Nu Otto's draadje over welke auto's je allemaal gehad hebt, hebt en zou willen hebben zo'n succes blijkt, is deze misschien ook wel aardig: De leukste vraag op de achterpagina van de autovisie is helaas uit de standaard vragenlijst gehaald. En daarom maar hier: Wat is de genanste auto die je ooit begeerd hebt?
En om dan maar de eerste te zijn met een antwoord op m'n eigen vraag: Ik heb ooit bijna een Mazda 121 (bolhoedje) gekocht. En in de ogen van velen echt genant is natuurlijk de F400, welke ik nog steeds begeer... Hans Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Vind ik ook! Niks mis mee, hoor. Passen ook heel goed bij mijn (voormalige) GTV6 2.5!! Ik vind de E30 M3 ook zo lekker, evenals de Lancia Delta Integrale. Veel mensen die ik dit vertel zeggen "Vind je dat mooi????!??!?" en trekken dan dramatisch hun wenkbrauwen op en rollen de ogen in de kassen.... De jaren '80 waren zo slecht nog niet! Onno
Ford Cortina. Later toen ik hippie werd kwamen de achterlichten weer in de mode Was zijn tijd dus ver vooruit Ciao, E.
Een van de meest genante auto's die ik ooit heb begeerd (en nog steeds, ssssttt) is toch wel de 190E 2.5-16 EVO II. Op mijn 18e heb ik iemand ontmoet in Duitsland toen ik daar op mijn fietsje rond reed. (Ik woonde aan de duitse grens). Na even gesproken te hebben met de eigenaar nodigde hij mij uit om mee te rijden, dat kon ik natuurlijk niet weigeren, het duurde niet lang of we reden 250 waar 100 was toegestaan. Ik heb sinds die tijd nog verschillende keren met deze auto gereden en zelfs vorig jaar nog met precies ditzelfde exemplaar (nr 019/500). Dit blijft voor mij een geweldige machine met zijn hitsige 4 cilinder (235 pk) en geweldige wegligging. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ik heb deze auto voor het eerst gezien op de RAI in Amsterdam. Was er erg van onder de indruk. In die tijd een echte "supercar". De jaren tachtig waren toch geweldig.
eigenlijk wel ja. Ik weet nog dat de oer-M3 en de 2.3-16 op de markt kwamen. Een vader van een vriendje van mij wist niet welke te kiezen. Ik was jaloers, kan ik wel zeggen. Het werd de M3 overigens. Enne, ik zou mij niet schamen voor de liefde voor zon EVO2. Een geweldig monster.
Wanneer ik midden de jaren '70 dagelijks naar ons boerenschooltje slenterde, dan kwamen er telkens dergelijke brommertjes voorbij. Er waren 2 tweelingbroerjes die er elk zo eentje hadden, jeansbroek met brede pijpen, spannend zwartlederen jasje, stralendwitte helm op de kop, die kerels waren 16 en mochten met dergelijke "machines" rijden! Wat begeerde ik die snertbrommers toen, gelukkig nooit gekocht! Image Unavailable, Please Login
Noemt u dit een genante auto Mijnheer Terps ? Dit is een meesterwerk ! Deze "16-kleppers" waren alleen te koop in antraciet en champagnekleur. Die auto kan nu nog ! Ik had in 1990/91 een gebruikte 190E 2.5-16. Dus geen evo en een iets kleinere achterspoiler. Die auto was helemaal full option, alles wat Mercedes kon verzinnen zat erop. De 2.5-16 was een iets opgewaardeerde 2.3-16 met ondanks een katalysator 10pk meer (195 ipv 185). Wat was ik blij met die auto. Moest hem echter verkopen omdat ik ging samenwonen / huis kopen. Anno nu zouden we eerst het huis verkopen voor de auto natuurlijk....
DIT is pas een genante auto, de "Porsche" (Audi coupe) 924 ! Mijn allereerste auto in 1986. Die klapschijnwerpers deden het 'm natuurlijk en met 125 pk was je toen tamelijk snel (204km/u). Image Unavailable, Please Login
Hij is in de ogen van de meeste mensen nogal fout Mijnheer Henkie, en ik vind dit een typisch voorbeeld van: Mooi van lelijkheid
Genant vanwege zijn looks, hij is echt over de top. Maar als geheel is het een geweldige auto, en zoals je kan lezen begeer ik hem nog steeds. Ik denk dat de omschrijving die ik gaf genoeg zegt (mooi van lelijkheid)
Deze staat ook nog heeeeeel hoog op mijn verlanglijstje. Wat heb ik toch met Italiaanse auto's uit begin jaren 70??? Image Unavailable, Please Login
Het waren/zijn buitenaardse droomauto's. Deze hoort in het rijtje mooiste auto's allertijden tesamen met Miura (66/73), Countach (1974) etc.
In het kader van ga toch krassen?? "Dit is niet genant, dit is gewoon professioneel" Originele Strati zijn zo ongeveer onvindbaar en onbetaalbaar. Hawk cars in de UK levert daarentegen dusdanig originele kits dat een groot deel van zijn verkopen aan eigenaren van originele auto's is (ramen, body panels, etc) - het past gewoon allemaal. Auto kan gebouwd worden met Lancia Beta motor (2 liter, laat maar), Alfa V6 (2.5 of 3 liter), Ferrari (V6 Dino 246 motor, als het origineel) of 308 QV V8. Die laatste dan maar doen??? (Het 2e vliegtuig is bijna klaar, en als het huis dan ook op orde is moet ik toch weer een project hebben toch???) Hete aardappel: Wat is de opinie over een dergelijke kit? Ik zou nooit van zijn levensdagen een Fiero als 308 aankleden, een Peugeot 406 als F360 of een MR2 als Diablo vermommen. Maar de Hawk komt wel heeeel erg dicht bij het origineel. Wat zeggen jullie? Nog steeds een nepper, of genoeg karakter om welkom te zijn bij een tunnelrun??? (Ivon in de Dino en ik in de Stratos of zo??) Hans