Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1185 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Zooooo

Wat een onderhoudsnachtmerrie is zo'n F ook...

Vandaag bezig geweest met het terugplaatsen van het gelaste uitlaatspruitstuk.

Met 3 buisjes + 1 losse had ik de handrem kabels en katrollen al weg moeten halen achterop om het spul te bevrijden, maar met 4 aanelkaar gelaste buizen ging het ding never nooit niet meer terug erin.

Bovenlangs dan?

Motorsteun losmaken dus.

Gaat.... bijna.

kom 1 cm te kort.

Dus.... kleppendeksel moet eraf. Maar hee, dan moeten die 4 schroefjes opzij ook los. Dus kappen over de distributieriemen eraf. Maar oh, de verdelerkap en oliekanalen moeten ook los. En hee, wat is dat? De slang voor de oliedamp-afvoer moet los. Maar om dat los te krijgen moet het luchtfilterhuis eraf, met daarin de 4 dubbele kelken voor de webers, met 20 pietepeuterige schroefjes, dito ringetjes en afstandsbusjes die allemaal vooraan zitten te dringen om in de gapende kelken van de webers te vallen...

Dus.... halve auto uitelkaar, en jawel hoor, het spruitstuk zit weer op z'n plek.

Nu de boel weer inelkaar schroeven allemaal. Ben ik nog een uurtje of twee mee zoet denk ik, en dan zou het weer moeten werken.

Welke idioot verzint dit toch allemaal??? Wel eens van onderhoud gehoord meneer Ferrari? :eek:

Maar goed, het goede nieuws is dat ik dit hele spul over een paar weken nog een keer mag doen, als ik m'n nieuwe spruitstukken heb....

Pfffff

Hans

P.S. Hoe krijg ik m'n handen nou weer schoon om morgen weer kantoormannetje te spelen? M'n dubbelleven wordt elke keer verraden door de rauwranden onder m'n nagels :D

2. Jer0en

Jer0en Karting

Feb 11, 2008
    143
    Duiven, Netherlands
    Full Name:
    Jeroen Buitenhuis
    #29602 Jer0en, Apr 13, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  3. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Jammer van dat andere gedrocht ernaast. :(

4. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    #29604 toto70_0, Apr 13, 2008
  5. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    #29605 omd78, Apr 13, 2008
    Avond Tonnie,

Ben je ingeschakeld voor het transport of behoor je dit jaar tot de deelnemers? Is een fantastisch evenement de Tour Auto, altijd weer genieten om al die auto's door het verkeer van Parijs te zien bewegen.

Even je expertise nodig Tonnie: is dit een echte Daytona? Door de kleur van de achterlichten en reflectoren aan de zijkant vertrouw ik het niet helemaal... Heren experts?

Gr. Martin
    Image Unavailable, Please Login

6. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Goede reis toegewenst...

Als ik dit plaatje zie, dan vermoed ik dat we binnenkort weer mooie verhalen krijgen :)

Bob

7. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Hans, dat heb je met Hi-Performance cars, hè? ;)

Weet je nou wat het mooie is met dit soort dingen?... Je hebt er altijd weer een mooi verhaal bij voor feesten en partijen. Volgende week???

Bob

8. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    De andere? 't zijn allebei gedrochten!:D

9. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Hoi Martin,

Klopt vervoer alleen de auto, normaal zet ik alleen foto's op het net van auto's die we zelf gehad hebben, maar ik dacht dat de foto wel geslaagd was.
    Help Piet Roelofs met deze auto bij een klant af te leveren morgen ochtend in Parijs, ik ben niet zo van rallies, vroeger met mijn neef wel gezien, maanden planning en dan in Italie op de eerste proef iets defect en dan weer terug naar huis, maar ik vind het wel leuk om morgen even de auto's te bekijken.

Yep, een echte maar een amerikaan kan je zien aan de knipperlichten achter in het scherm en hebben ook de zelfde kleuren achterlichten, ook de knipperlichten voor hebben geen wit erin maar zijn kompleet oranje, het is trouwens niet altijd zo als de knipperlichten voor geheel oranje zijn dat het dan een amerikaan is. Voor duitse en engelse markt was dit ook een vereiste maar dat zie ook aan het kleine knipperlichtje op het scherm, kijk maar naar de foto hierbove, de rode is namelijk voor de Duitse markt gebouwd (Frankfurt Salon 1973).

Tonnie

10. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dank voor de info! Ben zelf 2x bij de start van de Tour Auto geweest: heel bijzonder om al die auto's bij elkaar te zien.

Gr. Martin

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Martin, volgens mij is jouw foto genomen in het droomparadijsje Im Meilenwerk / Berlin... ;)

12. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Volgende week zeker Bob.

Alles zit er weer in. Nu nog even motor en versnellingsbak olie vervangen en ik ben er klaar voor.

Alleen... wat doen m'n handen pijn. Ik klus al aardig lang, en ik heb nooit echt m'n handen kunnen sparen, maar zo kapot als deze keer zijn ze nog nooit geweest :(

13. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ai Henk, niet Berlijn maar Dusseldorf waar ze ook een vestiging hebben. Was er "in de buurt" en las afgelopen week op het duitstalige deel van deze site dat er ook een Meilenwerk in Dusseldorf was, vandaar. Schitterend om te zien en zeker als je ziet wat er allemaal aan auto's staat. Voor wat betreft de Ferrari': Daytona (van de foto's), 330(?)GTS, 275 GTS, 365 BB, 308 GTS en een 512TR.

Echt een aanrader als je in de buurt bent. Berlijn schijnt nog groter te zijn...

Gr. Martin

14. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Gisteren heb ik bezoek gehad van Onno en het BBB, het was de 2e keer dat ik het beest in real-life zag en wat blijft het een prachtige auto. Die donkere kleur staat zo ontzettend goed!
    Na even bijkletsen met een Chianti en wat tappenade mocht Esther nog even een rondje mee in het BBB, dat maakt indruk, zeker ook aangezien het net had geregend en de achterzijde vriendelijk kwispelend op zoek naar grip was.

Ik kijk er enorm naar uit om de sound van het BBB te horen in de tunnels van Italie! Ik kon hem gisteren een paar straten verderop nog duidelijk horen.

15. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sfeer was ok, had het echt naar mijn zin. Lunch was een probleem, 200 hongerige fcn'ers eten meer dan verwacht. Lokatie (zie foto's op gras) was top, echter was er te weinig plek voor alle F's alsook het aantal stoelen tijdens de lunch was een probleem, Deil is beter geregeld kunnen we met trots zeggen!
    Het diner is weer heel wat anders, eerst omkleden (jasje/dasje was voorschrift) om vervolgens aan tafel weer uit te doen door de gestegen temperatuur. Diner: 1x halve kom soep, asperges met 1 plakje ham (heb maar gelijk een 2e portie besteld) en een verrukkelijk nagerecht bestaande uit diverse hoogstaande stukjes! en koffie na.
    Eerlijk gezegd kijk ik persoonlijk uit naar de maaltijd van as Zaterdag, meer voor minder ;) en zeker net zo goed!

Mooi he? zo'n uitlaat aan de zijkant zonder demper! Ben benieuwd.........

Anders ik wel, vorig jaar achter Henk door de moeder der tunnels gegumd (filmpje is wel bekend denk ik) en dat deed op het eind (lees: volgas) echt zeer aan mijn oren! Ben benieuwd wat een 12 cil met Tubi daar doet?! doof?

16. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Gisterenavond toen ik de laatste loodjes van het uitlaatverhaal aan het doen was in m'n loodsje kwam er een aardverschuiving aangereden. Bleek Onno te zijn.

Het blijft een mooi machien.

En uit 1e hand kan ik zeggen dat ie het in tunnels ook heel aardig doet ;) (Piet Hein tunnel vorig jaar)

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #29617 JazzyO, Apr 14, 2008
    Was gezellig Peter - leuk om even je vrouw en dochter te ontmoeten. Ben blij dat Esther de auto kon waarderen!

Voor het bezoek aan Peter even geluncht met een paar FerrariLijf.com (schrijf op se Engels voor de egte naam) enthousiasten. Lodewijk had zijn 355 meegenomen en we hebben even auto gewisseld. Mijn eerste meters achter het stuur van een F355 - echt geweldig! Veel lichtere auto - gevoelig op het gas en met een ongelooflijk geluid. Hij heeft minder trekkracht onderin, je rijdt hem echt op toeren. Als ik een vergelijking uit de dierenwereld zou aanhalen, zou ik zeggen: F355 = jachtluipaard, F550 = leeuw.

David is een Zuid Afrikaan die in Amsterdam woont. Hij heeft al wat Ferrari's gehad (512BB o.a.) en sinds kort heeft hij een 308GTB vetroresina gekocht - de 4e ooit gemaakt en de eerste die geleverd werd aan een klant. Hij was langsgekomen in zijn 993 Carrera 2. We zijn 's avonds even bij Hans langs geweest om te zien hoe het stond met de 308GT4 - hij was nog net niet klaar voor een ritje jammer genoeg. Was wel gezellig om weer even bij te kletsen. In ieder geval nog even voor het eerst Porsche gereden - ook een leuke ervaring. Een fijne auto om te rijden! Al met al weer een geslaagde octaangevulde dag.

Onno

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    :D

Italie wordt mooi - ik heb er zin in, mensen!

Onno

19. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    wauw, das bijzonder spul.

Trouwens, die 550 van jou steelt voortdurend de show op foto's ;)

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Onno is niet lang in NL, maar als het zover is, neemt hij het er wel van zeg!! :)
    Goed bezig Onno! Ik ben erg benieuwd naar jouw Maranello aanstaande zaterdag.

21. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Even 3 dagen weg en ik kan het hele forum bijlezen! Waren weer een weekend naar de nurburgring.. Geen enkele Ferrari gezien!! ( Ook niet zo gek met de regen die met bakken uit de lucht kwam )

Top foto's van iedereen! Kan ik het toch nog een beetje meemaken ;)

22. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Quality Time, noem ik dat :):):):)

23. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Je moet roeien met de paarden die je hebt. :)

Bedankt voor de complimenten allemaal - het is echt weer even genieten van het autootje. Volgens mij was dat wel een goede beslissing, vorig jaar, om deze aan te schaffen...

Onno

24. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Duhuhh.. :D

25. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006