Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1006 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    OK, kan geregeld worden. Dan wil je ze zeker ook nog allemaal? Alsof ik niet genoeg te doen heb... ;)

Onno.

2. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    (Autoweek)
    Ferrari-directeur Felisa vertelt in een Duits interview dat wordt gewerkt aan hybridetechniek voor zijn merk. Hoe dat er verder gaat uitzien, is nog niet duidelijk. Ook over wanneer we Ferrari’s met elektromotor kunnen verwachten, spreekt Felisa met geen woord.
    Eerder maakte Ferrari al bekend dat wordt gewerkt om de CO2-uitstoot van de modellen met veertig procent te verminderen om aan de emissie-eisen van 2012 te voldoen. Om dat te bereiken moeten toekomstige Ferrari’s lichter worden en naar verluidt wordt ook gewerkt aan direct inspuitingssysteem voor de brandstof.
    Ferrari’s met een dieselmotor zullen niet komen. “Daarvan is het gewicht per pk te hoog,” aldus Felisa in het interview. We kunnen ons verbruik ook verminderen zonder die techniek. “Vanaf nu moet elk nieuw model zuiniger zijn dan zijn voorganger.”

3. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    Het liefst in dolby surround 5.1 :)

4. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    @Fred, ik wil me er niet mee bemoeien, maar kun je de DVD's niet bij Onno ophalen als je naar Z-A gaat? Volgens mij kom je er zo goed als langs/over...

Bob

5. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hmmm, eens even kijken....

Volkswagen heeft tussen januari en juli dit jaar wereldwijd 3.610.000 auto's verkocht. Ofwel ruim 7.000.000 auto's per jaar.

Toyota zit op ongeveer 8.000.000 auto's per jaar.

General Motors zit daar nog een tikkie boven, met 9.090.000 auto's in 2006.

Ford zit met 6.579.000 auto's in 2006 ook niet slecht.

Ferrari heeft in 2006 wereldwijd 5700 auto's verkocht.

Ofwel 0,0001 Ferrari voor elke VW, GM, Ford of Toyota.

Komt bij dat de gemiddelde Volkswagen of Toyota per jaar ongeveel 10x zoveel kilometers rijdt als de gemiddelde Ferrari.

Dus voor elke 100 kilometer die er wereldwijd in een VW, GM, Ford of Toyota wordt gereden, rijdt er ergens een Ferrari 1 meter. Ofwel: Amsterdam-Rotterdam tegenover je Ferrari ietsje verderop in de garage neerzetten.

Waar zijn we in godsnaam mee bezig om naar de CO2 uitstoot van Ferrari's te kijken????

Maar goed, ik zal er wel helemaal niks van begrijpen.

Ik heb me ook nog nooit aangetrokken gevoeld tot geitenwollen sokken....

7. henkie

Full Name:
    henkie
    @heren
    En hier weer een leuke download voor jullie op "mijn" server.
    We kennen allemaal het internetfilmpje van 2 jaar geleden met die gele Murcielago en de Enzo vol gas over de A27.
    Die auto's waren van Marin van Rijn (Utrecht) zoals velen weten. Dit heerschap heeft een verborgen loods in een volksbuurtstraatje die zijn weerga niet kent. Hier een reportage (07:35 min) van "Stapel op Auto's".

Trek hem binnen (rechtermuisknop / opslaan als.. etc). DivX, 103 MB !

-henkie
    -fchat
    -ferrari

https://vdrive.dds.nl/henkie/Marin_van_Rijn_divx_Movie12_Full.avi

(met dank aan Bigodino)

8. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Holy cripes Peter. Daar zet ik m'n startrek DVDtje wel even voor stil!!! (letterlijk, heb in Thailand 4 jaargangen Startrek enterprise gekocht - ben je wel even mee bezig).

Edit: wow, die 250 testa rossa aan het begin van het 3e filmpje.... BRRUUUUT! Of de P3 in filmpje 5. GRRRRR, LEKKUEEEE. Mag ik een van die twee lenen voor de volgende tunnelrun? :D:D:D

Hij rijdt er ook niet lullig mee trouwens, met die auto's. Super filmpjes!

9. filiberke

filiberke Karting

Full Name:
    filip
  10. filiberke

filiberke Karting

Full Name:
    filip
  11. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler

Hij is leuk!

Hmmmm, als ik nou volgende maand stadsgenoot van deze heer word, zou hij dan nog een plekkie in z'n garage hebben voor een schitterende door Bertone getekend paardje??? ;)

12. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie BANNED

Bravo met je nieuwe boek, Martin! Héérlijk naslagwerkje, hé! Echt de GOUDEN jaren van Ferrari in Belgie! Allemaal voorbij!
    Garage en Ecurie Francorchamps zijn niet meer... Alle kans nu aan de machtige nieuwe Garage Monza! Maar een race-verleden van Ec.Francorchamps evenaren, dat lukt niemand meer... snik!

13. Dino2010

Enkele weken geleden hadden we het over klimmende prijzen van de serie 308/328.

Bij Eberlein verkopen ze dit juweeltje voor zo'n €82.000, hij heeft er ongeveer 2.000KM op zitten!

http://www.dealer.ferrari.com/detail?template=/ferrari_06/hitlistdetail&vid=12752732&make=12&yearfrom=1986&yearto=2999&franchise=47&franchise=12&dgroup=6958&lang=de&tpl=/dealer.ferrari/eberlein-automobile&country2=DE&curr=EUR&odounit=km&vids=12752732,11477041,12541070,13280793,13274784,13274781,13274780,13274190&vidindex=0&starthit=8

Vorig week had ik een concert in Berlijn, 's nachts passeerde ik langs de nieuwe Showroom van Scuderia Berlin, Unter den Linden.
    Daar viel m'n oog op deze schoonheid: 328 GTS 1989, 400 KM!!!!!, €110.000

http://www.scuderia-berlin.de/frame_corner_ani.html

Natuurlijk blijft het de vraag of ze die bedragen ooit zullen krijgen... maar Eberlein en Michael Gabel (die Scuderia Berlin runt) zijn geen kiekens!

14. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Al meer bekend over het nieuwe onderkomen van de Foundation Francorchamps? Of van de plaatwerkerij (excuses voor deze bewoording)?

15. Dino2010

Het carrosseriebedrijf gaat naar Aalst (tussen Gent en Brussel). De heer Bernardi, die we op 1/9 ontmoetten, zal er samen met de neef van Monza-baas, Helmut De Buck, de zaak runnen! Het moet een modern, van alle nodige infrastructuren voorziene F-tempel worden. Die gaat dan ook nauw samenwerken met Garage Monza en is ook (uiteraard) erkend als Ferrari-Carrozzeria door de fabriek in Italie! Ze zullen zoals steeds veel oudere Ferrari's onder handen nemen, maar ook meer en meer nieuwe modellen. Ze gaan hoe dan ook voor perfectie!

16. henkie

Full Name:
    henkie
    @Dino2010

Ik zie op die link dat de werkplaats van Scuderia Berlin nog steeds in Im Meilenwerk is, dat enorme bouwwerk (oude fabriekshal) met allerlei autohandelaren (klassiekers).
    Die nieuwe showroom ziet er idd geweldig uit. Over een maand zit ik 3 dagen in Berlijn en ga er zeker langs.
    Berlijn is in mijn ogen de mooiste stad van Europa. (Tenminste... waar ik geweest ben) :)

17. Dino2010

In de Showroom (Unter den Linden) stond er ook een machtige 550 Barchetta! Nu, je zal ongetwijfeld die nagelnieuwe 328 zien, alsof ie gisteren van de band rolde!

18. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
    Dino,

Weet je misschien of de ruimte waar de de 288 GTO EVO staat in onderstaande foto nog steeds wordt gebruikt voor " opslag" van F's?

Gr.

Vu
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Moet er niet aan denken!!! Geef mij maar een auto waarmee GEREDEN is! De arme motoren van deze auto's..... pfffff.

Hebben ze er conserveringsolie ingestopt voordat ze deze auto's gevangen namen?? Of moet je op een motorrevisie rekenen om de roest uit de binnenkanten van de cylinders te bikken? Misschien is met zo slim geweest om de motoren elke maand of zo een paar minuten te laten draaien? Precies genoeg om ze niet warm te laten worden, maar wel lekker vocht in de olie te vangen, voor nog wat extra slijtage binnenin... Laat je de zuigerveren lekker droog langs de binnenkanten schrapen, is de roest ook zo weer weg...

Auto's moeten rijden, motoren moeten draaien. 400 kilometer in 18 jaar is moord!

Ziet er op papier misschien leuk uit, en de buitenkant zal brandschoon zijn, maar ik zou toch zeker de motor niet starten voordat er een grondig onderzoek met boroscoop aan te pas is gekomen....

zo.... off the soapbox... :)

Hans

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Auto's die extreem weinig hebben gelopen zou ik ook laten staan idd.
    Auto's moeten rijden, anders gaat echt alles stuk.

@Dolfijn : groene Gallardo Superleggera? Supergaaf man!! 1 v/d mooiste kleuren vind ik!
    Oranje staat hem ook goed trouwens.
    http://www.gummen.org/images/album/OGP200726.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP200727.jpg

Maar dat groen is echt ueber! (dit is een SE)
    http://www.gummen.org/images/album/OGP200722.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP200724.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP200723.jpg

Weet iemand of de Gallardo GT ook nog gaat komen? http://www.germancarzone.com/gallardo/6060-2007-lamborghini-gallardo-gt.html
    Of is dit puur een race-auto?

21. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Euh, Bob, hij komt wel langs maar zo'n 10km hoog en 3000km naar het oosten... Ik werk in Mali, niet Zuid Afrika. Maar als je wilt Fred, het kan wel:

Amsterdam - Parijs - Bamako - Loulo - Bamako - Nairobi - Johannesburg. Totale trip 5 dagen, maar goed voor je miles! Ik zet de ketel vast op 't vuur...

Ik wel Hans! Ik heb altijd een zwakte voor hondjes in het asiel. Grondige revisie en dat ding eindelijk gebruiken waar hij voor gebouwd is! :D

HEREN, had u dit al gezien? http://bhendrix.com/wall/Gmaps_GVideo_Mashup_Rendezvous.html
    Vond ik in de Amerikaanse sectie - kennelijk vaker gepost op F-chat maar niet met bijbehorende kaart. Ikzelf had die film nooit gezien, maar wel eens van gehoord. Niet normaal! Ik zie dat hij door aardig wat rooie lichtjes rijdt, en af en toe ook aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel. Wat een geluid die V12. Lekker!

Onno

22. filiberke

filiberke Karting

Full Name:
    filip
    Kan je nou echt zoveel geluk hebben??? Andere weggebruikers, voetgangers, fietsers, flitspalen.............???
    Of is er enige vorm van trucage???

23. bigodino

bigodino F1 World Champ Silver Subscribed

Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het is niet eens een Ferrari, maar een oude Mercedes...

24. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
    en ik heb weer gehoord dat het een Renault was :D

25. filiberke

filiberke Karting

Full Name:
    filip
    Of het nu een Ferrari, Renault of Mercedes is,........ als dit niet getrukeerd is dan heeft die vent een hele harem
    engelbewaarders. In een stad als Parijs zal je dit niet teveel moeten proberen, F1 piloot of niet

Share This Page