Nieuwe F430 spider F1 | Page 7 | FerrariChat

Nieuwe F430 spider F1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Marbella, Feb 18, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. M-individual

M-individual F1 Rookie

Mooie F430 en zeer smaakvol qua kleurcombo. Klasse.

Enjoy in good health. Rosso voor het interieur is zeer mooi. Nu ik de foto's zie ben ik weer aan het twijfelen geslagen voor mijn 599 die ik in bestelling heb. Argento Nürburgring met Rosso interieur staat nog steeds in m'n top 3.

PS: Heb je er niet aan gedacht je velgen in Nero te laten spuiten? Zou volgens mij niet verkeerd staan op jou F430.

2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik zag vanmiddag een zwarte F430 spider rijden in NL! Vlakbij Den Bosch.
    Ik moest direct aan Dirk denken. :)
    Kenteken was ZF-DX geloof ik.

3. Marbella

Marbella Formula 3

Full Name:
    Dirk
    Hoi Henk,

Jij zit niet naast mij hoor, ik zit naast jou, en jij gaat rijden. En zo winderig ben ik nou ook niet, tenzij we aan de chilli con carne gaan :)
    Smeer je benen maar in met "algipan" en wat talkpoeder aan de kont, want dit is echt wel kicken. 't is geen Scuderia, maar het hangt er wel dicht tegenaan.

PS: De valves staan ook al open :D :D ( muchas gracias Henk ).....

4. cvdzijden

cvdzijden Formula Junior

Full Name:
    Christiaan
  5. Robin360

Robin360 Formula 3

Full Name:
    Robin
    Prachtige auto Dirk. Ik wou dat ik 'm had.

Weet je trouwens wat lekkere wegen om te rijden ten oosten van je? Ben daar zelf ook regelmatig. Zeer regelmatig...

Robin

6. Marbella

Marbella Formula 3

Full Name:
    Dirk
    Hoi Robin,

Ik weet HEEEL VEEEL leuke wegen om te rijden en te boenderen, scheuren, what ever you want :)
    Geef maar een PM als je in de buurt bent, gaan we lekker rijden ! :D

7. Robin360

Robin360 Formula 3

Full Name:
    Robin
    Ha ha. Klinkt goed. Veel plezier daar. Het weer is dan misschien niet super, maar nog altijd beter dan in Nederland!

8. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ooooh, Henkie gaat een topweekje hebben daar!

Veel plezier heren!

9. cvdzijden

cvdzijden Formula Junior

Full Name:
    Christiaan
    Denk dat m'n volgende vakantie maar in Marbella is :D :D

10. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    Ik geloof het graag Dirk.
    De F430 kan dan wel een broertje van de F360 zijn, maar wel met 90 pk er bij ! Die gaan niet ongemerkt voorbij ;)

11. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Full Name:
    Jolanda
    Henkie.

Heel veel rijplezier eetplezier en een fijne week .
    Ook voor Dirk.

Gr J&O;)

12. Marbella

Marbella Formula 3

Full Name:
    Dirk
    Hoi Heren & Dame ;)

Nou het was een super dagje gisteren, heerlijk weer en een goed opkomst bij de club. Aangezien het een officiele vrije dag was in Andalucia hadden we niet gerekend op een grote opkomst, gewoon wat rijden zeg maar. Ook al omdat we deze week 3 activiteiten hebben, maar blijkbaar had iedereen er zin in, 12 auto's. Leuk ritje ook, 25 km langs de kustweg en dan bij Mijas even kronkelend de bergen in. Dakkie eraf en flink gassen.

Een van onze members doet wat met race-paarden en kent de eigenaar van de horse-track, dus we kregen een mooi parking in't midden v/d arena.
    Een ander club-lid is bevriend met de restaurant -eigenaar, dus daar kregen we een prachtige lunch.

Na de race schoven de ( duitse ) eigenaar van het winnend paard met trainer & jockey aan bij onze tafel, de beker in't midden.
    Aangezien ze net een cheque van 50.000 euro in ontvangst hadden genomen gingen er gelijk een flesje of 10 Moet Chandon open. Ongeveer 1 per man :D :D

Rond een uur of 5 zijn we rustig ( not) terug richting Marbella gereden om op kantoor ( Sinatra bar ) nog een laatste afzakkertje te nemen.
    Het zal wel aan mij liggen, maar zo met de zon op je kop en 1 fles bubbels achterover rijd de nieuwe F een stuk soepeler. :)

Ik ga zo maar weer effe rijden, heel verslavend, deze aanwinst ...hmmmmm

Tot straks

13. nieuw

nieuw Karting

Full Name:
    X
    Wat een prachtige auto en een super kleurencombinatie! Dan die verhalen over het rijden, ik ben jaloers! Heel veel plezierige en veilige kilometers toegewenst.

14. henkie

Full Name:
    henkie
    Heh heh heh :D

15. LVV

LVV Rookie

Full Name:
    Loet van Veghel
    Zo eindelijk doet de computer het weer, ik heb een week zonder moeten zitten... Alleen op school af en toe kunnen kijken.

Maar Dirk, echt een geweldige auto, geniet ervan, maar dat zal uiteraard goed komen zo te zien / lezen.

Echt een schitterende auto...

Gr. Loet.

16. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

348 HOLLAND SUPER JUNIOR Formula Junior

Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
    Dirk,

Het lijkt daar wel het leven van Peter Stuyvesant? Ik denk dat dat gelijk je bijnaam moet zijn.

Bram

17. Marbella

Marbella Formula 3

Full Name:
    Dirk
    Hoi Bram,

Mijn geschiedenis-kennis is niet zo je van het, ik heb meer een kort geheugen. Peter stuyvesant dat is toch een cigarettenmerk ? :D
    Nou, het leven is hier in elk geval anders dan in Belgie of Nederland. Dat komt vooral door dat we 320 dagen per jaar zon hebben, en door de Spaanse cultuur, veel buitenhuis leuke dingen doen, terrasjes, tappa's...etc... Het is hier niet ongebruikelijk om 's ochtends een flinke scheut brandy in de koffie te gooien.
    Parkeermeters en flitspalen moeten ze hier ook nog uitvinden, en aangezien ze hier nog 10 jaar achter lopen met zulk soort zaken hebben we nog wat leuke jaren voor de boeg vrees ik ...hihihihihhihi... :)
    Ze zeggen altijd : Leven als god in frankrijk, maar dat is de beste omschrijving. Villa Felderhof-gevoel, maar warmer. En de natuur van andalucia is zo schitterend, ook de wegen in't binnen land, prachtig.
    Regelmatig ga ik met de quad de bergen in, op haast onbegaanbare wegen , dwars door riviertjes heen, enkele uren zomaar wat rijden. Geen telefoon, geen stress, enkel wat adrenaline en prachtige geuren en kleuren. Soms kom ik ( zonder Tomtom) bij een verloren fincaatje en dan eten we wat de pot schaft, warm vers gebakken brood, met stoofpot wild konijn, fles wijn de la casa. En daarna lekker terug naar beneden , even langs de waterlijn scheuren, door de duinen vliegen en weer terug naar thuis. Op zo'n dagje heb ik dan 10 euro stuk gegooid en voel ik me toch ontzettend rijk of misschien is het wel rijp :)

En nee, de quad is geen Ferrari, maar wel Ferrari-rood :D

18. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Nou, sinds jij over je leven aldaar post, vind ik deze credo erg somber klinken.

Ik denk dat we Van Dalen maar eens gaan bellen en hem uitleggen dat die woordenboeken beter 'Leven als Dirk in Marbella' kunnen gaan gebruiken om iets aan te duiden dat werkelijk totaal, maar dan ook helemaal totaal onwerkelijk, onwezenlijk en geheel paradijselijk is. ;)
    Maar we gunnen het je. Vooral omdat wij er zo van mee kunnen genieten. :)

19. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
    Het is het beeld dat de sigarettenfabrikant naar buiten bracht op de televisie . De wereld die daarin geprojecteerd wordt, de wereld van Peter Stuyvesant, is de wereld waarin iedereen een snelle auto, een Rolex, en een knappe VROUW heeft.

Bram

20. Marbella

Marbella Formula 3

Full Name:
    Dirk
    Nou Bram, daar voldoe ik dan niet aan, er ontbreekt namelijk een stukkie :D

21. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
  22. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

lol :)

23. Marbella

Marbella Formula 3

Full Name:
    Dirk
    Hoi vrienden,

Er vroeg mij net iemand of het rode dakje niet ging verkleuren in de zon en wat het verschil was met een F360 :

Ik rijd meestal open, dus veel verkleuren zal er wel niet bij zijn
    En ze hebben dat wel slim gedaan bij Ferrari, want het dakje is 1 a 2 tintjes donkerder dan het interieur, dus als ik over 3 jaar een nieuwe koop is het precies goed voor de 2de eigenaar .... LOL....

En wat betreft rijden, tsja....het is idd heel anders dan een 360, maar of het nou echt beter is ?
    Het is in elk geval geen 150.000 euro beter, laat dat duidelijk zijn. Maar het is allemaal wat sneller, wat comfortabeler, en je kan voelen dat er bijna 10 jaar technologische vooruitgang tussen zit.
    Ik vond het geluid en de belevenis van een 360 ongelooflijk te gek. Dit "hardcore" gevoel is er een beetje vanaf.
    Met een 430 kunnen vrouwen ook perfect rijden, en dat bedoel ik niet verkeerd tegenover onze vriendinnen of vrouwen hoor. Maar kwa rijden lijkt het wat meer op een porsche....oeps.... ( heiligschennis )

Maar het rijdt fantastisch, met deze F kan ik makkelijk 1000 km rijden zonder natte handen. De 360 was wat meer arbeid, 250 km per uur met een 360 is hard en zoekerig, bij de 430 verwissel ik nog effe een CD en kijk op de navigatie op die snelheid. ( en ondertussen eet ik nog een sinaas-appel )

Maar dat hou je toch altijd, ik heb 2 ouwe Bentley's en 1 nieuwe, nou...die nieuwe rijdt precies zoals een audi A8, maar dan een tonnetje duurder. Wat is nou beter ? ik weet het ook niet....

Voorlopig ben ik heel blij met m'n nieuwe speeltje...

PS: de beste frieten bak ik een mijn ouwe frituurpan.

24. henkie

Full Name:
    henkie
    Inderdaad, je rookt Marlboro.... ;)

Dirk, het weer is een drama hier. Er worden in NL en D zeer zware windstoten verwacht, zelfs een lichte orkaan... En VEEL regen.
    Ik kan niet wachten om donderdag even naar mijn leveranciers in Almeria te vliegen... en aansluitend naar Puerto Banus natuurlijk :cool:

25. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Neem je wel je camera mee, Henk?
    Puerto Banus schijnt ook vol te staan met superauto's namelijk!

Share This Page