994/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=16&id=11111111274106278& Lakzwart is ook mooi, ding bij eberlein is verkocht. Zie ook: http://quattroporte.online.fr/
De onze had dat ook nodig. Klant reed op een steen, stapte uit maar liet de motor lopen, keek op het gemak hoe de olier eruit stroomde. Als ik het me wel herinner: 45 mille ex. voor de motor.
Enzo Ferrari draait zich om in zijn graf als ie zou weten wat voor afschuwelijke verheerlijking jullie hier ten toon spreiden voor duitse taxi's !
Gijs, volgens mij bedoel je Marcel, hij heeft een aardige collectie waaronder inderdaad een zilvergrijze Ghibli cup.