KARTING....zondag 7 september 2008 | FerrariChat

KARTING....zondag 7 september 2008

Discussion in 'Holland/Belgium' started by P. Lambo, Jun 26, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    #1 P. Lambo, Jun 26, 2008
    Last edited: Jun 26, 2008
    Zoals wellicht bekend rij ik al jaren kart op vriendschappelijke basis op een buitencircuit in Lelystad. Natuurlijk gaat het niet zo hard als wanneer we met onze auto's onderweg zijn, maar het geeft wel onwijs veel plezier. Nu leek het me wel leuk om voor de mensen op deze site een initiatief te ontplooien om voor zowel mensen mét als zónder Ferrari (dus ook zonder rijbewijs) een toernooi te organiseren om eens buiten met elkaar te karten. Inmiddels heb ik de eigenaar bereid gevonden om voor ons de complete baan te reserveren op de 1e zondag in september (7 september). De karts rijden ongeveer 80 - 90 km/uur en de baan is bijna 500 meter lang. En dus buiten, wat prachtig rijden is, vooral als het regent.

Even wat specificaties

Gezien het aantal beschikbare (en gelijkwaardige karts) een maximaal aantal van 12 minimaal 8 teams (max 48, min 16 personen).
    De teams mogen uit maximaal 4 minimaal 2 personen bestaan.
    De wedstrijd duurt 2 uur (van 10.00 uur tot 12.00 uur) met daarvoor de startkwalificatie van circa 15 minuten.
    De kosten zullen per team 110 euro bedragen, dwz bij een team van 4 pers € 27,50 pp, bij 2 personen 55 euro enz. Dit is all-in brandstof en evt schades.
    De karts zijn allen gelijkwaardig.
    Het enige wat je zelf mee moet nemen is een goed humeur en goede kleding voor de rest wordt overal voor gezorgd.(brandstof helm evnt. overall)
    Het circuit is bijna 500 meter lang en er wordt buiten gereden.
    Koffie, tosti,s, marsen, nutsen, koeken en al wat niet meer zij is aanwezig.
    Als je een idee van de baan wilt krijgen kan je dit terugvinden op www.alnone.nl

Doelstelling is een gezellige dag, waarbij het juist niet de bedoeling is om elkaar de baan af te drukken en de zooi aan gort te rijden. Maar juist snel en netjes rijden, elkaar uitremmen, goede lijnen rijden etc. Hoor graag of er animo voor is.

2. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    #2 Boink, Jun 26, 2008
    Ik heb wel interesse! :D Wellicht handig om een nieuw topic er voor te openen.

3. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Peter, kart je dan 2:15 voor 27,50E de man? Is het echt zo weinig of begrijp ik het niet?:D

Het lijkt me iig een heel leuk plan!

4. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    #4 P. Lambo, Jun 26, 2008
    Yep, elk team (min. 2 of max 4 pers.) heeft één kart. We moeten elke 25 rondes verplicht wisselen van rijder (snel inspringen dus). Als je team uit 2 personen bestaat rij je dus per persoon één uur effectief. Met nogmaals elke 25 ronden (ca 12 min) een wissel. Bestaat je team uit 4 personen rij je effectief dus een half uur per persoon. Echter, ik denk dat het 't leukste is om een team uit 2 personen te laten bestaan. Dan heb je lekker veel rijtijd.

Overigens, wie wel eens binnen heeft gekart weet dat dit allemaal lompe bakken zijn. Na een kwartier staat het zweet op je rug. Waar wij op rijden zijn lichte wedstrijd-karts. Na 2 uur rijden heb je nergens last van.

En sorry, ja zondag 7 september

5. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Lijkt me echt heel vet om mee te doen Peter!!

6. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Top-idee, alleen ben ik dan op vakantie

Heb je trouwens toestemming gegeven voor gebruik van fotomateriaal?

(geldt ook voor Henkie.)

www.alterease.nl

7. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    super! Ik heb één keertje op een 'echte' kart gereden, en ik ben er nóg van onder de indruk (en het was zo'n 15 jaar geleden...).
    Ik ga kijken of ik er tijd voor vrij kan maken...
    (overigens, het zal best iets relaxter rijden dan een indoor kart, maar ik geloof dat ik toch voor een 3/4 persoons team ga kiezen. Ik heb niet zo'n vertrouwen in mijn conditie bovendien is het naast de baan vast ook gezellig)

8. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    bij deze schrijf ik me in!! Leuk plan!!

9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Helemaal goed Peter. I'm in!

10. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Count me in! (mits ik vrij kan krijgen uiteraard, verzoek is de deur uit!) Erg gaaf, eens wat anders dan indoor, heb 1 keer met mijn oude werk op een buitenkartbaan gereden. Met regen in het donker erg gaaf!

Leuk initiatief!

11. Sway

Sway Formula Junior

May 22, 2008
    270
    Super idee! ik ga graag mee, moet nog even kijken of ik zelf ook wil rijden aangezien ik vaak net iets te klein ben voor een kart.

zie ook dat Hans er bij is - gezellig!

Ivon

12. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Top idee! Jammer dat ik weer niet in NL ben. Ik zal mijn broers even polsen.

Onno

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Het is een leuk idee Pedro.
    Helaas heb ik alle "even" weekenden 2 kleine meiskes in huis, dus dit zal voor mij wel erg moeilijk worden.

14. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Gewoon meenemen Henk! Ik heb van Ivon begrepen dat ze ongeveer net zo groot zijn als Ivon zelf (denk aan achterin zitten in 360), dus ze kunnen vast het kussentje wel lenen ;)

(leuk Von, dat je ook meegaat! :D)

15. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Lijkt me super ! Ik wil er graag bij zijn !

16. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #16 RudyW, Jun 26, 2008
    Lijkt me erg tof!
    Het is weer veel te lang geleden dat ik op een buitenbaan gekart heb. In spanje @ vakantie was dat altijd wel goedkoop (en gevaarlijk, week nadat wij daar waren geweest was er een gast verongelukt). Reden we met die 100cc 2takten zonder koppeling. Dat gaat best hard als je amper bij de rem kunt :D.

17. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Quoten en je naam erbij zetten houd het overzichtelijk ;)

Deelnemerslijst:
    -P. Lambo
    -Boink
    -Fumacher
    -Michel
    -12esc
    -Dirktor
    -Hans
    -Michiel
    -Ivon
    -575 GTC
    -RudyW

18. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    .

19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Quoten en je naam erbij zetten houd het overzichtelijk ;)

Deelnemerslijst:
    -P. Lambo
    -Boink
    -Fumacher
    -Michel
    -12esc
    -Dirktor
    -Hans
    -Michiel
    -Ivon
    -575 GTC
    -RudyW
    - fred328gts
    - 348holland & broertje, mits we passen, anders komen we alleen nutsen eten.

20. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Ik ben er niet 100% zeker van dat ik mee doe, aangezien september nog wel erg ver weg is. Wanneer moeten jullie duidelijkheid hebben?.

21. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Gewoon meenemen Henk. Ik neem mijn kinderen ook mee (trouwens ook m'n meisie annex vrouw). Als we normaal gaan karten nemen ook vele hun kinderen mee. Vermaken zich altijd opperbest met elkaar tijdens die twee uurtjes.

22. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter

Weet zeker dat je past Ivon. Ze hebben meerdere maten stoeltjes. Hoeven Bram en Gijs niet alleen te komen om Nutsen te eten.

23. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel

Ik ben ook even afhankelijk van mijn werk, ik weet 4 weken vantevoren of het gelukt is om vrij te krijgen. Is dat op tijd genoeg?

24. Sway

Sway Formula Junior

May 22, 2008
    270
    In dat geval doe ik graag mee! Alhoewel Nutsen eten met Bram en Gijs ook gezellig is natuurlijk ... hmmm choices, choices

25. LVV

LVV Rookie

Jul 29, 2007
    31
    Asten
    Full Name:
    Loet van Veghel

Share This Page