Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1036 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Heel speciaal!!!

2. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    No problemo, altijd welkom.

3. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

Een 'gewone' 250 GT Lusso. De persoonlijke auto van Nuccio Bertone, maar die vond het natuurlijk niet gepast om in een Ferrari te rijden terwijl deze was voorzien van een body dat afkomstig was van de concurrentie. Het is, dacht ik, s/n 3269 GT en is inmiddels donkerblauw.

Toto> welke Ferrari's zijn niet door jouw en/of jouw broers handen gegaan? Volgens mij kan jij daar (hele interessante) boeken over vol schrijven.

4. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

en als je het nou heel lief vraagt? ;)

Daytona's stellen nooit teleur. Ik weet nog dat ik jaren geleden ns met een vriend van mij in het centrum van Arnhem liep en verderop ontwaardden we iets dat leek op een Daytona. Wij rennen, want hij stond stil voor het stoplicht. Gelukkig stond het stoplicht lang genoeg op rood voor ons om de auto, inderdaad een Daytona, goed te kunnen zien. We gebaarden naar de bestuurder (een Duitser, gezien het kenteken) of het een echte was. Ter beantwoording van die vraag drukte hij het gaspedaal een paar keer in, maar aangezien het licht ook juist op groen sprong was de Berlinetta er meteen ook weer vandoor. Maar geen twijfel mogelijk: dit was een héle echte.

5. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Het ergste is: door handen gegaan, maar ja het is niet anders.

Nog een leuk verhaal over een auto die nu in Nederland reeds weer jaren is.

Ferrari 330 GT met zagato body.

Mijn broer was ergens in de States op een veiling (Scotsdale?) toen deze auto voorbij kwam en bood er niemand op want niemand wist eigenlijk wat het was, een selfmade or what.
    Later sprak mijn broer de eigenaar en kocht de auto voor corvette prijs want er was echt geen belangstelling voor die auto, tijdens die dag kocht mijn broer een Ferrariboek waar een foto instond van de auto, en toen ofcourse wou iedereen de wagen weer kopen. Je ziet er zijn leuke verhalen genoeg.

Een 275 gtb/4 voor 27500 gulden in Parijs eind zeventiger jaren wou toch je toch niet kopen omdat deze fuchs wielen gemonteerd had. Of een 250 swb met een zeer lelijke drogo body (ala Lamborghini espada) voor 50000 gulden liet je ook staan want er zat skai bekleding in ipv leder.

Maar gelukkig maken we nog steeds leuke dingen mee.

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #25881 pterps, Jan 3, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    @ Joop, de blauwe kleur op de Ferrari's lijkt mij nog net een tintje donkerder, maar het ligt dicht bij elkaar.

@ Henk, prachtige foto is dit, ik weet alleen nog niet of ik de auto wel zo mooi vind? (ik denk het stiekem wel).

En een Daytona zit geweldig ;) Ik heb er een aantal keer in gezeten, maar helaas nog nooit meegereden, lijkt me een bijzondere ervaring, evenals een 275 GTB overigens. Wie weet komt het er nog eens van.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

7. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Tonnie, was deze auto ook niet bij het 60-jarig jubileum van Ferrari in Maranello?

Gr. Martin

8. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Schitterend!

Ach ja, je weet wat ze zeggen he:

It is better to have loved and lost then to have loved and never owned. Of zoiets...

9. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    De Daytona bedoel je? Ach, met eventuele kritiek bevindt je je in goede kringen. Zelfs Leonardo Fioravanti, de ontwerper, zei jaren later ns in een interview met AutoSelect (wie kent het nog?) dat ook de Daytona zijn esthetische zwakheden had. Ik heb die zwakheden nog niet kunnen ontdekken overigens.

Schitterende foto´s trouwens weer. Is dat ergens in Nederland?

10. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,152
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Geen Lusso maar een SWB, inderdaad s/n 3269 GT. Prachtige wagen, hoop ik ooit nog eens in het echt te zien.

De Nederlandse Ferrari liefhebbers hebben veel te danken aan Tonnie en zijn familie; door hen rijdt er hier heel wat moois klassieks rond. Tonnie kan inderdaad een boek schrijven over zijn ervaringen. Een beetje zoals het boek van Rob de la Rive Box ("mag het een Ferrari zijn?" Laatst nog te koop op Ebay in duitstalige uitvoering). Een aanrader om te lezen.

11. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    GIJS!!!!

BERTONE

zie je het even???

:D:D:D

12. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik bedoelde de foto van die bijzondere Ferrari die Henk heeft gepost. De Daytona vind ik echt prachtig en deze foto's heb ik inderdaad in NL gemaakt.

13. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Daar krijg je nou toch tranen van in je ogen??

Some day..... denken ze dat misschien ook wel over de 308 GT4. "Die kon je toen voor 30.000 euro kopen en niemand zag er wat in" :D:D:D

Ik moet ook altijd nog huilen bij het verhaal van die kerel die een hectare land ergens ten oosten van Los Angeles had en daar enkele honderden kratten met splinternieuwe Rolls Royce Merlin vliegtuigmotoren op neerzette. Op een kwade dag kon hij het lapje grond verkopen omdat er een woonwijk op gebouwd zou worden. Toen is de bulldozer maar gewoon over al die oude motorzooi heen gereden. Merlins gaan nu voor 100.000+ euro per stuk van de hand, en die zijn dan al 4x herbouwd. Een nieuwe heeft allang niemand meer gezien. Tranendal!!!

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Inderdaad, ik was in verwarring. Ik dacht dat 1739GT op SBW basis was en dat één van beide op Lusso-basis was gebouwd. Maar de een is op competizione basis en de ander op ´stradale´ basis, in sommige bronnen ook aangeduid als ´lusso´ ter onderscheiding van de competizione.

15. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Hogere Ferrarikunde?;)

16. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    nee, gewoon dom!

17. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,152
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    En dan zijn er nog Lusso's die in competitie gebruikt zijn! ;) :)

18. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    maar vast niet met Bertone body!

19. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

pff...

20. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Plan is er maar waarschijnlijk niet in Maarssen :) Doel voor dit jaar is 50 auto's bij elkaar te krijgen. Nu de locatie nog ;)

21. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Straatje aan de buitenrand van Deil?
    Straatje aan de buitenrand van Lochristi?
    Oudegracht in Utrecht??

Lastig hoor.... :D

Succes met organiseren. Petje af!!!

22. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Jongens, nou lees deze hele pagina nou nog eens van boven tot onder.
    Er bevinden zich hier gasten die over een informatie over Ferrari beschikken.... Gewoon ongelofelijk !

Roel vat dat dan weer heel juist en soepel samen.
    Als gezegd, petje af voor jullie.

23. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter

Wat hoor ik nou Franc de duitse beul wordt ingewisseld voor een RR? (Range Rover, geen Rolls Royce....) Jammer dat italianen nog niet dergelijke auto's produceren toch?

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    #25899 omd78, Jan 3, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  25. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Net iets leuks ontdekt op Ferrari owners.com , daar kan men een soort van eigen garage maken van je F-auto's, wat ik steeds netjes bij houd, wat blijkt, zijn alle auto's die ik ooit nieuw gekocht heb , helemaal aangevuld van 1984 tot heden.
    Eigenlijk moet ik ze verwijderen , omdat ik die niet meer heb, maar het is wel leuk omdat ik sommige niet eens meer wist.

Share This Page