Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1010 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Wacht nog ff! Volgend jaar worden we HARTELIJK uitgenodigd door Dhr. De Buck himself, en reken maar dat ie ons in de watte legt!

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Miljaar! Dat klinkt goed!

3. filiberke

filiberke Karting

Feb 14, 2007
    130
    belgium
    Full Name:
    filip
    Geld deze uitnodiging voor iedereen of alleen voor F-eigenaars?

4. filiberke

filiberke Karting

Feb 14, 2007
    130
    belgium
    Full Name:
    filip
    Op een belgisch autoforum is er een uurtje geleden een bericht verschenen als zou er toch
    een nieuwe Ferrari op komst zijn !

Waarheid of lulkoek??

5. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Cor!
    1000 x Supermerci voor deze geweldig tip! Duifje koopt allang geen TV-boekje meer, ze spaart lekker mee voor de F40!!!!!!! :D:D:D

6. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    omd78 & filiberke!
    1 september reeds beloofde hij me dat we een officieel bezoek aan de nieuwe Garage Monza tegoed hadden. En Mister Monza houdt altijd woord!

7. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Beste Belgische Ferraristi,

Begin negentiger jaren was ik een tijd lid van de Ferrari Club Genk. Dankzij hen heb ik heel wat leuke CFB meetings bezocht, met name de initiatieritten op Zolder en Spa.
    Nu heb ik voor mijzelf besloten om volgend jaar het rustiger aan te doen wat betreft internationale evenementen en zoek het daarom dichter bij huis (ik woon in Eindhoven, een uurtje van Zolder).
    Wie kan mij op de hoogte houden van de kalender voor 2008? Mille Grazie!

Groeten, Peter

8. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Dat wordt dus genieten op de bank !!!!

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Cor, is dat geen 21:00 uur zoals altijd ???

10. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Neeeeee...... daarom vermeldde ik dat. zodat niemand de timer verkeerd insteld !!!!
    Het is echt om 22.00 uur NL tijd !!!

Op het einde van de uitzending vorige week zeiden ze het al

11. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Eh, liever niet! Ik tuf sowieso lekker achterop.... je weet wel, slakkengangetje,op een halve kilometer van iedereen, prut, prut, om geen losliggend stof op de flanken te laten waaien! En ik denk dat Francieboy dit keer meedoet met voorzichtig zijn!:D
    Trouwens, grind zet zich ook soms vast tussen de ribbels van de banden, als zo'n keitje dan losschiet, en dat vliegt tegen de binnenkant van je voorvleugel, dan kun je 't schudden! Nu, Franc heeft een goed adres, hé! :D

12. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Behalve het grind en de modderplassen :)D) ziet ons onderkomen in Italie er piekfijn uit, dat moet gezegd worden, bravo Gijs & Henk!
    Waarom duurt die kl.tewinter zo lang? Ik wil er van door!

13. filiberke

filiberke Karting

Feb 14, 2007
    130
    belgium
    Full Name:
    filip
    Daar ben ik ook al een hele tijd naar op zoek, een evenementenkalender voor Belgie en Nederland
    Ik denk dat vele liefhebbers daar enorm tevreden zouden mee zijn. Ikzelf kende persoonlijk iemand bij de CFB maar die is gestopt en het is nu enorm
    moeilijk om als niet F-eigenaar aan informatie te geraken en het verhaal van de vlaamse vriendenkring kennen we!
    Dus als iemand info heeft horen we het graag

14. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dit bericht is al 60 jaar waar! :)

Onno

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    En dan is Fred nog zo lui geweest om niet ONDER die auto te kruipen.

Werkelijk NIETS is meer vies. Elke moer en bout ziet er nieuw uit (en is dat waarschijnlijk ook), uitlaat is helemaal nieuw (en gecoat), hele onderkant glimt je zo ongeveer tegemoet, veren, dempers, alles nieuw. Als je die auto ondersteboven zou keren dan zou ik zonder enige terughoudendheid mijn lunch van die onderkant durven eten. WOW

Met alle respect voor de nieuwe modellen, maar vergeleken bij die Lusso zijn die toch wel wat erg emotieloos...

16. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ach, die gele CS klinkt anders niet slecht!!!

Ik ken die weg trouwens. Heb daar vorige maand ook nog gereden met "m'n" Z8... En inderdaad, wat wij hier in Europa als normaal rijgedrag beschouwen is voor de gemiddelde ami al redelijk schokkend. Moet je nagaan hoe ze daar zouden flippen als we Plambo daar eens los zouden laten ;)

Grappige discussies ook op bijvoorbeeld het 308 forum (met voornamelijk amerikanen erop).
    "Bij welk toerental schakel jij nou normaal gesproken?"
    "nou, ergens tussen de 3500 en 4000, maar als ik echt flink de sokken erin heb dan wil ik ook nog wel eens richting de 5000 gaan"

Idd, Gaap....

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dat is een nieuwe interpretatie van "met alle respect"... :)

Ik vraag me toch altijd af hoe we dat zullen zien over een jaar of 30, 40. Het zou goed kunnen zijn dat de huidige auto's dan bewonderd worden als de laatste exemplaren waar techniek nog helemaal stond ten teken van grensverleggende sportwagens bouwen - de laatste echte autos voor het politieke draagvlak compleet verdween. Tenslotte is de laatste jaren de techniek de milieuregels ver vooruit gestreefd - 500pk was nog geen 10 jaar geleden echt veel en nu heeft Ferrari geen moeite om boven de 600pk in een GTtje te gieten. De tijd zal leren hoe we die autos later bekijken - vooral stylistisch ben ik benieuwd hoe ze tegen de tand des tijds kunnen. Voor mij wordt Bangle nooit de nieuwe pininfarina (je kunt je tegenwoordig zelfs afvragen of pininfarina nog wel de nieuwe pininfarina is...).

Maar ik ben overigens wel helemaal met je eens dat zo'n Lusso me veel weker maakt dan een Enzo of 599. Als ik ooit een miljoentje of meer vrij te besteden heb, wordt mijn grootste trots een klassieke Ferrari V12, geen Enzo/Veyron/etc. Ik hoop volgend jaar eens wat van die klassiekers te gaan meemaken met de FCN.

Onno

18. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #25244 Hans, Dec 9, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    @onno: Hahaha, tsja, klonk idd niet erg respectvol. Maar kan er wel heel kort over zijn: als ik het kon betalen dan had ik waarschijnlijk ook een 355 gekocht ipv een GT4. Dus het is makkelijk praten voor mij :)

Nu ik die GT4 eenmaal heb merk ik pas hoe leuk het oude, pure nog is. Maar ik heb dan ook weer nog nooit in een 355 gereden... Jouw 550 is echt een superbak. Petje af voor die kar. Het is alleen wel een heel ander soort beleving dan die ongeschoren, onbehouden, stinkende, rochelende, vuurspuwende bolderkar van mij. De 550 is een gentlemans car. De mijne doet je verlangen naar bell-bottomed jeans en bakkebaarden :D

Overigens, als ik een miljoentje over zou hebben, dan zou ik eerder dit kopen dan een V12 Ferrari. Heeft OOK een V12, amper een uitlaat, en 1700 pk.... Met WW2 oorlogsverleden en al, emotie te over. Kost net zo veel als een Lusso, en slechts een kwart van een 250 SWB. Geeft je te denken over de idioterie van de prijzen van klassieke F's....

Hans
    Image Unavailable, Please Login

19. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Hou in gedachten dat het een prachtige fotolocatie is waar we overnachten, wie weet durf je het pad wel aan met dat vooruitzicht :)

20. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    ...

*zucht* Wat een beauty!

Hartelijk bedankt voor de foto's!

En jij gaat dus ELKE zaterdag naar Monza?
    Rond hoe laat ben je daar doorgaans?

21. filiberke

filiberke Karting

Feb 14, 2007
    130
    belgium
    Full Name:
    filip
    hey Alex,
    ik ga inderdaad elke zaterdag naar Monza, daarom niet altijd binnen, maar als er wat nieuws staat ga ik zeker wat foto's nemen,
    meestal is dat rond 14u-14u30

22. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen

Ik betwijfel of die gele een CS is, want hij heeft volgens mij de gewone zijspiegels. Tevens vind ik hem een tikkeltje (lees: nogal ernstig) ordinair overkomen, niet zoals een Ferrari is, in mijn ogen. Komt wellicht door de Novitec tuning.

23. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Verrek, toch een CS denk ik. Gedver wat ziet ie er ordinair uit. Doe mij maar gewoon à la rood/normale velgen of in Maronier-stijl. ;)

24. J & M

J & M Rookie

Apr 19, 2007
    44
    Full Name:
    Jori en Maurice

Share This Page