Miljaar, Deil is binnen 6 dagen en het regent pijpestelen! Daar mag wel eens verandering in komen! Of wordt er zoals vorig jaar zo'n 30°C voorspeld?
Ik zou er niet van uitgaan Otto! Eerder de helft Ik heb nog altijd in een hoekje van m'n website wat actuele weerkaartjes staan (http://www.jodel.com/wx/). Zoals het zich NU laat aanzien (lange termijn forecast - ik interpreteer alleen de kaartjes) zien we een flink lagedrukgebied dat zich ten zuiden van Deil (Noord Frankrijk) heeft genesteld. Om deze depressie heen zit de nodige bewolking met neerslag. Verder hebben we een band bewolking over de Waddenzee lopen die een storing boven Polen met eentje boven de UK verbindt. Tussen de Frans/Belgische bewolking en de bewolking boven de Wadden lijkt het wat beter weer te worden. Laat Deil nou net mooi halverwege liggen.... Dus... waterig zonnetje. Verder niet veel wind, dat is ook wel lekker. Wind komt uit het west-noordwesten. Daar zorgt een nog koude Noordzee voor niet al te warme temperaturen. Beetje vergelijkbaar met hoe het nu is dus. Graadje of 15 of zo. Maar nogmaals, dit zijn de lange termijn voorspellingen. Niets zo veranderlijk als het weer. Als de storingen een paar honderd km naar het noorden trekken tov wat nu verwacht wordt, zitten we midden in de buien. We houden het in de gaten.... Hans
Hoi Ik hoorde net van dit evenement. Ben ik eventueel ook nog welkom met mijn Maserati Kyalami prototype? zo ja, dan gooi ik het even in de groep thuis En regen of wind maken mij en mijn auto niet uit.
Owowow, je hoeft alleen maar even door de eerste pagina te scrollen en je krijgt nu al zin in zaterdag! Heb een mooie (huur) Peugeot 107 geregeld dus jullie kunnen allemaal inpakken (als het om brandstofverbruik gaat...) Gr. Martin
Oei oei oei! Na zo'n regenachtig weekend heb ik steeds meer zin in aankomende zaterdag! Laten we hopen op mooi weer! Ik kan niet wachten!!
Al het vuil is tenminste van de weg gespoeld, de plantjes hebben weer water dus wat willen we nog meer Gr. Martin
De voorspelling zien er niet onaardig uit Henk, voorlopig hebben ze het in het weerbericht over 15 a 16 graden en kans op een buitje.
De vooruitzichten zijn er een stuk op achteruit gegaan sinds gisteren De lagedrukgebieden in het noorden zijn wat naar het zuiden gezakt Het lagedrukgebied in het zuiden is wat naar het noorden gekomen En zo ligt alles "mooi" op 1 lijn. En die loopt... bijna recht over Deil. (Recht boven Otto's hoofd eigenlijk) -> Bewolking met buien. Wel vrijwel windstil. Temperatuur zal idd wel aardig worden, maar het zonnetje zal zich - zo het zich nu laat aanzien - niet erg veel laten zien De weerman... Image Unavailable, Please Login
Als het weer van Zaterdag wisselt met Zondag zou dat beter zijn Maar ondanks het weer heb ik er echt super veel zin in! Image Unavailable, Please Login
Het is zeker te laat om een lading Fchat paraplu's te laten drukken? ;-) Zijn er trouwens al afspraken om samen naar Deil te rijden? Of komt iedereen apart?
Nog geen afspraken. Dus bij deze: Ik sta klaar in Utrecht om aan te haken bij welk convooi er dan ook langs gaat komen... Wie oh wie? Hans
Met zo'n lagedrukgebied recht boven je hoofd kan het weer alle kanten op. Wolken gaan we waarschijnlijk wel hebben, maar afhankelijk van waar het centrum van dat gebied zich op dat moment bevindt heb je wind uit het noord-westen (zoals gisteren voorspeld), of juist tegengesteld: het zuid-oosten. Centrum honderd km verderop en de wind draait compleet. En met landwind komt warme lucht, terwijl zeewind koelte brengt. Vandaar ook die 5 graden verschil in de voorspellingen van zaterdag en zondag. Bottom line: het is nog te ver weg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. En nog een bottom line: Wat maakt het ook uit? We gaan toch wel lol hebben met z'n allen!!!
Hallo heren, Ben net terug van Fedex, aangezien het hier momenteel zo vet zon is en 25 C, dacht ik : Kunnen we best wat van missen voor onze NL & BE vrienden, dus heb net een flink pakket zon opgestuurd naar Deil... Vanavond brand ik nog een kaars, jammer ***miljaar non de dju*** dat ik er niet kan bij zijn. Sow, dit gezegd zijnde wens ik jullie nu al een gouden dag, dat kan niet missen met zoveel liefde en passie voor hetzelfde beest ! Alvast veel voorpret en succes dit weekend. ( liefst veel posten en veel foto's, zodat deze sloeber wat kan meegenieten ) Amicale groeten, Dirk/Marbella
@Hans : Waar in Utrecht? Evt een optie om bij Nieuwegein aan de A2 af te spreken bij een benzinepomp?
+1 Ik ga daar ook afspreken met diegene waarmee ik naar de deil meeting ga moet alleen daarna even een parkeerplekje vinden voor de auto, maar misschien zet ik die wel in utrecht neer. Iemand een tijd dat we misschien wat kunnen afspreken?
Prima wat mij betreft! A2 bij afslag Nieuwegein zit een benzinepomp (Shell?). Daar zouden we af kunnen spreken. Wat ook kan, voor diegenen die iets met parkeren willen, is bij m'n loodsje afspreken. Daar zit een parkeerterreintje tegenover. Plek zat (gratis). En dat op nog geen 5 minuten van de A2 (vlak bij Hessing, maar dan aan de Utrechtse kant van de weg). Om om 10 uur aan te komen in Deil moet ik daar om half 10 of zo weg. PM me even als iemand daar af wil spreken. Vervolgens alsnog om 9:40 stoppen bij de pomp bij afslag Nieuwegein is natuurlijk ook een optie....
Oke, klinkt beide wel goed. Ik kom hierop terug en zal sowieso op 1 van die 2 plaatsen verschijnen zaterdag.
Ik zat net nog even het programma door te kijken.... en dan die lijst met deelnemers... eigenlijk is het onvoorstelbaar: 12 uur pure passie!!! En dan nu de gedachten vooraf en laten we het maar helemaal niet over de verhalen, foto's en video's achteraf hebben... Man, man, man (en Jolanda uiteraard ) ik heb er zin in! We houden het weer van vandaag gewoon nog even vast. Dat moet wel, er is ook nog de rode kruistocht (klinkt best wel vreemd ) en we kunnen die mensen toch niet door de regen laten lopen? Ik heb goede hoop! En nog betere zin! Henkie en Peter, alvast bedankt!!!