Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1037 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Misschien tijd voor een print screen..?

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Toto

Tonnie, in een van jouw eerste posts liet je ons je blauwe Lancia Stratos zien. Onlangs zag ik een plaatje van je garage (ook gepost hier..) dat hij Ferrari rood geworden is. Doet dat geen afbreuk aan de waarde van zo'n dure klassieker om de auto een andere kleur te geven dan op het kenteken staat ?

4. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    #25904 toto70_0, Jan 3, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nou dat is ook een leuk verhaal, die blauwe is de ex-koel stratos die ik van een Heer uit Enschede gekocht had en die mij na een maand of 3 terugbelde, dat hij de wagen miste en er spijt van had, en bood mij toen een eervolle winst zodat ik niet kon weigeren.
    Die blauwe was zo super origineel dat ook ik er spijt van hebt dat hij weer weg is.
    Toen belde een relatie van mij uit Zwitserland op dat hij ook een Stratos Grp4 look had voor een prijsje dat ik de wagen zelfs nog kon restaureren al viel de wagen tegen, dus maakte gelijk ongezien geld over, en heb de volgende dag de vrachtwagen gepakt en ben naar zwitserland gereden, daar aangekomen kon ik wel huilen, het was namelijk een group5 look die ik foeilelijk vind, en stoelen en dash en deurpanelen waren met leder bekleed en nog wat meer aanpassingen dat niet ten goede kwam voor de auto.
    Dus die stond gelijk te koop.
    Wel heb ik van die transactie zeer veel geleerd over de verborgen nummers in zo een stratos, want tegenwoordig is het ook belangrijk dat de voor en achterklep eenzelfde nummer als de scocca hebben, en dat de motornummer anders als van een Fiat Dino of Ferrari Dino is.
    De rode is naar Ierland verkocht en wordt op dit moment omgebouwd naar een grp4 specificatie en zal ook volop gebruikt worden in Rallies in de toekomst.
    Image Unavailable, Please Login

5. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    PS die rode #1920 was oorspronkelijk dezelfde kleur als de blauwe#1924.

6. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #25906 henkie, Jan 3, 2008
    Ok... ik dacht dat het dezelfde was, excuses.
    Maar inderdaad, die blauwe is een veel mooiere auto. De group 5 lijkt meer een echte rally replica, maar als ik deze auto op Mobile.de bekijk (de enige Stratos !) zie ik dat men ook over groep 4 rept.

Is dit een gangbare prijs Tonnie ? Hij lijkt mij gigantisch.... ?

7. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Dat zijn gangbare prijzen voor auto's met rally geschiedenis wat hoogstwaarschijnlijk wel zal zijn want de wagen heeft ook 24v motor, vorig jaar is er nog een echte fabrieks group4 verkocht voor meer dan 1 miljoen, volgens de insiders de enigste nog totaal kloppende grp4 auto.
    Waardes van auto's zit niet altijd in het model maar ook in de geschiedenis van dat bepaalde voertuig, heb vandaag nog een bod uitgebracht op een Mercedes 300 sl roadster van eerste eigenaar, eerste lak, eerste leder en vloerbedekking, boekjes en gereedschap, heel de geschiedenis van dag 1 in een perfecte staat. Dat is voor mij net zo iets als de Mona Lisa.

8. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    #25908 RedMondialTCab, Jan 3, 2008
    Tonnie
    Ik vind het geweldig om dit te lezen!!! TOP !!
    Het deed me weer denken aan de FCN peelmeeting in 2007
    Daar was deze stratos aanwezig
    Wat een geluid gaf dat !!!

9. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Die eigenaar weet ook echt ermee te sturen.

10. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Erg fraai!

Onno

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #25911 pterps, Jan 4, 2008
    Tonnie ik word er altijd stil van als ik je verhalen lees terwijl mijn hartslag flink toeneemt, wat een prachtige verhalen heb je altijd! Een 300 SL is natuurlijk ook prachtig al ben ik zelf vooral fan van de dichte versie. Vorig jaar kwam ik op 5 december nog een rode 300 SL tegen in de omgeving van Rijssen. Zo'n auto maakt echt indruk!

Weet je overigens ook iets meer te vertellen over de SL in de tweede foto? (is een SL S?)

12. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Tijdens een verblijf in een hotel in Groningen, werd datzelfde hotel aangedaan door een Duitse vriendenclub met stijlvol vervoer: Mercedes 300 SL, 2 356 Speedsters en nog wat oud Alfa-spul. Helaas geen Stratos, maar je kunt niet alles hebben.

Gelukkig zijn er nog hele mooie dingen op de wereld.

13. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,151
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #25913 bigodino, Jan 4, 2008
    De Stratos werd niet alleen gebruikt voor rally's, maar ook voor rallycross en het circuit. De rode die Tonnie had heeft de voorspoiler van een circuitversie. Later kwamen er nog circuitversies die er veel extremer uit zagen met gigantische spoilers en uitgebouwde wielkasten (zie foto). Heel apart.

14. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Mooie verhalen toto!!
    Stratos is natuurlijk extreem gaaf, vooral die blauwe die nog standaard is qua uiterlijk.
    Dat vind ik gewoon het mooist.

300SL's zjin natuurlijk ook super! Helemaal zo'n hele originele.
    Die kom je bijna nooit tegen, want die auto's zjin of worden allemaal in beter dan nieuw staat gerestaureerd.

Mooie 300SL Roadster met hardtop :
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006008.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006009.jpg

300SLS, voledig alu body :
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006046.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006052.jpg

Maar deze ongerestaureerde Gullwing stal mijn hart tijdens de Oldtimer-GP in 2006!!
    Supergaaf!
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006045.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006123.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006124.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006125.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006126.jpg
    http://www.gummen.org/images/album/OGP2006127.jpg

15. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    yup, helemaal goed. Leuk ook, die Maserati´s er omheen.

16. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    ja, dikke vette bummer. Sta je dan na maanden en maanden voorbereiding met alle kosten van dien...

17. vanEllende

vanEllende Karting

Oct 15, 2006
    119
    Full Name:
    Paul
    Wel erg raar, wie wil er nou een aanslag plegen op zo'n evenement?

Daar tref je toch niet echt mensen mee, die wat te maken hebben met de anti-terreur van de laatsten jaren, zou ik zo denken...

Maar goed, voor de organisatie is het natuurlijk onmogelijk om veiligheid te garanderen in dit soort landen,
    echter hadden ze ook Onno even kunnen bellen, voor een mooie route om Mauritanië heen, hadden ze het ook opgelost...

Het is in ieder geval erg zund, dat we nu de beelden moeten missen van vrachtwagens die motoren voorbij blazen door het zand, erg kicken!

Paul

18. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Precies wat ik ook dacht Franc.
    Als ik soms hoor en zie wat mensen allemaal weten over ons geliefde merk dan voel ik me echt een leek.
    De info die je hier kunt vergaren is meer waard dan een hele kast vol met Ferrari boeken............ook makkelijker;)

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Inderdaad. Ik verbaas me elke keer over het feit dat sommigen echt alle types kennen.
    Marnix GTE is bijvoorbeeld zo'n iemand, en dan gooit Bigodino nog even het serienummer eroverheen.
    Deze mannen moeten gauw in een Ferrari ! Mannen... hypotheekje erbij ??? ;)

20. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    #25921 348holland, Jan 4, 2008
  21. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    't is dat het plaatje 'veer' heet; ik dacht effe dat het 2 rafelende (benzine)slangen in de wilde natuur waren...

22. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik voel me gevleid hoor, maar als ik me in ´Vintage´ waag, dan weet ik weer waar ik sta. Dan kan ik alleen maar in opperste verbazing meelezen met de schijnbaar parate maar o zo specifieke kennis die links en rechts opduikt.

Neem bijvoorbeeld Boudewijn, je kunt het zo gek en zo bijzonder niet verzinnen of Boudewijn (een Nederlander inderdaad) heeft er een foto van. Of members die van de meest obscure foto´s kunnen zeggen waar en wanneer deze genomen zijn en welke Ferrari erop te zien is. Soms nog aan de hand van een enkel detail. Bizar maar fascinerend.

Ik ken een handvol bijzondere Ferrari´s en van nog een handjevol kan ik wel wat informatie opzoeken desgewenst, maar daar houdt het wel mee op. Ik doe overigens wel mn best om steeds meer informatie te vergaren. Het is toch een hobby he.

Dat laatste ben ik overigens met je eens. Ik moet heel gauw in een Ferrari!

23. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    WOW!!!!

Er is toch nog iemand die nòg nerderiger is dan ik! :D:D:D

Het zijn idd net twee benzineslangen ja, nou je het zo zegt Roger...

24. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ek es in Bushmans Kloowf gewees. Baie warm (36 C). doar is Bonte bok, Grijs Riet bok.

Dankie Otto, was baie groot genot. maar is nou al terug gekom :(

Share This Page