De "In dem Eifel geht es loss fahrt 2008" | Page 3 | FerrariChat

De "In dem Eifel geht es loss fahrt 2008"

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Sep 11, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Nee...gelukkig niet.

Onno vulde deze ochtend zijn olie aan. Hierbij werd de tankdop niet goed vastgedraaid wat uiteindelijk leidde tot het verlies van olie. We zijn toen eventjes allemaal aan de kant gegaan om het probleem te bekijken.

2. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ook weer thuis.... Verhalen volgen nog.

@Vu: Jouw agenda lag nog bij mij in de auto. Zal ik hem even op de post doen, of kom je hem binnenkort effies ophalen?

Gave foto's al! Smaakt naar meer...

Man, wat was dit een Super toll Wochenende!!!!

3. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Hans: verrek...helemaal vergeten! Gelukkig is die agenda van een paar jaar terug. Ik kom hem anders wel binnenkort ophalen. Ik ben toch heel de week zowat in Utrecht te vinden.
    Wanneer heb je tijd deze week?

Grtzzzz

Vu

PS: het was super met je in de wagen!!! Dit wil ik nog zeggen na mijn eerste ervaring met de Dino: SUPPAHHHH!!! Geweldige wagen! Bedankt voor die gave (nacht)rit naar Cochem :D

4. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Komt helemaal goed Vu.

PM me je telefoonnummer even, dan spreken we wat af. Ik weet nog even niet welke dagen ik in Utrecht aan het werk ben en welke dagen in Best. 's Avonds ben ik er wel meestal, maar dan zit jij in Rozendaal neem ik aan?

Enneuh.... you're welcome!

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #55 Hans, Sep 22, 2008
    Last edited: Sep 22, 2008
    Okee, eerste sterke verhaal dan....

Onno, Harald, Jeffrey, Margriet, Ivon en ik zijn na PP in de buurt blijven slapen. Prima hotel op 5 minuten rijden van het eind van PP. Ideaal! Volgende morgen op tijd opgestaan, lekker ontbijtje en daarna naar beneden de parkeergarage in om hem even blauw te zetten met vier opwarmende F's. Mooi geluid ook. Tikkie te veel geluid voor Onno, want die hoorde dus niet dat BB af dreigde te slaan. En toen dat eenmaal gebeurde.... tsja... 6 dubbele webers zijn dan lastig weer tot leven te wekken. Half uurtje later alles aan de praat, net na een telefoontje van Henk dat Cor ook wat probleempjes had. Dat verhaal laat ik aan Cor over, dus... wij op pad.

Lekker rustig aan, want we hadden de tijd. Keertje stoppen, beetje autootje wisselen enzo. De beide blonde dames in de 328. Geweldig, wat een pot stroop is dat! Ze reden voorop en de zwerm hitsige automobilistjes die om hen heen aan het zwermen waren was echt fascinerend!

Totdat net over de Duitse grens zich een mooie, onopvallende BMW 5-er zich bij de zwerm voegde. Polizei, Folgen!!!.

Ajjjj.

Maar.... je mag hier ongelimiteerd hard! En zo hard gingen we helemaal niet, want we wilden net gaan tanken.

Lekker is dat!

Wij opgelucht omdat alleen de dames aangehouden werden, maar nee.... ook wij worden keurig naast hen gedirigeerd.

Papieren!

Wohin gehen Sie? Woher kommen Sie? Euh.... nou, euh... we ontmoeten straks wat vrienden in Kerpen. En we komen net uit Antwerpen. Wo schlafen Sie? Euh.... kweenie. Dat heeft Henkie allemaal geregeld, en die zien we straks in Kerpen. En nee, we hebben dus geen papieren van die overnachting straks. Want Henkie... Maar waar gaat dit allemaal over?

Blijkt er een soort Cannonball run van Londen naar Cannes aan de gang te zijn. En tsja, als je dan 4 F's ziet rijden, waarvan er nota bene een met een Engels kenteken.....

Nee oom agent, wij doen niet mee aan de Cannonball run!!!! :D:D:D:D

Kijk maar, we gaan naar de Nordschleife (ring-boekje uitgeprint bij ons). En hier zijn de papieren van het hotel in Antwerpen. Dat is toch geen Londen.

Men was nog niet overtuigd.

Es gibt kein Centerparcs beim Ring!

Oh.... ik dacht het toch wel. Henkie bellen dan maar. Ah, Cochem, im Ferienpark blablah.

Inmiddels stonden er 4 onopvallende BMW 5-er om ons heen geparkeerd en werden we door niet minder dan 8 agenden ondervraagd.

Maar deze autoojes zijn allebei uit 1974. Dacht je nou echt dat we daar een Cannonball mee gaan doen? Das toch zonde! Met zulke auto's moet je toch rustig rijden???

Ja, aber....

Agenten smoezen. Tsja, ze reden keurig in een treintje. En ook helemaal niet zo hard. En het verhaal lijkt aardig te kloppen. En toen ze die vrienden belden kwam er ook keurig een adres van een bungalowpark.

Nou, vooruit. We controleren nog even je kenteken en off you go.

:D

Thank you officer....

Helaas hebben we geen foto's van dit evenement. De agenten des te meer overigens. We hebben ze gevraagd de foto's op autogespot.nl te plaatsen, maar of dat uiteindelijk gaat gebeuren betwijfel ik toch wel een beetje eigenlijk.

Afijn, effies tanken en een 20 minuutjes later keurig in Kerpen aangekomen, waar de groep Deil ongeveer 27,4 seconden later ook aankwam. Timing!

Stay tuned voor het vervolg: Over lederhosen uit Groningen, hoe Peter platjes wist te ontwijken, Cor in de gevangenis belandde en Henk's lintworm bevredigd werd..... 123... SCHNITZEL!!!

6. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Oke dan! Ik ben erg benieuwd! :)

7. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Nou, heel even snel over mijn probleempjes.
    Vrijdag avond op weg naar huis zijn we via Vught gereden omdat de A2 afgesloten was.
    We werden naar de vluchtstrook geleid en daar stop te het verkeer....even file......
    Bij het optrekken in de ontwaarde ik een licht schavend geluid maar dat geluid verdween bij het schakelen naar de 3 ,4 en 5

Toch doorgereden naar huis en de Mondial geparkeerd
    Tas gepakt voor de Eifel trip en lekker gaan slapen want 07:00 urr rinkelde de wekker weer.
    Mondial buiten gezet en daar was het schavend geluid weer.

Toch naar Henkie gereden en bij het oprijden naar de snelweg kreeg ik de auto niet meer in z'n 4 : tandjes poetsen.....
    Oh my God..... dacht ik , daar gaat ie en daar gaat m'n weekendje Eifel...
    Bij Henk aangekomen even snel overlegd en Besloten om meteen ALex te bellen.
    Hem het verhaal uitgelegd en hij raadde me aan om de Mondial middels ANWB naar Oss te laten verslepen.
    Gelijk de ANWB gebeld en die sturen eerst een ANWB auto om er dan toch achter te komen dat ie met de Auotambulance naar Oss moet..

MET SPOED !! want Alex stond te wachten.
    We zaten net het Filmpje van de PP2 op VTM te kijken toen de ANWB er was , altnas de monteur.
    Hij dacht aan de Drukgroep van de versnellingsbak....
    Trailer besteld...
    Met Henk, Fred, Bram even de scenario's doorlopen wat mogelijk was om toch evt me te kunnen gaan.
    Naar huis en de LaCHuNa pakken ... allemaal naar Oss rijden en misschien kan ALex haar snel maken...... noem maar op.
    Wat ik voorop had gesteld is dat ik willens en wetens niet tot last van de groep zou willen zijn
    uiteindelijk is Peter Lambo bij mij achtergebeleven om met de Gallardo voor de Trialer , die er best wel snel was, naar Oss te rijden.
    We kunnen melden
    Peter heeft een record gevestigd met de Gallardo.. : gemiddeld 10.9 km/ 100km ....... Petje af hoor !!! :D:D:D:D
    (normaal 36/37 per 100km) :):):)
    Nogmaals Peter , je bent een wereldgozer dat je dit voor me gedaan hebt.....

Bij Alex aangekomen de M. van de trailer af en Alex bijgepraat.
    Het is de versnellingsbak.
    Alex vermoedt dat het de eindlager is en een van de versnellingsassen. waardoor de assen niet meer geheel exact op elkaar aansluiten waardoor dat schurend geluid ontstaat.
    Deze week kan ie nog niet veel doen ivm drukte.
    Hij hoopt dit de volgende week op te pakken.
    Ik hoop dat het idd dat is en dat er geen tandwielen kapot zijn gegaan.....
    We zullen even afwachten en hopen op weinig schade.....

Net Henk nog even aan de lijn gehad. Ze gingen naar de Ferrari Dealer in de buurt en daarne reijden ze alweer naar Nederland....
    Dat zit het voor hen er ook weer op..
    Zo tot zover dit relaas.....

en nu toch lekker naar Kreta...
    Tot over 2 weken !!!!

CU L8R

Cor

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hopen dat het meevalt Cor! En goede vakantie in Kreta.

Vertel ik meteen even wat over jouw bezoekje aan de gevangenis....

We waren in Kerpen gebleven, bij het Michael Schumacher kartcentrum. Even bellen met Plambo en Cor. HE WAT? IK VERSTA JE NIET! Was alles wat Henk doorkreeg. Gevolgd door "HE PETER, RIJ EENS EFFIES WAT LANGZAMER. MET 300+ VERSTA IK HENK NIET".

Goed, die waren dus ook onderweg....

Besloten dat wij op ons gemakkie door zouden rijden en we onderweg elkaar ergens zouden treffen. 300+ trekken wij toch niet... En zo geschiedde. Na een 25 minuten durende omleiding in Kerpen eindelijk de snelweg op, richting Eiffel. Leuk een beetje spelen op de bijna verlaten Autobahn. Eide Autobahn over de Landesstrasse verder, achter Fred's navi aan. Restaurantje opgezocht.

Opa en oma kregen bijna een beroerte toen daar 7 F's en een audi aan kwamen zetten. De trekker werd opzij gereden om plaats te maken, en drie brommerjongetjes in leren broeken kozen op hun Harley's het hazenpad bij het aanzien van de F-mafia.

De cola stond nog niet op tafel of de schreeuw als van een gepijnigde brontosaurus vulde het dorp. Peter en Cor waren gearriveerd. De club was compleet.

Lekker in het zonnetje, keuze uit Schnitzel of Schnitzel en 20 cola op tafel kwam Fred op het idee om het toilet eens op te zoeken. Lijkbleek komt hij vervolgens terug.

Ons gezellige restaurantje bleek nog een geheim te herbergen. Achter het huis lag een compleet western stadje. Allemaal kippeschuurtjes, de ene uitgedost als saloon, een ander als townhall, sheriff, gevangenis, hotel, the lot. En allemaal voorzien van gezellige stapelbedden met heerlijke kriebeldekens. Alles wat het hartje van een lederen bikerboy begeert.

De eigenaar (voorzien van mooie western-broeksriem om zijn gezellige buik) wist ons te vertellen dat 80% van zijn gasten uit Nederland kwamen. Voornamelijk richting Groningen. Op de brommert.

Foto's van dit gezellige tafereeltje volgen ongetwijfeld nog. Ook het moment dat Cor in het cachot gegooid werd en de deur door Peter fijn op slot gedraaid werd is op gevoelige CCD vastgelegd meen ik....

Fantasieën van wat zich allemaal moet voltrekken tijdens de knusse wintermaanden werden uitbundig met elkaar gedeeld, waarop het tijd werd om het asfalt maar weer eens op te zoeken.

Wat een heerlijke stuurmanswegen vind je in de Eiffel zeg! Dit is waar deze auto´s excelleren. Lichtvoetig van bocht naar bocht sprintend, vrolijk brullend uit de uitlaten, stuivertje wisselend. En een grote grijns op ieder gezicht.

Meer later....

9. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dat ziet er weer super uit !

Het is ook altijd wat met de Polizei :D
    Ben heel erg benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's

@ Cor; hoppelijk valt het allemaal mee

10. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Heren fotograVun, ik vertrouw op jullie aanvullingen!!

Waar waren we gebleven? Op weg naar de Ring. Op de kleine weggetjes. Lekker doorhalen met z'n allen, we weten inmiddels hoe dat gaat. En voor je het weet ben je opeens bij de Nürburg. Even doorgetuft en op de zandvlakte naar een race voor klein grut met rolkooi staan kijken. Wat een heerlijk subcultuurtje van petrolheads hangt daar zeg! Paar campers vooraan, kampvuur rookt lekker, allerhande leuk autospul en iedereen even enthousiast. Prachtig!

Staan daar opeen Terpstra junior en senior voor ons neus. Leuk om je pa te ontmoeten Peter, en leuk dat jullie er waren...

Nog even blijven plakken, en toen weer en route. Op weg naar het bungalowpark.

Henkie: GOUD!

Stel je voor, een hele suburbia wijk vol modelwoninkjes. Schattige huisjes allemaal, met allemaal een eigen tuintje, eigen opritje, paar boompjes, golfbaantje ertussendoor, en voor elk huisje een Scenicje, of Octaviaatje, of misschien wel een heuse Jetta.

VROEAAAM! Wordt dat vredige tafereeltje ruw verstoord door 1 lambo, 1 Audi en 7 Ferrari's. Konijnen vluchten terug hun hol in, de vogeltjes houden hun adem in, en vanachter de gordijntjes wordt nieuwsgierig onze kant op getuurd. Een enkel (matchend) setje trainingspakken waagt zich naar buiten, om vlug een paar fotootjes te schieten van De Invasie.

De sleutels waren snel verdeeld, de achtertuin al gauw tot parkeerterrein omgebouwd en de tafels en stoelen daarnaast gegooid om van het zonnetje en de sterke verhalen te genieten. Margriet springt nog even in de 328 om boodschappen te doen in de kampwinkel, om er daar achter te komen dat een F niet alleen een babe magnet is, maar het andersom ook prima werkt. Vanaf dat moment was ze niet meer achter het stuur weg te slaan.

Een aantal zakken chips en flessen cola verder werd het tijd om eens aan serieus eten te denken.

Waarover straks meer: plus de weg der wegen, en hoe we klaargestoomd werden voor de Henri Dunant.

11. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    @Hans: je weet het wel weer te vertellen, hoor! Dirrekie 2 zullen we maar zeggen? :D:D

@Cor: da's balen man! Ik had mijn drukgroep stuk tijdens de Maarten Memorial en Alex heeft dit fantastisch verholpen met een ietwat aangepaste drukgroep uit een Mondial. ;) Ik hoop dat het snel wordt opgelost en dat er geen gekke dingen naar voren komen. Maar eerst (voor de hoeveelste keer inmiddels alweer dit jaar.....?? En dan hoef je PP2 niet mee te tellen hoor, dat leek wel vakantie, maar was gewoon een dagje uit :D) een heel fijne vakantie toegewenst en tot over een paar weken maar weer met hopelijk goede berichten!

Ciao, E.

12. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    #62 Boink, Sep 22, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  13. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Es war Affentittengeil Kumpels!

Ga eerst her en der eens een beetje lezen en dan meld ik me weer.

Gr. Martin

14. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Om het in 1 woord samen te vatten:

Soeppah!!

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Weekend met een gouden randje. Eerst PP, daarna Eiffel.

Op m'n werk vandaag kreeg ik al opmerkingen dat ik zo raar zat te grijnzen de hele dag... :D

16. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Heren,

Bedankt voor het lachen!!!!

Maar WAT EEN POSTSen nieuwe threads!!!!!! Kost me dagen om bij te lezen!!!

Wij vonden het echt SUPER (PP2 + Eifel)!!!!

Jeffrey & Margriet

17. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    #67 Boink, Sep 22, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  18. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Caught! Moet eerlijk bekennen dat je in een 328 wel lekker (bijna) weg kan dutten hoor...

Gr. Martin

19. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Is de "Swaffelkoning" al terug?

20. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Die ging met zijn dochterjes eten e.d. :D

21. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    t'Is dat ik verdorie niks meegekregen heb over dat "eifel" tripie, want anders had ik natuurlijk m'n vlucht even verschoven....
    Volgende keer moet ik m'n draaiboek iets beter aanpakken... :)

22. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Het genoegen was wederzijds Jef!

Waar waren we gebleven?

Het eten...

We waren inmiddels zo goed vertrouwd met elkaar dat het concept van vaste bijrijder allang in de wilgen gehangen was, terwijl ook de vaste berijder niet meer vast stond. En zo vond ik mezelf achter m'n eigen Dinootje aanrijdend. Apart. Maar wel boeiend ook! Jeffrey met Vu in mijn Dino voor me, en ik met Margriet in de 328, kijkend naar mijn eigen vlammenwerpertje.

Autootjes een beetje warmgedraaid en toen.... het stuurmansparadijs.

Wat een heerlijke weg is dat zeg, van de berg af richting Cochum. Bocht na bocht reeg zich aaneen. Niet te scherp en niet te ruim. Precies waar deze autootjes voor gemaakt zijn. Pure passie. En zo kwam het dat wij in een orgie van uitlaatgebrul met pijn in de kaken van de grijns op ons gezicht nog een keer en nog een keer die spaghettiweg op en neer raceten.

Uiteindelijk toch maar eens naar beneden gereden. Parkeren midden in het dorp en op het terras gaan zitten. Hapje eten (neeee, niet weer schnitzel!). Maar brrrr... wel wat frisjes. Maar wat is dat? Die serveerster komt met allemaal dekentjes aanzetten om over onze benen te leggen. Geloof me, het wordt beste lekker warm tegen de tijd dat we allemaal rijp zijn om Ferrarirood in te ruilen voor huize avondrood. Diner achter de kiezen weer naar boven. Slingerslanger BRRRROOOOAAAAAAP. Wat een lol in het donker.

Eenmaal terug bij de bungalows beetje PP video's kijken, chips knabbelen en sterke verhalen uitwisselen en daarna lekker pitten.

23. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Most welcome Dirk!

24. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Die vent denkt ook echt alleen maar aan eten.............

Share This Page