Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1159 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ben er nog niet uit of het nou makkelijker is om het zonder auto uit te houden d.m.v. F-chat of juist moeilijker...

Onno

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,252
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Haha. Eigenlijk niet eens om te lachen. Hoe lang nog Onno?

Gr. Martin

3. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Moeilijker, gegarandeerd

Heb net weer de victory by design film zitten kijken op youtube, en het kriebelt weer zooooo erg.

Maar helaas, ik moet weer aan het werk....

4. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
  5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #28955 pterps, Mar 26, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    Weet precies wat je bedoelt. Hoe lang ben je hem nu kwijt ?
    Ben hem ook behoorlijk lang kwijt geweest. Heb me maar wat bezig gehouden met mijn dagelijkse auto.
    Beetje aan het surfen geweest naar een vervanger daarvoor. Ook nog niet gevonden trouwens.

Peter.

7. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,252
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  8. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik ben gemiddeld een keer per twee tot drie maanden in Nederland, de rest van de tijd in Mali. Dit keer is het echter al 4 maanden met nog twee weken te gaan....

@allemaal: wisten jullie al dat Jean Todt is afgetreden als CEO? http://www.octane-magazine.com/news.php?seenews=711

Onno

9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Okee.... ik heb weer eens geluk gehad.

Ik moest en zou met de Dino naar Lelystad vandaag om daar aan het werk te gaan. Ik boemel de A27 af en sla bij Almere-Buiten af om de binnendoor weg naar het vliegveld te nemen. Ik kom een paar honderd meter voor een politieauto uit. Balen! Dus keurig 80-90 rijden. Binnen 20 seconden heeft de politie er genoeg van en hij komt me voorbij gezeild, om met een gangetje van 125 of zo zijn weg te vervolgen (je mag er 80).

Hee, dat is leuk! Wat hij kan, kan ik ook.

En dus versnel ik wat, om uiteindelijk toch nog op een afstand van een kilometer of zo achter hem te rijden. Eerst loopt hij wat uit, later haal ik weer wat in. Gemiddeld 120 of zo.

Hij slaat af. Ik moet daar ook heen. En ik er dus achteraan, 700 meter achter hem.

Hij gaat wat langzamer rijden, en dus kom ik wat dichter in de buurt.

STOP POLITIE

FU**

Dat meen je niet!!!

Maar hee, zij mogen toch ook niet zo hard?

Wel dus. Rijvaardigheidstraining stond er achterop. En die blijken ontheffing te hebben om harder te rijden...

Heb ik dat?

Papieren natuurlijk ook niet bij me, enkel rijbewijs....

Na een praatje van een minuut of vijf ben ik voor pinokkio uitgemaakt ("jij rijdt OOK wel eens te hard binnen de bebouwde kom"), krijg ik m'n rijbewijs weer terug, wordt mijn hand geschud, en wordt m'n auto nog even bewonderd. Verhaal dat we binnenkort de RDW kombaan op zouden gaan deed het ook goed. Werd gewaardeerd dat ik op de openbare weg niet de grenzen op ging zoeken. Uhhh

Kortom: ik zal niet meer zo stout zijn, en rustig rijden oom agent.

Eerlijk is eerlijk, het was een sympatieke man, en een echte meting had hij natuurlijk ook niet, maar :eek: das wel effies schrikken!!!!

Oh, en ik moest het mijn vrienden ook vertellen. Bij deze....

Hans

10. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Nee, niet echt Hans. Het verschil met jou situatie en die van mij is dat de F dicht bij je in de buurt is. Bovendien krijg je iedere keer weer een ritje voorgeschoteld dat de verslaving aanwakkert. Voor mij is het gewoon 4 1/2 maanden zonder en dat weet ik van te voren. Maakt het toch een stuk makkelijker om er mee om te gaan. En F-chat is een leuk surrogaat tussendoor.

Mooi dat je onder de boete vandaan bent gekomen - ik zie dat je nog steeds dat talent hebt! :)

@Martin - nog twee weken. Ben erbij op de FCN Rijvaardigheidscursus op Zandvoort.

Onno

11. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    Het weer is hier toch niet veel soeps. Het wordt tijd voor meer zon.
    Peter

12. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    pfff....Hans....daar is een uitdrukking voor. Wat was het ook weer? Uhm... oh ja:

DAAR KOM JE GOED WEG!

:D

beetje te snel rijden achter een politiewagen. Mallerd.

13. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Soms weten die vrienden wel beter.

Er is toch al zo weinig draagvlak voor hun interventies in het verkeer dat zij zich normoverschrijdingen wat mij betreft niet kunnen permiteren. Als ik het zie confronteer ik ze ermee. De meest onwaarschijnlijke verhalen krijg je dan die met 'gezag' gebracht worden. Zij beroepen zich steevast op de algemene ontheffing die zij hebben om het RVV aan hun laars te lappen.

Ik zocht dat eens uit omdat ik het wilde weten:

In een politie-auto mag men inderdaad allerlei verkeersregels negeren mits het voor de uitoefening noodzakelijk(!, dat is iets anders dan 'handig' of 'gewenst') is en men lichten en geluidssignalen voert. Dat laatste mag alleen achterwege blijven als dat niet kan (misschien niet op weg naar een heterdaadje met geluid aan).

Het zou me nix verbazen dat iets soortgelijks hier ook speelt, al ben ik niet zeker.

14. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Men beriep zich op de noodzaak om sneller rijden te trainen opdat men wanneer de nood aan de man was op een veilige manier ramptoerist kan spelen.

En aldus is het voor het uitoefenen van de training noodzakelijk om te hard te rijden. Aldus de heren. Men beweerde ook een ontheffing te hebben.

Of hebben ze daar nou een trainingscircuit voor??

Misschien moest ik ook maar gaan oefenen om te hard te rijden. Je weet per slot van rekening maar nooit wanneer ik plotsklaps met een van weeën bestervende Ivon naar het ziekenhuis moet of zo. Zou ze wel eerst zwanger moeten worden trouwens, en dat wordt actief ontmoedigd, maar toch. Je weet maar nooit.

Maar los van de vraag van noodzakelijkheid, ontslaat deze "noodzaak" ze van de verplichting tot het voeren van lichtsignalen en sirenes, vraag ik me af.

Boeiende materie voor een ander moment....

Hoe dan ook, ik heb er weer een paar zweterige momentjes op zitten en ben blij met mijn rijbewijs verder gereden....

15. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    @Hans : Zo , daar was je even lekker mee!!
    Zat je hart in de keel??
    pffffff..... even wegblazen...ooh nee niet met de Dino, maar je adem !!!! :):):)

16. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    #28966 RedMondialTCab, Mar 26, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zo.

Ik heb mezelf vorige week een cadeautje gegeven.
    een Ferrari Becker 7929 Travel assist Pro met TMC :)
    Inderdaad volgens mij dezelfde als Onno.

Gaaf apparaatje. Hier in Holland nog duur ( adviesprijs €699) maar bij onze oosterburen €199 exclusief verzendkosten
    Deze dus via Ebay besteld. (voor mij ook voor de 1e keer) Niet als vele anderen ben ik niet zo'n markplaats/ebay buyer, maar misschien gaat dat nog veranderen :):):) ... Zeker na deze goed gegane transactie

Vanmiddag dus binnengekregen ( zie foto)
    Ik laat Alex even een 12 volt aansluiting maken omdat ik geen normale sigarettenaansteker in mijn Mondial heb zitten.
    Tevens even kijken of er een steviger bevestigingsmethode is dan de zuignap. Deze ga ik niet gebruiken.Misschien is Brodit een oplossing maar daar hebben ze geen specifieke Mondial clip... dus nog even zoeken.

maar in de tussentijd....
    ben blij...
    Image Unavailable, Please Login

17. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,141
    The Netherlands
  18. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    @Fred, waarom laat je Onno niet een paar hippo's meenemen?

19. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,252
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dan is het overzichtelijk aan het worden!

Goed bezig Cor! Nooit meer de weg kwijt! Ook niet in Italië! Ga zelf deze week een poging doen navigatie op mijn nieuwe Nokia te installeren, eens kijken of dat wat is...

Gr. Martin

20. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Yep, dezelfde. Echt perfect ding, Cor. Heeft me heel goed bijgestaan in Italie vorig jaar, al heb ik er natuurlijk meer voor betaald (450 was het geloof ik). Heb je mijn clip op 123video niet gezien? Die zuignap laat echt niet los, hoor (als je dezelfde hebt als ik)!!!

Wat ik wel een nadeel vond was het gebrek aan volume - ding is erg zacht. Als je hem op je stereo kan aansluiten raad ik dat van harte aan, zeker in een cabriolet. Het andere nadeel is de geheugenkaart - die is vrijwel vol als je heel Europa erop hebt, dus vrijwel geen ruimte voor muziek. Voor de rest geen enkele klacht.

Onno

21. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Onno

Ik heb je video idd gezien. Daarom vond ik 'm ook zo leuk.
    Muziek is niet belangrijk op de becker. CD/MP3 van VDO Dayton is voldoende voor mij
    Aansluiting op de stereo wordt een probleempje denk ik.
    Maar dat zoek ik nog ff uit, maar is geen showstopper !!!

22. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Onno, het voordeel van deze Becker's (ik heb de 7934) is juist dat het geluid "uit" kan. Ik wil helemaal geen stem horen, de tekens en 3D map zijn voldoende. Maar dat is natuurlijk ieders smaak he ;)

23. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Henkie, de vdM hebben mogelijk geen Ferrari ten tijde van Deil Meeting.
    Sessanta komt niet meer en Scuderia moet nog geleverd worden...
    (dus ook geen Rijvaardigheidstraining voor hun de 10e)

24. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Geen probleem Koen. Dan kom je toch zonder. Je bent welkom.

25. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Mooi. :) Met Veyron op kombaan was ook wel leuk geweest. :D ;)
    Verwacht trouwens toch niet dat J. nog tijd zal hebben/maken.

Share This Page