Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 972 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    jongen, jongen, jongen... een waanzinnige foto !

2. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    @Peter : mooi bureaublad weer :D:D:D:D

@Henk : Geen smeuige verhalen over platgeslagen kevers die nog platter zijn geworden ??
    Maar je hebt jezelf wel geamuseerd ??

@Franc : Ik ben benieuwd naar het resultaat van de spuitactie : Je auto was al een plaatje : moeten we volgend jaar allemaal eerst een goede zonnebril kopen oid ??

3. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Gisteravond laat nog even naar Discovery : Rides gekeken
    De Lamborghini fabriek en onze grote vriend M. Balboni weer even dor het beeld zien gaan.
    Wij waren daar ook.........

4. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    #24279 RedMondialTCab, Nov 13, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Wat ik van de week nou weer had :

Ik draai een paar nachtdiensten met een collega's die ik een Citoefiel noem...
    Alles wat maar met Citroen te maken heeft struint ie af op het WWW.
    We waren een beetje aan het babbelen over miniaturen ( hij maakt ze ook zelf : vanaf foto !!!!) zit ie op de Franse Ebay te searchen en hij tikt voor de grap even : Ferrari Mondial T Cabriolet' in .

Weet je : mijn Mondial is niet zo dik te krijgen als miniatuur : wel in andere kleurstellingen maar zeer schaars in de Rosso/ Nero colors.

Kwam mijn collega dus op de franse Ebay een 3 inch Mondial T Cabriolet in Rosso/Nero tegen die werd aangeboden door een Japanse meneer voor de prijs van $6.05. Ik moest even 3 keer kijken.... het was een Die cast modelletje (zelf in elkaar zetten). De veiling sloot die nacht om 02:35 uur .
    Nou, ik ben een nitwit op Ebay en heb ook geen account daarvoor en de betalingswijze ging via PayPal. Dus mijn collega bood aan om de boel evt af te willen handelen

Dus om 02:25 een bod gedaan voor $7.00 ( let wel: dollar hhihihihi) en jawel :ik had 'm !!!! daar kwamen nnog $2.40 ( ) bezorgkosten bij dus voor een Euro of 6,5 is ie dan de mijne( ff snel omrekenen met die goedkope dollar).
    Gelijk de volgende dag laten betalen en die middag nog een mailtje ontvangen dat het modelletje onder een postduif in het Japanse luchtruim is geschoten en dus onderweg was naar het verre Holland in Europa.

moet toch nie gekker worden !!!

Zaterdag is het modelletje geland in de provincie Utrecht en zondagmiddag zag ik die collega weer.
    Ik had 'm in mijn bezit. !!!!
    Mijn eerste model van m'n eigen Ferarri !!!!!
    Ik zo blij als een kind...................

Het is van het merk Kyosho 1:64 : dit noemen ze de 3 inch versie.
    Doosje is van 2007 en officieel met Ferrari hologram. Dus nog goedgekeurd ook nog
    Wielen en stoeltjes waren los meegeleverd: even klikken en klaar is mijn model.
    Lachu !!!! voor dat geld is ie dus de wereld overgevlogen en dan moet iemand er dus nog winst op maken ook nog !!! helemaal te gek !!!
    Image Unavailable, Please Login

5. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Nou Mss is ie voor een prikkie op te knappen !!!

6. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Nee, dat is gewoon een g..le bak. Helemaal top!!

7. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

@RedmondialT : ik heb ook een aantal Alfa SZ's van Kyosho in 1:64 en die zijn best mooi inderdaad!
    Voor een winkelketen in Japan hebben ze toen die auto's gemaakt. Kon je een doos Alfa-modelauto's kopen voor een paar tientjes en daar zat dan van alles in. De koper wist alleen niet van tevoren welke modellen erin zaten dus een beetje het idee v/d voetbal-kaartjes. Dus kopen en ruilen als je de set compleet wilde hebben.

Misschien hebben ze dat ook met Ferrari gedaan?
    Die Alfa-serie was toen in een paar dagen uitverkocht en sommige (rode SZ bijvoorbeeld) leveren aardig wat op op Ebay inmiddels.

Dit hebben ze later herhaald met 1/100 modelautootjes die je bij een flesje of blikje frisdrank kreeg. Dus je zou nog even op zoek kunnen gaan naar een 1/100 Kyosho Mondial.

8. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Hai Otto (en allen),

Ik zit inderdaad al een tijdje te denken om jullie op de hoogte te brengen en hoewel het een kleine moeite is, is het er steeds niet van gekomen... Het boek is bijna af... ik moet alleen nog een viertal pagina's vullen door het herschikken van de foto's. De foto's zijn op en ik heb nog een paar bladzijden over. Ik heb helaas de laatste tijd niet de mogelijkheid gehad om eraan te werken en een week is zo voorbij... Ik ga proberen vanavond tot een eindresultaat te komen. Jullie wachten heeft nu lang genoeg geduurd en inderdaad komt het gure weer eraan. Ik schop de kids vanavond vroeg hun nest in, de dame het paard op en zorg dat niets mij zal weerhouden :)

Ciao,
    Bob

9. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #24284 Fumacher, Nov 13, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ben weer terug. Mijn impressie van de VS is: alles is groot ;) Ze zijn daar wel erg vriendelijk met voorang geven. Het kan ook aan de mentaliteit van de mensen in Texas liggen.....want ik denk dat ze in NY bv toch wel associaal rijden.

Mijn vervoer daar was een Caddilac (foto1). Ding heeft echt veel trekkracht. Mijn neef had zoiets nodig in San Diego (toen die daar nog woonde).......maar in Dallas is echter alles vlak.

Verder is het aantrekkelijk om inkopen te doen daar...vanwege de lage waarde van de Dollar tov de Euro. Ik heb nog naar lenzen en laptops gezocht, maar kon door de haast niks kopen.

Hierbij wat fotootjes.

Gr.

Vu

10. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Bob,

Ik wil binnenkort ook een fotoboek maken. Nou zijn er veel aanbieders die dat mogelijk maken. Weet jij of ieder ander die er ervaring mee heeft waar je dat het beste kan doen (qua prijs/kwaliteitverhouding)? Bij de Kruidvat heb ik ze al gezien en vond ze daar wel goed.

Gr.

Vu

11. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    He Vu,

Leuk tripje gehad zo te zien, leuke buurt, lekker weer, VRESELIJK GROTE auto's :)...

Mijn fotoboeken maak en bestel ik altijd via www.fotobuch.de. Ik heb nog geen betere kwaliteit gezien (hoewel ik nog niet veel andere aanbieders echt goed bekeken heb). Wat mij erg goed bevalt is dat je volledige vrijheid hebt over hoe je je boek wilt maken. Voorkant kun je helemaal naar eigen inzicht maken, waarbij je ook een mooie detailfoto als achtergrond kunt gebruiken. Dit geldt uiteraard ook voor de binnenpagina's. Je kunt ook een foto over 2 pagina's laten afdrukken (dus in feite A3-formaat). Je download de software en je kunt lokaal je boek klaarmaken. Vervolgens bestellen/uploaden/betalen en een week of 2 later heb je een prachtig naslagwerk op je deurmat liggen. Ook voor de verzendkosten vanuit Duitsland hoef je het niet te laten.

Ik doe niet meer anders in ieder geval... en het resultaat van de Super Pays Plat meeting zal binnenkort te bezichtigen zijn.

Ciao,
    Bob

12. .::Daan::.

.::Daan::. Rookie

Jul 27, 2007
    25
    Netherlands
    Full Name:
    Daan W
    Fu,

Mooie foto's.... jammer dat je geen lenzen hebt kunnen vinden in alle haast.

Ik heb zelf een fotoboek gemaakt middels Fuji Print, ben zeer te spreken over het resultaat. De functionaliteiten die door Zanti worden genoemd, zijn ook van toepassing op die van Fuji, je krijgt ook direct de kosten te zien en je kunt een locatie zoeken dichtbij jouw in de buurt om het fotoalbum te laten afleveren.

http://www.fujiprint.nl/Fujiprint/Page/Home/HomePage.aspx

13. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    He Fu, waar zijn de Ferrari's? :cool: Balen dat je geen lens hebt kunnen vinden, scheelt je toch al zo'n 3/4 honderd euro op een goede.. desalniettemin niet getreurd.. binnenkort zijn de invoerrechten ook verhoogd naar 400 en nog wat euro.. kan je ook mooi lensjes van uit het buitenland halen!

14. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Met invoering van de slurptax wordt de F430 F1 nu 20.680 euro duurder!(420gram-232gram= 188gram * 110 euro)
    Dat komt dus op een nieuwprijs van 245.430 euro.

Zou iemand dit ervan weerhouden om deze auto aan te schaffen? (wanneer je het geld hebt natuurlijk :D )

Mij zal het niet veel uitmaken, ik bedoel je hebt het geld toch er wel voor over. Kijk bijvoorbeeld naar de Bugatti Veyron die wordt plus/minus 37.000 euro duurder! Dat is toch "niets" op 1,8 miljoen?

15. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Bob en Daan, bedankt voor jullie replies. Ik ga eens kijken hoe dat allemaal ter werk gaat op de sites van jullie. Van Bob heb ik de fotoboeken al eens gezien en daarvan weet ik dat de kwaliteit piekfijn in orde is.

Ruud, ik heb geen F in de VS gezien! Op het vliegveld in Londen stonden wel een 430 en een Gallardo, maar ik kon door de korte overstap geen foto's van maken.

De Dollar is nu echt niks waard. Net bij het omwisselen van mn geld moest ik wel even slikken....de koers staat nu op 1.52.

16. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Nou Peter dat zijn dus de velgen die ik Jolanda SUPER MOOI vind

17. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,998
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Het heeft even geduurd voordat ik een fototje van de velgen had, maar ik zag deze 308 staan en dacht die moet ik gelijk even vast leggen ;)

18. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    @ allen: was er afgelopen zondag geen TopGear? Ik heb namelijk iets vaags opgenomen. Het zou ook een mankement van mijn VCR kunnen zijn hoor!:D

19. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    He Vu wat is dat voor maffia bij de zwarte Jag.
    zon te zien heb je wel een mooie tijd gehad.

20. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Jawel :) Heb hem eventueel wel digitaal voorje :)

21. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Paulus, dat is familie van de bruid. (niet direct van mij)

Ruud, als topgear er was, dan is die vast wel ergens te downloaden nu. Ik ga zo ff zoeken en m binnenhengelen. Erg bedankt voor je bereidheid ;)

22. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    heren ik heb het weer mooi voor mekaar al zeg ik het zelf. Ik ga binnekort (zal wel na de winter zijn) meerijden met een dino :D en die man heeft dit weekeind een maranello gekocht!! :D Wat is het leven toch zwaar. Ik kan niet wachten!! :D

23. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
  24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Sjiek modelletje Cor! Staat ie in de woonkamer?

Gr. Martin

25. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Wat een flatgebouw die Cadillac!!!

Gr. Martin

Share This Page