Geen eigen ervaring maar Otto kent iemand met een Pantera. Hier enkele foto's die Henk nam tijdens het verjaardagsfeestje in Lochristi in 2007 http://www.ferrarichat.com/forum/showpost.php?p=136539552&postcount=14141 Volgens mij staat de kleine nummerplaat je Dino trouwens beter Geeft er idd ook meer een Italiaans tintje aan. Prachtige collectie foto's heb je daar op je site!
Ja, dat is hartstikke interessant Henk... Ideetje moest eerst maar eens wat gaan rijpen.... zit in een goed vat....
Hans, het is eigenlijk heel makkelijk, die garage van jou kunnen 2 auto's in. Dus die plek m-o-e-t opgevuld worden.
Het kan alle twee. Ik vind persoonlijk de grote beter staan. Betere vulling van de uitsparing in de bumper. En blauwe platen op een blauwe auto misstaat zeker niet. Jeffrey Ps. ze is morgen klaar. Nu nog iemand om (te helpen ) d´r op te halen.
Jaaaren geleden wilde ik een Pantera hebben. Erg cool ding, snel en standaard techniek. Dus enigszins betaalbaar te rijden. Alleen is het lastig om een mooie vroege te vinden. Ik wilde toen per sé eentje uit 1971/72 met de gescheiden km en toerenteller en de meest pure body. Dat zijn de allermooiste en puurste Pantera's. Later worden ze minder mooi (vind ik). Beetje net als het verschil tussen een LP400 en een 5000QV Countach. Die LP400 is 10 keer mooier, vind ik. Ik heb er eentje kunnen vinden (in NL) toen, maar die had toch een beetje teveel roest (bij de achterkant van het dak o.a.) en echt goedkoop was die niet. Wel erg gaaf en dat ding maakte een geluid! Niet normaal. Ding werd gestart in een loods. Motoren zijn redelijk goedkoop, alleen de (ZF) bak is duur als er iets mee is. Verder roesten ze natuurlijk wel gewoon en zijn ze aardig zweverig bij hogere snelheden. (200 is echt hard met zo'n ding)
Hmmm, als ie nou maandag of gisteren klaar was geweest, dan had ik je er met liefde heengebracht. Nu wordt dat toch wat lastiger vrees ik. Zit morgen de hele dag in Best, en kan ook niet eerder dan 17:30 weg. Heb je dus nix aan. Vrijdagochtend is normaal ook geen probleem, maar deze week gaat dat ook niet lukken. 's Middags een BBQ in de hangaar en ik moet nog heeeeeeeeel veel opruimen. Kan ik je zaterdag een lift aanbieden? Of kan je niet zo lang wachten?
Kijk, dit is gewoon minder gaaf, vind ik : http://www.seriouswheels.com/pics-def/DeTomaso-Pantera-Red-Front-Angle-st.jpg En dit is gewoon super!! http://www.carstyling.ru/resources/studio/large/69DeTomaso_Pantera_(Ghia).jpg Die gele ook en een vroege GTS kan ook wel vind ik. http://www.lotusespritturbo.com/De_Tomaso_Pantera.htm Vroeg interieur (veruit het mooist) : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Detomaso_Pantera_Interior.JPG Later interieur (veel minder) : http://panteracars.com/10232006PS3.jpg
Mee eens over de oude modellen. Het liefst eentje zonder de brede wielkasten (pre-GTS dus). Van die ZF bak had ik ook al gehoord. Toen die auto's geproduceerd werden was de bak ook al duurder dan de complete motor. En de synchro's willen nog wel eens stuk gaan. Kan er ook aan liggen dat ie op 330 pk gedimensioneerd is, en 500 of meer pk geen uitzondering is in een beetje gepimpte Pantera's. (Zag er pas een met een 474 ci (ofwel 7,4 liter) big block erin, met 800+ pk ) Enig idee hoe krap zo'n ding is? Pas ik er überhaupt in? Ik moest maar eens een cursusje plaatwerken gaan volgen geloof ik. Ik val elke keer voor auto's die met erg veel enthousiasme zuurstof aan hun edele koetsen binden.
Hans, bedankt voor het aanbod. Ze zijn enkel ma t/m vrijdag open tot 16:30. Da´s lastig. Of iemand morgen charteren anders vrijdag. Maar dan moet ik het weekend weg. Kan ik nog niet rijden...... Eindelijk continu vermorgen!! KAN NIET WACHTEN!!!!!!!!!!!
1971 auto. Kwijl.... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
+1 Wel een foute bak hoor jongens! Maar wel lachen zo´n american hotrod in italiaans jasje. Ben er jaren terug één tegen gekomen bij een restaurateur waarbij ´de vrouw van de bestuurder´ met stoel en al door de bodem van de auto was gegaan!!!!!!! OP DE SNELWEG!!!!!!! LOL (Weet niet hoe het huwelijk was.... )
Ze zijn niet heel erg ruim, maar volgens mij pas jij er wel in. De toenmalige eigenaar was ook niet klein namelijk. En als je wilt, past het wel hoor!
Wat zijn er toch veel mooooooie dingen gemaakt in Italië eind jaren 60, begin jaren 70.... Ik zou wel een projectauto willen hebben, om in die hut van me te zetten en daar op te knappen. Zo'n Ford V8 is lekker makkelijk om aan te werken, en zijn idioot veel performance spulletjes voor te krijgen. Tsja.... lijkt me wel wat.....
Nou, het idee zou zijn om - als hij uiteindelijk opgekalefaterd is - er VEEL in te gaan rijden. Dan moet het wel een beetje goed zitten.... De amerikanen verwoorden het wel aardig trouwens: The Ferrari is a prize fighter, the Pantera a street fighter. Lekker rauw en politiek volslagen incorrect. Hoe kan je niet voor zo'n auto vallen??? Plambo vermogen in een auto die nog meer een hand vol is dan een Dino op volle vaart? (driftcursus inbegrepen)
En veel nieuwe handdoeken van de Shell. Wij hadden van het weekend ook een half tankje (€200 ) toen ben ik maar gestopt. Goed voor 150-200km.
Lelystad was wel aardig. Deze zaterdag a.s. is de rit van Vianen. Da´s veel leuker, maar kan er zelf dus niet bij zijn. Pre 1970 met een limiet op 350 auto´s. Jaarlijks schrijven er 500 auto´s in. Een bonte verzameling mooie auto´s.
We hebben het toch wel heel goed hier in Zuid Afrika met onze 85 Eurocent/liter. En dat vinden we erg duur....
Nou Hans daar gaat ie... EUR 32.000 en van '72. (goedkoopste op mobile.de) Image Unavailable, Please Login
Had ik al gezien Henk... Staat er in de buurt van Heerenveen ook eentje.... voor een kleine 30K Zal nog wel het nodige werk aan zitten, maar dat is nou natuurlijk net de bedoeling....
Deze ziet er zo op het zicht wel strak uit, maar goed, dat moet je natuurlijk in het echt zien. Het valt me op dat de prijzen gauw oplopen naar 40 /45 /50. Tja, dat heb je he met een auto die iedereen mooi vindt...