Nieuwe F430 spider F1 | Page 9 | FerrariChat

Nieuwe F430 spider F1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Marbella, Feb 18, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Peter,

Maar toch....als je een keer in de buurt bent ?
    Breng aub je camera mee voor wat profi-foto's. Wel ben ik vandaag een paar keer door m''n knieen gezakt, en idd dat helpt wel :)
    ssssssttttt...

2. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Heb je helemaal gelijk in Dirk. :cool:

Wat voor camera gebruik je Dirk? Ik vind het echt zeer nette foto's.

3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Foto's zijn echt een stuk beter zo Dirk, veel dynamischer en het is duidelijk dat je op zoek bent gegaan naar mooie plaatjes ;) Mocht ik ooit die kant op gaan dan neem ik mijn zeker mee.

4. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ze voldoen niet aan de strengste EU normen...

Foutje - was even weg...

Idd heel netjes Dirk, maar als de volgende keer een beetje kunt onderbelichten ziet 'ie er nog beter (zwarter) uit. Waarom?

Ik zal het hopenlijk niet te ingewikkeld maken: lichtmeters werken op een gemiddelde grijstoon. Een zwarte auto willen ze dus grijs maken (ze overbelichten), evenals een witte (ze onderbelichten). Vandaar dat je een zwarte korter moet belichten en een witte auto langer.

Dat is wel weer genoeg les voor een zondagavond! :)

Onno

5. PATRIEK

PATRIEK Formula Junior

Oct 2, 2004
    450
    Full Name:
    Patriek

Toch niet gekozen voor de carbon schijfjes ???? spijtig
    ik dacht trouwens dat ze nu standard worden geleverd ....

6. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Patriek,

Ik had de auto origineel besteld zonder Keramische remschijven, maar aangezien ik ook gehoord had dat vanaf 2008 deze remmen standaard waren, ( weliswaar met 15.000 euro meerprijs ) dacht ik, ok, dan zullen ze er wel op zitten, en betalen we maar wat extra.
    Maar dat bleek dus niet. Ze kwamen bij de eind-afrekening wel met de nieuwe prijslijst aanzetten, maar daar ben ik mooi niet ingetrapt.
    In tegendeel, ik heb nog effe wat korting afgepingeld, en wat leuke goodies zoals, polo-shirts, T-shirts, handschoenen, zonnebrilletje, sleutelhanger...etc....

Ze boden wel aan on de Carbon-remmen er alsnog op te zetten, maar dat heb ik maar zo gelaten, ik wou graag snel rijden, en niet nog eens 2 weken wachten . Ik ga regelmatig het circuit op, dus binnen een aantal maanden moeten er sowieso nieuwe blokken op, laat ik meteen effe die schijven ook veranderen.

7. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    De camera is een Nikon E8800, hij is al een paar jaar oud, en ik ken er eigenlijk niet zoveel van, zeker niet onder-belichten of over-belichten.
    Ik ben al blij als de batterij opgeladen is en daarna zet ik hem op automaat en schiet ik zoveel mogelijk plaatjes.
    Meestal heb ik wel 10 redelijke foto's als ik er 50 maak. Mooi gemiddelde toch ? :(
    Soms vergeet ik zelfs het dopje van de lens af te doen...pffff... :D

Maar ik vraag me wel af, moet je nou voor de beste resultaten in het kleine lensje kijken of beter op dat uitklapbare LCD schempje ?

Ik vind het ook een trage camera, ik wil altijd effe snel wat foto's maken, en ik zit constant op die *** zandloper te kijken .

8. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Via zoeker (dat kleine gaatje ;)) kijken is meestal wat nauwkeuriger.

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Bij jouw camera kan je het beste gewoon naar het LCD schermpje kijken, what you see is what you get. In geval van een digitale Spiegelreflex camera kijk je wel door het 'glaasje' aangezien je daarbij daadwerkelijk door de lens kijkt. (zichtbaar dankzij een spiegel, vandaar SPIEGEL reflex camera.)

10. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    OK,

Dan kijk ik voortaan gewoon door dat kleine gaatje. Deed ik vroeger ook al, maar ik zag zo weinig.
    Ik was al blij met die grote plaat links ernaast, maar das dus ook niks :)

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dus niet, die staat op geen enkele manier in verbinding met je beeld sensor bij eenvoudige digitale camera's.

Enige voordeel van die zoeker is dat je het LCD scherm niet aan hoeft te zetten en daardoor batterijen spaart.

12. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    OK,

Dan kijk ik gewoon met 1 oog in dat schermpie en met m'n andere oog in dat kleine gaatje :D
    Gelukkig woon ik niet op een hoekhuis :)

13. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

Dirk man,

wat voor verdovende paddestoelen heb je deze dag weer op.
    zoals ik je hier hoor en lees breng je zat bij de F dealer,maar ik denk ook zat bij de paddenstoelen dealer.

14. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    sorry even off topic

Patriek klopt hte dat je F430 bij in de showroom vd dealer in België staat/stond?

15. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Ik merkte inderdaad dat bij onze compact fotocamera de zoeker heel onnauwkeurig is, maar bij mijn camera (Konica Minota Z3 DiMage) vind ik de zoeker vele malen fijner dan via display... Is ook wel een beetje wat je zelf het fijnst vind werken denk ik.

16. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    Er staat wel een Spaanse 360 spider in het grijs bij Van Vliet, misschien een ex- Dirk auto? :)

17. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Jordy,

Nee, dat is niet mijn ex- auto . Sjaak ( van vliet ) heeft een vakantiehuis in Spanje, als ik me niet vergis is het z'n eigen auto.
    Affijn, eigenlijk is alles wat daar staat van hem natuurlijk, zolang het niet verkocht is :)

18. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    pas je wel op dat je niet te hard werkt:

;)

19. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Ja hoor Marnix,

Ik heb een pesthekel aan hernia's, en burnouts, dus doe al jaren voorzichtig aan.
    Oja, en ik ben ook allergisch voor "doe het zelf" zaken.

Mijn moto : Stel niet tot morgen uit wat je vandaag door iemand anders kan laten doen :D :D :D

20. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    vanaf nu ook mijn motto! :D

21. PATRIEK

PATRIEK Formula Junior

Oct 2, 2004
    450
    Full Name:
    Patriek
    klopt, stond ... staat nu weer netjes thuis

ik had een optie voor de scuderia, maar heb deze afgezegd.
    we kregen (spijtiggenoeg) de 430 niet weg aan een redelijke prijs, en binnen minder dan 2 jaar is er al terug een gans nieuw model, dus hebben we in overleg dan maar besloten hier een optie op te nemen ...

22. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    Met Sjaak weet je nooit wat voor een auto hij nu weer persoonlijk in gebruik heeft ;).
    Het was alleen toevallig dat hij ineens ook een grijze 360 spider had met Spaanse platen.

23. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk

Hoi Patriek,

Ik had een scuderia besteld ( levering eind maart/begin april 2008 ) maar kon het contract ( vreselijk :D ) goed doorverkopen, vandaar snel geschakeld en een 430 uitgekozen die vanwege een afgezegde order snel geleverd kon worden in mijn specs....
    En de opvolger van de 430 ( F142 ) komt eind 2009 in berlinetta. Ik heb reeds een aanbetaling gedaan voor de spider, en ben de eerste in Spanje.
    Levering eerste kwartaal 2010 :)
    Maar m'n maatje heeft de scuderia, dus als je eens wil proeven ?
    Mi casa tu casa !

24. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

Dirk,

ik wil er ook dolgraag een bestellen maar kan in NL,BE en D nog geen aanbetaling doen.
    kunnen we wat regelen met jou dealer.

gooi maar eens een balletje op als je wil!

ik hoor je heeeeeeeel graag

25. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Paulus,

Ik heb toch wel echt een bonnetje in mijn hand hier met een aanbetaling voor de F142 spider. Levering eerste kwartaal 2010 :)
    Als je mee wil, stuur effe een PM.

Share This Page