Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1032 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #25776 henkie, Dec 30, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nee, geen TMC. Van slag ? Kan ik me niet herinneren. Hee, als je hem een keer wilt proberen, neem hem een dagje of 2 mee ?
    Ik heb die zuignap ook, neem ik altijd mee als ik op zakenreis naar Spanje ga voor de rental.

In mijn ogen maakt Becker al jaren het beste spul op de markt.
    Standaard in Ferrari, Porsche, Mercedes en Aston Martin.

LET OP: op ebay.de is het model wat jij wilt echt goedkoop.
    Image Unavailable, Please Login

2. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Oh, prima weertje hoor! (Is hier momenteel geloof ik beter dan in het Oosten)

Heb net nog even 6800 toeren in z'n 5 aangetikt. En weer een boel opgestoken duimen en grijnzende gezichten gezien onderweg. Hmmmm, Henk, je hebt gelijk. We zijn bevoorrecht! Ik hoef maar even terug te denken aan die afgrijselijke Nissan Almera Tino die ik als vervangende huifkar heb meegekregen een week of wat geleden om te begrijpen dat er mensen zijn die autorijden echt niks aan vinden.....

Hans

3. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Even voor de experts: Ik zat aan een Garmin Nüvi 250 te denken. Zelfde modelletje als Fred heeft. Hoe verhouden deze twee zich?? Hoe is de ontvangst als ik hem heel laag in de auto plaats (vooraan op de middentunnel)?

4. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #25779 pterps, Dec 30, 2007
    Volgens mij is het niet typisch voor een Rental, ook bij oudere Ferrari's is dit niet ongebruikelijk, zoals bij deze 275 en Daytona:

5. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #25780 Fumacher, Dec 30, 2007
    Erg kicken filmpje Onno! Prachtig hoe je daar aan het werk bent. Het deed me denken aan Deil I toen ik met P. Lambo mee mocht in zijn RS4. Zo zat Peter min of meer ook te sturen.

Het geluid van je Maranello is overigens prachtig!

Ga je dit jaar nog naar de Dakar kijken/ komt de Dakar nog bij je langs dit jaar?

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #25781 JazzyO, Dec 30, 2007
    Allemaal bedankt voor de complimenten, heren (nog geen complimenten van de dame gehad.... ik was u niet vergeten Mrs. Spider... :))

De Becker is een uitmuntend apparaat qua gebruiksgemak en navigatiefunctionaliteit. Heel erg tevreden mee. Die van mij heeft ook TMC in theorie maar volgens mij werkt dat niet in NL, weet het niet zeker. Wat zijn de nadelen?

1. Het ding hangt aan je raam - irritant. Henkie's oplossing is beter maar ik ben nog meer tevreden over mijn nieuwe oplossing (zie volgende paragraaf en foto).
    2. Zoals Henkie zegt is de batterij snel leeg. In mijn ervaring is dit VEEL minder dan 3 uur, met 1 1/2 uur is de koek op. Voor de 550 geen probleem, want hij staat dan op de sigaretaansteker. Maar zowel mijn vader's BMW als mijn moeder's Peugeot past de plug niet (te dik). Heb op het net geen andere kunnen vinden, vindt het ook heel raar dat dat geen standaard maat is.
    3. Ingebouwde speaker erg zacht, je moet hem eigenlijk aansluiten op je stereo

Sinds dit filmpje geschoten werd heb ik een JVC navigatie-apparaat laten inbouwen door Alex. De navigatie daarvan is wat minder "slick", maar ik kan tenminste 150 CD's op de harde schijf zetten zodat ik niet meer loop te vloeken als ik nieuwe muziek wil horen en al mijn tassen uit de kofferbak moet halen om de CD's te wisselen. Plus - wat is nu 6 CD'tjes als je naar Italie rijdt? Ben heel erg tevreden met dat JVC ding! Wat ook leuk is, is dat ik de achteruitkijkcamera heb laten inbouwen, en die werkt ook als je rijdt. Dus ik kan jullie in Italie voor en achter bewonderen! :D Maar los daarvan is het echt een zegen als je achteruit in- of uitparkeert. Hier is de link: http://www.jvc.nl/site/nl/kd-nx5000/

Maar je moet wel een wat modernere auto hebben om zoiets te kunnen monteren natuurlijk, ik zou hem niet in mijn Mondial of GT4 gooien.

Schijn bedriegt - heb het ding niet eens opgemerkt tijdens dit ritje.

Helaas, Vu, hij komt op het dichtst 400km (vogelvlucht) ten noorden van me op 19 januari in Kiffa, Mauritanie, en dat is dus zo'n 9 tot 12 uur rijden (afhankelijk van hoe vaak je verdwaalt). Het is erg druk met de eindejaarcijfers en bestuursvergaderingen rond die tijd, dus dat gaat niet lukken. Erg jammer, want ik heb erg genoten van de twee keer dat ik het heb meegemaakt (2005 en 2006). Het is GENIAAL om de "paddock" in te lopen en met monteurs te babbelen of over vermoeide bikers te struikelen - ik zal wel eens wat foto's posten.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat je 3% afschrijving wat hoger uitkomt voor een NL-geleverde auto. Verder ben ik het in grote lijnen met je eens.

Onno550

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Was ik nog vergeten - iets wat echt indruk op me gemaakt heeft aangaande de Becker: alle 130 en 110 zones in Duitsland staan HEEL nauwkeurig aangegeven (in NL ook de 120/100 zones maar daar doet het er minder toe). Binnen 100m staat het bord met de rode rand op je navigatie zodat je niet met 250 in een 130 zone rijdt. Echt heel handig.

Mijn JVC heeft dit in zijn geheel NIET.

Onno

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Betekent dit dat je je oude unit over hebt Onno??? ;)

Hoe zit het met de quasi-cockpit functionaliteit op dit apparaat trouwens (de Becker)? Heb je een mooie snelheidsmeter en kilometerteller a la Nüvi?

Hans

9. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik gebruik hem op het moment niet maar wil hem wel houden voor een aanstaande voertuigaanschaf... :)

Snelheidsmeter en kilometerteller? Nee. Heel merkwaardig want hij start op met de toerenteller van een F430. Maar goed, je kunt niet alles hebben. Net zoals muziekweergave - er kan alleen een 2Gb kaart in en als je de kaarten voor Zuid en West europa erop zet heb je daarvan bijna niets meer over. Meer info: http://www.mybecker.com/beckerCms/www_root/ar03/templates/Ar03ProductDownloads.jsp?language=Nl&organisation=007&navSeq=207&articleNo=null

Onno

10. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Waar hebben ze je camera gemonteerd Onno? Die zal natuurlijk altijd in het zicht komen, maar is dat een groot cameratje of valt het allemaal reuze mee?

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @JazzyO

Onno, ik ben het met je eens, die Becker kan ook in 2 uur leeg zijn. Waarschijnlijk die van jou nog eerder omdat de Ferrari-versie een inch grotere schermdiameter heeft. Of was het een halve inch, whatever..

Becker maakt ook van die JVC dingen, heet dan de Cascade. Erg mooi maar duur. Bovendien vind ik het ding voor zo'n gedetailleerd scherm veel te laag zitten. Dan is een oudere Becker navi met alleen die tekens duidelijker.
    Ik heb op de Becker (tomtom versie) altijd het geluid uit staan. Dat vind ik juist het grote voordeel. Ik rij op de tekens.

Bij mijn Ferrari 360 (radio navi) kun je de stem NIET uitzetten, alleen helemaal verzwakken. Je hoort dan de cd muziek steeds even zakken in geluidssterkte. Echt heel, heel erg irritant. Ik vind die stemmen waardeloos. Blijven maar eindeloos herhalen alsof je een of andere imbeciel bent.

@Hans. Ook bij mijn Becker (tomtom-versie) die iets goedkoper is als de luxe rode Ferrari versie zie je continu je "echte" snelheid in beeld. Dan kun je zien hoeveel je teller afwijkt. Ook continu in het klein de hoogte waar je rijdt. Ik vind het een topapparaat. Ik heb de 7934 met 2GB chip met heel europa erop.

12. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Onno,

Je doet me vreselijk denken aan Heinz, de Duister aan wiens vliegtuig ik aan het klussen ben. Elke keer als hij een paar weekjes niet in Nederland geweest is begint hij met de meest idiote ideeën voor ANDERE vliegtuigen op de proppen te komen...

Man, je hebt een supergave kar bij Alex staan!!! Je hebt gewoon veeeeeel te veel tijd om het internet af te struinen daar in de rimboe! :D:D:D

(maarreuh... go for it!!! Er zit sowieso niets zinnigs aan deze autootjes, dus waarom niet dubbel onzinnig doen????;))

13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Hans, ik liet het even in het midden of het over een 15 jaar oude Panda of een 308/328/Scuderia/F40 etc. ging... Maar je weet het nooit - op dit moment lijkt een flat in Londen een waarschijnlijker aanschaf. Een gestoord leventje? Dacht het wel! ;)

De Ferrari becker geeft altijd de huidige snelheid aan net als die van Henk, alleen niet als een snelheidsmeter zoals mijn JVC.

@Pterps - het is een klein kubusje boven mijn achternummerplaat. Iets minder dan een centimeter bij een centimeter. Op de donkerblauwe achtergrond valt het niet teveel op.

Onno

14. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #25789 pterps, Dec 30, 2007
  15. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  16. J & M

J & M Rookie

Apr 19, 2007
    44
    Full Name:
    Jori en Maurice
  17. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,198
    The Netherlands
    In de audi en de 348 heb ik zo'n gecombineerd becker systeem, vooral voor vakanties. Ik vind het helemaal super (mits de software in orde is, is wel eens een zwakke versie bij). Design past ook goed bij auto's uit de jaren 80/90.

Zelf gebruik ik altijd de stembegeleiding maar waar Henk het over heeft is volgens mij, als ik het niet mis heb, gewoon een instelling. Stem/audio kan je instellen op only, mixed en independend, volgens mij geeft de laatste instelling het door Henk gewenste effect, waarschijnlijk staat het apparaat nu op mixed.

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Moet eerlijk zeggen dat ik dat helemaal niks vind. De kleur dan (of gebrek aan...), autootje kan ermee door. :)

Onno

19. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    #25794 omd78, Dec 31, 2007
  20. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Achter het stuur zou Victor Muller wel eens kunnen zijn. Bijrijder lijkt eigenlijk op Alonso.....??

21. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Right you are! Maar die bijrijder he...

22. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,155
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Volgens de deelnemerslijst ene meneer Mijnsters. De auto is overigens s/n 0348.

23. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Toevallig een Spyker op de achtergrond als Service auto? ;)

24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Peter, weet jij toevallig welke Ferrari's Victor Muller in bezit heeft? Ik heb voor de fabriek ook wel eens een TdF op een trailer zien staan.

25. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    #25800 omd78, Dec 31, 2007

Share This Page